Fórum témák
» Több friss téma |
Hali mindenkinek!
Van egy '93-as Opel Astra F autóm, amiben a japán (isuzu) 82 lovas turbó-dízel motor van, elektronikus motorvezérlés nélkül, mechanikus Bosch VE rendszerű adagolóval, megkerülőszelepes turbonyomás szabályozással. Az lenne a kérdésem, hogyan lehet elektronikusan megoldani a turbónyomás mérését? Annyira nem szeretnék egy vákuumcsövet behúzni a műszerfalig (ha ki/megszakad, szökik a nyomás), meglehetne oldani valahogy elektronikusan? Az elektronikusan szabályozott turbóknál hogyan van megoldva a nyomásmérés?
Szia!
Mindenképpen, kell egy megfelelő érzékenységű nyomás vagy vákuum mérő szonda, amit a turbócsőbe (falába) helyezel. Ez lehet akár egy gyári elektromoséból is. Ennek a "jelét" pedig elektronikus jelformázással akár analóg, akár digitális műszerre is ráküldhető. Pontosabb információ az alkalmazandó szonda / műszer ismeretében adható.
Őőő, pont ezaz, hogy nekem konkrét mérőeszközre, szondára lenne szükségem A mérendő nyomás 0,5 és 1,5 bar között kellene legyen, a gyári töltőnyomás 0,7 bar (volt valaha) elvileg.
Találtam rá egy jó kis házilagos megépítést a neten. Bővebben: Link Itt e gy "MAP szenzor"-ról ír. Olvasd át a cikket, hátha több is kiderül.
Köszi megnéztem. Csak az a baj, hogy nekem semmiféle elektronika nincs
Amúgy a map szernzor a légtömegmérő, ugye? Csak azt nem tudom, honnan szedjek...
Szia sajnos a 'map szenzor' nam azonos a légtömegmérővel. A külömbség az hogy a map szenzor a levegő nyomását méri míg a légtömegmérő a beszívott levegő mennyiségét és a hőmérsékletét méri és az elektronika ebböl számolja a levegő tömegét. Neked mindenképp map szenzort kell szerezned. A régi adagolós passatokban van.
Nekem olyan map-szenzor kellene, aminek ismert a nyomás-feszültség kapcsolata..
Csak a linken levő ilyen?
Szia !
Próbáld meg ezzel: http://2009.oc.smc-cee.com/hu/pdf/ISE40-ZSE40x0.pdf Nem olcsó, de profi, tartós megoldás.
Helló
Nekem van digitális nyomásmérőm 0-10bar-ig mér Ha kell tudok ugyanilyenbe 0-1bar-ig is. Nézd meg a linket SMC ISE30-01-25-M Tudok hozzá csövet és csatlakozót is adni üdv:atiotezer
Szia,
Probald ezzel : MPX4250DP , valami 4000Ft korul mozog a TME-n az ara, 0-2,5 bar kozott mer, analog jelet ad 0 es 5 v kozott, ami konnyen feldolgozhato pic-el vagy egyszerubben is pl led soros kijelzovel.
Szia pedig a turbó cső behúzása a legjobb neked dettó ilyen motorom volt. de calibrába mindenki csodált és mágnes zárakkal!!
Szia megtaláltam az én turbó nyomásmérőmet ha kell elküldöm a képet ilyet szerezz be te is. üdv.
Szia!
Meg tudnád mondani, hol kapható ez a szenzor? Üdv.: Laci
Köszönöm!
Sziasztok
Nagyon örülök hogy rábukkantam az oldalra ugyanis remélem itt kapok választ a kérdésemre, bár megmondom őszintén rendkívül hülye vagyok az elektronikai dolgokhoz, szóval ha butaságot írok akkor elnézést TDI blokkal rendelkező autómban van jelenleg egy turbónyomásmérő, utólag beépített igazi "japantuning" kör alakú óra. Ez mutatós óra, tehát a popsijára rá van dugva a motortérből a cső és ennyi, semmi bonyolult technika. Ezt az órát szeretném jó messzire kidobni vagy elajándékozni, ugyanis abszolút nem illik bele az autóba. Nem rég láttam egy olyan mérőt, ami elektronikusan jelzi ki a turbónyomás éppen meglevő értékét. (ezt képként mellékelem) Ez azért tetszik mert a pici lcd kijelzőt bárhova be lehet faragni, nem foglal nagy helyet és ezek mellett rendkívül egyedi. Tehát a terv ennek a megépítése lenne. Ahogy nézegettem a képet, itt is rá kell dugni a csövet ami befut egy kis fekete dobozba, feltételezem MAP szenzor lehet benne plusz valami kis áramkör, aztán továbbítva van egy kijelzőre aminek szintén van valami áramköre, a 2 vezeték meg testelés és tápfesz gondolom. Az lenne a kérdésem, hogy csinált-e már valaki ilyet, mennyire nehéz és bonyolult, illetve van-e kapcsolási rajza amit egy kedves barátommal át tudnék beszélni, ugyanis ő mondta ha hozok neki egyet akkor megépíti nekem? előre is köszi üdv JAMAL |
Bejelentkezés
Hirdetés |