Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   236 / 345
(#) INOX 4 EVER válasza uniman hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
Bakker....
Amikor hozzám került valami agyoncsapott villanymotor volt benne, a kisfogaskereke pedig fel volt hegesztve foganként, és mindent megvettem hozzá.
Szóval eddig forgott visszafelé, és most gyári......
Azta mekkora hülyét csináltam magamból
Ezek szerint békén hagyom hagy működjön
Köszönöm a segítséget.
Üdv!
Inox
(#) kivancsi4 válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Máj 8, 2017 /
 
Szia.
Ez a motor, kialakításából adódóan, nem erre a betonkeverőre való!
Lesz még vele gondod bőven, vagy csak egyszer és utána veszel egy zárt házas eleve erre a körülményre kialakított villanymotort. 750W-os teljesen megfelelő.
(#) uniman válasza kivancsi4 hozzászólására (») Máj 8, 2017 /
 
Akkor ennek a a LIMEX cégnek mindegyik betonkeverőjében ilyen "nem betonkeverőre való" motor dolgozik...
(#) Gafly válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Máj 8, 2017 /
 
Én azért megpróbálnám megcserélni valamelyik tekercs kivezetését, ha hozzáférhető...
(#) VIM válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Máj 8, 2017 /
 
Szia! Ezen a képen az alkatrészek felsorolásánál az 1000W-hoz 12µF tartozik. Talán ezért melegedhet még üresjáratban is? A betonkeverők forgásirányát a dobban lévő lapátok elhelyezkedése határozza meg. A lapátnak kifelé kell terelnie az anyagot a keverő aljából, mert különben az anyag leül az aljára illetve a konzisztencia nem lesz megfelelően egyenletes. Amerre a lapátok ferde helyzete mutat az lenne a helyes forgásirány.
(#) ötfelezős válasza RoliNyh hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Abban a könyvben az indításról, stb, nem sok van. Mondjuk nem értem, mit készítesz újra, a könyvet?
(#) RoliNyh válasza ötfelezős hozzászólására (») Máj 12, 2017 /
 
Azért annyira nem vágom. Csak az aktuális oldalt, hogy ne ilyen szépia árnyalatú legyen...
(#) ötfelezős válasza RoliNyh hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
Ha ez jó neked, megpróbálom beszkennelni, de sajnos elég vastag a könyv (pont 1100 oldal!), szétszedni meg még nem akarom. Egyszer majd megteszem, mert digitalizálom a szakkönyvtáramat, de ezek a karizomerősítő könyvek elég nemszeretem feladatok.
(#) RoliNyh válasza ötfelezős hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
Ha gondolod beszkennelheted, megköszönöm. De azért annyira nem fontos, nem ettől lesz teljes az életem. ☺ Csak gondoltam, majd ha lesz egy kis szabadidőm, kicsit feljavítom a minőségét...
(#) zoly15 hozzászólása Máj 14, 2017 /
 
Sziasztok!
Ez a motor nem ismerős valakinek véletlenül?
Sajnos nem tudok róla semmit, se márka, se teljesítmény....
A fordulatot megmértem, jelenleg, 1580RPM-et fordul.
(#) Imi65 válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
Ezek elég régi bútordarabok, Brown Boveri gyártmányúnak gondolom. Jellemzőjük, hogy a méretéhez képest kicsi a teljesítménye, de szinte elnyűhetetlen.
Ezek aszinkron motorok, 4 pólusú lévén csak 1500 RPM-nél kevesebbet foroghat, terhelten 1420-1440 körül.
(#) zoly15 válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
Köszönöm szépen!
Teljesítményben mit lehet tőlük várni?
Terheletlenül, fázisonként ~1.5A-t vesz föl.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2017
(#) Imi65 válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
Ezek éppen úgy végiggyártották a teljes teljesítménytartományt, mint pl. itthon az EVIG. Van ebből kicsi, közepes, nagy (és mind ugyanúgy néz ki.... Volt nekem egy 1912-es EKA gyártmánykatalógusom, ha jól emlékszem abban volt vagy 10 méret együtt..) Nem látom a képen, hogy ez mekkora.
(#) zoly15 válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
Sajnos azt nem tudom megmondani most, mekkora a fizikai mérete, az ékszíjtárcsa 120mm-átmérőjű.
(#) Imi65 válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
A tárcsához viszonyítva szerintem max. 1LE-s. De lehet, hogy attól is kevesebb....
(#) zoly15 válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
Köszönöm, kár érte....
Eddig egy kéthengeres ZIL kompresszort hajtott, de emelni szeretném a fordulatszámát a kompresszornak...
Ha esetleg meg tudom mérni a tekercselő huzal vastagságát, lehet belőle teljesítményt következtetni?
(#) Imi65 válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Arra jó volt, amire használtad. Sajnos az ilyen nyitott motor a kültéri üzemet sem díjazza. Volt nekem is hasonló (tekercselő ismerősöm szerint LAUB) nyitott gépem, 4-5 évet bírt ki. A tekercsátmérő így nem maghatározó, mert több tekercs járhat párhuzamosan.
(#) marky hozzászólása Máj 23, 2017 /
 
Sziasztok. Van egy Hajdu centrifugamotorom, indító kondenzátorral. A bekötésben kellene segítség. Mit hová kössek? Amint látjátok a kondiból két lila jön ki az egyik a kékhez van kötve, a másikat hová kössem? Illetve a villásdugó két vezetékét hová kell kötni?
(#) kadarist válasza marky hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Piros a kondi, a kék-fekete a fázis-nulla. Ha mégsem lenne jó ez a konfig, mert nem pörög fel, akkor szabadon variálhatsz, de a forgásirányra ügyelj!
(#) marky válasza kadarist hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Akkor a villásdugó két vezetékét a kékre és a feketére kössem?
(#) zoly15 hozzászólása Máj 26, 2017 /
 
Sziasztok!
Adott egy 1,5KW 3 fázisú villanymotor.
Az adat tábláján csillag bekötésben 3.8A áramfelvételt ír.
Ehhez a villanymotorhoz szeretnék motorvédőt kapcsolni, elég a 2.5-4A-es típus?
3.8A a maximális áram, maximális terhelés mellett, amit fölvehet a motor?
Előre is köszönöm a választ!
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2017
(#) Imi65 válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 26, 2017 /
 
Teljesen jó a gondolatmenet!
(#) zoly15 válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 26, 2017 /
 
Köszönöm szépen a megerősítést
(#) Picipityu hozzászólása Máj 27, 2017 /
 
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni egy 380/220-as vill. motor 220-ra való bekötéséhez.
Van egy EVIG 380/220-as motorom, 1,5KW-os és sehogy nem akar elindulni, illetve felpörögni 220-ról. 1440-et forog(na).
Tudna valaki segíteni egy bekötési ábrával, esetleg egy kondi értékkel?
Köszönöm!
(#) granpa válasza Picipityu hozzászólására (») Máj 27, 2017 /
 
A téma képei közt minden megtalálható.
(#) Picipityu válasza granpa hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Valóban, ezeket meg is találtam és ki is próbáltam valamennyit.
A problémát sajnos így sem sikerült legyőzni.
Az elindulási irányt sikerült határozottá tenni, de nem pörög fel a motor az üzemi fordulatra.
(#) ha9pi.feri válasza Picipityu hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Szia! Ki kell próbálni, hogy jó-e a motor: a motor deltába van kötve, tetszőleges két kivezetésére (kondenzátor nem kell) rákapcsolod a 230V-ot és ezzel egy időben megrántod az előzőleg a tengelyére csavart madzagot. A motornak be kell indulnia! Ha többszöri próbálkozásra sem pörög fel, nagy valószínűséggel menetzárlatos a motor. Ha így beindul, a kondenzátornál keresendő a hiba, vagy elkötés stb...
(#) c27 válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Helló, nem tudom aktuális e még, de engem inkább a régi jó Dinamo motorokra emlékeztet. Így ránézésre tényleg 1HP vagy 1,5HP lehet a képeken amit felteszek egy 960-as fordulatú 1HP és egy 1440-es 1,5Hp motor van. Van még egy 1HP-om ugyan ilyen kinézettel, de annak picit kisebb a vastest hossza.
Egyébként ugyan ilyen kinézettel csak kisebb átmérővel ( de talán kicsit hosszabb vastesttel) szintén gyárottak 750W-os motort (1 HP).
Egyébként ha így ránézésre kéne összehasonítanom az enyémekkel akkor inkább 1,5HP-s lehet, bár az se sok.
(#) c27 hozzászólása Máj 28, 2017 /
 
Sziasztok!

Adott egy csillag delta motor, be van kötve megy is, de csillagból deltába kapcsolásnál mindig ránt egyet motor. Ez a hálózaton is látható mert a villany kicsit "pislan" egyet. A kérdés, hogy el lehet e úgy rontani a bekötést, hogy a motor mégis rendesen megy? Csak átkapcsolásoknál van ez, de mindig, fel és lekapcsolásnál is. Szerintem nem normális jelenség, mert, van egy másik motor is ami szintén csillag deltás, igaz nem ez a típus, de az olyan szép simán kapcsol át, észre se lehet venni ráadásul az nagyobb terheléssel indul ez szinte üresen megy, de terheletlenül is ránt egyet.
A motoron van némi por is, átkapcsolásnál látszik, hogy megemelkedik rajta, szóval ténylegesen érzékelhető ez a rántás. Keressem a kapcsolásban a hibát vagy neadjisten akár még a tekercselésben is lehet? A motor adatlapjáról készült képet feltöltöttem.

DSC_2526.jpg
    
(#) Picipityu válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Máj 30, 2017 /
 
Szia ha9pi.feri !
Kipróbáltam az általad leírtakat és szuperül működik a motor, van fordulat és nem melegszik.
Tehát a motor jó.
Azt szeretném kérdezni, - ha tudsz benne segíteni - hogy milyen kondit tegyek rá és mekkorát?
A motor 380/220-as, 1420/perc, 1,5KW.
Köszönöm!

motor.jpg
    
Következő: »»   236 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem