Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
A kovetkezo problema lepett fel egy par napja az Ariston TX 23 MFFi gazkazanunkkkal kapcsolatosan: ha megnyitom a melegviz csapot, akkor nem kapcsol be a kazan, igy nincs melegviz, viszont a futessel semmi problema. Eszrevettem, hogy ha futes kozben nyitom meg a csapot akkor langyos viz jon. Arra gondolok, hogy nem erzekeli, hogy megnyitom a melegviz csapot es ezert nem kapcsol be a vizmelegites. Kerdesem, hogy nem tud valaki egy szerviz konyvet, vagy valamilyen robbantott rajzot, amin be vannak jelolve, hogy mi micsoda, ugyanis lenyitottam az ajtajat, de nem tudom mi mire jo, hogy hol lehet az a szenzor ami figyeli a viz hozamot, stb? Nalam is lehet kondi problema? Segitsegkent csatoltam egy par kepet!
Ha hosszan nyomod a Bar/MODE gombot, belépsz a teljesítmény állításhoz. Ott n- n9 között tudsz állítani a teljesítményen. Azt hiszem n4 vagy n5 megfelelő lesz. S utána kilépsz.
:yes: :yes: :yes:
Nézd meg jobb oldalt az a két csúszó sarut azon a fekete bakeliton, rózsaszínű vezetékek. Ezt zárd rövidre. Az az áramlás kapcsoló. Egy mágnes van a belsejében, ha a csapot megnyitod a mágnes felfelé elmozdul, és egy reed relé rövidzárat küld a vezérlő panel felé. Ha eddig fűtésen volt a kazán - ezért meleg a víz, ha megnyitod a csapot. Közben leállítja a keringető szivattyút, hogy ne vigye el a hőt a bitermikus hőcserélőről. Az is lehet, hogy lassan kezd a hőcserélő víz oldala vagy a bekötőcső vizkövesedni és csökken a keresztmetszet.
:yes: :yes: :yes:
Tehat, inkabb rakerdek, mielott rossz helyen csinalok rovidzarat. A keringeto pompa mogott levo rezcsobe iktatott bakelitrol beszelsz, amire ramegy a ket rozsaszines barnas vezetek? Mekorra feszultseget zar rovidre? TTL szintu jelet vagy 220-at? Aramtalanitva ha a folytonossag merovel ramerek a ket sarura amikor megengedem a melegviz csapot akkor kellene sipoljon, nem?
Ui: kozbe ujraolvasva most latom, hogy te is irtad h rozsaszinu vezetek
Priviben küldtem az angol nyelvű leírást, válaszd ki melyik a tied. :yes: :yes: :yes:
Ez az üzenet MIKE70-nek szól, Bocsi!
Igen, elvileg 24 V. :yes: :yes:
Közben nyísd meg a melegvizet, mert túlfűt!
Koszi a tippet! Ma mar nem fogok neki mert faradt vagyok, de legkesobb szombaton nekiesek Aztan biztos lesznek meg kerdeseim ha nem jarok sikerrel
Szep estet mindenkinek!
Hello!
M87 NTC-t és KTY10 PTC-t is gyártottak valaha ilyen tokban.. üdv! proli007
Ez egy igen érdekes írás, igaz! Valóban miután a taljánok minden gázkészülékgyártáshoz szükséges tudás birtokába jutottak, jutott eszükbe, esetleg egy kis módosítás. Az már sajátjukká teszi a terméket. Így lett NTC-ből PTC. Majd jött, hogy azt senki sem akarja gyártani, sőt a hozzávaló elektronikát-sem- ahh, marad az eu szabvány. Asszimilálódtak mert így helyes. De a német kazán? Veri még mindig a prímet. Remélem senkit sem bántottam meg.
Köszi szépen, de sajnos ebben nem találtam kapcsolási rajzokat, csak bekötési vázlatot és egyebeket. A S4565 pontos típusát hétvégén megnézem (most ezer a dolog). Köszi!
Olasz honban az átlag hőmérséklet +10 celsius fok. Erre valók a kazánjaik is! Nem szólva a bitermikus hőcserélőkről.
:yes: :yes: :yes:
Jó reggelt!
Ariston 24kw-os kombi Eurokombi)oldalturbós gázkazán elektromos paneljáról honnan lehetne kapcsolási rajzot letölteni?Sajna elfüstölt valami a panelen (így se meleg víz,se fűtés.
Szia!
Sikerult megallapitani a hibat, ahogy korabban sejtettem a vizhozam erzekelovel van a gond. Ahogy mondtad megengedtem a vizet, osszeerintettem a ket sarut es lam, mar kapcsolt is a kazan es kis idore folyt is a meleg viz! Tegnap beszeltem a szervizzel, azt mondtak, hogy valoszinu csak ki kell pucolni a szenzort, holnap jonnek es megcsinaljak. Koszi megegyszer a segitseget es minden jot!
Örülök, hogy ügyesen megoldottad.
De az nem vízhozam kapcsoló, hanem, ahogy írtam egy mágnes kb. 1 cm feljebb kerül és elmozdul egy reed relé előtt ami rövidzárat csinál. Ilyenkor - mivel bitermikus a hőcserélő - a keringető szivattyú lekapcsol, ha a fűtés bekapcsolva volt. :yes: :yes: :yes:
Bocsi, az előbb elfelejtettem írni, hogyha elzárod a hideg vizet s lekapcsolod a feszültséget a kazánról - Te is megtudod csinálni! 24-es kulccsal meglazítod a hollandit a biztosítót kihúzod és szét is jött. Biztosan a szűrő van eldugulva vagy legalábbis szükült a keresztmetszete!
:yes: :yes: :yes:
Igen emlekszem, hogy mondtad mi az, de ugy tudom szaknyelven is vmi vizhozam szenzornak hivjak, de nem ez a lenyeg!
Ha azt mondod, hogy en is meg tudnam csinalni, akkor nekifognek, csak azt hittem, hogy le kell szedni a rezcsorol a kutyut. Viszont van egy par kerdesem: - 1. Attol, hogy elzarom a csapot, meg mennyi viz lehet a rendszerben? Nem akarom elarasztani vizzel a helyet, marmint a kazan belsejet (ott a sok kabel, elektronika) Kesobb majd kell vmi legtelenitest vegezni? - 2. Ha a linkelt kepet nezzuk, akkor a felso hollandert kell lazitani (a saruk felett), vagy van alul is? Melyik a biztosito, a saruk alatt levo fenyes lemez-szeruseg? Hol van a szuro? Bocsi, hogy annyit kerdezek, de nem szeretnem teljesen szetszedni vagy elrontani, es a hozzaferes is eleg szukos!
Szerintem várd meg a szerelőt! Ez neked nem fog menni... :awink: bocs
Sziasztok tudna valaki segíteni, csőtermosztát helyett (mert már sokadjára nem kapcsol) építeni akarok valami biztosabb pontosabbat, találtam ezt
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=231030&pid=188103 ehhez kellene valami ami kijelzi a hőfokot, vagy legalább állítani lehet hogy mikor kapcsoljon. Az elvárás 40foktól kb80fok közötti kapcsolási lehetőség, igazából tudnom sem kell mennyinél kapcsol mert ott a kazán hőfokórája, csak állíthatóan kapcsolható legyen. Tudna valaki valami olcsón kivitelezhető megoldást???
A cső termosztátokkal az a baj, hogy nagy a tűréshatáruk. Valójában neked egy mezei kazántermosztát kell amit a villanybojlerekhez-is használnak. Ez egy kapilláriscsöves érzékelővel ellátott kapcsoló. Nagy előny lenne, ha az érzékelőt közvetlenül a kazán meleg pontján tudnád elhelyezni. Mellesleg ilyen típusú érzékelők garmadával vannak a piacon, csak keresni kell.
A kazán alatt zárd el a hidegvíz csapot, jobbról a második. Nyisd meg a melegvizet, lassan lefolyik a kazán melegvízm oldali vizmennyiség. Utána tudod lebontani a hollandit és a biztosítót kivenni. Max.2-3 dl víz folyik ki. A mágnest nézd meg, nincs-e lerakódva homok, kosz egyébbel. A szűrő az alsó részben van, ahol a bakelit csatlakozik az alsó bekötéshez. Sok sikert - bő melegvíz áldást!
:yes: :yes: :yes:
Szia!
Ujra en! A helyzet sajnos rosszabb mint gondoltuk! Sikeresen kiszedtem az aramlas kapcsolot, viszont nem le van rakodva, hanem egyszeruen rossz. A reed-rele nem kapcsol, akarmerre es akarmilyen magnessel kozelitem meg Probaltam kiolvasztani belole a mugyantat, de nagyon eros, nem igazan sikerult. Pedig gondoltam kicserelem benne a reed-relet. De ugy nez ki szervizt kell hivjak, mert kulon nem arulnak ilyen kapcsolot. Valami otlet?
Egy REED cső 2-500 ft. Így érthető a házi javítás
Én lecserélném azt a kazánt egy vegyes tüzelésűre és építenék hozzá egy gravitációs fűtés rendszert ahol se szivattyú se elektromos illetve hidraulikus alkatrész...még csap se
Nem kellett volna szétszedned, tényleg 2-3.000.-Ft az ára.
Jó a gravitációs fűtés, azonban így nem tudsz szobahőmérsékletet szabályozni. A rendszert csak nyitott tágulási tartállyal tudod üzemeltetni. :yes: :yes:
Reed-csövet lehet kapni elektronikai alkatrész boltokban (pl. Lomex). Ezt nem értem, mert igazából nem tud elromlani. Egy kontaktust tartalmaz, ami légritkított térben van. Ha mágnest közelítesz hozzá, akkor a mágneses kör megpróbál rajta keresztül záródni és ez zárja a kontaktust. Ennek a vezérlő tekercse szokott elszállni, illetve a tekercs "közelében" lévő kondenzátor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |