Fórum témák
» Több friss téma |
Nos konkrét okot nem tudok mondani, hogy miért terjedt el inkább a LED-es kijelző, a flip-dot-hoz képest... Mondok már tippet, ami miatt lehetséges, hozzáteszem, ezek csak elképzelések!
- Tömeg : LED könnyebb lehet, mint a réztekercs - Élettartam : Valószínűleg a LED-es tovább bírja, számtalan helyen láttam már "szemetelt" flip kijelzőt - Ár : Lehetséges, hogy olcsóbb egy nagy fényerejű LED, mint egy flipes egy pixelére jutó összeg Az, hogy miért hozták létre a kombinált kijelzést, vagyis a pixelek sarkában egy LED virít, szerintem csak a megvilágítás fogyasztásának minimalizálása miatt jött létre. Igaz, akkor mondhatnánk, hogy drágább lett a kijelzőnk, viszont a fogyasztás miatt "megtérülhet". De nem tudok semmi konkrétat, nem vagyok ez ügyben kompetens!
Szerintem ezeket a kijelzőket nem ilyen helyre találták ki kapásból. Feltételezve, hogy az autópályán RGB LED-ekből felépített kijelzők találhatóak, azok sokkal informatívabbak, több mindenre lehet felhasználni. Mindamellett viharos időben, messziről is kitűnően olvasható, ami nem szükségszerű egy busznál, ami megáll (elvileg ) a buszmegállóban, ahonnan közelről is elolvasható. Messziről meg már mindegy, futva úgy sem éred utol a buszt!
Nah igen végre aki érti miről beszélek.
Egyszerűen csak felmerült a láthatóság jellemzése és kiderült, újjabban LED-esek ezek a kijelzők. Viszont ezzel szemben vannak LED táblák is. Én is csak feltételezni tudok, hogy olcsóbb lenne a LED-es flip-dot mint sima LED panel? Kinek mi a véleménye? Ez érdekes téma
Autópályákon valószínű azért ledes terjedt el, mert a flip-dot kijelző az csak egy színű felülettel látható el(jó persze ez így nem telljesen igaz, mert vannak olyan busz kijelzők amiken a viszonylat száma be van keretezve narancssárgával, jelezve hogy gyorsjáratról van szó) Az autópályánál, viszont sok színre van szükség egy táblán! Mert pl dugónál mikor előzni tilos jelzést akarnak kiírni, ami pirosat, meg fehéret tartalmaz, vagy hogy baleset van valahol, azt is pirossal kell kiírni, meg hasonlók! És itt elvárás hogy egy ilyen kijelző több színt tudjon, ne pedig csak egy vagy netán két színt lehessen használni rajta! Remélem értitek mire céloztam! :hide:
Ez jó! Megírom a hozzászólásomat, erre látom te is kb ugyanerről írsz!
Előbb kérdezünk, utána lövünk...
szerintem azért is lehet az autópályákon LED és nem filp-dot, mert nagy hidegben esetleg bizonytalan lesz a működése a flipesnek? nem biztos..
[OFF] ebben a topikban is már 2x láttam, hogy az "egyenlőre" szót használta vki az "egyelőre" helyett. Vigyázat, mert teljesen mást jelent, pl. "egyenlő részre osztani vmit", vagy "egyelőre nem tudok mit mondani".
Reklámban dolgozó barátom mesélte, nagyon sok baj van a mechanikus kijelzőkkel, hideg meleg tágulásuk miatt valószínű.
Télen sok megszorult stb. Régen sokat felszereltek benzinkutakra óra/hőmérő modulost és azokat mesélte. Egyszóval egy rossz pont a lemezesnek, szorul!
Azért nem is olyan rossz ez a kijelző! Bővebben: Link Igaz a végére már jojózott a szemem...
Közelről végignézve a füled is jojózna...
Ezekből egy fekete-fehér TV
Az autópályán azért van LED-es tábla, mert az RGB miatt informatív, magasfényű és csak szemből kell látni így napsütésben is jól látszik míg az a flip-dot kijelzőnek az a funkciója hogy sötétben, rosszidőben és tűző napon is bármely szögböl olvasható legyen. Egy LED-est féloldalról már nem tudsz elolvasni, kivéve ha diffúz LED matrix és olyanok a fényviszonyok.
Jó hát rengeteg ellenvetés kérdést tudnék ezzel kapcsolatban mondani szerintem a LED magában (erős fényű) legalább 10x jobban élénkebb minden körülmények között, sem mint a LED világításos Flip-dot. Szerintem. Éppen ma néztem még közvetlen autópályán/utakon a sebesség mérő (nem RGB csak piros!) , figyelmeztető táblák már mind újdonsült LEDesek és fantasztikusan jól láthatóak Amúgy még sok sok Open-Close villogó felirat a kis játékterem előtt... Sőt ma "Säll" Benzinkúton is láttam tök éles fényű piros feliratozású üzemanyag-ártáblát. Napsütéssel szembe... Oldalról is láttam.
"a flip-dot kijelzőnek az a funkciója hogy sötétben, rossz időben és tűző napon is bármely szögből olvasható legyen" Nos: A LED mátrix ugyan ennyire olvasható minden körülmény között. Olvasni szemből kell, és nem oldalról. (úgy tanítják mivel máshogy nem is lehetséges) Persze hogy 10°-os szögben semmilyen feliratot nem fogsz tudni elolvasni; még a flip-dotost se. Flip dot előállítása technikailag körülményes és bonyolultabb. Főleg ha még LED-esre csinálják akkor meg.... Nah mindegy. Szerintem régen jó volt (mivel a LED nem volt ismert kütyü anno) De a mai világban ez kb úgy hangzik mintha egyet értenénk azzal, hogy Benzin motor önindító motorja egy gőzgép lenne. És sorolnátok az indokokat miért jó? Mert nem fogyaszt áramot és nem is kell hozzá áram, erőteljes és esőbe is beindul nem zárlatosodik le. Ugye milyen idétlenül hangzik? Ezért találom viccesnek és sok sok kérdőjel a fejem felett >>> Flip-dot LEDES? De mégis létezik van ilyen semmi bajom nincs vele nem tévesztettem el ez végett semmit és mindig jó buszra szálltam fel ! Üdv: Tibi
És egy ilyet hogyan lehetne készíteni? Egy olyat szeretnék, mint amilyen a Kunság Volánnál levő IKARUS EAG E94 F (háromtengelyű)-en van!
Venni szerintem valamivel egyszerűbb, nem kerül többezer munkaórádba (Emke Kft.)
Tényleg.... az jutott eszembe, ha netán a flip-dot meghibásodik tehát mechanikusan, akkor egyesével javíthatóak a "pöttyök" ?
Némileg off, de gondoltam mégis ide tartozik leginkább a dolog. Szóval miért nem használnak a buszokon vfd-t? Mármint hogy nagyobb méretben stb. ? Mert pl a volvokon a középső ajtónál lévő utas tájékoztató, amely mutatja a két végállomást,(induló és érkező) viszonylat számot, a következő megállót, és még néhány másik megállót ami a sorban következik!(majd csinálok képet róla valamikor közeljövőben) Mert szerintem sokkal jobban lehet olvasni, tartósabb mint a flip-dot, és dizájnosabb mint a led! Ez csak az én véleményem, lehet írni rá pro-kontra!
1; egy akkora tábla igencsak nehéz és törékeny
2; horribilis ára lehet 3; némileg többet fogyaszt, és egy olyan brutális méretnél sérülékenyebb benne minden… Ja, és megint ott tartunk (4), hogy ha rásüt a nap, azt nem nagyon fogják elolvasni
1; egy akkora tábla igencsak nehéz és törékeny (flip-dot se könnyű és szolidan kell vele bánni.... törékeny)
2; horribilis ára lehet (flip-dot se 2 Forint.... ) 3; némileg többet fogyaszt, és egy olyan brutális méretnél sérülékenyebb benne minden… (a VFD nem fogyaszt sokat, a flip dot pedig érzékenyebb a hideg-melegre) Ja, és megint ott tartunk (4), hogy ha rásüt a nap, azt nem nagyon fogják elolvasni ---szemszög kérdése
Üdv. Engedjétek meg, hogy Újoncként hozzászóljak a témához.
A Flip-Dot rendszer kifejlesztése a 70-es évekre tehető. Akkoriban a LED-ek igencsak gyerekcipőben jártak.(talán akkoriban nem is nagyon lehetett kapni nálunk) A LED technika rohamléptekkel történő fejlődésének köszönhetően ma már olyan helyeken is alkalmazhatjuk, ahol régebben ez elképzelhetetlen lett volna. A mai LED kijelzők már fényerőben, és olvashatóságban is megfelelőek. A Flip-Dot nagy előnye, hogy komolyabb áramfelvétete csak a képváltásokkor van, ami kb 1 mp.. Ez autóbuszoknál komoly előny, mert pl. amikor a végállomáson áll, nem terheli az akkut. Hiába fogyaszt önmagában keveset egy LED, az ilyen negy fényerejű tábláknak jelentős áramfelvétele van. (Pl. katalógus alapján egy 32x 16 pixelből álló LAWO modul 21W, és ez csak 1 db. járatszám kijelző) A Flip-dot hátránya, hogy meghibásodás esetén előfordulhat, hogy téves info marad kint rajta, az évek folyamán a pixelek fakulnak, pixelek beragadhatnak ezek rontják az olvashatóságát. Szóba került a Volvo-k belső járatkövetője. Ha megnézzük nappal: elég gyengén olvasható, ugyanez nagyobb távolságból, ráeső fényben olvashatatlan lenne. Bocs a hosszért.
Köszönjük az infot! Mi haverommal Flip-BAR(olyan mint a flip-dot, csak 7szegmenses verzió) kialakítású elektro Mechanikus kijelzőt akarunk(vagyis fogunk) csinálni! Tudom hogy nagyon nem egyszerű, de kihívás az ilyen szerkezetekben van!
Na, arra én is kíváncsi leszek! Ez olyan, mint ami a benzinkutakon van ?
Hmm... Hol láttam ilyet?... azon gondolkodom.....
A buszokon műanyag táblák után, a 7"szegmenses" LED-mátrix után jöttek a flip-bar kijelzők, aztán a mostani LED/flip-dot.ok - SzKT-éknál.
A járatkövető mi alapján működik? Honnan tudja, hogy hol tart a jármű időt vagy távolságot mér? Sokszor felszállok például egy buszra és össze-vissza írkál mindent még az időt is rosszul feliratozza. Hogy is működik?
Elvileg GPS alapon kellene működniük.
Igazából időt mérni hülyeség, mert nem tudod a pillanatnyi forgalmat belekalkulálni. Távolság még használható lenne, de ha pl kerülőúton kell menni, akkor felborul az egész.
A járatkövetés GPS alapú, a járaton lévő bemondás/kiírás pedig méter alapú, vagy pedig ajtózárás alapú. Ez járműtől függ(előbbi villamoson, utóbbi buszon fordul elő) a méter alapú rendszerbe be van táplálva az is, hogy mit mikor mondjon be, de pl ha nem kellő időben íratja át a kijelzőt villamoson a vezető, akkor tévedhet a rendszer! Buszon pedig az ajtó csukott állapotát jelző végállás kapcsolókra van rákötve. Újabb buszoknál, ahol fedélzeti számítógép is van, ott pedig az ajtózáró gomb lenyomása(pontosabban elengedése) után pár mp-vel frissíti magát. Van aki megálló kimaradásnál rányom az ajtózáró gombra, hogy úgy vegye a rendszer hogy volt utascsere, de sokan nem foglalkoznak vele és nem nyomják meg a gombot megálló kimaradásnál! Remélem ,,emészthető" volt a fogalmazásom!
Hmm értem világos.
Nos, egy ideje pangás van a témában, és újabb információval gazdagodtam: azt sikerült kideríteni(ismerősnek hála) hogy a kijelzők vezérlése RS485 protokollon történik, és a kijelzőben magában van egy dip kapcsoló sor, amivel a kijelzőt ,,címezni" lehet. A buszokban lévő két belső kijelző ugyanazon címre van programozva, és párhuzamosan kapja a két kijelző az adatot! Egyenlőre ennyi, amint valami plusz infom lesz, jelentkezem ismételten!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |