Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motorvezérlés
 
Témaindító: rozsda, idő: Máj 3, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   43 / 86
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
Jó hirekkel szerettem volna szolgálni de erröl megint lemaradtam.Pedig már látom a végét.
A motorvezérlőben kellene hibakeresést végezni.Összeraktam az új panelt és még szerencse hogy kipróbáltam kicsiben.Bekapcsolás után kinyitja a fetet és elfelejti lezárni.Elvileg nyákhiba nincs.Az LF 3-as lábán 0V,tehát nincs adva neki gáz.A 6-os láb kiül +12V-ra.A 2-es lábán szinuszhoz hasonló jel látható 2V-os csúcsokkal.Az integrátor bemenetén (a mérőfojtó és a motor között) zavaros jel van.Ez talán a kommutátor miatt van? (egy ablaktörlő motorrol van most szó)
Nem értem hogy bár közel nem háromszögjel van az integrátor kimenetén de az a 2V-os csúcs miért nem billenti át az LF ic-t.
Elvileg zsir új de lehet hogy rossz?
(#) mgy válasza bejanos hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
Mivel új belépő vagy tanulmányozd a hasonló topic-okat. Sok ötletet találsz !
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
Nem tudom. De volt egy kollégám még a régi időkben, aki azt mondta, hogy a hibát nem ésszel, hanem szemmel kell keresni... Ez a napokban is bejött nekem, mert kb. 10-szer elsiklottam egy kütyüben egy fordítva beültetett dióda felett. És hiába néztem szkóppal, csak azt láttam, hogy minden jó, csak a végeredmény nem. Aztán nagy nehezen észrevettem. ( pedig én ültettem be... pusztul a világ ) És két ilyen panel volt, azonos hibával. Nézd át mégegyszer, vagy többször...

Azért egy ic új korában nem szokott rossz lenni. És nem mennek azok olyan könnyen tönkre...

Van más is. Ahhoz, hogy ez az integrátoros izé működjön, áramnak kell folynia, méghozzá jó nagynak, különben a mérőfojtón nem lesz elég nagy a feszültségesés. Tehát, az integrátor kimenetén is csak kicsi feszültség lesz, tehát, a komparátor azt látja, hogy a kimeneten nem folyik elég áram, ezért BEKAPCSOLVA hagyja a FET-eket. Ahhoz, hogy kikapcsoljanak, az integrátor kimenetén nagyobb feszültségnek kellene lennie, mint a komparátor vezérlő bemenetén. Ehhez viszont nagyobb feszültség kellene az integrátor bemenetén ehhez viszont nagyobb áram kellene a mérőfojtón. Tehát, lehet, hogy jó az egész, csak azért nem megy mert kicsi az áram! Azt még ki tudod próbálni, hogy jóval nagyobb mérőfojtót teszel bele. Azon nagyobb feszültség esik, stb. ( árammal fordítottan arányos fojtót )
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 2, 2010 /
 
Megint végem van.
Nem találok semmi hibát a panelon.
Tudom hogy ezt igy nagyon nehéz megtávgyógyitani de valamit csak csinálnom kell.Az integrátor kimenetén a csatolt képen látható jel van.Már az sem stimmel hogy mi akarna ez lenni hiszen a fet folyamatosan bevan kapcsolva.A komparátor + bemenetén 0V-van.Tehát elvileg lekellene billennie a kimenetnek.De valamiért ez mégsem teljesül.Kicseréltem az LF IC-t de ugyanez a jelenség.A tápfeszvédelmet már kikötöttem,nem az kavar be.
Vagy én mérek rosszul valamit és a komparátor - bemenetén nem is 2V van.A szkóp test a +/- os táp GND-jén volt mérésnél.Gondolom a + bemenetet is a GND-hez képest kell mérni multiméterrel.
Mivel próbálkozzak?Tegyek be rendes potmétert a gázpedál hejett?Vagy...?Már ott leakadtam hogy nem billen át a komparátor.
Persze mikor össze volt pókozva és félig kilógott a kocsibol a vezérlő akkor működött.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Aug 2, 2010 /
 
Holnap...
(#) (Felhasználó 46585) válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Ez egy viszonylag nagy jel az integrátor kimenetén. Ez viszont azt jelenti, hogy a bemenetén is kell lennie jelnek! Ha a FET-ek be vannak kapcsolva folyamatosan, akkor a mérőfojtón nem esik feszültség ( csak valami nagyon kevés, ami fojtó ellenállásán esik a FET-eken átfolyó áramtól. ), ami ott mégis van, az egy pici egyenfeszültség lehet, azt az integrátor megintegrálja, de abból nem lesz ez a 600 Hz körüli váltójel, mint ami a szkópon van. Ehhez, valami jelnek kellene lennie az integrátor bemenetén, méghozzá valami pozitívba és negatívba menő tüske-szerűségnek, mert annak lesz az integrálja ilyen négyszögszerűség.

Talán az lehet, hogy egy másik tápból, ami működik, kerül oda ez a tüskeszerű jel. Ez nagy valószínüséggel zavar. Próbálj meg minden egyéb tápot leállítani és úgy megnézni. Még probléma lehet a tápfeszültségek behuzalozása is. Meg az is, hogy esetleg a tápfeszvezetékek nem jó helyre mennek.

Továbbra is kis motorral megy? Meg kellene próbálnod az autóval, de felbakolt kerekekkel, hogy a motor üresen menjen. Ha jól is lenne az egész, akkor sem fog tudni menni rendesen, mert nagyon kicsi az áram, ahogy korábban írtam. A szabályozó azért tartja bekapcsolva a FET-eket, hogy nöjjön az áram, de az nem nő, mert nagy az ellenállása a kis motornak.

Ha nem jutsz semmire, akkor csinálj az egészről egy nagyon pontos rajzot, de a rajzról az is derüljön ki, hogy a térben hova vannak kötve az egyes nagyáramú, tápfesz, meg egyéb drótok. Aztán küld el nekem, vagy tedd ide fel.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
A nagy motorral sem működik.Bekapcsolásnál egyböl 48V-al indul.Az integrátor visszacsatoló ellenállása és kondija 33nF,75K.A mérőfojtó 3uH.Ezekkel a paraméterekkel működött a teszteknél az autó.
Mikor egyszer régen összepókoztam egy fetet,diódát és kondit az asztali próbákhoz akkor ezeket félretettem.(akkor ezekkel működött az asztalon kicsiben) Az ablaktörlőmotor is ugyan az.A folytó 200uH PC tápbol kitermelt légréses mag.Tehát nem volt más dolgom mint bekötni a kivezetéseket és ugyan az mint régen volt kivéve az integrátor visszacsatoló alkatrészeit.Már nememlékszem milyen értékek voltak de szerintem 33nF és 75K val simán menni kéne neki kicsiben is.A bekötések a lehető legrövidebbek.A Gate ellenállás egyik vége a panelon a másik pedig a gate lábon.Fet lábára egyböl rá van forrasztva a dióda és a kondi.A 200uH mérőfojtó kb 5cm-es vezetékkel van bekötve.Ez igy ment régen és szerintem most sem ez a gond.
A +/-12V-os tápot hejettesitettem aksikkal de semmi nem válltozott.Több működő tápegység nincs 30m-en belül.
Az integrátor bemenetén valóban olyan jel van amit leirtál.Kb 2V-os csúcsokkal mindkét irányba és elég szőrösz a jel.Szerintem ez a kommutátor miatt van mert ha elkezdem lefogni a motort akkor csökken a frekvenciája.De mint irtam régebben nem ilyen hanem ugyan ezzel a kis ablaktörlő motorral ment asztalon.
Én még mindig nemértem hogy miért nem billen a komparátor.Annak tökmindegy hogy szinusz háromszög vagy négyszög van a bemenetén.Ha a - lábon magasabb a fesz mint a + lábon akkor annak le kellene billennie.Márpedig ez elvileg teljesül.Vagy nem jól gondolom?
Ami megint csak furcsaság nekem,hogyha rajtahagyom a +/-12V-ot a vezérlőn de leveszem a hajtás oldali akksirol a + szálat akkor egy pár perc után 50C fokr fölé melegszik az LF IC.
Feltettem a jelenlegi panelt.A komparátor visszacsatoló pótmétere 100K-ra van beállitva.És az LF IC 3-as lábán van egy poti a föld felé hogy pont nulla legyen a feszültség mikor a gázpótméter alaphejzetben van.Az 1N4148-at kivettem belőle.A többi ugyanaz mint a rajzon.
Én leakadtam a komparátornál és nemtudok túljutni azon hogy miért nem billen.
Ismételten köszönöm a segitséged.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Ez egyre érdekesebb lesz. Tedd fel a rajzokat, ami most össze van rakva. Főkör, vezérlés, minden. már nem tudom, melyik az igazi.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Holnap összeszedek mindent és felteszem.
De nekem nagyon gyanus hogy a gázpotméter körül lessz a galiba.Máshol nem lehet mert minden ugyan az mint régen csak itt van mindenhol poti.Holnap kicserélem egy sima pótméterre és kipróbálom.
Nekem a szimulátor is gyanus dolgokat művelt hasonló gázkarkonfigurációval.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Jó. De hát egy gázkarakármiben mi lehet a gyanús? Egy poti és kész... mindegy, előbb-utóbb kiderül. valahogy, majd csak lesz, úgy még nem volt, hogy sehogy se lett volna...
(#) Gergő81 válasza rozsda hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Csak egy halovány tipp:
Az lf357 elég öreg ic. Akkoriban még számos típusban nem küszöbölték ki rendesen a parazita elemeket, ezért létrejöhet nagyon erős belső pozitív visszacsatolás
"Bereteszelődés" (latch up?).
Ez akkor lehet jellemző, ha:

-A két bemenet bármelyike a tápfeszültségen kívülre kerül. (akár egy pillanatra is Ut- alá, vagy Ut+ fölé)

-A bemenetek között a feszültségkülönbség túl nagy lesz.

Ez ellen póba gyanánt a bemenetek, és a tápfeszültségek közé kötött 4db kis Schottky D jelenthet védelmet, a bemenetek közé pedig antiparalell Si PN D köthető, ha az üzemszerű feszültségkülönbség 500mV alatti. E-fölött a specifikált max. feszültségkülönbségig pedig antisoros ZD próbálható.
A reteszelődés létrejöhet egy zavartüske hatására is.

Egy ide nem illő példa, gondolatébresztőként, ahol a jelenséget más váltja ki:
A népszerű gate-meghajtó, az IR2110, (és a sorozat többi tagja is) a bekapcsolás után 100 ns ideig érzéketlen a jelváltozásra. Ha a + impulzus ennyire keskeny, bekapcsolva marad, és megdöglenek a félvezetők.
Ennek oka:
A kimeneti fokozat élvezérelt bistabil multivibrátor
A billegtető jelet egy impulzusgenerátor állítja elő.
A + élnél létrejön a bekapcsoló impulzus, a kimenet bebillen, de még érzéketlen a kikapcsolásra.
Ha a bemeneti fokozat ekkor generálja a kikapcsoló jelet, az hatástalan lesz, a következő kikapcsolás pedig csak az újabb bekapcsolás után lenne lehetséges.....
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Sajna nem a poti kavart be.
Azthiszem elkezdhetem kiszedni az alkatrészeket és egyenként kimérni és kipróbálni.
A mellékelt kapcsolás van megcsinálva a tegnap feltett panelra.Az R19-es poti nincs a panelon hanem utólag forrasztottam be a nyák aljára.
Én elkötést és panelhibát nem találok.
Még mindig azon vagyok leakadva hogy miért nem billeg a komparátor.

Gergő81.:
Érdekes dolgokat irsz.
És miért melegszik az LF IC a kapcsolásban?
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Akkor, egy gondolat: beforrasztottad az R19-es potit, azért, hogy nulla legyen a komparátor bemenetén a fesz, vagy valami ilyesmit írtál. Ez nem igazán jó így. Az kellene, hogy amikor nem lépsz a gázpedálra, akkor egy kicsit negatív legyen a gázpoti középső karján a feszültség, így lesz egy kis holtsáv a gázpedálnak. Tehát, hogy elkezdjen folyni a motoron az áram, be kelljen nyomni valamennyire a gázpedált. Ha pont nulla a fesz az 5,6 k-s poti felöli végén, akkor előfordulhat, hogy a komparátor ic offsetje miatt fog egy kis áram folyni a motoron akkor is, ha nem nyomod a gázpedált! Tehát, az nem elég, hogy nullára állítod azt a feszt, hanem inkább egy kicsit negatívba kellene tenni. Tehát, a gázpoti ( ugye ez az R8? ) alját ne a GND-re, hanem a negatívra kösd le egy 1,8 k-s ellenálláson keresztül. ( ez korábban is eszembe juthatott volna... ) Így, egy kis negatív fesz lesz a gázpoti közepén, ha nem nyomod. Vagyis, erre a negatív feszre biztosan a -12 V körül kell lennie az LF kimenetének. Persze, ennek feltétele, hogy az integrátor kimenetén nulla közeli fesz. legyen. Ez egy kicsit eltérhet az offset miatt a nullától, de a komparátor bemenetére a gázpotiról kerülő feszültség ennél biztosan negatívabb, tehát, a komparátor kimenete biztosan negatívban kell, hogy legyen. Ebben az esetne a motor áll, nem folyik áram a motoron, a FET-ek ki vannak kapcsolva. Vagyis vedd ki az R19-et, mert az ott nem jó helyen van. Az előbbi 1,8 k-s ellenállással tudod beállítani a gázpoti holtidejét. ( már, ha akarod, ha nem csinálsz vele semmit, akkor is jónak kell lennie. )

Egyébként, az R19 alját biztosan a GND-re kötötted? nem véletlenül valamelyik tápfeszre? De egyébként sem kell bele, szedd ki.

Hogy az LF mitől melegszik? Fogalmam sincs, de én még nem tapasztaltam nála latch-up jelenséget, pedig nagyon-nagyon régóta használom. Gerjedékenységet igen, de nem ilyen felhasználásban. Ettől még lehet, de nem tartom valószínűnek. Szóval, van valami jó nagy disznóság itt valahol.

Holnap átnézem a nyákot is, hátha eszembe jut valami.
(#) Gergő81 válasza rozsda hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Ne haragudjatok, de most nem tudok a kapcsolás, és a nyák átnézésére, megértésére, hibakeresésre időt szánni. Anélkül, pedig nem mondhatok a triviálisnál többet: azért melegszik, mert a normálisnál nagyobb áram nem elhanyagolható feszültségesés mellett halad át rajta.
Keresd meg, hogy mely lábakon halad be és ki, merről, merre folyik, talán többet fogsz tudni!
Ha a NYÁK nem furatfémezett, akkor az ónt leszippantva, és az IC lábát középre hajlítva mérhetsz áramot, kiforrasztás nélkül is. Ha több mérést szeretnél váltogatva, akkor 0,1..1 ohm-os ellenállásokat is köthetsz oda söntként.
Más:
Engem egyszer egy apró forrasztási hiba késztetett több napos hibakeresésre, de a NYÁK-on is előfordulhat fóliaszakadás, vagy zárlat.
Mióta gondolok rá, gyakorta találok is ilyen hibát értetlenkedés helyett .
Nagyító, elemlámpa, átvilágítás!
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
A kapcsolási rajz jónak tűnik, bár a TC ic lábszámozása nem jó. Vagy különben a nyák nem jó.
Ami biztos, hogy nem jó, az az, hogy a két GND-t nem közösítheted a nyákon, hanem csak a FET-ek source-n. De ezt korábban megtárgyaltuk... ezért mondtam, hogy rajzolj le mindent, de úgy, hogy térben jelenjen meg valahogyan az, hogy mi, mivel és milyen úton van összekötve. Tehát, a nyákon vágd el a GND-k összekötését és külön dróttal kösd be mindkettőt a FETsor sourc-ra. Meg az R2 3,3 k-s sem jó GND-re megy, a másikra kell mennie. Fóliavágás, átkötés.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 7, 2010 /
 
Köszönöm hogy te fojamatosan Gergő pedig mostanában ennyit foglalkozik a problémámmal.
Mivel ez hobbi igy mindig akad ennél fontosabb dolog,és csak jovőhéten tudok foglalkozni vele.Bocsi a csúszásért.
Azt gondoltam hogy azért melegszik a komparátor mert több áram folyik rajta mint kellene és ezért volt gyanus a gázpoti és környéke.Most nincs benne az R19 és a gázkar hejett is egy sima 1K pótméter van benne de igy sem jó.Majd javitom a hibákat és ismét átnézem az egészet aztán meglátyuk mi válltozik.
A TC ic a kapcsolási rajzon egy másik tipus csak átirtam de a panelon rendben van a bekötése.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Aug 7, 2010 /
 
Persze, vannak fontosabb dolgok is... én ne tudnám? De most legalább olyat kell csinálnom, ami mindíg is a kedvencem volt: erősítőt. TDA2030A! Szuper! 100 Ft/db. Csak egy 100 mm-es hangszóróra kell ráépíteni, mert nincs több hely. És az oldalára, nem a tetejére. Na, így már nem olyan egyszerű. És kell belőle vagy 100 db. A hangszóró IP65-ös, lehet, hogy még víz alatt is szól... Visaton gyártmány, tiszta műanyag az egész. Lehet, hogy még mágnes sincs benne?

A GND-ket szedd szét, majdnem biztos, hogy az a baja!
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 7, 2010 /
 
100db?
Útálom a sorosatgyártást.Én szerda óta 4db alufelnit heggesztettem és csiszoltam formára fusiba délutánonként.(nagyon durván megpatkázták mind a négyet) (biztos nem nő volt) De az utolsónál már minden kinom volt.
Plussz kisvárosunkban Csángó fesztivál van és párom az egyik főszervező.Hát nekem is kijut belőle.És a héten majdnem minden este szeszelésbe fulladt. Reggel fél hatkor meg kelés.Gondolhatod hogy nézek ki most. (jobb ha nem fogok meg semmit) És ma este lessz a nagy durranás.
Ezt remélem nem olvassa Proli.
De haggyuk az OFF-ot.
Miest tudom átpókozom a GND-t és bizok benned mert szerintem nem csak ez a baj.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Aug 7, 2010 /
 
Utálod? Pedig az a legjobb. Csak egyszer kell kitalálni, mármint a "koncepciót", aztán már csak az a lényeg, hogy a legkevesebb energiabefektetéssel lehessen nyomatni. Ebben nagy mester vagyok. De, muszáj, ebből élek...
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 12, 2010 /
 
Na végre megcsináltam a válltoztatásokat amiket mondtál de továbbra sincs változás.
Már nemtudom mit kellene megnézni vagy válltoztatni.
Azt mond meg hogy miért nem billen a komparátor mikor a - lábán magasabb a fesz mint a + lábán?És melegszik is.
Lehet kiveszem és egy próbakapcsolásban megnézem hogy működik e.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Aug 12, 2010 /
 
Na, most már tanácstalan vagyok...
Az is igaz, hogy a tüskéket csak akkor indokolná a rossz GND huzalozás, ha a FET-ek kapcsolgatnának. Miután nem kapcsolnak, nem ez a baj. Azért hagyd így szétszedve két részre a GND-t, mert egy huzalallal biztosan nem jó.
Tanácstalan vagyok... most próbáld meg a hibát ne ésszel, hanem szemmel keresni... ( hogy én milyen okosakat tudok mondani... )
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
Akkor elősször is megpróbálom elővadászni a régi panelt (amivel a teszten működött) és ismét beüzemelni kicsiben.Elősször csak a két komplementer tranyós fetmeghajtás és majd meglátjuk.
Előröl kell kezdeni mindent mert nincs nekem sem jobb ötletem.
Sajna a panelt már félig szétszedtem de szerencsére minden le van dokumentálva a gépemen.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
Mégegy ötlet.
Ha a komparátor - lábára +12V-ot adok akkor annak elvileg ki kellene kapcsolnia.
Ha a +/- os táp pozitivjárol egy darab kábellel rákötöm a 2-es lábra akkor elvileg nem mehet tönkre semmi? (mármint ennél jobban)
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
Nem megy tönkre semmi, oda kötöd a tápfeszen belül a lábakat, ahova akarod.
(#) Gergő81 válasza rozsda hozzászólására (») Aug 18, 2010 /
 
Nem lehet, hogy billen a komparátor, csak a kimenetét valami állandó feszültségen tartja?
Attól melegedhet is, hiszen próbálkozik a zárlatra dolgozni... de hiába, csak néhányszor 10mA-t tud leadni.
(#) Leadtek hozzászólása Aug 19, 2010 /
 
Sziasztok!
Megépítettem a linkelt kapcsolást amivel motort szeretnék szabályozni de nemigazán sikerül úgy ahogy én azt elképzeltem. Ebben a videóban lehet látni a problémám --> LINK Ez alapján készítettem el --> LINK Mellékeltem a nyáktervet hátha találtok benne hibát. :help:

PWM.LAY
    
(#) cimopata válasza Leadtek hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Én nem látok hibát.

Csupán nem azt a potit használod a fordulatszám állítására amelyiket kell.

A 6-os lábon levő potihoz hozzá sem kell nyúlni.
(#) Leadtek válasza cimopata hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Értem és kösz a segítséget én magamtól nem jöttem volna rá. Ezek szerint én rontottam el mert megcseréltem a két potmétert. Úgy szerettem volna, hogy a tengelyes potival szabályozzam a sebességét a motornak. Mivel másnak csináltam inkább újratervezem a nyákot. Német nyelvű leírás alapján készült, ez kicsit vigasztal.
(#) Topi hozzászólása Szept 18, 2010 /
 
Sziasztok!

Tanulságos volt végigolvasni a topikot. Megmondom sok olyannal találkoztam, amit jó tudni. És sok olyannal, hogy csak csodálkozom mi szükség volt rá, hisz ekkora áramok mellett hatástalan.

Oda jutottam, hogy hasonlóba kell fognom. Ám mivel szabályzásokat - vezérléseket - ipari elektronikát nem most kell kezdenem, így pár buktatón már kapásból túlteszem magam.

FET-eknek IXYS feteket HiPower Mosfet-eket alkalmazok, ez jóval ésszerűbb mint egy halom kisebb FET-et összeforrasztani tekintettel arra, hogy az általam választott típus ISOTOP vagy SOT227B tokban van. (Bővebben: Link)
Ezek mellé ugyan attól a gyártótól schottky-kat is választottam már.

A motorom egy 108V-os csúcsban 30kW-os soros típus. Ennek szabályzása vagy csak egyszerűen vezérlése sem gond. Ám ami teljesen sötét, illetve csak úgymondanám nem annyira tiszta, az a gerjesztő tekercs.

Kompaund vagy ellenkompaund - soros v. párhuzamos üzem... Mi a jó.
Sajnos még a gerjesztő tekercsről minimális információim állnak rendelkezésre. Még azt sem tudom, hogy a tekercs átütési szilárdsága kibírja-e, hogy az is 108V-ról üzemeljen.

Elsősorban nekem tehát a soros motor gerjesztő tekercsével való bánásmóddal kapcsolatban lennének gondjaim. Hozzátok fordulnék, hogy egy hozzáértő szórna elém pár gondolat morzsát ezzel kapcsolatban.

Egyáltalán lehet-e olyat, hogy az is PWM esetleg periódus idő módosított jel? Vagy annak feltétlen sima DC-nek kell lenni? Nincs gond abból, hogy a gerjesztő tekercs is PWM-ezett? (mágneses terek "hullámzása")?
(#) (Felhasználó 46585) válasza Topi hozzászólására (») Szept 18, 2010 /
 
Lehet használni ISOTOP tokozást is, csak nagyon drága!

"Elsősorban nekem tehát a soros motor gerjesztő tekercsével való bánásmóddal kapcsolatban lennének gondjaim. Hozzátok fordulnék, hogy egy hozzáértő szórna elém pár gondolat morzsát ezzel kapcsolatban. Egyáltalán lehet-e olyat, hogy az is PWM esetleg periódus idő módosított jel? Vagy annak feltétlen sima DC-nek kell lenni? Nincs gond abból, hogy a gerjesztő tekercs is PWM-ezett? (mágneses terek "hullámzása")?"

Sokat nem értek hozzá, de ha soros motor, akkor az azt jelenti, hogy sorba van kötve a gerjesztőtekercs az armatúrával. Ha párhuzamos, akkor meg külön kap feszültséget a gerjesztőkör. Rá van írva, hogy mekkora kell neki. A kompaund, meg valami öszvér a kettő között. Járműbe a soros lenne a legjobb, mert neki van a legnagyobb indítónyomatéka. Persze árammal is kell győzni. 30 kW? Azt már nagyon kevés benzines tudná legyorsulni.
Lehet a gerjesztőkör is pwm-el szabályozva, csak ne legyen túl nagy az áram hullűmossága. Ezt nem nehéz biztosítani, mert a gerjesztőkörök induktivitása elég nagy. Lehet FM-ben modulált is, vagyis áram kétponszabályozós, mint a rozsda hajtása.
Milyen és mennyi akksi lesz benne?
Következő: »»   43 / 86
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem