Fórum témák
» Több friss téma |
Hali mindenkinek!
Szeretnék a 32 éves 6-V os MZmre készíteni irányjelző automatát tudtok e segíteni kapcsolási rajzzal???
Építs 555-tel egyet. Itt van a kalkulátor a segédprogramok közt:
R1 1k R2 120k C 10uF Sok sikert!
Elnézéstkérek a most következő z Off-ért.
Nézz be a LED-es index témába. Raktam fel kapcsolást és nyáktervet. Üdv!
Légyszi. bővebben kifejteni a tanácsod! Kössz.
Sziasztok!
Átolvastam az eddig irányjelzős topicot, de a problémámra nem találtam megoldást, így a segítségeteket kérném. Vettem két pár ledes irányjelzőt a motoromra (12V). A vásárláskor az eladó megemlítette, hogy venni kell pluszba minden irányjelzőhöz egy kis "ellenállás doboz"-t 1700 ft/db-ért, de erre már nem volt pénzem. Sajnos a relét nem tudom lecserélni (pedig olcsóbb lenne), mert az elektronikája a műszerfalban van "szétszórva". Ha megtudnátok mondani, hogy pontosan milyen ellenállást vagy kis kapcsolást kellene betenni, hogy az eredeti 21W-os izzó terhelését szimulálja, és a villogási sebessége a normál legyen, akkor nagyon hálás lennék érte. Az irányjelző dobozán semmilyen infó nincs a ledröl, de ha megmondjátok, hogy mit és hogyan mérjek, akkor azt lemérem és megírom. Előre is köszönöm a segítségeteket. Üdv.: Zsola
Üdv Mindenkinek!
Zetor 5211-es traktor irányjelző rendszerével kapcsolatban tudna valaki segíteni? Egy skiccet is megköszönnék.
Szerintem mint minden máson. Itt is fent van. Bővebben: Link
Kössz a választ, megtaláltam én is ezt a rajzot. A problémát az jelenti, hogy ennél a traktornál 5 kivezetéses az indexrelé és mind az 5 kivezetés kék vezetékkel van bekötve. De miért kell 5? Általában kettő, ha van kontroll lámpa akkor pedig három kivezetés is elég szokott lenni.
Üdv!
Mivel választ nem sikeredett találnom a kérdéseimre, bátorkodom feltenni pár kérdést. Kerékpáromra óhajtok indexrendszert összehozni, 6V-os teleppel. Tegyük fel, hogy az izzók 6V-osak (mert egyfajta izzónál ebben nem vagyok biztos, de jól működik, és nem ég ki), és kéne valamiféle indexrelé. 6V-osat találtam, de az mindegy, hogy hány w-os? És kell még valami a 3állású kapcsolón kívül (on-off-on)? Köszönettel: Én
A gyári index relék többnyire úgy működnek, hogy a két index lámpa árama melegített egy bimetall kapcsolót. A két 21 W os égő, elég jelentékeny áramot fogyaszt, kb 8A. Az újabb elektronikus index relék is erre az áramra vannak méretezve, hogy az égő kiégését is jelezze. Ezért kell a LED -es index lámpához pótellenállás.
De egy bringára ez nem lesz jó, mert akkora áramforrást a súlya miatt nem tudsz vinni. Kell csinálni egy tranzisztoros, vagy IC -s (555) villogót, és azt kapcsolgatni az indexként funkcionáló ledekre.
Köszönöm.
Én nem ledekkel szeretnék szórakozni egyelőre, hanem nagyon praktikus módon sárga színű karácsonyfadísz-égősor-izzóval. Ugyanis előkerült pár égősor, és beleestem, mint vakló a szakadékba. Akkor határoztam el, hogy valamilyen használható indexrendszert fogok felszerelni. Miont írtam, 6V-al jól működik... Kapcsolást, vagy valamit hol találok/adsz?
Köszönöm.
Nem világos számomra (mivel még sosem foglalkoztam ilyesmivel, ellenben a bátyám már kb. egy évtizede szerelget ezt-azt, de most nincs itthon), hogy a rajzon az a 470 micsoda? A gyakorlatban van a 4 izzó, egy 6V-os telep, egy on-off-on -os kapcsoló meg pár dolog. Leírnád vagy rajzolnád, hogy mit hova kössek? Mert ezzel a rajzzal még kicsit magas... Köszönöm a türelmet. :help:
Köszi.
(Az izzók rajzbéli helyét tudtam...) Tényleg vele fogom megcsinálni, úgyis sokat tud... Ha még lesz kérdésem felteszem, ha meg nem, akkor majd boldogítlak Titeket pár másodpercig az eredmény fényképeivel...
Az a helyzet, hogy a bátyám nem akar vele foglalkozni, mert már egyszer megpróbált ilyesmit összedobni, de nem működött sehogy sem.
Nincs valakinek kedve leírni/rajzolni, hogy mit hogyan kössek hova? Pl. Telep egyik vezetékére a ..., azután egy ..., aztán az izzó, a másik vezetékére egy bomba stb. Elhiszem, hogy irritáló lehet egy ilyen dedós kérés, de számomra fontos, és nem tudok személyesen segítséget kérni. Köszönöm.
Szia!
köbzoli rajzát átgyúrtam picit, de azért a nagy részét meghagytam! Pár dolog: 1.: A LED piros színű legyen és természetesen villogó. Ezen fog esni a legkisebb feszültség bekapcsolt állapotban, ami szükséges a FET bekapcsolásához! Hogy a hosszabb/ rövidebb láb melyik- melyik, azt nem tudom, én a tokozáson belül lévő "zászlók" méretéből állapítom meg melyik láb melyik pólus. Persze egyes gyártók jó tréfának tartják, hogy felcserélik a "megszokotthoz" képest, erre figyelni kell. 2.: A FET "logikai", vagy "low voltage" típus legyen, ami alacsony Ugs feszültség mellett is teljesen kinyit, 2-4V környékén. Ilyen pl az IRL530. Mivel a 6V-os tápból ~2.3V lejön a piros LED miatt, így már csak ~3.7V marad a FET kinyitásához. Egy "normál" típust ezzel nem lehet (vagy nem teljesen) kinyitni, ami ahhoz vezet, hogy jobban fog melegedni, mint kellene és a fogyasztóra is kisebb teljesítmény jut. Továbbá rossz volt a képen a FET lábkiosztása. Betettem egy másik képet FET-nek, ezen (szerintem) jobban látszik, hogy milyen pozícióban áll az alkatrész és hogy ebben milyen lábkiosztás vonatkozik rá... 3.: A 470 ohm- os ellenállást szimpatikusabbnak tartom a LED-hez előtétnek. (ahogy a kapcsolási rajzon is szerepel... ) Ennyi.
Mindkettőtöknek hálásan köszönöm, így, rajzokkal már egészen érthető.
Csak az nem, hogy mire való a led és az az izzó? Mert nekem visszajelző bigyó nem kellene... Én úgy szeretném feltenni a biciklimre, hogy a kormányra teszek egy dobozkát, amin lesz pár kapcsoló, az egyik a sárvédőlámpát, a másik a nyeregcsőlámpát, még kettő a fényszórókat (két dinam.láma egymás mellett) és egy háromállású kapcsoló az indexet balra/off/jobbra... Hova tegyem a kapcsolót a rajzon? És ez a rajz csak az egyik oldalra van, a másikon is egy külön ilyet kell összehozni? Ezek még nem világosak...
A villogó LED-től villog az izzó. Tehát szükség van rá. A kapcsoló az izzókat kapcsolja oldalanként az "elektronikára".
Köszönöm.
De azt még nem tudom, hogy egy oldalra való egy ilyen rendszer, tehát kettőt kell összehozni? (És honnan lopjak ilyen ledet?)
Nem kell kétszer megépíteni. Csak az izzókat kell oldalanként szerelni, és a kapcsolóval váltod melyik oldal villogjon. Rajzolni nem tudok, de az izzó középső érintkezőjén lévő ferde vonal helyére kell a kapcsoló. LED-et pedig az elektronikai boltban keress. Például Bővebben: Link
Így már majdnem teljes a kép, már csak azt kell kitalálnom, hogy hogyan kell majd kötözgetni az izzókat...
Az mindegy a kép szerinti esetben, hogy mekkora az a led, tehát pl. a belinkelt oldalon lévők közül bármelyiket betehetem?
Írtam, hogy piros LED-et kellene oda tenni... Az adatlapjukat megnézve kérdéses, hogy érdemes-e használni őket?! Villogási sebességük a tápfeszültségtől függ. 3,5V esetén 3 villanás másodpercenként, 14V esetén pedig másfél villanás másodpercenként. Szerintem a 6V-os tápot, plusz az előtétet figyelembe véve előfordulhat, hogy túl gyorsan fog villogni... Bár, a puding próbája...
Ha rajzot nem készítenek addig, amíg elkészülök a dolgaimmal, akkor előtúrom a szkennert és rajzolok egyet...
Nem kérdőjeleztem meg az érdemességet.
Ebben az esetben hogyan lehetne lassítani a fesz növelése nélkül? Rajzot kaptam (2/3. old.), de nagyon szívesen elfogadom a Te segítségedet is. De ha már rajzolsz, akkor légy szíves, rajzol le azt is, hogy hogyan kössem be a 4 izzót, kettőt bal-, kettőt jobboldalra! :szeret:
"Arra" a rajzra gondoltam, amit most kértél... A villogást más módon nem tudod befolyásolni, mivel ezekbe bele van integrálva a vezérlő, ami a villogtatást végzi...
Köszönöm a segítségeket.
Az előzőből kifelejtettem a kapcsoló helyét...Légyszíves, azt is rajzold le, mert az előbbi rajzbani helye az izzó fenekén lévő vonal...de ott ugyebár kellenek még vezetékek ide-oda... (Nem tudom, hogy köszönjem meg...)
Ledes irányjelző elöl-hátul oldalt 60 éves emelőkaros irányjelző.
A ledek impulzusra működnek, a karos irányjelző elektromágnes emelné fel. Nem képes felemelkedni. Van benne egy kis 5W-os izzó, ami felvillan, de a kar lent marad. Kinek van ötlete folyamatosan kapja a 6V-ot az irányjelző bekapcsolásától. A csúcs az lenne, ha kis izzó villogna. Ez egy veterán autó Jó agyalást kívánok kontár65
Sziasztok!
Valakinek nincs egy jó rajza, 12V - 2X21W-os (szgk) "rendszerre"? Egy Atmel IC-vel megoldott, okos áramkör volt benne, de sacc a 10. IC-t cserélem, a bolti kész cuccok, meg talán ha kibírnak 2 hónapot? Elvben van egy kontrollámpám is, de azt megoldom... Az áramkör értelem szerint gyújtás alatt 12V-on van, vagy a vészvillogó ad rá tápot. A kormánykapcsoló adja ki az ízzókra a terhelést, szóval valami relés kellene. Előre is köszönöm! Jöhet a privátra is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |