Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hello!
A csillag, meg az Y az ugyan az. Nem ismerem a relédet, esetleg valami doksit is fel kellene tenni hozzá, vagy linket. De alapvetően két lehetőség van azt hiszem. - Induláskor időzítve egy kis időre bekapcsolod a kondi másik felét is. - A kondit áramrelé kapcsolja be, arra az időre, míg az indíóáram le nem csökkken. Viszont ezt "hangolni" kell a motoráramhoz, hogy működjön is. De lehet valaki ismeri a relédet, és tud tanácsot adni, ha van tapasztalata. üdv! proli007
Nincs véletlenül egy fotód a kompresszorról?
Mostanában én is elkezdtem motorokkal foglalkozni és elég sok doksit átolvastam amiből azt szűrtem le hogy a 380-as motort nem túl célszerű 220-ról járatni mert nagyon gyenge lessz. Kipróbáltam én is mert van egy kompresszorom hogy a motorját átkötöm 220-ra a hordozhatóság végett de sajnos nem jó mert a motorra kell üzemi és indító kondi is hogy legyen ereje valami. A másik probléma az hogy egy köszörűnél vagy egy körfűrésznél nincs probléma de a kompresszornál a motor alapból terhelten indul és nem tud az adott fordulatra pillanatok alatt felpörögni mert állandóan ugyanaz a terhelés van rajta ergo induláskor is ugynaz az erő tartja vissza a motort mint üzem alatt és így induláskor egyszerűen nem tudja elérni a motor a saját erejéből az üzemi fordulatot, ezért fűt mint a bolond és ha tovább nyúzod le is ég főleg ha indítórelét használsz mivel az az üzemi áram hatására ha a motor fölpörög akkor ugye leesik az áramfölvétel akkor kikapcsolja a segédfázist és ha nagyon leterheled a motort akkor növekszik az áram és ujjra meghúz hogy adja a segédfázist és ujjra felpörgesse a motort az üzemi fordulatra.Ezzel szokták elrontani a dolgot körfűrésznél is hogy ha ezt ráteszik akkor így leégetik a túlterhelés miatt a segédfázis részt.
Küldöm a képeket nekem különben müködik,és egy üzemivel megy folyamatosan nem is melegszik.
Az "Új kérdés felvetése" felirat szerinted mit akar sugallni?
Gyakorlatilag én inditó relét szeretnék bekötni rá és ehez kellene utmutató.a motor nem teher allatt indul mivel lecsapó és tehermentesitőszelep van rátéve
pisti150 Gyakorlatilag jól "elbeszélgetsz" itt magadban! Ajánlom erre a célra a "Windows Notepad"-ot!
De ha valakinek szánod az irományaid, akkor jólenne, ha megtalálnád végre a Válasz gombot!
Szia
Az indítóreléd egy 230V 750W-os 2870 fordulatu motor reléje. IMI 80c-2 2870f 750W 80-100µF/280V MIHÁ C 66/190
A bekötésnek ez is lehet egy módja.
Ha nem stimmel a forgásirány, akkor U és V kapcsokat cseréled. De mint említettem, a relé áramértékeket össze kell illeszteni a motorral. Amikor indul, huzzon be, amikor már pörög, engedjen el. (Tehát méregetni kellene) C1 = üzemi kondi, C2 a kiegészítő indító. üdv! proli007
az áramérték beálitást a relében lévő csavarral lehet álitani?
Foggalmam sincs, lévén, hogy nekem nincs ilyen relém, de elképzelhető. Tekintve, hogy ez egy áram relé, sok menetű tekrincs nem lehet rajrta, így áttekerni sem lehet nagy művészet ha kell.
Ha gyakorlott vagy a "villanyszerelésben", szóval biztonságosan tudod kezelni a dolgokat, meg tudod mérni a motor áramfelvételét, egy és két kondival, és induláskor, valamint menet közben. Akkor tudni fogod, hol kell kapcsoljon a relé. (induló állapotban meg kell húznia, viszont mikor felpörgött el kell hogy engedjen. A relét, viszont ki lehet próbálni egy villlanytűzhely segítségével. Sorba kötöd vele, és kapcsolgatod a platnikat. Egész nagy tartományban szabályozhatod így az áramokat, amivel megállapíthatod, hogy hol kapcsol ténylegesen be-ki. De hangsúlyozom, ezt csak abban az esetben végezd el, ha megfeleő rutinnal és gyakorlattal rendelkezel, mert ezek a műveletek kezdő számára ÉLETVESZÉLYESEK!!! üdv! proli007
Köszönöm az infókat,tökéletesen müködik minden a relével.együtt.
sziasztok új vagyok itt. érdekel a téma de hülye vagyok hozzá sajna. tunátok egy jó kis könyvet v linket adni amibe öszefoglalóan benne van, mondjuk motor bekötések, motor, hálózat felépítés stb. köszi a segítséget
Szija!
A 380/220V-os motort kis hazánkban CSAK csillagban lehet üzemeltetni. A delta380V feliratú motorok deltába kapcsolva működnek, ezeknél van lehetőség csillag-delta indításra (ti. az indítóáram csökkentésére). A háromfázisú motorok egyfázisú üzeme kényszermegoldás. A járatást soha nem lehet korrektül megoldani, mert a fázisok 120 fokra vannak eltolva, kondenzátorral elérhető (elméleti) fázistolás csak 90 fok. Az egyfázisú motorok tekercsrendszere ehhez a tényhez igazodik.
Sziasztok!
Csinált már valaki közületek olyant, hogy egy 220/380 (230/400) V-os motort egy Y-D kapcsoló segítségével bekötött úgy, hogy lehessen mind 1, illetve 3 fázisról is működtetni átkapcsolással - átkötés nélkül? Azzal van a gondom, hogy elvileg egy helyre kellene kötni a 3 és az 1(+1) fázist fázisonként a kapcsolón, azaz a 3 fázisnál ott fog figyelni egy üzemi kondi a két fázis között, illetve ha a 3 fázist használom, akkor nem ajánlatos fogdosni a 1 fázisú dugvillát, és fordítva sem Esetleg az utóbbi problémát ki lehetne küszöbölni úgy, hogy a 3 fázisú dugvillához készítek egy olyan átalakítót, hogy egy 3 fázisú ajzat -> 1 fázisú dugó, és így nem kellene külön vezeték az 1 illetve a 3 fázisnak Egy szalagfűrészről van szó, amit alapjában véve 3 fázisról használnák otthon, de néha kellene olyan helyen is fát vágni ahol nincs csak 1 fázis, de elég macerás kötözgetni. Üdv: Lajos
Akkor ezek szerint háromfázis-egyfázist és még csillag-deltát is szeretnél kapcsolni?
üdv! proli007
A GANZ kapcsolók között találsz olyant, ami kétfordulatú motorhoz való, azzal megoldható. (Választó kapcsoló)
Ezután a kapcsoló után kötöd a YD kapcsolót, majd a motort, az ábrán látható módon. Akkor nem kell félni, sem a konditól, sem a visszfeszültségtől. A kondira esetleg rátehetsz valami ellenállást, hogy a mikor belül matatod, ne rugjon meg. üdv! proli007
Köszi az ötletet!
A YD azért kell, mert Y-ban megy 3 fázisról, D-ban meg 1 fázisról. Mióta leírtam a kérdést, azóta az jutott eszembe, hogy egy olyan mágneskapcsolóval is meg lehetne oldani (ha egyáltalán van olyan) ami akkor húzna be, ha 230V-ot kapna, és akkor a 230-at nyomná át YD-kapcsolóra, egyébként pedig a 400V-ot. Remélem érthető voltam. Ezzel a megoldásal kiküszöbölhető lenne az is, hogy véletlen se kapjanak a 230-as tekercsek 400V-ot. Kérdés, hogy mennyibe fájna a kapcsoló illetve a mágneskapcsoló. Üdv: Lajos
Az üzemi kondit nem a 1-es és a 3-as láb közé kenne kötni?
Üdv: Lajos
Oda is lehet kötni, semmi nem változik (kivétel ugye a forgásirány), vagy akár az az 1-16-ra.
üdv! proli007
- Mágneskapcsolóra nem bíznám, de valószinűleg megoldható. De inkább valami kis feszfigyelő logikát kellene építeni rá, hogy közben a biztonság is megmaradjon. Majd filózok rajta.
- Még azért van más probléma is. A három fázisnál a forgásirány! Mert az egyáltalán nem biztos, hogy a fázissorrend azonosan van bekötve mindenhol, sőt.... üdv! proli007
Nem iparszerűen használnám a fűrészgépet.
Alapvetően otthon az év 360 napján 3 fázisról menne (hobbiasztalosodás), itt nem probléma a fázissorrend, de évente néhány nap a fateréknál és az anyóséknál is össze kellene vágni a tűzifát, ott pedig nincs csak 1 fázis. Ebből kifolyólag sokat nem is akarok rákölteni. A YD kapcsoló megvan, 3 fázisú kapcsolóm van, most 1 fázisra be van kötve, még egy 3 fázisú dugvilla hiányzik. Egyik tekercselőssel beszélgetem vagy fél éve, és ő mondta, hogy simán meg lehet oldani egy YD kapcsolóval, de most, hogy meglett a YD kapcsoló, elkezdtem gondolkodni a részleteken. Tegnap méregettem, hogy esetleg szét lehet-e kötni valahogy az átkötéseket a YD kapcsolón, hogy két bemente legyen (egy a Y-nak és külön a D-nak), de nem jutottam eredményre, a tekercselőssel pedig nem tudom mikor fogok legközelebb találkozni, gondoltam megkérdezem itt. Üdv: Lajos
Hello!
Hát ha így áll ahelyzet, nem vacakolnék sokat a dologgal. Felszerelnék egy 8 pólusú csatit a gépre, amin minden tekercs+kondi+föld ki van vezetve. És ellendarabként két csatlakozós kábelt használnék. Aztán a csatiban bekötném a Y kötést a 400-as dugóhoz a 230-ashoz meg a deltát. Automatikusan teljesülne a váltás. üdv! proli007
Valahogy így gondolom!
üdv! proli007
a "200" V-os frekiváltó nagyon bevált 230V-ra.
A köszörű nagyon jó, lehet a fordulatot szabályozni. Nem egy vadállat, de elég nagy nyomatéka van, ahhoz képest, amire számítottam. Kösz a segítséget mindenki.
Én meg csinálnék egy "adaptert". A gépre menne fel a csillag-delta kapcsoló. 380-ról csillagba kapcsolnám, 220-nál meg deltába, és az "adapterbe" dugnám. Az "adapteren" lenne egy 220-as dugvilla, meg a kondi, és a szokásos 380-as aljzat.
Az első ötletem nekem is ez volt, de nemigazán találtam 8 pólusú csatit.
Létezik ilyen? Üdv: Lajos
Erre is gondoltam, csak nem egy, hanem két kondi kellene, meg egy gomb az indítókondihoz.
Köszönöm a hozzászólásokat! Üdv: Lajos |
Bejelentkezés
Hirdetés |