Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   235 / 345
(#) ggabika6 válasza uniman hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Tudom, 25A 230V ilyen biztosíték van fent a fogyasztásmérőnél. Ez elvileg elég neki.
(#) kivancsi4 válasza ggabika6 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Szia.
Ilyen nagy teljesítményű, háromfázisú villanymotort, már nem szoktak 1 fázisra átalakítani, tehát lehet vele kísérletezni, de garantáltan lesz vele gond. A nagyobb villanymotorok induláskor többszörös áramerősséget igényelnek(lehet akár 6-szoros) mint felpörögve. A 3 fázisú villanymotor átalakítása 1 fázisra mindég kényszermegoldás, tehát ha lehet kerülni kell. Kisebb villanymotorokra itt találsz leírást.
(#) elektroncso válasza ggabika6 hozzászólására (») Máj 1, 2017 / 1
 
Tegyél fel egy éles képet az adattábláról, 4kW-nál már elképzelhető a csillag/delta indításra tervezett motor, amit sehogy sem lehet bekötni egy fázisra, lévén deltában 400V-os.
(#) pucuka válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Attól még be lehet kötni, csak épp értelme nincs. Az indítással is problémái lesznek.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
(#) ggabika6 válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Ez nem csillag delta motor, ez 230/400V-os uj fajta motor. De sajnos nincs adattáblája.
(#) uniman válasza ggabika6 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Hello! Az "ujfajta" motorok inkább már 400/690V-osak...(igaz ez 6 pólusú).
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
(#) elektroncso válasza ggabika6 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Akkor jó. Bár egy fázison indítva a 4kW-os motort elég meredek. Nagyot fog rántani a hálózatból, örülj ha a 25A-es biztosíték fennmarad.
Mire akarod amúgy használni?
(#) Imi65 válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
A 4kW-os motor indítása (főleg a 2800-as) necces a 3x 16-ról is, 3x10A-ről meg szinte lehetetlen. Kíváncsi leszek, 1f-ról hogy fog indulni, főleg, hogy felpörgés ideje is elhúzódik....
1f-ról 15A (EBA) még a 2,2kW sem sikerült nekem.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
(#) elektroncso válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Tudom. Ekkoránál már gyakori a csillag/delta indítás, bár nem feltétel. Nekem van itthon 4kW-os motorom 230V/400V és 400V/690V is.
Ezért kérdeztem, hogy mire szeretné használni, mert ha üresben kell felfutnia akkor lehet, de ha terhelés alatt akkor lágy indítás nélkül esélytelen, de még úgy is bajos.
(#) RoliNyh hozzászólása Máj 1, 2017 /
 
Bedobok már én is egy kérdést a nagy közösbe...
Azon elmélkedek, hogy egy mezei egyfázisú AC motornál mitől függ vagy mi dönti el, hogy csak üzemikondenzátoros, vagy csak indítókondenzátoros, vagy pedig üzemi és indítókondenzátoros a bekötése?
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
(#) ggabika6 válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Kúpos rönkhasítógép, ami ékszíj áttétellel van megoldva és üresen kel felfutni.
(#) Imi65 válasza ggabika6 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Nem volt rönkhasítóval dolgom, de ahogy láttam róla videókat, nem lenne túlzás a 4kW 3f üzemben sem. Eléggé be tud a kúp szorulni időnként......
(#) Imi65 válasza RoliNyh hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Nyilván a tervező, mert adott példánynál elő van írva, mit kell alkalmazni.
(#) RoliNyh válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Na jó, de pont arra vagyok kíváncsi, hogy mégis mi a különbség a háromféle kapcsolást alkalmazó motorok közöt. Valami leírás vagy dokumentáció evvel kapcsolatban magyarul lehetőleg?
A tervező sem hasra dönti el, hogy adott motorhoz épp melyík kapcsolást kell alkalmazni...
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
(#) Imi65 válasza RoliNyh hozzászólására (») Máj 1, 2017 / 1
 
A szakirodalom annyit ír róla, hogy jobb, ha üzem közben is van rajta valamennyi kapacitás, de nagyobb az indítónyomaték, ha indulásnál több van rajta. A többi valószínűleg méretezés kérdése.......
(#) RoliNyh válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Ez jó, akkor tulajdonképpen felépítésben és tekercselrendezésbe semmilyen különbség nincs.
Ha jól gondolom ezek után, ha csak indítókondenzátoros a motor, akkor elég a gyengébb (mondjuk vékonyabb huzalból készült) segédtekercselés is. Ha üzemi kondis a motor, akkor meg szükséges az erősebb (vastagabb huzalból készült) segédtekercs.

Tehát ha pl egy motorról nem tudjuk melyík fajta kapcsolás kell hozzá, akkor először a csak indítókondis változatot kell alkalmaznunk. Esetleg kipróbálható üzemikondenzátoros kapcsolásban is, de ekkor figyelni kell a tekercs melegedését, mert ha mégsem erre az üzemre tervezték, akkor túlmelegszik a segédfázistekercs, és leég...

Melyík könyvből lőtted ezt a képet? Megpróbálok rákeresni, hátha megvan jobb minőségben online.
Ha nincs, legfeljebb megcsinálom egy szövegszerkesztővel...

Köszi...
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
(#) ggabika6 válasza kivancsi4 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Kösz a segítséget. Ha jól számolom akkor az üzemi kondi 190uF?
(#) erbe válasza RoliNyh hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
A háromféle kapcsoláson kívül még van néhány fajta egyfázisú aszinkron motor indítási módszer. Jobban járunk, ha a tervezőkre hagyjuk.
(#) Imi65 válasza RoliNyh hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Elektrotechnika Egyetemi tankönyv, 1951
(#) Imi65 válasza erbe hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Bővebben: Link
Ez is egy egyfázisú motor indítása..... Igaz, ez szinkronmotor.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2017
(#) erbe válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
A link nem érhető el. Attól függetlenül, hogy soha nem nézek meg videjókat. Kinek van erre energiája?
(#) ötfelezős válasza RoliNyh hozzászólására (») Máj 2, 2017 /
 
Melyík könyvből lőtted ezt a képet?
Ezt a szakmában "a Frigyes-Tuschák"-nak ismerték, bár lassan azok kihalnak, akik ismerték, amúgy Frigyes-Schnell-Szita-Tuschák a szerzőkvartett.
(#) RoliNyh válasza ötfelezős hozzászólására (») Máj 2, 2017 /
 
Sajna én az eredeti cím alapján sem találtam elérhető online verziót, úgyhogy számomra marad az újrakészítés...
(#) pucuka válasza RoliNyh hozzászólására (») Máj 2, 2017 /
 
Ha megfigyeled a három görbét, láthatod, hogy az egyfázisú asszinkron motor üzemi állapotában a segédfázisnak nincs sok szerepe. Szinte kizárólag csak annyi, hogy legyen indító nyomaték, és felpörgesse a motort a billenő nyomatékig. (a fordulatszám/nyomaték görbe púpjáig) Azután már nincs rá elvileg szükség, a motor stabil állapotba kerül. Ha a terhelő nyomaték változása miatt csökken a fordulatszám, a motor nyomatéka nő, addíg, míg megint egyensúlyba nem kerülnek a nyomatékok. A púpos görbe másik oldalán viszont a fordulatszám csökkenésével a nyomaték is csökken, ezért ha nincs segédfázis, a motor leáll, és nem is tud újra elindulni. Ezért van szükség mindíg a segédfázisra, üzemi kondenzátorral. Az indító nyomatékot megnövelheted a időszakosan, az indítás idejére rákapcsolt további kondenzátorral, de ez nagyobb segédfázis áramot jelent, ami persze növeli a veszteségeket, és extra terhelést jelent a segédfázis tekercsnek.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2017
(#) INOX 4 EVER hozzászólása Máj 7, 2017 /
 
Sziasztok mesterek!

A különös történetem a következő:
Van nekem egy Limex 125 betonkeverőm.
Hosszas küszködés után vettem bele egy gyári villanymotort, pontosabban egy majdnem gyárit.
Gyárilag 700W-os motor volt benne, de már úgy került hozzám, hogy tákolva volt.
700W-os nem volt polcon senkinek, csak rendelésre 18000Ft-ért, ezért vettem bele egy 1000W-osat ami ugyan akkora ugyan olyan felfüggesztéssel, és olcsóbb, hallgatva az eladóra, hogy "az 1kW-os jobban bírja, és mindegyik teljesítményűt az agrimotor gyártja" a végén a hozzá való 14µF-os kondival, és a hűtőventillátor lapáttal megállt 14500Ft-nál.
Örülök, hazahozom, beszerelem, csakhogy éppen az ellenkező irányba forog.
Ez azért furcsa, mert valóban az agrimotor betonkeverőnek is ugyan azon az oldalon van a hajtás, az üst ugyan olyan elrendezésű, csak az papírforma szerint 150l-es és nem 125-ös.
Ha a fényképet megnézitek, a józan paraszt ész azt diktálná, hogy ha szemből nézzük az üstöt, akkor óramutató járásával megegyezően kellene forogni, hogy a lapátok befelé csalogassák az anyagot, és ne locsogjon ki.
Gyári csatlakozók amik úgymond hülyebiztosak, nem lehet felcserélni.
5 kábel jön ki a motorból különböző csokrokba fogva.
az egyik irányban egy piros, fekete, kék kombó van. Ez a betáp oldal, a kéket le zsugorcsöveztem, mert 2 féle öntartó főkapcsolóval készült, az enyémen nem 5 vezetékes van, hanem 4, de ez nem is lényeg, csak ez azt mutatja, hogy ez a csokor lenne a betáp oldal, és a másik csokor a kondié, ami csak egy piros-fekete kombó.A két piros, illetve a kék közösítve van, mert ezek között 0 Ohm van.
Ezután még egy furcsaság, hogy 10 perc üresjáratás után kb 50 fokra melegedett a motor.... Mi lesz ezzel egy fél napos betonozás után , amikor 2 furik anyag van benne?
El lehet kötegelve gyárilag valami?
A látható mért ellenállás értékek alapján fel merjem cserélni a két csatlakozót?
Van valakinek esetleg ilyen gépe?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv!
Inox
(#) uniman válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
Hello!
Ha szétszeded és 180 fokkal elfordított állórésszel szereled össze, akkor a másik irányba fog forogni...
/Bár "mester" nem vagyok!/
A Limex egy horvát cég...hasonlítsd csak össze egy Agrimotor betonkeverő lapátjaival a te betonkeverődet. Talán kiderül a "rejtély"...
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
(#) uniman válasza uniman hozzászólására (») Máj 7, 2017 / 1
 
Idézet:
„"a lapátok befelé csalogassák az anyagot"”
Ez tényleg fordítva forog, mint ahogy mifelénk szokás! Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
(#) INOX 4 EVER válasza uniman hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
Szia!
ez a 180 fokos történet működhet... majd kipróbálom.
Csak egy kérdés. Minden egy fázisú aszinkronnál a kisebb ellenállású a főfázis tekercse?
ui: Már pár keverőt láttam a házilag gyártottól a gyáriakig, de még egyet sem láttam balra forogni, még azt sem amit Józsi bá hegesztett magának 200-as hordóból a barlang szélén
Most hogy mondtad, google képtalálatokban vannak érdekes lapát kialakítások, de élőben még nem láttam.
Köszönöm a válaszodat!
(#) INOX 4 EVER válasza uniman hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
Szóval van amelyik kifelé tolja?
Elgondolkodtató, mert sokan azt mondják, hogy hosszas keverés után beülnek a nagy kavicsok az aljára, és nem keverednek....
Na most zavarodtam össze teljesen
(#) uniman válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Máj 7, 2017 / 1
 
Az én ALKO betonkeverőm így forog már 19 éve (ha jól emlékszem):Bővebben: Link
Idézet:
„kisebb ellenállású a fő fázis tekercse”

A "180 fokos történet" működik! ...egy fűnyírómat egyszer csapágyazás után sikerült úgy összeszerelnem...
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
Következő: »»   235 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem