Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Amit én használok gyújtás vezérlőt Bővebben: Link . Abban be lehet állítani, hogy meddig töltse a trafót. Vagyis hogy szikrázás előtt mennyi idővel (milisec) kezdje, illetve azt is hogy mennyi időt (milisec) hagyjon a szikra lezajlására. Ezért jó ez a kütyü, mert idő mértékegységgel dolgozik, nem főtengely fokkal. Így minden fordulatszámon egyenletesen dolgozik a trafó.” én husz éve használok ilyet. semmi hokuszpokusz. csak egy egyszerü monostabil van a gyujto elektronika bemenetén. egyébbként jo.
Üdv!
Tetszik ez a plazmagyújtás dolog, de az egyetlen problémám, hogy nem lehet kapni nálunk sehol 0 ohm ellenállású gyertyát. Aki már vett, megkérdezhetem hol vette? Kösz uli
Sziasztok.
Újabb tapasztalatok: A 0 ohm-os kábel felejtőssé vált nálam. Mióta használom, nemigen működik a plazmacsek, a havernak meg szétütötte 0-ás tyúkbéllel az immobilájzerét :o) Szal szerintem a nullás madzagon visszaüt a giganagy fesz a trafónak, talán mivel a kondi eltolja az áram fázisát a feszkóhoz képest. A rissz-rossz összeégett 18 kilóómos gyári kábelekkel szépen futott a '95-ös Renault 19. (150-nél 5 liter 100 km-en!!) 1.4 full fapad, központi befecske. Tettem egy 8 centis tápventi lapátot a légszűrőházban az innyektor tetejére, hogy megperdítse a levegőt, ami így jobban keveredhet a benyagőzzel, ill. olajhab lekondenzáló mézesüveget a kartelgáz csövére, hogy kizárólag a légnemű dolgokat szipkázza be a "karbi", a habos dzsuva meg maradjon csak a mézesbödönbe'... Vettem most csomó 3,3 kilós kerámiaellenállást, ezekkel növelem majd a tyúkbelek tompítását. Ezenkívül megpróbálok 20,63 kilóhenris tekercset, ami bírja a 45 kV 50 Hz-et. Ennyit számoltam 6ezres fordulatra, majd elválik, hogy jól kalkuláltam-e... Másfélszeres feszemelkedést mértünk moszkvicstrafónál, 10 kV-ból 15 lett a kondiktól. 30 kV-ból így tippelve 45 várható talán. A Hz úgy jön ki, hogy 6ezres max fordulaton 12.000 szikra kell egy perc alatt, vagyis gyertyánként 3.000/perc, vagyis 50/másodperc, azaz max 50 Hz. Ez kedvező lehet, mert standard hálózati érték. Szóval hajrá!!! Van itt pár kép az enyémről, meg 2 videó a különbségekről kiszerelt gyertyával. Ezenkívül két doksi, az egyik, amiből elindultam (a 2 videó is innen való, saját is van, ám emezek is pont jók), van egy kezdetleges kusza leírás is, amit elkezdtem írni. http://mache.fw.hu/plazmagyuszko.zip Üdv és sok sikert! mache
Ja bocs, már magam is HQ-s 15 kV 1 nanós kondikkal utazom...
Bár a testre menő végük most nincs bekötve, mivel a f0s amerikai kisellenállású "tuningkábelek" így (kikötött kondikkal) is átütnek egymáshoz meg távoli testpontokhoz. A hihetetlen jól működő, berhelt (egy ismerősöm szerint "csehszlovák") megoldású olcsó, szigszalaggal az elégett kábelekre odaheftölt százforintos kondik szijjeláztak a nagy júniusi esőben... Lecseréltem a 18 kohm-os összeolvadt kábeleket párszáz ohm-os tuningosra, azóta sheisse minden. 1. próba ellenállások beiktatása, második próba tekercs beépítése lesz. Majd referálok, mert nem tetszik, hogy most télen 10-et eszik 170-nél, s nem is megy úgy, mint előző télen. Üdv: mache
Szia Ervin!
Minden gyári gyújtás szekunder körének van sajátkapacitása ( a több ezer menetszámú szekunder tekercs, a gyújtókábelek, a gyújtáselosztó, a gyertya pipa, a gyújtógyertya ellenállásából adódik ) ami nagyon pici kb. 40 - 50 pF értékű. Ennél nagyobb kondenzátoros gyertyakapacitás készíthető, de az eredeti gyújtás szekunder köri pici kapacitása tapasztalatom szerint ellene dolgozik. Nálam 17,3 k ohm ellenállású gyújtógyertyával nem működött. Közel 0 ohm értékűre cserélve tökéletesen működik. Láttad a szegény ember plazma boosterét, az eredetit? Valószínű, mivel a videóit is feltetted. Nézd meg újra őket, ott magára a gyújtógyertyára volt ráültetve az utólagos gyertyakapacitás. Ott működik is. Nem ezt a verziót építettem meg, de a gyertyához nagyon közel, pár cm-re szereltem fel a kondikat és ott is működik. Amikor a gyertyától távolabb helyeztem el a kondenzátor kapacitást, nem működött! Ahol nagyfesz szaladgál, ott jobb a rövidebb távolság és a gyújtókábel is legalább 35kV-os és szilikonos szigetelésű legyen. A PVC gyújtókábel 90'C felett elveszíti a szigetelő képességét, és átüt. Egy motortérben hamar van 90'C hőmérséklet, vagy még több is. A gyújtókábelek meglágyulnak a hőtől, nem csoda, ha más utat talál a nagyfesz. Láttam a gyújtótrafód, 45kV szerinted, hogy viselkedik egy műgyanta szigetelésű trafóban? Az olajszigetelésű trafók legalább 80 kV feszültségig szigetelnek.
Szia,
Nem volna JÓ,túl kicsi a megengedett feszültsége,meg a kapacitása is csak 100pF... Kellene legalább 200pF...
15KV 1000pF van belinkelve, ez teljesen jólenne, 2-3 sorba meg 10 Mohmos ellenállások párhuzamosan a kondikkal (szimmetrikus feszültségeloszlás), és még mindig marad legalább 300pF.
Kösz szépen, akkor megpróbálok szerezni egy pár darabot.
Még annyit kérdeznék, hogy az ellenállások hány wattosak legyenek?
Nem nagyon kapni 10M nál nagyob ellenállást (egyszer tudtam csak 100M ohmosat szerezni)
De jólenne minnél nagyobb ellenállás! 1-2W-os eléglenne szerintem. Ha nem tudsz ilyen nagy ellenállást szerezni az sem olyan nagy probléma, elmegy nélküle is, csak a kondikon nem biztos, hogy a feszültség felefele arányabn osztódik el.
Kár hogy a linkelt helyen 100 db a legkisebb rendelési mennyiség. Az meg közel 7500 ft. Úgyhogy ha valakinek volna fölösbe szivesen átveszem.
Na csak összejöttek a srácok. 1 szállitmány már megérkezett ezek az első darabok nemsokára jöhet a szerelés.
Kérdés miért csak kisellenállásu gyertyával mszik A youtube videokon nem olyat használnak???!!!
"A szegény ember plazma-boostere
(1.1 változat 2005.11.28) A hagyományos gyu megoldásokkal az a gond, hogy túl rossz hatásfokúak. A gyertya (illetve a rosszul kialakított áramkör) nem képes a trafóból jövő elektromos energiát kellő módon hasznosítani. Ez abból adódik, hogy az ívcsatorna ellenállása nagyon kicsi, a gyertya-rendszer ellenállása pedig túl nagy, így az ívben kevés energia disszipálódik hővé. A megoldás tehát: növelni az előbbi, csökkenteni az utóbbi ellenállását. A gyertyák átlagosak 6-7 kOhm ohmikus ellenállásúak. Vásároljunk olyat, amely közel 0 ellenállású! Ezek általában a dobozon réz maggal reklámozottak (copper core). (Vigyünk magunkkal ómmérőt is a boltba.) Az ív ellenállása növelésének érdekében növeljük az ív frekvenciáját! Sajnos minél nagyobb az ioncsatornában az áram, annál kisebb átmérőjű lesz (pinch-effektus), és annál könnyebben talál magának könnyű utat a delej, és munkáját el nem végezve kihuny. Ha a frekvenciát növeljük akkor a bőrhatás (skin-effekus) jobban kezd érvényesülni, és az áramok inkább a vezető (ioncsatorna) felületén folynak, növelvén a hatásos átmérőt. Tévesen azt hiszik, hogy a villám elleni védőketrec a Faraday-kalitka elvén működik. Ez nem igaz. A Faraday-elv elektrosztatikus mezőkre érvényes. Valójában a Skin-hatás az ami megvéd a villámlástól, hiszen a villám váltakozóáram, a töltéseknek nincs is idejük elmozdulni a vezetőben olyan mértékben ami ilyen töltésszétválasztást okozna. A skin-hatás abból adódik, hogy a feszültség (potenciál) és a töltésáram időben eltolódik egymástól bizonyos szöggel (cos(fi)). Készítsük tehát nagyfrekvenciás rezgőkört a gyertya és egy kondenzátor segítségével! Ehhez olyan kondi kell aminek átütési feszültsége legalább 30-40kV, kapacitása 100-200pF és legalább 100MHz-ig működőképes (kis veszteségű). Kapcsoljuk a kondik a gyertyával párhuzamosan. Egy ilyen rezgőkörben a kondi az szikraközzel mint kis értékű ellenállással alkot rezgőkört. A rendszer induktivitása nagyon csekély, ohmikus ellenállása csak az ív ohmikus ellenállásából adódik (Rgyertya=0!). Ez a rezgőkör több MHz-es (kb 10-100MHz) frekvencián is rezeghet, szapora, nagy térfogatú ívkisülést keltve. És ami a legfontosabb: magasabb hatásfokkal alakítja az elektromos energiát a szikraközben hőenergiává. A kisülés alatt a gáz olyan magas fokon ionizálttá válik, hogy nagyobb mennyiségű (persze relatív) plazma jön létre. A rendszer elmélete régóta ismert. Sok megvalósítás létezik. Valahogy a feledés homályában tartják a témát a 70-es évek óta."
Köszi ezeket mind olvastam, de nem ezt látom a valóságban. Nekem rézmagos a gyertyám, de sajna r azaz rezistoros. Azért kipróbálom.
Anno 2db 15kV-os kerámia kondit sorba kötöttem és a rotációs kapán a gyertya közelébe szereltem, tökéletesen működött.
Ezen fellelkesülve készítettem a 4T fűnyíró motorjára is egy kondenzátor gyertya kapacitást, de ott nem működött! Később véletlenül kivettem a gyújtógyertyát és ohm mérővel megmértem, 17.2 k ohm volt, a motor működött vele! Kicseréltem közel 0 ohm értékűre a gyújtógyertyát és már kondenzátor kapacitással is beindult rettentő könnyen! Meleg motornál nevetséges 20cm rántásra beindul a fűnyíró 4T motorja mióta mini plazmagyújtást használom. Kap mellé még vízpárát is a motor az átnedvesített ( totál tocsogósra ) légszűrő szivacson keresztül beszívott levegő által. A motor sokkal erősebb ( nyomatékosabb lett ) és kevesebb benzint fogyaszt, kb. egy újnyi benzin megmarad a tankban ugyan azon a területen, mióta finom vízpárát és mini plazmagyújtást is kap a motor. Régen egy tank elég sem volt, egy éve már plusz tankolás nélkül, bivaly erősen megy a gép. Én meg ezt látom a valóságban
Ok! Köszi! Most akarom megépiteni a 30kV 470pf kondikkal a kocsimon. Kerestem olyan szerkezetett amivel lehet vizködöt fujni a motorba, de csak nagyon drágát találtam. Ugyhogy ez kimarad.
Nem kell olyan hamar feladni, lehet ha te készíted el még jobban is működik és olcsóbb.
http://www.youtube.com/watch?v=7z3xL6S9gPE Itt ugyan benzin gőzt - benzin párát mixel be a karburátor helyett, de a légszűrő után a motor elé te is készíthetsz hasonlót finom vízpára bemixeléshez pl. 110-es és kisebb átmérőjű PVC cső elemek kombinálásával. Szerintem jobb, mint a vízbefecskendezés, ahol a "nagyobb" mennyiségű víz inkább hűti a motor belsejét. A kevesebb finom szerkezetű vízpára jobban érvényesül, a motor termikus hője ( több ezer ’C ) bontja a finom apró szerkezetű vízmolekulákat, ami javítja az égés minőségét.
Sziasztok!
Szeretném én is beépíteni a plazmagyújtást, de a gyertyák kb. 15cm mélyen vannak a szelepfedélbe süllyesztve/ Nissan Micra 1l,1998/.Lehet-e máshova tenni a kondikat? Attól tartok, áthúzna a szelepfedélnél.Vkinek vmi tipp? Előre is kössz.
Hali!
Csinálj képet és hátha akkor lesz isteni szikra. Nekem amugy van 5letem de leirni kicsit bonyolult.
Szia!
Az a probléma, hogy a gyújtógyertyára vagy a gy.gyertya közvetlen közelébe van szerelve az utólagos kondenzátor gyertya kapacitás. Ha távolabb van a gyertyától, nem fog működni. Az olyan motoroknál, ahol a gyújtógyertya a hengerfej közepébe 15 - 20cm mélyen van szerelve, nagyon kicsi a hely, a 16-os gyertya kulcs is alig fér bele. Kizárt, hogy az utólagos kondenzátoros gyertyakapacitás oda le, beépíthető az eredeti gyertyákra. Ezt http://plazmagyertya.hu/mukodes/ ajánlom a mély szerelésű gyertya esetén, de nem lesz olcsó, tavaly augusztusban 130 - 140 EURO volt a 4db állítólag.
Hali!
Ilyet is tudok olcsobban szerezni!!!
Sajnos 1,5 hónapja még 13-15k volt a garnitura, most 20k körül mozog 4 db!
Szevasztok!
A Pulstart láttam , megérdeklődtem, 135 EUR 4db+ÁFA. Több fórumon is írták róla, hogy 2-6%-kal fogyaszt kevesebbet, így 3 év alatt hozná be az árát,és oda lessz a kísérletezés öröme.Köszi a segítséget, du felteszek képeket is, hogy hátha beurik vkinek az isteni (plazma)szikra... ulstar_Pulse_Plug" target="_blank" rel="nofollow" >http://peswiki.com/index.ph/Directoryulstar_Pulse_Plug
Sziasztok!
A reklámanyagot átnéztem és pár dolog zavar a témában: 1. A szikrateljesítményt növeli a sokszorosára a beépített kondenzátor? (perpetum mobile?) -ha sorosan kötöm a kondit akkor ez egy régi magyar ötlet nagy pénzre váltása, ami az elhasználódott gyújtási rendszer hidegindítási problémáin javított valamit. Ez volt a szikraugrasztó! (rengeteg rádiózavar okozása mellett) -ha párhuzamosan kötjük azt a kondit akkor a szikra égési idejét tudjuk növelni. Ekkor viszont a csúcsfeszültség fog leesni. (talán ezért írta, hogy a maximális gyertyahézag 1mm) Egyenlőre szkeptikus vagyok a témában, de örülnék annak, ha Valaki meggyőzne!
Sziasztok!
Íme a képek.Remélem, látható a gondom rajtuk.Ilyen hosszú a gyertyapipa,és ilyen mélyen vannak a gyertyák.Valami 5let?
Szia!
A neten olvasott szegény ember plazma boosterét, amit 2005.11.28-án publikáltak, a gyújtógyertyára utólagosan építhető kerámia nagyfeszültségű kondenzátor gyertyakapacitást készítettem el, és nem perpetum mobile, mivel a hagyományos szikragyújtás a trafó energiájának csak töredékét képes a gyertya elektródák között hővé alakítani, így az nagyon gyenge hatásfokkal működik! Gyertyakapacitás építésével ez a nagy meddő energia is felhasználható a szikraközben plazmásítva, ami egyébként csak elveszne. Robogóban pl. a 0.4 - 0.6mm-es gyertyahézag is működik, plazmásítva ugyan ezen a pici gyertyahézagon látványos szikrateljesítményt produkál az utólagosan gyertyára épített kerámia kondenzátor gyertya kapacitás. Az valóban igaz, hogy minél erősebb az eredeti gyújtás, annál nagyobb pF értékű kondenzátor kapacitás készíthető. Pl. egy hagyományos gyújtásrendszernél is van kb. 40 - 50pF gyárilag beépített kapacitás, persze ennek a többszöröse is elkészíthető vagy megvehető gyári plazmás gyertya formájában. Egy 1mm-es szikraközű plazmásított gyújtószikra miből gondolod, hogy kevés lenne, mikor sok működő motor még 0.6 - 0.8mm-es szikraközzel üzemel 25 - 30kV-al napjainkban is!? http://plazmagyertya.hu/milyet-vegyek/ nem véletlenül van, hogy pl. adott autó és motor típushoz más és más plazmás gyertyát ajánlanak, és kikötik, hogy az adott motorhoz gyárilag is előírt gyertyahézaggal kell azt használni. Ha 1mm-es gyertyahézag fölé szeretnél menni, oda nagyobb szekunder feszültségű gyújtótrafó is kell már, létezik gyárilag is ilyen motor, ahol már 1.2 - 1.3mm-es gyertyahézagot használnak, és kapható pl. amerikai 45kV-os gyújtótrafó is. A modernebb számítógépes autókra utólag épített, de árnyékolatlan kondenzátoros gyertya kapacitás megzavarhatja a jóval érzékenyebb elektronikájukat.
Szia!
Igen, a hengerenkénti 4 szelep miatt, a hengerfej közepébe került a gyújtógyertya, így kedvezőbb az üzemanyag keverék begyújtása. http://plazmagyertya.hu/ ezt ajánlom, vagy létezik gyárilag a gyújtókábel végébe épített nagyobb kapacitás, bár ezek nem az olcsó kategóriák. |
Bejelentkezés
Hirdetés |