Fórum témák
» Több friss téma |
Mérés igen egyszerű. Ráteszed a füled a bekapcsolt trafóra, és semmi nemű búgást nem hallasz. Mindenesetre most úgy néz k,i sikerült két APT-be való trafót venni alkalmi áron. Tehát a kérdés megoldódott, de én egy búgós 300VA-es trafóért nem fizetek majd 20ezret ki! Az Ő "hangtalan színvonalukat" hozzák harmad, ötöd árért a házi tekercselőink, is. Az említett High-End gyártó mondta, hogy már a mag tekercselése sem jó, tehát innentől meg halott gatya az ügy.
Kipróbálom a hallgatós módszeredet! Ha nem hallok semmit, akkor elküldöm neked (ajándékba), hogy te is füleld meg. A mag tekercselése valóban az egyik kulcsa lehet a dolognak.
Házi tekercselésben az ötöd árat kétlem, mert az alapanyag (nagyker) is több. Korábban példának hozott trafó vas+réz ára kb 5000, ehhez adhatod a doboz, a gyanta, a hőkapcsoló, a szigetelőanyag, a kivezetés árát.
Bocs, tájékozatlan vagyok. Mi az az APT?
A neve: Radio amateur calculator.
Nekem orosz nyelvu, ezt adta ki a google. lehet hogy megvan angolul is. Nagyon szepen koszonom a segitseget!
Te egesz 3.3-as aramsuruseget adnal neki?
Altalabban 2.5-el szoktak szamolni, en is csak 2.7-el szamoltam. A Toroidoknal nem 3A/mm2 a megenedett max aramsuruseg?
nagyon sok dologtól függ az áramsűrűség. PL milyen üzemi hőmérsékletet engedünk meg, milyen a környezet, mekkora a terhelés, milyen az üzem és szünet arány, van-e hűtés stb... 3,3-as áramsűrűséggel méretezünk általában és általános körülményekre megfelelő, szerintem még így is hűvös trafók készülnek. (( jelenlegi réz árak mellett gazdasági szempont is a nagyobb J, ennek ellenére nem kockáztatja a működést ez az áramérték.)) A használt szigetelő anyagaink többsége 120 fokot bír, a lakkozás 200 fokot, csak ha PE szigetelőcsövet használsz, akkor van 80 fokos határ.
Hat en a trafot egy erositohoz hasznalnam. A ra eso max terheles 110W. En 2.7-es aramsuruseggel szamoltam mindent. Szerinted kockaztassam meg a 3A/mm?-est?
Szigeteleskent csak PVC-s szigetelot tudok hasznalni. Annak kb mekkora a hoturo kepessege?
sziasztok!
Van egy kérdésem,miszerint egy 400W/12V-os trafom szeretném kicsit feljebb huzni.Mondjuk terhelten 18V-ot tudjon leadni.Mert auto akkutöltöt akarok csinálni és 7815-ös lenne benne. Ez erefetileg egy beöntott lámpa trafo,de megkisérlem finoman szétbontani.Szeretnék rátekerni pár menetet,de nem tudom,szabad-e egymásra tekerni,ha már egyszer végigért a gyürün a szekunder. Elöre is köszönöm! Attila
Szerintem nem kell megkockáztatnod a dolgot. Sokkal jobb a biztonság. A házi tekerés során megsérül egy kicsit lakk, vagy megnyúlik a huzal és ezzel veszít a keresztmetszetből - jó lesz az a 2,7. Biztonságos!
PVC szigetelő max 80 fok, de ha ragasztós szalag, akkor a ragasztó lesz a szűk keresztmetszet. Soha nem használtam még trafó szigetelésre szigszalagot, tapasztalatom nincs, de megérzéseim baljósak. -- Ezzek mondjuk nem sokat kell törődnöd, mert, ha van egy kicsit szellős a beépítés, és 2,7 A/mm2 áramsűrűség, akkor hűvös trafód lesz.
Problémás lesz úgy kibontanod, hogy ne sérüljön a tekercselés. Szerintem gyakorlatilag lehetetlen. Mekkora töltőt akarsz? Add el a 400 trafódat valamelyik online piactéren és az árából vegyél egy megfelelőt. Töltőbe nekem elég lenne 160VA-es is, de nem is merem a terveidet.
Koszi. Most kezdtem bele a tekeresbe
köszönöm!
igazából nekem ekkora trafom van,amit haveromtol kaptam.Gondoltam megcsinálom.-Meg is csináltam,de akkor vettem észre,h tul kicsi áramot ad tehelve.
Ebben az esetben az lehet a gondod, hogy a trafó feszültsége esik le. Jól értem, hogy nem az árammal, hanem a feszültséggel van baj?
Meg tudod növelni a szekunder feszültséget, ha rátekersz néhány menetet. Ezt megteheted, nem tiltja semmi. A kötésnél legyél gondos a szigeteléssel. Tekerj fel néhány menetet, majd mérj feszültséget. Szerintem feltekerheted addig a trafódat, míg üresjáratban nem ad 19,5 voltot.
igen,jól érted.A feszültséggel van gondom,mert akkora áram nem is kellene,mint amit most képes lenne leadni. sacc/kb 30-40A
csak hát terhelten leesik kb 12Vra,és azzal hát nem igen lehet feltölteni egy kocsi akkut. 14,4-15V körül kellene lennie feltöltve,azt pedig igy soha nem éri el.
Sziasztok!
Kaptam egy erősítőt javításra, és nagyon úgy néz ki, hogy a toroid trafó adta meg magát benne. Amerikai gyártmányú ca 15 éves lehet, 1,5 kW körül, 2x2sekunder a végfoknak+egyéb segédfeszültségek. Mindent lekötve a trafóval sorba kötött izzó szinte teljes fényerővel világit, tehát elég nagy a baj. A kérdés, hogy hogy lehetne kideríteni, hogy a primerben, ill melyik szekunderben lehet a hiba. Ha esetleg a szekunder lenne a ludas, talán letekerni is érdemes lenne, mert nem olcsó egy ilyen jószág. Ohmikusan egyforma mind ( persze olyan kicsi az ellenállásuk, hogy lehet a mérési hiba elrejti a valódi okot ), diódavizsgálóval mérhető zárlat nincs a tekercsek között.
Ha már rákötötted az égőt a primerre, meg kellett volna mérni a leadott feszültségeket. Ha valamelyik szekunder hibás, az kevesebbet ad le.
A gyakorlat szerint általában a primer a ludas. Mekkora volt az égő? Mert ekkora toroidnál 25-40 W-os égő majdnem teljes fénnyel világíthat. 150-es már mutat valamit. Más: Ha 24 V váltakozót kötsz a primerre, nem lesz elviselhetetlen az áramfelvétel még zárlatnál sem. A méregetés kimutatja, ha valamelyik szekunder eltér. Ha mégsem, majd a melegedés.
Persze hogy szerettem volna megmérni, de nincs mérhető feszültség a szekundereken!? Az izzó 60 wattos. Olyan mintha egy nagy rövid zár lenne az egész.
Idézet: „A gyakorlat szerint általában a primer a ludas.”
Igen az. Sajnos kuka.
A puffer-graetz oldalon is vannak gondok...Az elkók feszültségtűrése nagyon a határon van (tervezési hiányosság) - felpúposodtak, némelyik folyik ( legalábbis úgy néz ki ), elöregedtek szóval csere mind. A graetzeket még meg kell nézzem. Valami nagyon nem stimmel az egésszel, egy másik trafóval kipróbáltam csak a táp részt és annak ellenére hogy az elkók előtt bent van egy relés lágyindítás ( érdekes módon nem a trafón van, hanem a puffereken) óriásit rúg a trafón, és folyamatosan áram is folyik.
Ekkora méretű toroidot pedig érdemes újratekerni.
Közepe valami atomgyantával ki van öntve. Kultúráltan nem lehet szétszedni.
Verzió a: véső, kalapács Verzió b: flex Verzió c: újat venni. Alsó hangon 20+áfa
Verzió X: Rezsó. ~160 fokon a műgyanta meglágyul, le lehet tekerni a drótot, közben lemorzsálódik. Ettől a vasmag még nem károsodik.
Flex-szel leszedve is le lehet számolni a meneteket és a vasat újraszigetelve újratekerni.
Sziasztok a toroid trafonak mijenek anyagnak kell lennie amire feltekerem a drotot?
Irányított szemcseszerkezetű transzformátor lemezből tekercselt gyűrűmagnak kell lennie.
És akkor más nem is jo?
Mi az a más? Sajnos csak toroid magra lehet toroid trafót gyártani. Speciális esetekre használnak porvasmagokat, vagy nanokristályos magokat, amorf magokat. Gondolom neked hálózati toroid transzformátorra van szükséged.
Igen én úgy gondoltam hogy van egy két csinkám és esztergáltatok ki megfelelő méretüre és arra dobok ösze 4x24v-ot és 2x13V-ot az lenne az ideális
Mert 4 darab 7294-hez lenne + aproságok
Hogy hogy csak fűttésnek?
Amugy kösz a linket maj elolvasom
Szerintem ha nem majd olvasnád el, hanem most; akkor megtudnád, hogy trafómag az nem tömör vas, még a látszólag homogén toroid mag is réteges ill. szemcsés szerkezetű.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |