Fórum témák
» Több friss téma |
Ha az halványan "izzik" akkor ott elég nagy baj van. Nézd át a panelt, mert ennek mennie kell, megy is. Szóval először csak a piros, bekapcsolást jelző LED világít. Ekkor cella vizsgálat történik. Utána felgyullad az egyik sárga, ez a formáló töltést jelzi. Majd a másik sárga is kigyullad, ez a töltés 2. szakasza. Ezt követően a sárga ledek elaludnak, és csak a piros és zöld ledek világítanak. Ha az akksi merül, akkor néha-néha az első sárga be-be villan.
Nekem az utolsó fázisnál zavarérzékeny. De az is már akkor, amikor a komparátor billenési határon van. Felkapcsolom a lámpát, majd le, ekkor átbillen a komparátor. (két sárga elalszik, átvált zöldre.) Üdv!
Hi
A led volt rossz, kicserélte, és most már rendesen világít. Tehát akkor az jó vagy nem ha a piros, zöld és a sárga egyszerre világít?
Ja és azt nem értem hogy a Viccsy egy hatalmas hűtőbordát rakott a tip147 tranyóra.
Az most annyira melegedne? Mert az enyém még langyosnak se mondható egy jóval kisebb hűtéssel sem. Mert a 12Ah aksit is csak kb.:250mA, 200mA tölti. Válaszokat előre is köszönöm.
Az jó, ha a piros, az egyik sárga, (amelyik egyébként is hamarabb gyúlad ki 1-8-as láb.) és a zöld, mint csepp töltés kijelzés.
Igen, csepp töltéssel 200mA töltőáram és ez folyamatosan 0mA-ig csökken. De az igazi töltőáram 12Ah akksi esetén 1,2A. És akkor bizony elég meleg lesz a borda. Nekem még venti is megy rajta és meleg levegőt szállít a bordáról.
Mh.., akkor végül is jónak tűnik.
Na most nekem rajta van egy 12V 12Ah zselés aksi ami már rég nem volt töltve szinte fesz is alig van benne 8V körül. Most ezt tettem rá tölteni , de csak 200mA-er tölt amit írtam is. Akkor ezután ereszti rá majd a nagy áramot a töltő?
Hello!
Egy 12V-os aksinak nem egészséges ha annyira lemeríted, hogy 8V marad benne... Ha fel is fog tölteni az aksi, olyan már sose lesz, mint ezelött a mélykisütési állapot előtt volt.
Na ja ezt tudom, de így sikerült
Tudna akkor nekem valaki választ adni hogy az aksi töltő mikor indítja mag a 1,2A töltési áramot. Választ előre is köszönöm.
Amíg mélykisülésben van az akku, addig csak csepptöltés folyik a töltő és az akku épségének érdekében. Pontos számokat nem tudok mondani, de valahol 11V felett már illene átállnia normál töltésre.
És ha a töltés nem akar megindulni akkor rossz az aksid.
Hello!
Hogy a töltő mikor mit kapcsol (melyik töltési fázisban van) az nagy mértékben függ a feszültségosztóban szereplő ellenállások pontos értékétől. Ha ezt az Excel táblát lefuttatod, úgy hogy beírod az ellenállások értékét, (a "12V ACCU" oszlopában lévő zöld számokat) kiszámolja az üzemmód váltási feszültség pontokat, töltőáramokat. Sőt azt grafikonban ábrázolva láthatod az eredeti kapcsolási értékekhez képest is. (De előfeltétele az értelmezésnek, hogy tudod is milyen fázisai vannak a töltésnek..) üdv! proli007
Tisztelt Cim ! Féléve vettem egy elektromos kerékpárt
100-1500Km mehettem vele jött a rossz idő és az volt a gép könyvébe irva,hogy + 10 fok alat ne legyen a zselés akkú. Én úgy lodottam meg,hogy infra égőt tettem akkú fölé kb 3 éjszaka, az akkú teteje meg ol-vatt .Most inditanám, müszer szerint fel van töltve, 1Km után lemerül. Milyen hibát követtem el,egész télen a szobába elő irás szerint töltögettem. az egyik akkú teteje meg is repedt. Ki kell mind a három akkút cserélni, elég a hibás tetejüt ? Kérem a sigitségüket! Üdv !
Intenzív hőforrásnak tilos kitenni az akkukat, mert akár fel is robbanhatnak! Cseréld ki a rossz akkukat, vagy méginkább az összeset.
Sziasztok!
Zselés akkukról.. Ebben minden benne van.
Szia!
Ezek szerint, ha jól értem, karbantartó kisütéskor is 0,1C-vel kell kisütni a zselés akksit? Üdv.: Laci
Szia!
Bocs, lehet, hogy én írtam hülyeséget, ezért inkább a konkrét példa: 12 V-os 7.2 Ah-s zselés akksit szeretnék karban tartani tehát feltöltés előtt kisütném. 10.8 V-ot állítottam be a kisütés végén levő vég. fesz.-nek. De azt nem tudom, hogy mekkora áramerősséget állítsak be a készüléken. Üdv.: Laci
Köszönöm!
Helló!
Egy 12V 12Ah zselés aksit akkumlátoros fúró töltőjével lehet tölteni? Ez van ráírva: input dc 14V 450mA output dc 12V.
Mivel oda van írva hogy 450mA nem. Mert ha nincs benne valamilyen áramkorlátozás ami valószínű, tönkre mehet a töltőd, mivel az aksi sokkal többet vesz fel.
Aha és akkor mit lehetne tenni ellene nézzek utána másmilyen töltőnek?
Az akksi max annyit vesz fel, amennyit a töltő enged neki! Szóval 450mA-nál többet nem igen tud felvenni!
Üdv
Lehet tölteni, de a töltő megolvasztását elkerülendő áramkorlátozó izzó célszerű sorosan bekötni, hogy lemerült akkunál se lépje túl a töltő max. áramát. Jó sokáig tölti majd
ok, köszi :worship:
Itt egy egyszerű csavar behajtó töltőről van szó, ami egy ellenálláson keresztül tölt. Ha nagyobb az áramfelvétel jó esetben ez el ég, de eléghet a dióda is. Igaz hogy ez egy pár forintos alkatrész. A lényeg nem alkalmas nagyobb teljesitmény leadására.
"hibbantpasi" intelmét ajánlatos megfogadni.
Aha már nézegettem belűről és nekem is az tűnt fel hogy a dióda elfüstölhet. És akkor megy majd bele az izzó (a led mellé)
Helló!
Én egy simsonba szeretném belerakni a 4Ah-ás zselés aksimat. Vettem hozzá egy Segu névre hallgató 12V-os elektronikus fesz.szabályzót. Csak az lenne a kérdésem, hogy mit tesz ez az akkumulátor ha nem kap csak 9-10V-ot, amit alapjáraton produkál a töltőtekercsem? Előre is köszi.
Hello!
Azt, amit minden aksi ebben az esetben. Táplálja a fogyasztókat. De gondolom nem alapjáraton szoktál motorozni. üdv! proli007
Hello!
A 9...10V-os alapjárati feszültséget kevesellem. Emlékeim szerint ez jóval több alapjáraton is. Gondolataimat biztosra véve, ki is mentem gyorsan aztán megmértem az én simsonom, hogy mit is produkál 1500-2000 körüli alapjáraton. Nos a töltőtekercsről egyenírányítás után is jóval nagyobb feszültség esik mint 9...10V. Amit én mértem az 12-13V. Amit az feszszabályzó át is eneged az aksira töltés gyanánt. Megvártam amíg felmelegedik a motor, beáll rendesen az alapjárat, és beállt az alapjárati töltőfeszültség 13V körülire. Megpörgetve a motort stabilan beáll a töltőfeszültség 14,45V-ra. Mindezek az értékek egy 21 éves gyári rendszeren mérve. Szóval neked is ilyesmi értékekenek kellene mérned. Most az a kérdés, hogy azt a 9...10V-ot mérted, vagy csak gondoltad, hogy annyi?
Direkt megmértem a feszültségeket, azért írok most ide. én is keveselltem. alapjáraton 9Vkörüli, jól pörgetve eléri a 16-17V-ot is a test és a tekercs vége között. ahol meg van szakítva a tekercs ott pedig csak 3V-ot, pörgetve pedig 8V-ot mértem. ezeket keveselltem, ezért megmértem a régebben vett világítótekercset, ami alapból 11-12V-ot ad, pörgetve eléri a huszonX V-ot is. Ezeket terhelés nélkül. Gondolkoztam, hogy visszaviszem a tekercset, de hol találok jobbat? Ezért, ha nembaj, akkor inkább ezzel megyen majd, ha jó így.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |