Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Sziasztok
Van egy Autó erősítőm ARV2050 amikor el akarom indítani a led csak pirosan világít rajta, mi lehet a baja?
Szia!
Van némi jelentősége a kábelkeresztmetszetnek a hangra. Ez elsősorban az átvitt teljesítménytől, illetve az un szkin (bőr) hatástól függ. Mivel ez a behatolási mélység, függ a frekvenciától, és minél alacsonyabb ez a frekihatár annál mélyebbre hatol be a vezetőbe. (40Hz nél már közel 1cm!) Tehát attól is függ milyen tartományú hangfrekis jelről van szó. A tápvezeték pedig más tészta. Ott a felvett áramerősség adja meg a használt vezető keresztmetszetét. ellenkező esetben fűtőszálként viselkedhet az alulméretezett tápkábel, ami nem igazán jó dolog ugye, mert nem fűteni, gyújtogatni akarunk vele. Amúgy meg.ˇ
Ha nem adok a remot szálnak 12V-ot akkor nem is világít a led.
Akkor meg tudnod kellene, hogy az a 7 Watt ... -tol semmi tobbet nem kellene elvarni mint amit eppen (a leirteknak megfeleloen) produkal.
A csatolmányban látható adatokat láttad? A 7w nem hidalt üzemre igaz, hidalva 14V-on 16W felett jön ki belőle d=1% alatt. Vagy valamit rosszul látok ?
Lattam.
Igazad van, nem latsz rosszul.
Gyerekek, minden hídkapcsolású végfokból, még a tranzisztoros /bipo/ kimenetűekből is kijön 14,4V-ról a minimum 15W/4ohm.
Annó nagymenő volt, akinek volt egy híd TDA 2005-je!
Jól megfogalmaztad...
Igen számít a kábelezés keresztmetszete. A minimum keresztmetszet a négyzetmilliméterenként 5Amper. Megnézed mekkora a bizti a cuccban, és elosztod 5-el, az eredmény a minimum vezeték keresztmetszet /nem átmérő!/. p.l. ha 20-as bizti van benne, akkor az 4x5A, tehát 4mm2-es kábel kell hozzá MINIMUM! ennél csak vastagabb lehet! A hangszóróáramot is ki tudod számolni,: P=I^2xR, tehát az áram:I= gyök P/R... Viszont ide már a hangminőség romlást kiküszöbölve a 2,35A/mm^2 arányt kell követni! I: Áramerősség R: Ellenállás (esetünkben a hangszóró) P: Teljesítmény Csak a gyengébbek kedvéért...
Belső hiba, avagy nem kap 12V-ot a B+.
Sziasztok!
A Jensen INVADER 2000 javítása sikeres volt, megtörtént a szobai próba is. (jól szól.. )Lehetne kezdeni az autóba építést. Visszaolvastam, és a tanácsokat is megfogadom, de azért maradt pár kérdés: - Jelkábel: gondoltam készre szerelt RCA-RCA kábelt (5 méter) veszek: van 270 Ft-ért (nevetséges) és van 2700 Ft-ért. (közötte hirtelen nem találtam) Van értelme a drágábbat venni? És ha igen, miért? - Tápkábel: ezt szakemberre bíznám, mert a motortérből bejutni az utastérbe, az nem nekem való feladat, ellenben az utastérben/csomagtérben már megoldanám magam a szerelést. Tudnátok ajánlani műhelyt Budapesten (XVIII. és XIV. ker. előnyben), ahol meg is lehetne várni a fenti szerelést? És kb. milyen munkadíjra számíthatok? - Van ugye erősáramú kábel, ami 4mm2-es és van "különleges" kábel autóerősítőhöz (530 Ft/m). Miben különböznek? Ehhez az erősítőhöz érdemes/kell a spec. kábel? (tudom hogy a 15A-hez 3 mm2-t ajánlottatok, de én szeretek kicsit ráhagyni mindenre...nem ezen múlik) Persze ha ajánlott (javasolt), akkor megveszem mindenből a jobbat (drágábbat), de ne feledjük, hogy egy egyszerű MP3-as fejről van szó, és 2*50W szinuszos teljesítméynről (15A-es biztivel) Üdv: g.
Végül sikerült megcsinálni
Mivel benne mértem ki a FET-eket így úgy tűnt mintha minden rendben lenne. És kicseréltem a kondikat, de semmi nem történt. Így kiszedtem az egész FET-et és úgy mértem meg és ki volt égve egy belőle. Azért köszönöm a segítséget!
Szia!
Idézet: „Jelkábel: gondoltam készre szerelt RCA-RCA kábelt (5 méter) veszek: van 270 Ft-ért (nevetséges) és van 2700 Ft-ért. (közötte hirtelen nem találtam) Van értelme a drágábbat venni? És ha igen, miért?” Tudod a drágább, bizonyára 3x-os árnyékolású, és nem szakad el attól ha a küszöb alatt "nyújtasz" még rajta 10cm-t, hogy elérjen a végfokig... És nem is zavarja a mellette futó 20 érben folyó p.l.indexizzó villogás közbeni áramimpulzusa által keltett e-mágneses mező, stb. Idézet: „Tápkábel: ezt szakemberre bíznám, mert a motortérből bejutni az utastérbe, az nem nekem való feladat, ellenben az utastérben/csomagtérben már megoldanám magam a szerelést. Tudnátok ajánlani műhelyt Budapesten (XVIII. és XIV. ker. előnyben), ahol meg is lehetne várni a fenti szerelést?” Gyulán tudnék... Idézet: „Van ugye erősáramú kábel, ami 4mm2-es és van "különleges" kábel autóerősítőhöz (530 Ft/m). Miben különböznek? Ehhez az erősítőhöz érdemes/kell a spec. kábel? (tudom hogy a 15A-hez 3 mm2-t ajánlottatok, de én szeretek kicsit ráhagyni mindenre...nem ezen múlik)” Az autóhifis tápkábel sokkal több vékonyabb érből éri el azt a keresztmetszetet, amit a mezei nagyáramú kábel jóval kevesebb vastagabb érrel. Könnyebb hajlítani, elvezetni -ide -oda... Fizikai külömbség csak ez van. Pista Idézet: Hááát, azt azért kihagynám......mostanában nem nagyon járok arrafelé, csak úgy.... „Gyulán tudnék...” A többi infót köszönöm, megfogadom! Üdv: g.
Hello Mindenki. Nemrég bukkantam rá erre az oldalra, és meg kell mondjam, nagyon tetszik. Majdnem teljesen kezdő vagyok ilyen elektronikai kütyük terén(építésre, javításra gondolok). Nem találtam hasonló jellegű kérdést, mint ami idehozott, ezért felteszem. Vettem egy autóerősítőt(FLI loaded 800s,4 csatornás). Nem működött, belekukkantottam és láttam, hogy valaki igen kontár módon "javítgatott"=rontott rajta. Az előző erőlködőm ennek a 400-as kisöccse volt és egy nagyon komoly hangzású, jó minőségű erősítőnek tartom. Megoldható-e az, hogy az ép alkatrészeiből, egy új nyákkal építsek belőle egy használható autóerősítőt, akár egy egykimeneteset csak a mélyládának, esetleg egy működő, jelentősen kisebb teljesítményű erősítőt felszerelni ennek az alkatrészeiből hogy nagyobb teljesítménye legyen?
Szia!
(de jó, a kutyámat is Molly-nak hívják... ne vedd sértésnek!) Nos:Jó lenne látni a belső felépítését az erősítőnek, és ha még legalább a tápja működik, és leválasztható a végfokról, akkor miért is ne lehetne építeni bele egy másik végfokot. /fényképezz!/ Ha csak egy mélyládához kell, akkor a minőségbeli igényeid okafogyottak, de csak mélyre sokféle erősítő alkalmas. Nekem is van egy bontott SONY-m, de annyira zsúfolt , hogy nem lehet szétválasztani a táptól a végfokot, ezért még mindíg autóerősítő... Vagy van egy rossz Dragster-em, a tápja jó, viszont a végfoka a FET-eken kívül full SMD, ezért nem annyira van kedvem megjavítani... (lehet túladok rajta, szenvedjen smd-vel, akinek van szeme hozzá, és remegés nélküli keze fél milliméteren...) Tényleg nem kell valakinek egy Dragster? Pista
Ez a Dragster a digitális?
Ja, megy már a digizés? Üdv Inhouse
Hello! Ahogy kérted, ott a kép. Nem úgy néz ki hogy különálló, vagy attól még lehet leválasztható? Igaz pár dolgot már lebányásztam róla(nem csákánnyal) de ezt úgyis látni fogjátok. A Molly becenév a Molnár vezetéknévből eredt, feltétlenül hogy akartam hallani vagy nem, de megszoktam. Csak úgy érdekesség képpen . Üdv a kutyádnak.
Szia IMI!
Nem, nem digitális... Csak egy /úgy néztem/ opamp tápáram vezérelt FET-es végfok full felületszerelve. De teljesen analóg. 2x30V-ról megy, azaz menne... Szívok a digizéssel, mert bár nem számolja, de dobálja a "frémeket", és így a hang elcsúszik a képhez képest. Szenvedtem egyből AVI-val is, de egy 30 perc 3 giga lett közepes minőségben. Úgyhogy egy szenvedés, de megyeget. Lehet a tiedet is bevállalom, ha az AVI-val zöld ágra vergődök. Elvégre fér a fél terráson... Az őrült gazdája szétszedte, valamit csinált is vele, és összerakta, de úgy, hogy a tokonként 1 db leszorító lemezt nem a tokra nyomta, hanem a hűtőzászlóra... Így tökéletesen lezárlatolta az egészet. Itt jön az, hogy milyen jó, hogy a ház nincs letestelve, na most le lett... (meg leplusszolva is)
Szia!
Szerintem a felezési vonalban tuti kettényiszitelhető a TÁP- a végfoktól. Ahogy néztem, csak az optocsatolót kell átverni, mert az átlóg a végfokba. A kondikat jó lenne visszacsempészned, FET-ek lehetnek IRFZ44-ek, a diódák is jó lenne, ha az eredetiek lennének...(ha megvan) Kép csatolva.
Sziasztok!
Lehet hogy mégis nekiállnék az erősítő tápkábel bevezetésének, végülis csináltam már ezt-azt, csak nem ezen az autón. Most egy Skoda Octavia I-em van. Két kérdés merült föl: - a csatolt képen van az akkum. Hova, és hogyan kötnétek az erősítő tápkábelt, illetve biztosítékot? (a csavaros panelra rácsukódik alulról egy fedél, és az egészre megy egy nagy másik fedél, tehát a sarukat látni sem lehet. - hol lehet "bemenni" az utastérbe anélkül, hogy ki kellene szerelni a fél motorteret? Üdv: g.
Szia! Előszöris köszönök minden segítséget. Meg tudom oldani amit mondtál, gondolom a leválasztás után mérnem kellene, hogy működik-e a táp, meg hogy mennyi a kimenő fesz stb. Nem lenne jobb mindent leszedni róla és építeni egy "új" tápot és egy új végfokot az egészből? Gondolom amit javasoltál az az egyszerűbb verzió, de én arra gondoltam, hogy legyen egy csont másik cucc belőle ami szól, mert nem nagyon akarok hibát keresgetni rajta. Időm, elszántságom és türelmem mint a tenger, csak a szakmai tudás és tapasztalat még sekélyes ahhoz, hogy egyedül nekiugorjak. Most jut eszembe, lekopírozhatok egy másik erősítőből egy tápot és egy végfokot? Van egy működőm.
Üdv.
Ott van egy szabad hely, ugye látod? Balról jön az akkutól egy vastagabb és ott osztják szét...
Octaviánál nem tudom, hol tudsz bemenni, Fabianál nem volt egyszerű, a kesztyűtartó mögött... Keress egy üres gumidugót! Ha nincs, akkor egy olyat ami már foglalt és óvatosan szúrj át rajta egy közepesen hegyes eszközt, NAGYON ÜGYELVE AZ OTTLEVŐ VEZETÉKEKRE és ott vezesd be. Nem lesz egyszerű, az újabb (nem gyerekkorunkban gyártott) autóknál ez elég szívásos rész. Ettől függetlenül fel a fejjel, menni fog! Üdv Inhouse Idézet: „Ott van egy szabad hely, ugye látod?” Most már igen..... Idézet: „Keress egy üres gumidugót!” Kerestem a tűzfalon, de nem nagyon találtam, illetve csak olyan helyen, ami "előtt" rengeteg cucc van, a kezem sem férne oda. Pontosan ettől tartok, hogy nem tudom felmérni a feladat nagyságát, belekezdek, és ha éppen kiderül, hogy hiányzik egy kiegészítő, akkor rakhatom össze, majd mehetek vásárolni. Viszont! Az a plusz hely, amit írtál, ahogy nézem, azok pontosan biztosítékok is. Ha veszek odavaló megfelelő méretű biztosítékot, (30-40A) akkor azzal két legyet ütöttem egy csapsára, és nem kell külön még egy biztosíték ugye ??? Köszi a tanácsot, még bizonytalankodom kicsit.... Üdv: g.
Na ennyiből jobb az én kütyüm, ebben hardveres szinkron van a hangnak és a képnek, sosem csúszik el...
Üdv Inhouse Idézet: „Az a plusz hely, amit írtál, ahogy nézem, azok pontosan biztosítékok is. Ha veszek odavaló megfelelő méretű biztosítékot, (30-40A) akkor azzal két legyet ütöttem egy csapsára, és nem kell külön még egy biztosíték ugye ???” Igen! Csak a végén rakd be a biztit! Az átjutás a legnehezebb. Igen, ezt írtam, hogy nehezen megközelíthető helyeken vannak a lehetőségek... Sajnos még belülről is nehéz lesz hozzáférni, úgy le vannak burkolva a műszerfal alatt... Utána jön a lábtér burkolat, küszöbborítások, a B oszlop burkolata, a hátsó ülésnél való átbújás és már majdnem kész... Ne add fel! Üdv Inhouse
Hali!
A műszerfaltól már jó vagyok, mert a jelenlegi hátsó hangszórókat, illetve a tolatóradart is magam húztam be, tehát az már rutinmunka, ezért is gondolkodom hogy nekiállok inkább magam a beszerelésnek. Amitől még tartok - nyílvánvalóan - az a viz! Tud az úgy fröccsenni, hogy olyan helyekre is bejut, ahová nem is gondolná az ember. Idézet: „Csak a végén rakd be a biztit!” Hááát, én úgy gondoltam, hogy csak teljes áramtalanítás mellett dolgozom az autó elektromos rendszerén.... fő a biztonság..... Hol érdemes tápkábelt/sarut / egyéb kellékeket venni? Esetleg olyan biztosítékot, ami az akku tetején van? (nem a sz...rt rágom, csak nem szeretek többet fizetni azért, amit olcsóbban is meg lehet venni. Üdv: g.
Szia!
Ha már ilyen szép vastag "mazzagok" mennek be, (bár szerintem a feka az indítómotoré), akkor nézd meg azt is, hogy esetleg bent nincs-e sarura kivezetve, esetleg nem-e csapolható meg szakszerűen. Értem alatta azt, hogy a W polo-ban bement a műszerfal alá a 10-es kábel, egy csavarra, és onnan le lehetett ágaztatni. Tehát keresd meg ezeknek a szép vastag vezetékeknek a másik végét is, akkor megúszol egy plusz átjutást.
Az erősáramú sodrott réz is jó, nem olyan hajlékony, de jó lesz... Minimum 6-os, de inkább 10-es kell belőle.
A biztit autós boltban. Üdv Inhouse
Sziasztok!
Van egy magnat rave440-em és egy magnat classical két csatornásom, ez működik az autóban, de az utóbbi időben valami miatt bejön a generator zaj, és nagyon idegesítő, tudna nekem valaki javasolni valamiféle megoldást, hogy ezt kiküszöböljem? |
Bejelentkezés
Hirdetés |