Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyag előfűtés
 
Témaindító: SpeedyZoli, idő: Dec 15, 2010
Lapozás: OK   3 / 3
(#) durbincs hozzászólása Dec 23, 2010 /
 
Igazatok van!

Én maradok az alap verziónál, és ha olyan a szitu akkor tankolok 50%-ba benzint és indul a masina...
(#) dobo válasza durbincs hozzászólására (») Dec 23, 2010 /
 
Végülis az is megoldás
Eggyik haverom tisztán jár etanollal és ő is azt mondta hogy télen nyom hozzá benzint is így is spórol elég sokat nyáron meg megy tisztán .
(#) b-max válasza SpeedyZoli hozzászólására (») Dec 24, 2010 /
 
Opel astra dieselbe a szűröházban van gyárilag előfütés.
Tehát szerintem érdemes megnézni hogy belemegy-e a te kocsibba, vagy ha nem, akkor is érdemes utánajárni, hogy a te kocsidba ha létezik diesel verzio, nincs - e ilyen fűtött ház.
(#) SpeedyZoli válasza b-max hozzászólására (») Dec 24, 2010 /
 
Igen van belőle dízel motoros, csupán abba sincs előmelegítő...

de mindentől függetlenül boldog és békés karácsonyt kívánok mindenkinek
(#) b-max válasza SpeedyZoli hozzászólására (») Dec 24, 2010 /
 
Szivás.
Milyen autó ez ?
(#) SpeedyZoli válasza b-max hozzászólására (») Dec 24, 2010 /
 
Suzuki Vitara 1.6 i
(#) hadhazik válasza SpeedyZoli hozzászólására (») Dec 24, 2010 /
 
http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=1260&na_step=30&...order=

Figyelmedbe ajánlom a 8270. hsz-t.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
(#) Prome hozzászólása Feb 13, 2011 /
 
Egy elég durva elvi ötleltem van:

Két motor a kocsiba, egy benzines és egy etanolos.
A hidegben a benzinessel elindulsz ami forgatja az etalonos motort is. Szerintem hamar bemelegedne és beindulna. Nekem öreg dieselemmel legalábbis bevált, traktor háromszor körbehuzott a falun forgó motorral, és lám, lám, mégiscsak beindult...
(#) akos70 válasza Prome hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
A megvalósításról van elképzelésed?
Amúgy rég használatos dologról van szó, készültek olyan nagy dízel motorok, aminek az indítómotorja egy kis benzinmotor volt. Az meg vagy berántós, vagy elektromos önindítós.
(#) Prome válasza akos70 hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
És Mad Max is valami hasonlót használt annakidején.
Igaz ő nem a beinditásra, hanem hiperugrásra használta.
Az volt a csillagok háboruja fénysebességre ugrásának az elődje.

Emlékszem a nézők ültek a moziban, s hopp eltűnt az űrhajó a semmibe.
S csak pislogtak.

Na mindegy csak elvi kérdés volt, sajnos ez nagyon macerás műszaki ügy csak a mérnöki engedélyezés egy vagyon, a fejlesztésről és vizsgáztatásról nem is beszélve.
És magunkal cipelve mégegy motort szintén nem a kőoolajválság idejére szoló elképzelés, max elvi vitát látok benne mint lehetőséget.

Mondjuk ha egy pici benzinmotor, mondjuk egy fűkasza méretű ott van a motortérben vészinditásra, az már lehet nem is akkora hülyeség...
(#) SpeedyZoli válasza Prome hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Ez egy igen életszerű megvalósítás...
Már én is húzkodtam kilométereket kocsit, mert füstölni füstölt csak nem indult.
De azért az enyémmel, ezt nem kívánom megjátszani
Szép napot
(#) SpeedyZoli válasza Prome hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Ha jó emlékszek, akkor azok a kis motorok egy elég nagy tömegű lendkereket pörgettek fel és annak a mozgási energiája hajtotta meg a nagy motort egy súrlódóbetétes tengelykapcsoló segítségével ...
Lenne plusz 80 kiló a kocsi motorterében.
Akkor inkább a sűrített levegős indítás rásegítőt kéne beleépíteni. Ha a Tankokban is működött akkor itt is működhetne, csak sokkal kisebb méretekben.
A légtartály feltöltéséről meg egy kis elektromos kompresszor gondoskodhatna.
Szerintem ez is elég elvetemült lenne.
(#) hadhazik válasza (») Feb 21, 2011 /
 
Nem sok. Az általam beszerelt fűthető gázolajszűrő viszont bevált az E85 előfűtéshez, az időzítését egy 230V-os PIC-es áramkör 12V-ra alakítása oldotta meg.
Napjaink időjárásában az 5km-es utak elején, 1,5 km után, 50-60 C-nál kell lekapcsolni a dúsítást, 2 km után az üzemanyag előfűtést is, akkorra eléri a motor az üzemi hőfokot.
Az időzítést a motor indítása előtt 20 percre állítottam, kb. 60C-ra fűt fel a szűrő.
(#) janiy válasza laza hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
sziasztok. laza elmondanád nekem ezt a tükörfűtést bd 139 el hogy kell bekötni? előre is köszi.
(#) atus1981 hozzászólása Dec 1, 2013 /
 
Sziasztok!
Ugyan nem etanolos dologról van szó, de a melegítés benne van...
Arra gondoltam , hogy télen a gyári hűtőkörbe betennék egy másik hűtőt ami a légszűrőházban foglalna helyet. Blokk->légszűrő hűtő->gyári hűtő->blokk...
Szerintetek?
(#) Woody18 hozzászólása Feb 24, 2014 /
 
Lehet nem aktuál a téma már de a 4t trabiknak a szívósorában remélem jól írom gyárilag van elhelyezve egy úgynevezett fűtősün ami a rajta átáramló üzemanyag levegő keveréket melegíti amíg be nem melegszik a motor ha jól tudom ez instant problémamegoldás lenne mivel elvileg mind kettőt melegíti egyszerre,de vajon ethanolhoz elegendő lenne + utólagosan nem hiszem hogy be lehetne mókolni egy autó szivósorába de egy gondolatot megért egy kezdő ethanolos gondolata http://img18.aprod.hu/images_aprodhu/32116209_1_644x461_futo-sun-sz...d-.jpg
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2014
(#) zolika60 válasza Woody18 hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Ez a megoldás a nyolcvanas évek benzines vw autóiban is általános volt.
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem