Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   36 / 294
(#) bernardo hozzászólása Márc 17, 2011 /
 
Sziasztok!

A kovetkezo problema lepett fel egy par napja az Ariston TX 23 MFFi gazkazanunkkkal kapcsolatosan: ha megnyitom a melegviz csapot, akkor nem kapcsol be a kazan, igy nincs melegviz, viszont a futessel semmi problema. Eszrevettem, hogy ha futes kozben nyitom meg a csapot akkor langyos viz jon.
Arra gondolok, hogy nem erzekeli, hogy megnyitom a melegviz csapot es ezert nem kapcsol be a vizmelegites. Kerdesem, hogy nem tud valaki egy szerviz konyvet, vagy valamilyen robbantott rajzot, amin be vannak jelolve, hogy mi micsoda, ugyanis lenyitottam az ajtajat, de nem tudom mi mire jo, hogy hol lehet az a szenzor ami figyeli a viz hozamot, stb? Nalam is lehet kondi problema? Segitsegkent csatoltam egy par kepet!
(#) toro válasza oldman hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Ha hosszan nyomod a Bar/MODE gombot, belépsz a teljesítmény állításhoz. Ott n- n9 között tudsz állítani a teljesítményen. Azt hiszem n4 vagy n5 megfelelő lesz. S utána kilépsz.

:yes: :yes: :yes:
(#) toro válasza bernardo hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Nézd meg jobb oldalt az a két csúszó sarut azon a fekete bakeliton, rózsaszínű vezetékek. Ezt zárd rövidre. Az az áramlás kapcsoló. Egy mágnes van a belsejében, ha a csapot megnyitod a mágnes felfelé elmozdul, és egy reed relé rövidzárat küld a vezérlő panel felé. Ha eddig fűtésen volt a kazán - ezért meleg a víz, ha megnyitod a csapot. Közben leállítja a keringető szivattyút, hogy ne vigye el a hőt a bitermikus hőcserélőről. Az is lehet, hogy lassan kezd a hőcserélő víz oldala vagy a bekötőcső vizkövesedni és csökken a keresztmetszet.
:yes: :yes: :yes:
(#) bernardo válasza toro hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Tehat, inkabb rakerdek, mielott rossz helyen csinalok rovidzarat. A keringeto pompa mogott levo rezcsobe iktatott bakelitrol beszelsz, amire ramegy a ket rozsaszines barnas vezetek? Mekorra feszultseget zar rovidre? TTL szintu jelet vagy 220-at? Aramtalanitva ha a folytonossag merovel ramerek a ket sarura amikor megengedem a melegviz csapot akkor kellene sipoljon, nem?

Ui: kozbe ujraolvasva most latom, hogy te is irtad h rozsaszinu vezetek
(#) toro válasza toro hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Priviben küldtem az angol nyelvű leírást, válaszd ki melyik a tied. :yes: :yes: :yes:
Ez az üzenet MIKE70-nek szól, Bocsi!
(#) toro válasza bernardo hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Igen, elvileg 24 V. :yes: :yes:
Közben nyísd meg a melegvizet, mert túlfűt!
(#) bernardo válasza toro hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Koszi a tippet! Ma mar nem fogok neki mert faradt vagyok, de legkesobb szombaton nekiesek Aztan biztos lesznek meg kerdeseim ha nem jarok sikerrel
Szep estet mindenkinek!
(#) toro válasza bernardo hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Ok, sok sikert!
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Hello!
M87 NTC-t és KTY10 PTC-t is gyártottak valaha ilyen tokban..
üdv! proli007
(#) gazszeres válasza proli007 hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Ez egy igen érdekes írás, igaz! Valóban miután a taljánok minden gázkészülékgyártáshoz szükséges tudás birtokába jutottak, jutott eszükbe, esetleg egy kis módosítás. Az már sajátjukká teszi a terméket. Így lett NTC-ből PTC. Majd jött, hogy azt senki sem akarja gyártani, sőt a hozzávaló elektronikát-sem- ahh, marad az eu szabvány. Asszimilálódtak mert így helyes. De a német kazán? Veri még mindig a prímet. Remélem senkit sem bántottam meg.
(#) mike70 válasza toro hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Köszi szépen, de sajnos ebben nem találtam kapcsolási rajzokat, csak bekötési vázlatot és egyebeket. A S4565 pontos típusát hétvégén megnézem (most ezer a dolog). Köszi!
(#) toro válasza gazszeres hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Olasz honban az átlag hőmérséklet +10 celsius fok. Erre valók a kazánjaik is! Nem szólva a bitermikus hőcserélőkről.
:yes: :yes: :yes:
(#) klaubern hozzászólása Márc 19, 2011 /
 
Jó reggelt!
Ariston 24kw-os kombi Eurokombi)oldalturbós gázkazán elektromos paneljáról honnan lehetne kapcsolási rajzot letölteni?Sajna elfüstölt valami a panelen (így se meleg víz,se fűtés.

ariston.jpg
    
(#) bernardo válasza toro hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Szia!

Sikerult megallapitani a hibat, ahogy korabban sejtettem a vizhozam erzekelovel van a gond. Ahogy mondtad megengedtem a vizet, osszeerintettem a ket sarut es lam, mar kapcsolt is a kazan es kis idore folyt is a meleg viz!
Tegnap beszeltem a szervizzel, azt mondtak, hogy valoszinu csak ki kell pucolni a szenzort, holnap jonnek es megcsinaljak.
Koszi megegyszer a segitseget es minden jot!
(#) toro válasza bernardo hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Örülök, hogy ügyesen megoldottad.
De az nem vízhozam kapcsoló, hanem, ahogy írtam egy mágnes kb. 1 cm feljebb kerül és elmozdul egy reed relé előtt ami rövidzárat csinál. Ilyenkor - mivel bitermikus a hőcserélő - a keringető szivattyú lekapcsol, ha a fűtés bekapcsolva volt.

:yes: :yes: :yes:
(#) toro válasza bernardo hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Bocsi, az előbb elfelejtettem írni, hogyha elzárod a hideg vizet s lekapcsolod a feszültséget a kazánról - Te is megtudod csinálni! 24-es kulccsal meglazítod a hollandit a biztosítót kihúzod és szét is jött. Biztosan a szűrő van eldugulva vagy legalábbis szükült a keresztmetszete!
:yes: :yes: :yes:
(#) bernardo válasza toro hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Igen emlekszem, hogy mondtad mi az, de ugy tudom szaknyelven is vmi vizhozam szenzornak hivjak, de nem ez a lenyeg!
Ha azt mondod, hogy en is meg tudnam csinalni, akkor nekifognek, csak azt hittem, hogy le kell szedni a rezcsorol a kutyut. Viszont van egy par kerdesem:
- 1. Attol, hogy elzarom a csapot, meg mennyi viz lehet a rendszerben? Nem akarom elarasztani vizzel a helyet, marmint a kazan belsejet (ott a sok kabel, elektronika) Kesobb majd kell vmi legtelenitest vegezni?
- 2. Ha a linkelt kepet nezzuk, akkor a felso hollandert kell lazitani (a saruk felett), vagy van alul is? Melyik a biztosito, a saruk alatt levo fenyes lemez-szeruseg? Hol van a szuro? Bocsi, hogy annyit kerdezek, de nem szeretnem teljesen szetszedni vagy elrontani, es a hozzaferes is eleg szukos!
(#) shine1 válasza bernardo hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Szerintem várd meg a szerelőt! Ez neked nem fog menni... :awink: bocs
(#) jena2 hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
Sziasztok tudna valaki segíteni, csőtermosztát helyett (mert már sokadjára nem kapcsol) építeni akarok valami biztosabb pontosabbat, találtam ezt
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=231030&pid=188103
ehhez kellene valami ami kijelzi a hőfokot, vagy legalább állítani lehet hogy mikor kapcsoljon. Az elvárás 40foktól kb80fok közötti kapcsolási lehetőség, igazából tudnom sem kell mennyinél kapcsol mert ott a kazán hőfokórája, csak állíthatóan kapcsolható legyen.
Tudna valaki valami olcsón kivitelezhető megoldást???
(#) gazszeres válasza jena2 hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
A cső termosztátokkal az a baj, hogy nagy a tűréshatáruk. Valójában neked egy mezei kazántermosztát kell amit a villanybojlerekhez-is használnak. Ez egy kapilláriscsöves érzékelővel ellátott kapcsoló. Nagy előny lenne, ha az érzékelőt közvetlenül a kazán meleg pontján tudnád elhelyezni. Mellesleg ilyen típusú érzékelők garmadával vannak a piacon, csak keresni kell.
(#) toro válasza bernardo hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
A kazán alatt zárd el a hidegvíz csapot, jobbról a második. Nyisd meg a melegvizet, lassan lefolyik a kazán melegvízm oldali vizmennyiség. Utána tudod lebontani a hollandit és a biztosítót kivenni. Max.2-3 dl víz folyik ki. A mágnest nézd meg, nincs-e lerakódva homok, kosz egyébbel. A szűrő az alsó részben van, ahol a bakelit csatlakozik az alsó bekötéshez. Sok sikert - bő melegvíz áldást!
:yes: :yes: :yes:
(#) toro válasza shine1 hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Elvetted szegény kedvét!
:yes:
(#) bernardo válasza toro hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Szia!

Ujra en! A helyzet sajnos rosszabb mint gondoltuk!
Sikeresen kiszedtem az aramlas kapcsolot, viszont nem le van rakodva, hanem egyszeruen rossz. A reed-rele nem kapcsol, akarmerre es akarmilyen magnessel kozelitem meg
Probaltam kiolvasztani belole a mugyantat, de nagyon eros, nem igazan sikerult. Pedig gondoltam kicserelem benne a reed-relet. De ugy nez ki szervizt kell hivjak, mert kulon nem arulnak ilyen kapcsolot.
Valami otlet?
(#) Hutty válasza bernardo hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Egy REED cső 2-500 ft. Így érthető a házi javítás
(#) shine1 válasza toro hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Én lecserélném azt a kazánt egy vegyes tüzelésűre és építenék hozzá egy gravitációs fűtés rendszert ahol se szivattyú se elektromos illetve hidraulikus alkatrész...még csap se
(#) toro válasza bernardo hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Nem kellett volna szétszedned, tényleg 2-3.000.-Ft az ára.
(#) toro válasza shine1 hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Jó a gravitációs fűtés, azonban így nem tudsz szobahőmérsékletet szabályozni. A rendszert csak nyitott tágulási tartállyal tudod üzemeltetni. :yes: :yes:
(#) zsolesz81 válasza s.joci hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Megoldódott már a problémád?
(#) kis59 válasza bernardo hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Reed-csövet lehet kapni elektronikai alkatrész boltokban (pl. Lomex). Ezt nem értem, mert igazából nem tud elromlani. Egy kontaktust tartalmaz, ami légritkított térben van. Ha mágnest közelítesz hozzá, akkor a mágneses kör megpróbál rajta keresztül záródni és ez zárja a kontaktust. Ennek a vezérlő tekercse szokott elszállni, illetve a tekercs "közelében" lévő kondenzátor.
(#) proli007 válasza toro hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Hello!
"A rendszert csak nyitott tágulási tartállyal tudod üzemeltetni. " Miért is?
üdv! proli007
Következő: »»   36 / 294
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem