Fórum témák

» Több friss téma
Lapozás: OK   1 / 1
(#) dugabácsi hozzászólása Márc 22, 2011 /
 
Üdv
Szeretnék építeni egy körszámlálót egy járműre. A következő lenne a feladat: Van egy adott pálya (pl: 400m) minden egyes kör megtételénél jelezze ki nekem, hogy éppen melyik körben járok. Az ötleteket, segítséget előre is köszönöm.
(#) trudnai válasza dugabácsi hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Nem egeszen vilagos a feladat: A palyan egyszerre csak egyetlen jarmu lehet? Magyaran egyszeru optikai vagy kapacitiv ill induktiv erzekelo elegendo-e, avagy a jarmure aktiv vag passziv jelado kell? Pl szin vagy vonalkod erzekelo is lehet passziv jelado ha nincs veszelye koszolodasnak...
(#) dugabácsi válasza trudnai hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Van egy jármű vagy bicikli stb ez végül is lényegtelen. Ha én megtettem a járművel egy adott távolságot tegyük fel 400m-t akkor ő kijelzi hogy az egy kör, és így tovább. +Le lehessen nullázni. Én valami olyasmire gondolok, hogy mérni a kerék fordulatot, abból tudom a megtett távolságot és akkor valami számlálós megoldás..
(#) trudnai válasza dugabácsi hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Ja, hogy magan a jarmuvon szeretned ezt elintezni? Ha a jarmu kereken mered a tavolsagot, akkor az csaloka lehet: Pl. nem mindig pont ugyanabban a savban halad a kerek (ki kell kerulni egy masik jarmuvet vagy pocsolyat, vagy egyszeruen csak lehetetlen hajszal pontosan ugyanazt a kort tartani). Tehat elteres mindig lesz, meg akkor is ha bekalibralod, es az elteres nem szamottevo.

Akkor mar sokkal jobb, ha a kor szelere helyezel egy jeladot (megintcsak lehet aktiv vagy passziv, pl egy feny csova), es a jarmuvon ezt erzekeled...
(#) Sebi válasza dugabácsi hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Van ilyen.

Bővebben: Link
(#) karpi válasza dugabácsi hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Szoval gondolom nem fontos a nagy pontossag ,versenyrollenne szo ugy nez ki ..es tudni szeretned hanyadik korbe is vagy .

Kell egy digitalis Km-ora tipusu szamlalo .

Megmersz egy atlag uthosszusagot ennek a szamerteket erteket beteszed egy "tarololoba" a memoralas egyben nullaza a szamlalot . Mostantol aztan egy "komparator " varja az illeto szamot a szamlalo kimeneten .Mikor a szamlalo kimenete eleri az illeto szamot ad egy impulzust ami nullaza a szamlalot es egyben ez a impulzus "meg lesz szamolva" egy masik szamlaloval" amelyik majd kijelzi a korok szamat.
Ez lenne az algoritmus , most attol fuggoen hogy mileyn alkatreszeid vannak ..logikus IC-k , UProcesszorok ,PIC vagy ami meg van lehet megvalositani.
(#) proba válasza dugabácsi hozzászólására (») Márc 22, 2011 / 1
 
Szerintem egy kis teljesítményű rádióadó a pálya szélén ,a járműben egy vevő.Ha elég nagy a kör ,akkor egy vezeték nélküli csengő is megteszi adónak.A vevőt meg a járműre teszed ,egy egyszerű késleltetés után egy számlálóra kötve a kimenetét.
Ez a távolságméréssel szemben bármikor bárhol előzetes mérések nélkül is alkalmazható.
Esetleg valami infrás megoldás,de ott a kosz meg az irányítottság befolyásoló tényező lehet.
(#) ha6pc válasza dugabácsi hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Ha kerékpár,akkor nagyon egyszerű.
Egy olcsóbb zsebszámológéppel megoldható.
A kilométeróra kontaktusát az "=" jel gombjával párhuzamosan kötöd. Csak előtte ki kell számolnod,hogy egy kör mennyi kerékfordulattal egyenlő. A többi csak összeadás kérdése.
(#) kaqkk válasza dugabácsi hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Ha a pálya szélén elhelyezel egy infra ledet , és minden
"járműre kerül egy infra érzékelő egy egy számlálóval
mindenki tudni fogja hányadik körben jár . Az eredmény jelző topikban van fent egy 7szegmenses kijelzőhőz tervezett pices áramkör ami emlékeim szerint 99 ig számol
ez biztosan elég lenne egy versenyre csak a szenzorrt kéne hozzá illeszteni . Már van is ötletem :
a szenzor lehetne 36khz-s infravevő és az adó egy 555-
el megvalósított 36khz-s astabil
(#) kobold válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
A pálya szélén elhelyezni nem biztos, hogy jó ötlet. Ha két versenyző egymás mellett megy, az egyikük takarásban lehet; ha hárman is vannak, a középső vevő akár egyik pályaszélre sem lát rá.
Infravörös adókat föntre kellene tenni, pl. a célvonal fölött kihúzni egy kábelt, amiről kellő sűrűségben beépítve lefelé, vagy kicsit a haladási iránnyal szemben megdöntve szórnak az infraledek, egyfajta fényfüggönyt képezve. A járműveken pedig úgy kell elhelyezni a vevőt, hogy az szabadon láthasson fölfelé.
Utat mérni, és ebből kört számítani azért nem jó, mert aki valamiért állandóan a külső ívre kényszerül, nagyobb utat tesz meg a belül haladóknál, vagyis neki hamarabb "letelik" a verseny
(#) kaqkk válasza kobold hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Nagyon igazad van ! De az infra elhelyezése már másodlagos . Biztosan ki lehet kiésletezni egy optimális megoldást (én akár több vizszintesen elhelyezett , egymás "sugarát" átfedő adóledet is el tudnék képzelni
mondjuk 2-3 méter távolságon elhelyezve , és az elektronika csak akkor léptetné a számlálót ha éppen az infra sugarába ér . Annak a valószínűsége hogy két jármű
végig egymást takarva halad át az infra sávon elég kicsi
de ha a pálya mindkét oldalán van sugárzó már szinte nulla az esélye .
(#) kobold válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Tényleg nem kötözködésből írom, csak úgy eszembe jutott: a kicsi, és szinte nulla esélyeket nem szeretjük. A bizonyosat vagy a nullát, azokat igen
"Feltételezés a siker halála"
(#) kaqkk válasza kobold hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
(#) proba válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Nem tudom ,egy salakmotor ,vagy cross motor versenyen eléggé kétséges számomra a megfelelő infra vevő elhelyezése a járművön.(esetled arra is külön "ablaktörlő" kell,vagy téphető fólia mint a bukókra)
(#) ha6pc válasza kobold hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Az esélyek átértékelődenek-légörvényben bukdácsoló repülőgépen is.
De Stanislaw Lem is írja egy helyen"...képzelje el a kedves olvasó,hogy milyen véletlenek sorozata kellett ahhoz,hogy ön egyáltalán a világon van...
Kicsi volt a valószínűsége,de bekövetkezett."

A valószínűségszámítás nem szerelem kérdése.
Pláne nem a körszámlálók témájánál tárgyaljuk.
(#) Sting hozzászólása Ápr 12, 2011 /
 
Üdv!
A kör érzékelőt dugabácsi te is helyettesítheted, és akkor marad egy léptethető és törölhető számlánc LED-es kijelzővel!
Amikor eléred a kör végét megnyomod a léptető gombot, így lép egyet a számlánc.. amikor új körözést kezdesz törlöd a számlálót..
Rajz rengeteg van ilyen...
"Az a gép a tökéletes amiből már elvenni nem lehet egyetlen elemet sem, mert akkor már nem működik"
(#) Divízió válasza dugabácsi hozzászólására (») Ápr 26, 2011 /
 
Szerintem egyszerű számlálós megoldás.A pálya elejére elhelyezel bármilyen jeladót(infra) és a járművön a vevő része egy számlálót triggerelne minden egyes körbe. ez hajtana egy kijelzőt amin csak lépkedne előre az érték.
(#) kemenygolya hozzászólása Máj 18, 2011 /
 
Sziasztok
Építeni szeretnék egy olyan áramkört, ami köridőt tudna mérni, egyszerre több járművön, és laptopra küldené a jelet.
Használnom kéne valamilyen processzort, vagy IC-kkel megoldható?
(#) materower10 hozzászólása Aug 26, 2011 /
 
Szeretnék építeni egy Körszámlálót r/c autókoz.

PL.:http://www.robitronic.com/lap-counter-en.html vagy http://www.youtube.com/watch?v=fkT9yr8dyrI

4 autóhoz kellene ezt megépíteni.

Működési elv: Mind a négy autón lenne egy adó és ha elhalad a vevő előtt az számol egyet. A vevő tudja megkülömböztetni a 4 autó közül hogy melyik megy el előtte.
(#) macsey hozzászólása Okt 24, 2011 /
 
Ugyanez kellene nekem is csak mérje az időt is
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem