Fórum témák
» Több friss téma |
Nincs hangja szétszedtem a szirénája ment tönkre egyéb minden működik csak néma
A sziréna általában egy dóm hangszóró. Szétszedhető (óvatosan!), és könnyen elképzelhető, hogy javítható. Amivel én találkoztam eddig, egy ponton megszakadt a tekercs, kívül. Óvatosan megkapargattam, tűpákával kevés ónnal, laposan megforrasztottam. Rá egy kis lakk és kész.
Ha egybeépített a szirénával, akkor is kevezetheted a hangszóró kimenetet, és egy külső szirénával helyettesíted. Persze abban belül kikötöd az elektronikát. Azt, meg kell azért nézni, hogy biztos a hangszóró szakadt-e, nem a meghajtó fokozat ment-e el... Üdv Inhouse
Szia.
Valahol itt kezdődik a történet és működik! #892798 Hsz.
Teljesen igaz amit írtál köszi csak az a gond,hogy nem találtam meg a szakadást és így sajnos ki kell cserélni a hangszórót.
Írtam mást is:
Idézet: „Ha egybeépített a szirénával, akkor is kevezetheted a hangszóró kimenetet, és egy külső szirénával helyettesíted. Persze abban belül kikötöd az elektronikát. Azt, meg kell azért nézni, hogy biztos a hangszóró szakadt-e, nem a meghajtó fokozat ment-e el... ” Üdv Inhouse
Biztos a hangszóró szakadt mert meg próbáltam egy külső szirénával az szolt csak nem szeretnék még egy szirénát beszerelni ha kapnék valahol egy ilyen típusú riasztót akkor csak át raknám a hangszórót
Sziasztok!
Segítségeteket kérném egy Merci ML-em van és sajnos tönkrement a gyári kulcsa vagyis az elektronikai része csak indít és semmi más. Az új kulcs elérhetetlen áron van hozzá. Vettem egy úgynevezett bicskakulcsos szettet amivel nem jutok dűlőre hogyan lehetne ezt a gyári zárhoz hozzáilleszteni. Köszönöm előre is a segítségeteket.
Szia!
Köszönöm szépen, hogy előtúrtátok a linket! Üdv.
Ml merci szerintem jobban jársz szakszervízzel. a kormány alatti rész bontásához középen a fejegységnél kell kezdeni ha jól emlékszem, de kint a motortzérben van a kormányoldalt egy nagy doboz abba sok minden összefut ajtokapcsolók is.... azt tudom mi egyszer egy fejegységet vettünk ki és bontottuk a két oldalt utána csak komputerre kötve tudtuk csak elindítani letiltott valamiért...
Szívesen. Ott van a konkrét megoldás is, 1db relével megoldható...
Üdv Inhouse
Ha véletlenül túlnyílna az oldalsó tükröd, arra tudok megoldást...
Üdv Inhouse
Egy hozzászólást csak egyszer írunk be! És nem követelődzünk (S.O.S.) Fórum szabályzat VIII. pontja, illetve IV. pontja. 10 hozzászólásodból 5 ismétlés volt. A feleslegeseket töröltem.
Sziasztok!
Opel Zafita B: Rec_-variant konfig-CDL(With dead lock)resent! müködik a centrálzár automatikus visszazárása,és természetesen vezérli a riasztót is,csak sajnos kb 5-6 perc a visszaélesedés..ami azért elég nagy gáz,szerintem.... a riasztósok szerint nekik nem feladatuk ezt neked beprogramozni, az Opel szervizekben fogalmuk sincs róla..ezt tapasztalatból merem kijelenteni...nekem meg enélkül nem sokat ér a riasztó...nem is értek hozzá,de mindent meg lehet találni,csak idő kérdése.. szép napot!
Sziasztok!
Kaptam egy STIM ALARM 100-as autóriasztót, csak nem tudom, vagyis nem akarok próbálkozni látatlanban a bekötéssel. Valakinek van ilyen készüléke, esetleg tudja hogyan tudnám működésre bírni? Leírása szerint 6 dallamot is tud. Köszönöm a segítséget.
Készítettem a panelról is fényképet, hátha így jobban ki lehet venni.
Megvan a rajz hozzá. Akinek hasonló riasztója van, és szüksége lenne rá itt van csatolmányként.
Sziasztok!
Nem tudom hogyan kell elérni, hogy folyamatosan szirénázzon. A sárgát össze kell kötni a pirossal, de a fehér és a zöld vezetéket hogyan kössem rá az ajtóra? (képletesen) Van ebben valami pánikfunkció is, gondolom ha valami elvetemült be akar szállni az autóba, ekkor bekapcsolódik egyből, mindenféle figyelmeztetés nélkül. Valaki tudna segíteni?
Miért kötnéd össze a sárgát a pirossal? A rajzon nem ez van.
Az ajtóra meg a fehéret VAGY (és nem és) a zöldet kell kötni, attól függően, hogy a kapcsoló pluszt vagy mínuszt kapcsol.
Én nem látok sárgát...csak fehér-sárgát, de az a gyújtástiltás, tehát kimenet, méghozzá testet kapcsol, semmiképpen nem kell +12V-ra kötni a pirossal...
A fehér és a zöld közül azt kell használnod, amelyik a te autódhoz való, attól függően, hogy pozitívot, vagy negatívot kapcsol (99% negatívot). Csak az egyik kell!!! A pánikfunkciót neked kell indítanod, mivel te eshetsz pánikba, mert pl. megtámadnak. Bekapcsolod a távirányítóval és otthagynak inkább... Üdv Inhouse
Talán a narancsra gondolt, ami gyújtás+, és direkt+ ra köthette, ami által a riasztó azt hiszi, hogy használatban van az autó, így aztán nem működik.
Sziasztok.
En vettem egy autot amiben enforcer 100Fa auto riaszto volt be szerelve de sajnos a taviranyitoit azt elfelejtettek adni vele. A kerdesem az lenne hogy esetleg mas taviranyitott be lehete tanitani es ha igen hogyan? Koszi elore is.
Sziasztok!
Nemsoká veszek egy autót és szeretnék majd bele egy riasztót építeni. Nem is csak riasztó lesz mert immobilizer funkciója is lesz, fogyasztást is mér majd, időt, hőmérsékletet mér stb... A hatalmas problémám az az, hogy egyáltalán nem értek az autó-elektronikához. Az ajtónyitás-érzékelést, ablakfeltekerést, gyújtás-megszakítást, szirénát, indexlámpák villogtatását, az RF távirányító, tasztatúra és LCD modul kezelését, a későbbiekben pedig a GSM és GPS modul kezelését, dőlésérzékelőt és a fogyasztás-mérést én szoftveresen leprogramozom gyönyörűen, megtervezem hozzá a nyákot stb. A gond az hogy nem tudom hogyan illesszem majd ezt az autóba úgy hogy működjön is. Például: ajtónyitást elektronikusan hogyan lehet detektálni? Van egy vezeték valahol az autóban (hol?) amin nyitott ajtó esetén H szint van, csukott esetben pedig L? Az ablakot hogyan lehet feltekerni? Egyszerűen csak a feltekerő kapcsolót elektronikusan zárjam rövidre? Meddig? Ha felér az ablak és még mindig "nyomja" neki a mikrovezérlő akkor nem ég le a motor? És ha közben én manuálisan a lefelé tekerő gombot megnyomom akkor mi lesz? A sziréna milyen jószág? Adok neki 12V DC-t és üvölt? Vagy esetleg nekem kell PWM-el megszaggatnom? A motor beindítását hogyan tudom megakadályozni elektronikusan? Az oké hogy kell egy jó izmos relé, de hova kössem be és mit szakítsak meg vele? Az autó ettől esetleg nem fog megbolondulni (attól eltekintve hogy nem fog tudni elindulni a motor) hogy megszakítok neki valamit?
Mindezt, amit leírtál,annyira olcsón meg tudod venni készen, szépen bedobozolva, ízléses távirányítókkal, vezetékekkel, relével, szereléshez szükséges anyagokkal, magyar nyelvű bekötési útmutatóval, hogy nekem erős kétségeim vannak azt illetően, hogy egy ilyen vállalkozás rentábilis legyen.
Egyrészt pont olyat egészen biztos nem kapok amilyet építeni szeretnék. LCD kijelző, tasztatúra, fogyasztásmérés, GSM, GPS...
Másrészt tudom hogy sok a nyűg vele de hát ez a hobbim. Ha nem riasztót építek és programozok magamnak akkor valami más áramkört. És én is meg tudok csinálni mindent szép ízlésesen. Az egyetlen ilyen szempontból kényes dolog az a távirányító, mert az látszik. Viszont szerencsére távirányító "műszerdoboz"-okat is lehet kapni pl Lomexben.
Úgy érti vegyél valamit ami közel áll a gondalataidhoz és mivel modulrendszerűen egymásba lehet kötni így építsd fel...egyébként a stabilitás nagyon fontos a megbízhatóság.... ahogy észrevettem vagyunk itt páran sok éves autóriasztós tapasztalatokkal és tudnánk mesélni egy két megbízhatatlan termékről...
léteznek gps-gsm kütyü tiltó kimenettel fél cigisdoboz méretbe és kordinátákat küld sms-be ha kell... olcsó fentartani csak riasztóhoz kell kötni...kb 45eft körül van... a beszereléssel elmegy pár napod ha minden oké, de ha nem, akkor még pár nap vagy hét, esetleg lerobbansz csak a város másik végén..esetleg lemerül az aksid mert valahol valami nemjól van illesztve...stb le a kalappal, de nagy fába vágtad a fejszét...
Akkor a dolog nehezét vállalod, és a könnyebbik részéhez kell a segítség. :yes:
Ha kicsit visszaolvasol, találsz itt néhány bekötési rajzot különböző riasztókhoz. Nagyjából egy kaptafára készülnek ezek, és a rajzokból le tudod szürni, hogy milyen kivezetésekkel kell rendelkeznie a vezérlőjének, hogy az alap funkciók működjenek. Ezzel talán már el tudod kezdeni a tervezést. Az extrákat meg majd hozzátervezed. Ha meg konkrét kérdésid lesznek, majd felteszed, biztos kapsz itt választ.
Én is csatlakozom a szkeptikusokhoz...ne haragudj, de szinte biztosra veszem, hogy ebből vagy nem lesz semmi, vagy nem lesz meg minden amit írtál...
A nagy részét egy gyári riasztó teljesíti, azzal tényleg felesleges birkózni, azokat sem 2 nap alatt 0 tapasztalattal tákolta össze egy mérnök... Az ajtókapcsoló az autók 99%-ában testet kapcsol, a belső világítás izzójának egyik végére, a másik vége +12V-on van. Ezért az izzó miatt, csukott állapotban 12V, nyitottban 0V van. Ezt veheted H és L állapotnak. A motorteret általában külön érzékelik, sőt van ahol a vezető oldalt is... Késleltetett belső világításnál nem lesz határozott 12V/0V váltás. Az elektromos ablaknál, ha nem automata, akkor kell egy modul a végállás érzékeléséhez. A sziréna egy buta jószág, 12V és szirénázik, ha több dallamos, akkor azt még váltja is közben. Kell figyelni a gyújtást, mivel ilyenkor nem működhet a riasztó. A gyújrástiltás az újabb autóknál rejt némi kockázatot... Kell még kp zár vezérlés, testet szoktak kapcsolni vagy ide, vagy oda, ez a nyitás/zárás... A riasztáson kívüli funkciókhoz a mai autóknál lehet kapni CAN-BUS modult, vagy ha PIC-elsz és szerzel dokumentációt, akkor akár te is lekezelheted...az egyes perifériák komminukálnak egymással az autóban. Üdv Inhouse
Például ott vannak a konkrét kérdéseim a tegnap esti hozzászólásomban.
Azóta nézelődtem kicsit és úgy döntöttem hogy a távirányító részét megveszem készen. Ezt néztem ki magamnak: Bővebben: Link A riasztó-immobilizer részét továbbra is én szeretném majd megtervezni, leprogramozni és megépíteni magamnak. Idézet: „Én is csatlakozom a szkeptikusokhoz...ne haragudj, de szinte biztosra veszem, hogy ebből vagy nem lesz semmi, vagy nem lesz meg minden amit írtál...” Miért ne lenne? Itt minden 'periféria' (ajtónyitás-érzékelés, központizár-vezérlés, gyújtás-megszakítás, sziréna működtetés...) ezek szerint 0V vagy 12V érzékelésével vagy adásával történik. Ezeknek az egymástól függő lekezelése szerintem igen egyszerű feladat. Az LCD kijelző és a tasztatúra ennél százszor bonyolultabb, de az is nagyon könnyű. A fogyasztásmérés (injektor és fordulatszám figyelése) már nehezebb dió lesz, no meg majd (akár hónapokkal) később a GSM és GPS modul. A hőmérő szonda kezelése (külső hőmérséklet) és az idő mérése (óra) szintén nem nehéz. Az infókat köszönöm! Üdv.! |
Bejelentkezés
Hirdetés |