Fórum témák
» Több friss téma |
Bocs hogy beleszólok, de a 12000 mcd az csak egy homályos meghatározás, fényerőre a lux és a lumen való. Az mcd-t a gyártók szeretik inkább használni, mivel "jól hangzik", hogy 8000 meg 10000mcd. De ezek sugárzási szöge kicsi, és vakítanak. Egy széles sugárzási szögü, pld. 60 fokos led fénye mcd-ben sokkal kisebb (mivel az mcd fényességet jelöl tudtommal ), viszont a fényerő esetleg ugyan akkora, viszont kevésbé vakít. A vakítás ellen saját véleményem szerint mindenképp kell egy prizmás lámpabúra a ledek után. Én személy szerint biztosan nem engedélyeznék finom prizmás búra nélkül ledes helyzetjelző/féklámpát (de semmi közöm az engedélyeztetéshez! ), bár jónak tartom. De ! ! ! A megbízhatósága is lényeges ! :eek2: És ezt egy házilagos kivitelezésnél senki nem garantálja, míg az engedélyes mögött ott a gyártó, akit elő lehet szedni és a felelősségét firtatni, ha úgy adódik. Ez az oka, hogy nem repesnek ha meglátják. Az más kérdés, hogy az egész felügyeleti rendszerrel tele van a púpom !
"Bocs hogy beleszólok, de a 12000 mcd az csak egy homályos meghatározás, fényerőre a lux és a lumen való."
candela (cd) a fényerősség alapegysége, 1 candela megközelítőleg egyenlő egy gyertya fényerejével 1 lumen az a fényáram, amelyet az 1 cd (kandela) fényerősségű, minden irányban egyenletesen sugárzó, pontszerű fényforrás 1 sr térszögbe sugároz "De ! ! ! A megbízhatósága is lényeges ! És ezt egy házilagos kivitelezésnél senki nem garantálja, míg az engedélyes mögött ott a gyártó, akit elő lehet szedni és a felelősségét firtatni, ha úgy adódik." Szerintem sem a LED-et sem a normál izzót sem házilag gyártják, de azt lefogadom, hogy nagyságrendekkel több izzó hibásodik (kiég) meg, mint amennyi LED adja meg magát! Csak úgy kiváncsiságból megkérdezném, hogy eddíg melyik gyártót szedted elő amikor kiégett a kocsidban a hátsó izzó! ? Más: Sokszor felhozzák a LED világitás hibájaként, hogy kicsi a szöge. Ez valahol igaz is, de szerintem ez pont, hogy egy előnyös tulajdonság lenne járművek első világitásánál! Oda világit csak ahova kell, viszont meszire és nem vakítja feleslegesen a szembe jövőket!
Előre világításnál valóban előny a kis sugárzási szög. De hátsó lámpánál fontos hogy minél nagyobb szögből látható legyen. Nemárt ha oldalról is látják hogy indexelsz, és nem vakul meg az sem aki mögötted jön, mert nem az ő arcába csapódik az összes foton.
Szerintem a házilag készített ledes lámpád magáért beszél... Sok autós megirigyelhetné, főleg azok, akik miatt 3 lábbal kell taposni a féket..
Szerintem ez picit túl erős lett (vagy a kamera csal), nagy öröm ám ilyenek mögött araszolni egy esős napon este hazafelé.
Nekem most kísérletképpen a simsonomban hátul ledes modul van, szerintem erősebben világít mint az eredeti normál izzója. A helyzetjelzőnél 5db sima erős fényerejű olyan hengeres házalású led van, a fékhez pedig még ehhez +8. A lámpabúra szerencsére prizmás úgyhogy nem vakít viszont szerintem elég jól látszik.
Baluu002!
Megkérdezhetem, hogy milyen elektronikát használsz a LEDekhez? Akksiról vagy simán tekercsről mennek a LEDjeid?
Sziasztok
Íme a megoldás én ezt használom és nagyon jó a hatásfoka és ugye gyári tehát nem lehet rá azt mondani hogy házilag tákolt ....
Hűha a simson.hu-n találtam egy leírást róla, de a kapsolási rajzot így nem akarom feltenni, mert nem én csináltam, a cikket meg nem találom róla, de keresem. Amúgy csak simán a tekercsről megy, egyenirányítóval, stabilizáló IC-vel.
Hello,sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy kerékpárra szeretnék világítást inkább csak olyat amit látnak.Ehhez a fényforrások már megvannak 4db 1w-os led,ezekből szeretnék egy olyat csinálni hogy villogjon állítható legyen a frekvenciája és nem szeretnék túl sok súlyt cipelni sem ezért nem szeretnék több akut cipelni mint 4db AA...Remélem ez nem túl nagy fejtörés egy hozzáértőnek... Előre is köszönöm... UI:Vagy ha ezt a panelt egyszerűen át lehetne alakítani villogóvá az is jó lenne mert egy ilyen készült nekem tévedésből,és akkor a készítőt sem hagynám .zarban. Erről lenne szó: http://skory.gylcomp.hu/kapcs/visitors/vargazoli.html
BringaVilágítás házilag ("LED lámpa") topikban kérdezd meg szerintem.
Sziasztok.
Van egy riga 12-esem és erre szeretnék power ledekből féklámpát mondjuk 2 darab elég és ehez szeretnék meghajtó áramkört építeni 6 voltra. Ebben szeretnék segítséget kérni (pl.:kapcsolási rajz) . Előre is köszönöm szépen a válaszokat.
Sziasztok!
Egyik ismerősömmel szeretnénk megcsinálni a kocsink hátsó lámpáját LED-esre. A mechanikai megoldása már megoldottnak látszik (plexi lap), az elektronikával akadtak gondjaink, ehhez kérnék egy kis segítséget. Csak a fékkel és az indexxel van gondunk,mert azt úgy szeretnénk megoldani, hogy a LED sorok fokozatosan villanjanak fel. Ergó van az index: ez 5X5-ös lenne, és amikor feszültséget kap, a sorok egymás után villannának fel mindaddig, míg feszt kap, de az alatt teljesen fel kell villannia mind az 5 sornak. Ez gyorsan kellene hogy végbe menjen. Ugyanez a megoldás lenne a féknél, csak ott több sor LED-del. A pedál lenyomásakor a sorok egymás után villannának fel, mondjuk 0,2 másodperc alatt. Ha valaki tudna ebben segíteni azt nagyon megköszönném. Üdv.
Szia! Mintha már láttam volna ilyen témát.,de nem emlékszek a címre , de ott már vannak megvalósított ötlete.A modik harapni fognak :hide:
Harapás ide vagy oda én nem találtam sehol, ha találtam volna meg nem yotottam volna topicot,mert tudom hogy harapnak.
Ha létezik,elküldhetné valaki a linket.
Az öt sorból az elsőt bekötöd közvetlenül a fék/indexre. A másodikat..ötödiket egy kellő áramot elbíró NPN tranzisztorral szakítod meg a föld felé, értelemszerűen emitter a földre, kollektor a LED-ekre. A bázis és a test közé kötsz egy kondit, legyen 1uF. Kigondolsz egy ellenállást, amivel a megfelelő időállandót kaphatod, egy tipikus indexnél legyen mondjuk 1/10s. Ehhez 100kOhm ellenállás fog kelleni, ez a második soré. Ez az ellenállás a tranzisztor bázisa és a fék/index vezetéke közé kerül, a harmadik sornál 200kOhm, a negyediknél 300kOhm, az ötödiknél 400kOhm közelébe eső ellenállás legyen. A kondik kisütését megkönnyítendő, egy 1kOhm-os ellenállat kerüljön be a fék/indexvezeték és a test közé. Az ellenállásokkal tudsz játszani, ebből egy folytonosan és fokozatmentesen erősödő csík lesz. Ha hirtelen váltás kellene, akkor ahhoz schmidt triggert érdemes, akár diszkréten, akár pl. 40106-os IC-vel, ugyanezzel a metodikával.
Sziasztok!
A jó öreg 3 LED-es kerékpár villogómat szerettem volna lecserélni egy kicsit erősebb LED-ekre, hogy távolabbról is észrevegyenek az autósok, ha sötétedés után megyek. A választásom 2db Luxeon Rebel SQ1 LED-re esett. 0,7A-el lehet max meghajtani, 0,5A-el próbáltam: Gondoltam, hogy valamivel nagyobb fényt ad, mint a hagyományos LED, de az eredmény valami egészen elképesztő lett Mellékeltem is egy képet róla. A képen a 2 panel kb. 100 lument ad le. 22°-os optika van előttük. Ha azt veszem, hogy egy 5mm-es LED kb. 1-5 cd fényt ad, ez a 2 piros SQ1 800-1000 cd fényt ad. Szerintetek ez így túl erős? (Minden esetre egy autó hátsó lámpája egy piros búra mögül nem igazán erősebb) Az biztos, hogy a legnagyobb ködben is látszik, főleg villogtatva, de lehet ezt így használni ? Vagy az útra irányítsam a fényét ? zoka
A Ledium-féle Rebel SQ1 hűtőfelület, pláne egy zárt dobozban azért nem igazán hajtható azzal a 700 milliamperral. Elégedj meg a 350 milliamperral.
Ezenkívül, mint autós mondom, jobban jársz, ha kicsit lefelé irányítod. Nagyon zavaró, pláne sötétben, és vakfoltot okoz. Ennek beláthatatlan következményei lehetnek, Te is áldozatul eshetsz.
Az 500 és 700mA között fényerőben már nem igazán van sok különbség, de a fogyasztás emelkedik.
A kicsi hűtőborda, amire rászereltem, tartósan képes lehűteni 500mA-en üzemeltetve. De a 350-el is nagyon fényes, úgyhogy megelégszem azzal (Az utcában 100m-es körzetben minden piros prizma erősen világított) Az optika átmérője is számít szerintem. Ha ugyanaz a fény nagyobb felületen világít, akkor talán nem olyan vakító, bár erre ellenpélda, ha 1 helyett 2cm átmérőjű optikával próbálom, sokkal vakítóbb. De ha ugyanez a fénymennyiség egy 10x10cm-es felületről világítana, úgy már nem lenne olyan vakító. A kép alapján is látható, hogy lényegesen erősebb, mint a 3 LED-es pislákoló, új elemekről. Elvileg azt is észre lehet venni hátulról, ez az SQ1 meg több 100x erősebb :smoke: Nem célom senkit veszélyeztetni, meg fogom határozni azt az áramot, aminél kb. csak 5x erősebb a hagyományos lámpámnál, és ott még nem lesz vakító. És így tovább bírja az aksi is. (de azért lesz rajt egy titkos kapcsoló)
Hello.
Egy kis segítség kellene. Van egy robogóm és a hátsó idomjába szeretném megoldani a világítást ledekkel. (Helyzetjelző, Fék, 2 index). Hátulra furnék lyukakat a ledeknek. Abban kéne segítség, hogy milyen ledeket vegyek hozzá (12V aksi van benne), illetve hogyan tudom megoldani hogy helyzetjelzőnél is világítson meg ha fékezek akkor erősebben. A műszerfal alatt van az indexhez relé, azzal fognak villogni a ledek ha indexelek? Esetleg egy ilyen ledes oldalt tudnátok ajánlani, ahol meg tudnám rendelni amik kellenek hozzá? (led, ellenállás, vezetékek stb..) mert nem nagyon értek ezekhez. Ilyenre gondoltam : 9 piros helyzetjelzőnek, meg mondjuk 27 piros féknek és 9-9 sárga index
Sziasztok. Renaultomba hátra vettem 5/21-es led izzókat, ebayes olcsót és itthoni minőségit is de az a gondom vele hogy ha beteszem a helyére hogy a sima világítás része nem működik, de ha lehúzom a féklámpa szálat akkor jó. Szóval az izzók jók de valamiért ha rá van csatlakoztatva a féklámpa saru is akkor nem világít az 5 wattos rész. Mi lehet a baj. Betettem az izzókat egy öreg Opelbe, de ott is ugyanezt produkálja...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |