Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rádiós adatátvitel
 
Témaindító: histu1985, idő: Szept 13, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 7
(#) szkrep válasza szkrep hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Az előző amit küldtem, tényleg meg volt kutyulva. Előtte próbáltam ki valamit, aztán nem kalapáltam elég ctrl+z-t...
Mondjuk így sem működik.
Kidobtam az 5-ös ciklust, most máshogy számolok el addig. Így elvileg lenne értelme, de nem fut...

Vevő_jav.c
    
(#) The_Saint válasza szkrep hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Sziasztok!

Lehet hogy már megbeszéltétek korábban amit mondanék , de hátha nem, nem volt kedven 1 oldalnál többet visszaolvasni
Az RF modulok általában AC-csatoltak. Egyes adó-modulok bemenő jel hiányában stand-by ba állnak. Éledési idejüknél egy 4Mhz-es PIC-nek sokkal jobb a reakció ideje.
Nekem úgy működik az átvitel, hogy az átvivendő adat elé teszek egy un. handshake sorozatot. ami a következő: 20 db 1-es, ezalatt akár szinkronizálhatsz a vevőben, ha kell....majd két bájt ami AA és 55. Ha ezen átment és az átvitel timer sem csordult túl akkor utána az adat, ami tapasztalatom szerint akár 12 bájt is lehet egymás után.
Nekem ott volt a probléma az elején, hogy a vevő nem tudta pontosan hogy mikor is kezdődik a csomag...
Bocs, ha már ezen túl vagytok, de gondoltam hátha lehet hasznos is

Üdv
The_Saint
(#) gg630504 válasza The_Saint hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Kísértetiesen emlékeztet a HT-1080Z, ZX Spectrum magnetofon kazettás adattárolására. Jó pár 00 vagy FF, szinkron byte pl. A5, adatok, ellenőrző byte.
Ott a biteket egyesével olvasták be. Először vártak egy tucat 00-t. Utána, ha beshiftelődött a szinkron byte ( minden bit után ellenőrizni ), már lehetett tudni, hol a byte határ.
De csomagrádiós átvitelnél is hosszú szinkron sorozattal kezdődik a csomag, majd flag ( AX.25 X.25 alapokon ).
(#) The_Saint válasza gg630504 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Hát lehet....a ZX Spectrum-mal legutoljára a Riverescue játékot játszottam
Ez legalább működik. Valahol olvastam ezt az AC csatolást. Miután megmértem az adó áramfelvételét adás közben és azon kívül, a különbség alátámasztotta a stand-by dolgot. Azóta látszatra hibátlanul működik...gondolom a hibás adatok nem jutnak el a kijelzőig
(#) whalaky válasza szkrep hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Ez valóban még mindíg erősen bugos, de nem mondom meg hol, keresd meg és tanulj a saját hibáidból!
Pár tanács ha elfogadod.
- A forráskódjaid a strukturálatlansága miatt majdnem olvashatatlan
- Használj beszédesebb változóneveket, ne a gépelésen spórolj, mert már ennél a kis projectnél is zavaró az i i1 i2 i3 i4
- kommentezd fel a forrást, elsősorban magadnak hogy jövőhéten is tudd mit csináltál

Szerintem ha ezeket megcsinálod már te is látni fogod a hibát, szerintem ezekből adódik.
(#) whalaky válasza The_Saint hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Idézet:
„nem volt kedven 1 oldalnál többet visszaolvasni”
szomorú dolgok ezek...
Bővebben: Link
(#) szkrep válasza whalaky hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Sikerült életre keltenem a dolgot; összedrótozva a piceket szépen működik, rádión át viszont semmit nem ér. Elvétve átjön valami értelmes, de az is ritka ha egyáltalán számot írok ki...
Így is el tud csúszni a dekódolás?
Arra gondoltam még, hogy a startbit indít egy timert, amire egy interrupt kb 800ms után töröl mindent; így nem folynak össze semmiképp a másodpercenként beérkező, esetleg hibás csomagok. Küzdjek ilyennel, vagy úgysem vezet célra?
Csatolom az adót és a vevőt is...
(#) The_Saint válasza whalaky hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Szia, van valami gyakorlati infód a RF eszközök dobozolásáról és az antenna illesztéséről? Mire kell figyeljek? Mit lehet elrontani?

Előre is köszi! The_Saint
(#) whalaky válasza szkrep hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Érdekes elképzelés, de nincs startbited. Mint már említettem a kbhit() akkor igaz, ha egy teljes byte van az RX pufferben. Azt hogy az mikor és hogyan került oda egyenlőre hagyd meg a hardvernek.
(#) whalaky válasza The_Saint hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Az adatlapok általában írják hogy hogyan kell őket árnyékolni.
Én Aurel modult használtam, azt be kellett csomagolni egy árnyékoló kutyaólba, a nyák mindkét oldalán teleföldel.
Midezt az adatlap írta, nekem élesztés közben árnyélokás
nélkül sem volt vele bajom.
Ha profi antenna kell veszel egyet, ha nem akkor egy hullámhossz/4 hosszú drót is megteheti.
Sajna nem nagyon vagyok otthon az RF technikákban, de hogy nagyon érzékenyek az biztos.
(#) louie hozzászólása Ápr 25, 2010 /
 
Sziasztok!

Tudna nekem valaki tanacsot adni abban, hogy milyen eszkozt, vagy milyen modot erdemes hasznalni CAN jelek radios atvitelehez ugy, hogy az ado egy mozgo autoban van, a vevo pedig egy fix helyen, maximum kb. 1km tavolsagban.
Elso korben egyiranyu kommunikaciot szeretnek megvalositani, majd tovabbfejleszteni ketiranyuva az atvitelt.
Mire erdemes figyelni egy ilyen rendszernel, milyen modulaciot, es frekvenciat szerencses hasznalni, valamint milyen nehezsegek adodhatnak a mozgo ado kovetkezteben?

Kosz a valaszokat!
Udv,
louie
(#) pörölycápa válasza louie hozzászólására (») Ápr 26, 2010 /
 
Ha egy átlagos (250...500 kbit/s) átvitelt akarsz rádióval megoldani, szerintem felejtsd is el. Az 1km-es hatótáv amúgy is gyanús, teljesítménykorlát miatt. Mhez kell ilyesmi?
(#) louie válasza pörölycápa hozzászólására (») Ápr 26, 2010 /
 
Ugy erted nem lehetne CAN sebessegu adatfolyamot radion atvinni ilyen tavolsagra? Amugy egy versenyauto menet kozben log-olt adatait szeretnem a box-ba juttatni, hogy konnyebb legyen az eredmenyek kiertekelese GPS modullal egyuttmukodve.

Es egy soros port oda-vissza jelet ugyanilyen korulmenyek kozott mennyire tartod kivitelezhetonek?
(#) pucuka válasza louie hozzászólására (») Ápr 26, 2010 /
 
Kicsit kutakodtam. Nem egyszerű a feladat.
A CAN -busz sebessége max. 1 Mb/s, ekkora sebesség átviteléhez szélessávú adatkapcsolat kell, ráadásul az NRZ kódolást át is kell alakítani olyanra, amely a rádiós kapcsolaton átvihető, és hibajavító kódolást is kell alkalmazni. A versenypálya méretei miatt a tisztességes besugárzáshoz megfelelő teljesítményt kell alkalmazni, ami kizárja a kisteljesítményű eszközök használatát, és tervezni kell.
Így nem marad más hátra (gondolom nem privátba kell) mint levél az NHH -nak, és engedélyt kell kérni.
Nem lehetetlen, az F1 -es autók is használják, ideiglenes engedéllyel.
A levélben pontosan leírni a helyszín(eke)t, kiterjedésüket, ha több csatornára van szükség a csatornák számát, adatsebességet, a használni kívánt végberendezések típusát.
Biztos válaszolnak.
(#) louie válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Koszonom a valaszt es a segitseget.
(#) nmate hozzászólása Ápr 6, 2011 /
 
Sziasztok! Nekem szintén az IA4420 FSK IC-vel akadt gondom. Minden létező konfigurációs módot kipróbáltam már, de nem tudok 57.6kbps-nál nagyobb sebességet elérni, úgy hogy az átvitt csomagok ne legyenek hibásak.

Ráadásul nagyobb sebességeken a vevő a zajból is érvényes csomagokat vesz (min érzékenységnél is). Ha pedig tényleg elkap valamit, akkor félremintavételezi (gondolom a kvarcok pontatlansága miatt, de mivel teljesen mást vesz, nem biztos, h ez a gond)

Azt sem értem, hogy miért képes az IC 240KHz-es eltolást (deviation) produkálni, ha összesen 400KHz a vételi sávszélesség.

Az FSK jell spektruma nagyjából 2(fD+baud) széles, tehát 115.2k-n már csak 80KHz marad a deviation-ra 400KHz-es szűrés mellett, ami nem elég.

A 240KHz-es dev-vel még a 0.6kbps mellett is túl széles lesz a spektrum ahhoz, h venni lehessen egy 400KHz-es bemeneti szűrővel. akkor meg minek a 240KHz?

foglalkozott már valaki az IA4420 nagyobb sebességeivel?
(#) tam11 hozzászólása Ápr 9, 2011 /
 
Rádiós távirányító/adatküldő jeleit szeretném számítógéppel venni.

Részletesebben :
Adott egy számítógép, amin egy egyedi szoftver egy relés kártya segítségével meghatározott sorrendben kezel kültéri elektromos eszközöket. Bizonyos esetben ettől a sorrendtől el kell térni, amit a terepen (max 40-50m távolságra) kint lévő ember egy távvezérlővel egyedileg befolyásolhat. Vagyis a kezében tartott, minimum 8 lehetőséget biztosító eszköz megfelelő gombjának lenyomását a számítógéppel valahogyan csatlakoztatott vevővel (usb?, mivel lassan elkopik az lpt és com port, de elvileg az is jó lenne) értelmezhető jelként kellene tudni fogadni, amire a program a kapott, előre definiált kódnak megfelelő lépéseket tenné.
Sajnos, műszaki antitalentum vagyok, ezért valami kész termék javaslatát vagy szakember számára érthető módon kérném a választ, előre is köszönöm!
(#) bankimajki hozzászólása Máj 31, 2011 /
 
Sziasztok, olyan adóvevő modult keresek, ami mondjuk 1Mb/s-os adatátvitelt tud, min. fél duplex üzemmódban. És vagy 1km-es hatótávval. Tudtok ilyenről?
(#) bankimajki válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Na jó, olvasgattam egy kicsit és úgy látom hogy nem lesz egyszerű dolgom.
(#) Inhouse válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Irányított antennás wifi kapcsolat rálátással.

Üdv
Inhouse
(#) bankimajki válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Jól hangzik, csak egy mozgó járműnél elég nehéz megoldani az irányított antennát.
(#) Inhouse válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Ne haragudj már meg, hogy abból amit leírtál nem szoptam ki a kisujjamból, hogy neked mire is kell...én kérek elnézést...
Mindig belefutunk abba, hogy egy foghegyről odavetett kérdésre megkísérelt válasz nem szokott jó lenni...vajon miért nem?

Üdv
Inhouse
(#) bankimajki válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Szia, tényleg elég pontatlan volt a kérdés. Csak annyi hogy egyszer leírtam normálisan. Megfeküdt a mozilla. Utána pedig lusta voltam ismét leírni az egészet. De azért köszönöm az ötletet. És pár hsz.-sal korábban leírták hogy nem olyan egyszerű ám ez a dolog. Úgyhogy jelenleg hanyagolom ezt a dolgot. Azt hittem hogy lehet rá komplett komolyabb tudású modulokat is kapni.
(#) Inhouse válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Jól van na, én mindig morgok, de te legalább belátod, hogy kell az info...
Mi lesz ez, holdjáró?

Üdv
Inhouse
(#) bankimajki válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Nem, ez egy F1-es autó teszt adatainak a tovább küldésére szolgálna. Csak annyi hogy ez egy elektromos F1-es kocsi. Ill. itt is CAN-es kommunikáció van az egységek között. És a CAN-t szeretnénk távolról is monitorozni. De mivel még az autó egyéb részeivel is vannak problémák, ezért még azokat kell előtte rendbe szedni.
(#) Inhouse válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Húha...van erről kép valahol?

Üdv
Inhouse
(#) bankimajki válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Ha fent vagy FB-on, akkor írd be hogy BME FRT FSE. Ha nem vagy fent, akkor nézd meg a benzinesek oldalát. Az is kb. ilyen csak az 600-as benzines. Ahhoz meg csak annyit kell beírnod a google-ba hogy BME FRT. Youtube-n is van róluk elég sok videó. Nekem is vannak képeim, de azokat inkább nem töltöm fel. Mivel sok minden nem publikus még.
(#) Inhouse válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Este megnézem!

Üdv
Inhouse
(#) pucuka válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Ettől kezdve egyszerűen nem megy, a szükséges teljesítmény, és a sávszélesség nomeg az adatbiztonság miatt. Így már csak engedélyköteles sávban tudod megoldani, az F1 ben is így van. Valószínűleg az adó-vevők építése is problémás. De itt is érdeklődhetsz
(#) Inhouse válasza bankimajki hozzászólására (») Jún 1, 2011 /
 
Megnéztem, nem sok kép van, de az látszik, hogy komoly...
itt egy sorstársad, hasonló problémával

Üdv
Inhouse
Következő: »»   4 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem