Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Robotika kezdőknek
Helló mindenkinek! Ha valaki foglalkozott már robotikával és tud linkeket vagy könyveket az létszives írja már le (kezdő vagyok a témában)
Manyoc töltött fel egy szép hosszú könyvet: itt
Lehet hogy hulye kerdes, de a Manyoc altal csatolt fajlokat milyen programmal lehet kicsomagolni/megnyitni?
Itt a Hobbielektronikan is talalsz nehany robotos cikket (a KAPCSOLASOK alatt nezd meg az MCU (Mikrokontroller) / AVR pont alatt).
Ez egy masik magyar nyelvu weboldal: 30 ezer forintos robot
Total Commander-ben lehet egyesíteni a fájlokat és egy .PDF lesz belőle.
Hello mindenkinek!
Régóta tervezgetem egy robot építését. Van egy ötletem de nem tudom mennyire élet képes. Röviden a terv ez: a robot alapjának egy nagyobb rc játék autó/markoló vagy egy elektromos gyerekautó lenne. A vezérlője egy 386-os laptop lenne(van itthon pár működő darab..) LPT porton keresztül egy relékártyával kapcsolnám ki és be a motorokat. Programozni csak pascalban tudok(abban is még nagyon kezdő szinten, de lpt port tesztert már csináltam ) Egyenlőre az a cél hogy egy beleprogramozott útvonalon végigmenjen, vagy távirányítással vezérelni lehessen mondjuk egy laptopról. Mi a véleményetek működhet?
Működhet de nem célszerű, szerintem.
Ha most ismerkedsz a programozással, szerintem inkább tanulj C-t, és csináld valami mikrovezérlővel, pl AVR. Jobban jársz sokkal, és a később azt a tudásodat sok területen alkalmazhatod. Ennél a konkrét feladatnál a laptop azért macerás mert vezetéken tudod csak vezérelni a cuccot, így sem útvonalat nem tud végigjárni igazán, sem pedig távirányítós nem lehet.
a távirányítást az rc autó eredeti távirányítójával oldanám meg, az útvonal végigjárását meg a robotra szerelt laptoppal gondoltam...
Még csak most ismerkedem a programozással, és van egy barátom aki jól tud programozni pascalban, ezért választottam ezt.. Meg egy ATMega vezérlő sokba kerül....
Hello,