Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC-DC konverter
 
Témaindító: Placi84, idő: Nov 10, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   28 / 132
(#) kadarist válasza Peti.Janka hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
Szia!
Itt a hatodik rajzot nézd.
(#) Peti.Janka válasza kadarist hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
Köszi szépen! Ez tetszik! Sokat keresgéltem, de mindenhol az áteresztő tranyósat írogatják, az meg nagyon sokat fűtene. Szerinted ez hány Ampert bírhat?
(#) kadarist válasza Peti.Janka hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
10A körül van a terhelhetősége, szerintem többet is bír. A kimeneti tekercs a rajzon 10A-es.
(#) Tony hozzászólása Okt 12, 2010 /
 
Sziasztok!
Egy fényképezőgép Li-Ion akkumulátort (7,4V kb 1100mAh) akarok kiváltani 4-8db AA akkura. Egy olyan DC-DC re lenne szükségem ami széles bemenő feszültség tartományból 5V-12V -ból előállítja a 7,4V-ot. Tudna valaki segíteni, merre induljak el?

Fontos: lehetőleg minél kisebb legyen az áramkör és kevés alkatrészből
(#) proli007 válasza Tony hozzászólására (») Okt 13, 2010 /
 
Hello!
"merre induljak el?"
Szerintem ne ebbe az irányba, mert ez kapufa lesz..
üdv! proli007
(#) Tony válasza proli007 hozzászólására (») Okt 13, 2010 /
 
ez kevés hogy értelmezni tudjam kifejtenéd kicsit bővebben? Akkor merre ha nem erre?

sima állítható stabot pl lm317?
(#) vilmosd válasza Tony hozzászólására (») Okt 13, 2010 /
 
Hali
Keress ra a "SEPIC" tipusu konverterre. Ez a tipus tud a kimenofesztol kisebb es nagyobb feszrol is uzemelni. De nem egyszeru, es nem kicsi.
Udv Vili
(#) Ideiglenes válasza Tony hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Ajánlom a hobbielektronika topikjában is említett kapcsolást, ami angol nyelven itt érhető el.
Szerintem a trafó menetarányával illetve a visszacsatolásban alkalmazott osztóval tudod beállítani a szükséges kimenő feszültséget.
(#) Tony hozzászólása Okt 18, 2010 /
 
Sziasztok.
Köszönöm a válaszokat valójában nem egyszerűek ezek a megoldások.
Azt hittem létezik egy IC v. (programozható PIC mikrokontroller), ami megkönnyíti az életem.
Még keresgélek, egyelőre köszönöm.
(#) Milan90 válasza Tony hozzászólására (») Okt 18, 2010 /
 
Ha az akkut a gépen kívül töltöd, akkor létezik ilyen ic.
LM2700 jó lesz neked. DC-DC konverter IC, bemenőfesz 2,5-12V kimenőt meg te állítod be 17V-ig. Katalógusban van kapcsrajz is pont 8V kimenőre, HQ-ban egy ezres, és kicsi is. Pár alkatrész kell csak, smd ben a fényképezőbe is befér. 2.5A a kapcsolófet csúcsárama, szóval úgy 1A lehet a max áramfelvétel (kb 50% kitöltés).
(#) Tony válasza Milan90 hozzászólására (») Okt 22, 2010 /
 
Szia.
Na ilyesmire gondoltam azt hiszem ez jó lesz.
(#) westhorses hozzászólása Okt 24, 2010 /
 
Egy olyanra lenne szükségem mely segítségével 12 volt ot 48 volt ra tudnék convertálni az aksi 130 Ahm körüli lenne és amit hajtani akarok vele az egy 48V os 1Kw os motor. Tudna nekem ehez dobni egy ilyen DC-DC converter kapcsolást?
(#) kadarist válasza westhorses hozzászólására (») Okt 24, 2010 /
 
Szia!
Inkább szerezz be még három akkumulátort, és akkor lesz 48V-od. Egy ekkora konverter elkészítése nem gyerekjáték.
(#) westhorses válasza kadarist hozzászólására (») Okt 24, 2010 /
 
Ha bonyolult az nem baj szeretem a kihívásokat Csak kíváncsi lennék egy kapcsolásra meg hogy menyiből jönne ki..?
(#) Orbán József válasza westhorses hozzászólására (») Okt 24, 2010 /
 
Üdv!
Én csak azt kalkuláltam, hogy akármilyen ügyes kapcsolást lelsz hozzá, azt könnyű megsaccolni, hogy a 12V-on 100A körüli áramkivétel és az akku kapacitást figyelembe véve, nem több, mint 1 óra üzemidőd lesz.
A repülőmodellezésben nem ritkák a 2500W-os motorok, 3 fázisú szabályozók, de ott se 12V-ból indulnak ki. Mindenesetre speciális, kefe nélküli 3 fázisúak a hozzávaló motorok és a szabályozók is.
Pl. Mistery Pentium 200A - nomen est omen...
(#) TyeDa hozzászólása Okt 25, 2010 /
 
Sziasztok!
Egy külső gerjesztésű 48Vos DC motorból szeretnék visszatáplálni 48Vos akkupakkba, a rendszer pozitív testelésű. Egy negatívból negatívba boost konverterre gondoltam. Kapcsolástechnikát tudnátok ajánlani?
A bemenő fesz. -15...-48V (fordulatszámtól függően) kimenet -49V lenne, illetve áramszabályozott. Hogy oldják meg az elektromos autóknál a visszatöltést?
(#) Reuter válasza westhorses hozzászólására (») Okt 26, 2010 /
 
Szia!
Kb. 8000 Ft az anyagköltsége egy ilyen kapcsolásnak.
Nézd ezt a topikot az elejéről, és megtalálod amit keresel.De nem egy egyszerű dolog egy ilyet összepakolni. 1000 W-nál már igen komoly áramok csordogálnak a 12 V-os ágban. Én most építek egyet, mert én is használni akarom a 12 V -os akksimat, de nekem csak 48 V 450 W kell.
üdv R.
(#) Reuter válasza TyeDa hozzászólására (») Okt 26, 2010 /
 
Szia!
A visszatöltést tartalmazza a PWM egység, de nem nagyon publikálják a rajzokat, csak a bekötéseket. Csak ott van értelme, ahol direkt-hajtás van a kerekek, meg a motor között.Ha szabadonfutós kivitelű, akkor hiába kötjük be, max. fékezni tud, visszatöltés nélkül.
Viszont érdekes a + testelés, én még nem találkoztam olyannal
üdv R.
(#) ybanez hozzászólása Nov 5, 2010 /
 
Üdv Guruk!
A következő a kihívás: adott egy motor, a töltőtekercs földfüggetlen, 14-30 V AC jön le róla üresjáratban, alapjárattól kb. negyed gázig (mivel hajómotor a lelkem, parton nem is pörgettük volna tovább... )
A hajó 12V-os. Na ide kellene ácsolnom töltésszabályzót. Szerintetek mivel érdemes kezdeni? PWM szabályozóval, áteresztővel (10-15 A, úgyhogy ezt alapból elvetettem... ), tirisztoros félhíddal? HELP!

Jah, azért itt kérdeztem, mert ha van olyan DC-DC vezérlő amit meg lehet építeni ilyen terhelésre, az lenne a legtutibb. Én csak max. 1A-eseket ismerek...
(#) Iszkakof István hozzászólása Nov 8, 2010 /
 
Egy egészen érdekes dc-dc konverter megépítéséhez kérném a segítségeteket. Egy villanymotor meghajtásához használnám, amelyik 12 volttal elindul, de 40-50 volttal már használható ereje van. Mellékelek egy kapcsolási rajzot egy inverternek, amelyik már meg van építve nekem, és működik. Ezt szeretném átalakítani, amennyiben lehetséges. Az MMC 4047-es integrált áramkörnek felnyomnám a frekvenciáját, ha lehetséges, annyira, hogy ferrit vasmagos trafót használhassak. Így sokkal kisebb lenne az egész. Alkatrészeim, csak olyanok vannak, amihez tv készülékek bontása során jutok. Valamelyikőtök dobjon össze nekem, köszönöm szépenért egy ilyen rajzot.
A választ előre köszönöm.
(#) proli007 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Hello!
Én csak belebeszélek, de..
Nem mellékes, a motor áramfelvétele.. És ha jól gondolom, 12V-ról szeretnéd üzemeltetni, a 40-50V-os motorodat? Mert nem írtad egyértelműen le.
üdv! proli007
(#) foxi63 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Szia!
Ha elektromos kerékpár, vagy hasonló meghajtásában gondolkodsz, akkor nem lesz elég a TV sorkimenő porvasmagja. járhatóbb út, ha ismerőseidtől régi PC tápot szerzel 2db egyformát. Ha két trafó vasmagját összeteszed, és reszelsz egy új csévetestet,(pl üvegszálas nyák lemez fólia nélkül) akkor elérheted a 800W teljesítményt. Egy TL494-es ic 2db bc tranzisztor 4db fet és a szekunder egyenirányító kell egy szekunder folytó és kész. A TL adatlapján szinte kész a kapcsirajz.
a trafó méretezése szintén megtalálható még itt a fórumon is.Ha egy picit is jobban érdekel a dolog, akkor rátalálsz mindenre hamar.Ha konkrét dolgokat összeszedted, biztosan kapsz további segítséget.
üdv.: Foxi
(#) Iszkakof István válasza proli007 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Tegnap annyira vigyáztam, hogy szépen írjak, hogy szinte minden lényegest elfelejtettem. A motor egy állandó mágneses sztátorú, szénkefés. Annyi áramot vesz fel, amennyit kap, abból amit 2 db. (vagy annyi, amilyen rajzot küldtök) 2N3055-ös tranzisztor szolgáltat. A motor feladata az lesz, hogy a szélerőművem leengedéséhez működtesse a csörlőt. Felemelni, ha nem tudja, nem baj, mert segíthetek egy kicsit kézzel is, vagy átteszem az ékszíjat a képen látható Lada szíjtárcsára. Ott már van annyi erő, hogy az egész tákolmányt tudja vontatni, ami a hátánál van. Mondhatnád, hogy tekerjem fel a sodronyt ellenkezőleg, akkor le tudom engedni, de úgy nem lenne jó, mert elérné a vasat. A konvertert viszont a jó kis melegben meg tudnám építeni. A feteket kihagynám, mert még nem láttam soha sem, vagy nem tudok róla. A beszerzési lehetőségeim is igen korlátozottak. Lenne egy másik módszer is, a Lada szíjtárcsa meghajt egy 12 voltos dinamót, aminek felszökik a feszültsége 35 voltig is, amit sorba kötök a tákolmány 12 voltos akkujával és mindjárt megvan a megfelelő feszültség. Ez a megoldás lesz, ha nem jön össze a dc-dc konveter, ami jobban tetszene.
Visszaolvasni nem tudok, mert olyan lassú a nettem, hogy néha több mint öt percet is kell várjak, amíg lapoz, egy topicon belül. És ez nem hanta.
(#) proli007 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Hello!
A motor a terhelésének megfelelően növeli az áramfelvételét. Ezért mindenképpen azt meg kell mérned, mert különben nem tudod, mekkora teljesítményű feszültségátalakítót szeretnél csinálni..
üdv! proli007
(#) lewi hozzászólása Nov 22, 2010 /
 
Az itt (már az előzőekben) tárgyalt problémám áthelyezésre került, mely itt található. további kérdéseim itt teszem fel, így ha lehet kérnék mindenkit, akit érdekel, vagy tud benne segíteni az e topicban tegye meg.
Nagyon szépen köszönök eddig is mindent!
(#) Sick-Bastard hozzászólása Nov 26, 2010 /
 
Üdv!

A következőd DC - DC átalakítóról szeretnék többet megtudni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Split-pi

Ha jól értem(dióhéjban):
A feszültség átalakításhoz, a 4 MOSFET ki-/bekapcsolásának sorrendje és annak ideje határozza meg, hogy mekkora feszültséget is kapunk.

Amit nem tudok, kitalálni:
Milyen MOSFETekkel kéne megépíteni?
Mi a be-/kikapcsolási sorrend?
A be-/kikapcsolás ideje az adott MOSFETnek?
Mekkora induktivitásokat érdemes használni?


Amihez kellene:
+12V be és +15V ki (@35A) (peltier-elem)

SB

Split-Pi.png
    
(#) lazsi válasza Sick-Bastard hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Első gondolatom, hogy az S2 és S3 helyére felesleges FET-et tenni, elég egy-egy dióda.
A rajz nem egy gyakorlati, hanem egy elméleti magyarázó ábra.
A gyakorlatban az S2-S3 pozícióban lévő diódák akkor nyitnak ki, amikor a (megfelelő) FET lezár, így azokat nem kell időzíteni. S1-S4 FETek időzítése pedig függ attól, hogy a C3-on mekkora feszültséget szeretnél kapni.

De mi szükség van a kétszeres átalakításra?
Idézet:
„Amihez kellene: +12V be és +15V ki (@35A) (peltier-elem)”

Ide egy sima step-up konverter kell (erre keress rá, bizonyára találsz majd rengeteg kapcsolást), ami 1 FET, 1 dióda, 1 tekercs, 1 kondenzátor + a vezérlés.
A linkelt rajz leginkább akkor kellhet, ha a bemenő feszültséghez hasonló nagyságút szeretnénk kapni, de néha alatta, néha felette van. De amint írtad, nálad a bemenő alatta van 3V-al.

Az alkatrészek kiválasztásánál vedd figyelembe, hogy a FETnek, a diódának és a tekercsnek is bírnia kell a bemeneti 43A-t! És nem csúcsáramként, hanem tartósan. Feszültség tekintetében 50-60V-ot kell bírniuk (kivéve, ha a közbülső, C3-on eső feszültség ennél nagyobb).
A készülék 525W-ot ad le, és 90%-os hatásfokot feltételezve a készülék 50W-ot fog disszipálni. Ez igen jelentős hűtőbordát igényel!
(#) Sick-Bastard válasza lazsi hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Üdv!

Igaz, hogy az említett példához egy sima step-up átalakító is megfelelne, ám a példát csak azért választottam, hogy a kapcsolással ismerkedjek.

A kapcsolás, wiki szerint, step-up és step-down átalakítóként is üzemelhet és az átalakítást oda-vissza képes végezni, (fizikai) átalakítás nélkül. E tulajdonsága miatt érdekel, amit a későbbiekben ki szeretnék aknázni.

Ha az S2-S3 helyére diódák kerülnek, akkor az oda-vissza történő átalakítás az elvész vagy nem?

SB
(#) lazsi válasza Sick-Bastard hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Idézet:
„Ha az S2-S3 helyére diódák kerülnek, akkor az oda-vissza történő átalakítás az elvész vagy nem?”

Most értettem meg, mit is szeretnél... A kapcsolás -elméletileg- valóban oda-vissza alakító. Tehát a bemenet és a kimenet felcserélhető. Elméletileg... Tehát kell egy áramkör, ami figyeli, hogy éppen melyik oldalon van meg az előírt feszültség és annak megfelelően vezérli a 4 FETet.
Szerintem keress hozzá gyakorlati kapcsolási rajzot, mert amit idemásoltál csak az elvét mutatja, és az még kevés a megvalósításhoz...

Ebben sajnos nem tudok segíteni.

Idézet:
„A kapcsolás, wiki szerint, step-up és step-down átalakítóként is üzemelhet és az átalakítást oda-vissza képes végezni, (fizikai) átalakítás nélkül.”

Nem egészen pontos a megfogalmazás. Nem üzemelhet, hanem üzemel. Ugyanis tulajdonképpen két egység van egybeépítve és a vezérlés alapján dől el, hogy melyik a fel és melyik a le.
Ez a "(fizikai) átalakítás nélkül" gondolom azt jelenti,. hogy nem kell átkapcsolni, hanem automatikusan érzékeli hogy melyik irányban kell működnie.
(#) Ricsi89 hozzászólása Nov 27, 2010 /
 
Helló!
LM2576-os IC-vel van nekem egy változtatható kimenetű stabilizátorom. Viszont a gondom az, hogy iszonyatosan melegszik, mintha nem is kapcsolóüzemben menne. Ennyi erővel egy Lm317-essel is csinálhattam volna egy stabilizátort. Az áramkör 24V-ból csinál kb 12V-ot. Mi lehet a gond? Miért dolgozik ilyen rossz hatásfokkal? Kb 2A-el van leterhelve.
Következő: »»   28 / 132
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem