Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Tudom, 25A 230V ilyen biztosíték van fent a fogyasztásmérőnél. Ez elvileg elég neki.
Szia.
Ilyen nagy teljesítményű, háromfázisú villanymotort, már nem szoktak 1 fázisra átalakítani, tehát lehet vele kísérletezni, de garantáltan lesz vele gond. A nagyobb villanymotorok induláskor többszörös áramerősséget igényelnek(lehet akár 6-szoros) mint felpörögve. A 3 fázisú villanymotor átalakítása 1 fázisra mindég kényszermegoldás, tehát ha lehet kerülni kell. Kisebb villanymotorokra itt találsz leírást.
Tegyél fel egy éles képet az adattábláról, 4kW-nál már elképzelhető a csillag/delta indításra tervezett motor, amit sehogy sem lehet bekötni egy fázisra, lévén deltában 400V-os.
Attól még be lehet kötni, csak épp értelme nincs. Az indítással is problémái lesznek.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
Ez nem csillag delta motor, ez 230/400V-os uj fajta motor. De sajnos nincs adattáblája.
Hello! Az "ujfajta" motorok inkább már 400/690V-osak...(igaz ez 6 pólusú).
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
Akkor jó. Bár egy fázison indítva a 4kW-os motort elég meredek. Nagyot fog rántani a hálózatból, örülj ha a 25A-es biztosíték fennmarad.
Mire akarod amúgy használni?
A 4kW-os motor indítása (főleg a 2800-as) necces a 3x 16-ról is, 3x10A-ről meg szinte lehetetlen. Kíváncsi leszek, 1f-ról hogy fog indulni, főleg, hogy felpörgés ideje is elhúzódik....
1f-ról 15A (EBA) még a 2,2kW sem sikerült nekem. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
Tudom. Ekkoránál már gyakori a csillag/delta indítás, bár nem feltétel. Nekem van itthon 4kW-os motorom 230V/400V és 400V/690V is.
Ezért kérdeztem, hogy mire szeretné használni, mert ha üresben kell felfutnia akkor lehet, de ha terhelés alatt akkor lágy indítás nélkül esélytelen, de még úgy is bajos.
Bedobok már én is egy kérdést a nagy közösbe...
Azon elmélkedek, hogy egy mezei egyfázisú AC motornál mitől függ vagy mi dönti el, hogy csak üzemikondenzátoros, vagy csak indítókondenzátoros, vagy pedig üzemi és indítókondenzátoros a bekötése? A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
Kúpos rönkhasítógép, ami ékszíj áttétellel van megoldva és üresen kel felfutni.
Nem volt rönkhasítóval dolgom, de ahogy láttam róla videókat, nem lenne túlzás a 4kW 3f üzemben sem. Eléggé be tud a kúp szorulni időnként......
Nyilván a tervező, mert adott példánynál elő van írva, mit kell alkalmazni.
Na jó, de pont arra vagyok kíváncsi, hogy mégis mi a különbség a háromféle kapcsolást alkalmazó motorok közöt. Valami leírás vagy dokumentáció evvel kapcsolatban magyarul lehetőleg?
A tervező sem hasra dönti el, hogy adott motorhoz épp melyík kapcsolást kell alkalmazni... A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
A szakirodalom annyit ír róla, hogy jobb, ha üzem közben is van rajta valamennyi kapacitás, de nagyobb az indítónyomaték, ha indulásnál több van rajta. A többi valószínűleg méretezés kérdése.......
Ez jó, akkor tulajdonképpen felépítésben és tekercselrendezésbe semmilyen különbség nincs.
Ha jól gondolom ezek után, ha csak indítókondenzátoros a motor, akkor elég a gyengébb (mondjuk vékonyabb huzalból készült) segédtekercselés is. Ha üzemi kondis a motor, akkor meg szükséges az erősebb (vastagabb huzalból készült) segédtekercs. Tehát ha pl egy motorról nem tudjuk melyík fajta kapcsolás kell hozzá, akkor először a csak indítókondis változatot kell alkalmaznunk. Esetleg kipróbálható üzemikondenzátoros kapcsolásban is, de ekkor figyelni kell a tekercs melegedését, mert ha mégsem erre az üzemre tervezték, akkor túlmelegszik a segédfázistekercs, és leég... Melyík könyvből lőtted ezt a képet? Megpróbálok rákeresni, hátha megvan jobb minőségben online. Ha nincs, legfeljebb megcsinálom egy szövegszerkesztővel... Köszi... A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
Kösz a segítséget. Ha jól számolom akkor az üzemi kondi 190uF?
A háromféle kapcsoláson kívül még van néhány fajta egyfázisú aszinkron motor indítási módszer. Jobban járunk, ha a tervezőkre hagyjuk.
Bővebben: Link
Ez is egy egyfázisú motor indítása..... Igaz, ez szinkronmotor. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
A link nem érhető el. Attól függetlenül, hogy soha nem nézek meg videjókat. Kinek van erre energiája?
Melyík könyvből lőtted ezt a képet?
Ezt a szakmában "a Frigyes-Tuschák"-nak ismerték, bár lassan azok kihalnak, akik ismerték, amúgy Frigyes-Schnell-Szita-Tuschák a szerzőkvartett.
Sajna én az eredeti cím alapján sem találtam elérhető online verziót, úgyhogy számomra marad az újrakészítés...
Ha megfigyeled a három görbét, láthatod, hogy az egyfázisú asszinkron motor üzemi állapotában a segédfázisnak nincs sok szerepe. Szinte kizárólag csak annyi, hogy legyen indító nyomaték, és felpörgesse a motort a billenő nyomatékig. (a fordulatszám/nyomaték görbe púpjáig) Azután már nincs rá elvileg szükség, a motor stabil állapotba kerül. Ha a terhelő nyomaték változása miatt csökken a fordulatszám, a motor nyomatéka nő, addíg, míg megint egyensúlyba nem kerülnek a nyomatékok. A púpos görbe másik oldalán viszont a fordulatszám csökkenésével a nyomaték is csökken, ezért ha nincs segédfázis, a motor leáll, és nem is tud újra elindulni. Ezért van szükség mindíg a segédfázisra, üzemi kondenzátorral. Az indító nyomatékot megnövelheted a időszakosan, az indítás idejére rákapcsolt további kondenzátorral, de ez nagyobb segédfázis áramot jelent, ami persze növeli a veszteségeket, és extra terhelést jelent a segédfázis tekercsnek.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2017
Sziasztok mesterek!
A különös történetem a következő: Van nekem egy Limex 125 betonkeverőm. Hosszas küszködés után vettem bele egy gyári villanymotort, pontosabban egy majdnem gyárit. Gyárilag 700W-os motor volt benne, de már úgy került hozzám, hogy tákolva volt. 700W-os nem volt polcon senkinek, csak rendelésre 18000Ft-ért, ezért vettem bele egy 1000W-osat ami ugyan akkora ugyan olyan felfüggesztéssel, és olcsóbb, hallgatva az eladóra, hogy "az 1kW-os jobban bírja, és mindegyik teljesítményűt az agrimotor gyártja" a végén a hozzá való 14µF-os kondival, és a hűtőventillátor lapáttal megállt 14500Ft-nál. Örülök, hazahozom, beszerelem, csakhogy éppen az ellenkező irányba forog. Ez azért furcsa, mert valóban az agrimotor betonkeverőnek is ugyan azon az oldalon van a hajtás, az üst ugyan olyan elrendezésű, csak az papírforma szerint 150l-es és nem 125-ös. Ha a fényképet megnézitek, a józan paraszt ész azt diktálná, hogy ha szemből nézzük az üstöt, akkor óramutató járásával megegyezően kellene forogni, hogy a lapátok befelé csalogassák az anyagot, és ne locsogjon ki. Gyári csatlakozók amik úgymond hülyebiztosak, nem lehet felcserélni. 5 kábel jön ki a motorból különböző csokrokba fogva. az egyik irányban egy piros, fekete, kék kombó van. Ez a betáp oldal, a kéket le zsugorcsöveztem, mert 2 féle öntartó főkapcsolóval készült, az enyémen nem 5 vezetékes van, hanem 4, de ez nem is lényeg, csak ez azt mutatja, hogy ez a csokor lenne a betáp oldal, és a másik csokor a kondié, ami csak egy piros-fekete kombó.A két piros, illetve a kék közösítve van, mert ezek között 0 Ohm van. Ezután még egy furcsaság, hogy 10 perc üresjáratás után kb 50 fokra melegedett a motor.... Mi lesz ezzel egy fél napos betonozás után , amikor 2 furik anyag van benne? El lehet kötegelve gyárilag valami? A látható mért ellenállás értékek alapján fel merjem cserélni a két csatlakozót? Van valakinek esetleg ilyen gépe? A válaszokat előre is köszönöm. Üdv! Inox
Hello!
Ha szétszeded és 180 fokkal elfordított állórésszel szereled össze, akkor a másik irányba fog forogni... /Bár "mester" nem vagyok!/ A Limex egy horvát cég...hasonlítsd csak össze egy Agrimotor betonkeverő lapátjaival a te betonkeverődet. Talán kiderül a "rejtély"... A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
Idézet: Ez tényleg fordítva forog, mint ahogy mifelénk szokás! Bővebben: Link „"a lapátok befelé csalogassák az anyagot"” A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
Szia!
ez a 180 fokos történet működhet... majd kipróbálom. Csak egy kérdés. Minden egy fázisú aszinkronnál a kisebb ellenállású a főfázis tekercse? ui: Már pár keverőt láttam a házilag gyártottól a gyáriakig, de még egyet sem láttam balra forogni, még azt sem amit Józsi bá hegesztett magának 200-as hordóból a barlang szélén Most hogy mondtad, google képtalálatokban vannak érdekes lapát kialakítások, de élőben még nem láttam. Köszönöm a válaszodat!
Szóval van amelyik kifelé tolja?
Elgondolkodtató, mert sokan azt mondják, hogy hosszas keverés után beülnek a nagy kavicsok az aljára, és nem keverednek.... Na most zavarodtam össze teljesen
Az én ALKO betonkeverőm így forog már 19 éve (ha jól emlékszem):Bővebben: Link
Idézet: „kisebb ellenállású a fő fázis tekercse” A "180 fokos történet" működik! ...egy fűnyírómat egyszer csapágyazás után sikerült úgy összeszerelnem... A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |