Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Bakker....
Amikor hozzám került valami agyoncsapott villanymotor volt benne, a kisfogaskereke pedig fel volt hegesztve foganként, és mindent megvettem hozzá. Szóval eddig forgott visszafelé, és most gyári...... Azta mekkora hülyét csináltam magamból Ezek szerint békén hagyom hagy működjön Köszönöm a segítséget. Üdv! Inox
Szia.
Ez a motor, kialakításából adódóan, nem erre a betonkeverőre való! Lesz még vele gondod bőven, vagy csak egyszer és utána veszel egy zárt házas eleve erre a körülményre kialakított villanymotort. 750W-os teljesen megfelelő.
Akkor ennek a a LIMEX cégnek mindegyik betonkeverőjében ilyen "nem betonkeverőre való" motor dolgozik...
Én azért megpróbálnám megcserélni valamelyik tekercs kivezetését, ha hozzáférhető...
Szia! Ezen a képen az alkatrészek felsorolásánál az 1000W-hoz 12µF tartozik. Talán ezért melegedhet még üresjáratban is? A betonkeverők forgásirányát a dobban lévő lapátok elhelyezkedése határozza meg. A lapátnak kifelé kell terelnie az anyagot a keverő aljából, mert különben az anyag leül az aljára illetve a konzisztencia nem lesz megfelelően egyenletes. Amerre a lapátok ferde helyzete mutat az lenne a helyes forgásirány.
Abban a könyvben az indításról, stb, nem sok van. Mondjuk nem értem, mit készítesz újra, a könyvet?
Azért annyira nem vágom. Csak az aktuális oldalt, hogy ne ilyen szépia árnyalatú legyen...
Ha ez jó neked, megpróbálom beszkennelni, de sajnos elég vastag a könyv (pont 1100 oldal!), szétszedni meg még nem akarom. Egyszer majd megteszem, mert digitalizálom a szakkönyvtáramat, de ezek a karizomerősítő könyvek elég nemszeretem feladatok.
Ha gondolod beszkennelheted, megköszönöm. De azért annyira nem fontos, nem ettől lesz teljes az életem. ☺ Csak gondoltam, majd ha lesz egy kis szabadidőm, kicsit feljavítom a minőségét...
Sziasztok!
Ez a motor nem ismerős valakinek véletlenül? Sajnos nem tudok róla semmit, se márka, se teljesítmény.... A fordulatot megmértem, jelenleg, 1580RPM-et fordul.
Ezek elég régi bútordarabok, Brown Boveri gyártmányúnak gondolom. Jellemzőjük, hogy a méretéhez képest kicsi a teljesítménye, de szinte elnyűhetetlen.
Ezek aszinkron motorok, 4 pólusú lévén csak 1500 RPM-nél kevesebbet foroghat, terhelten 1420-1440 körül.
Köszönöm szépen!
Teljesítményben mit lehet tőlük várni? Terheletlenül, fázisonként ~1.5A-t vesz föl. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2017
Ezek éppen úgy végiggyártották a teljes teljesítménytartományt, mint pl. itthon az EVIG. Van ebből kicsi, közepes, nagy (és mind ugyanúgy néz ki.... Volt nekem egy 1912-es EKA gyártmánykatalógusom, ha jól emlékszem abban volt vagy 10 méret együtt..) Nem látom a képen, hogy ez mekkora.
Sajnos azt nem tudom megmondani most, mekkora a fizikai mérete, az ékszíjtárcsa 120mm-átmérőjű.
A tárcsához viszonyítva szerintem max. 1LE-s. De lehet, hogy attól is kevesebb....
Köszönöm, kár érte....
Eddig egy kéthengeres ZIL kompresszort hajtott, de emelni szeretném a fordulatszámát a kompresszornak... Ha esetleg meg tudom mérni a tekercselő huzal vastagságát, lehet belőle teljesítményt következtetni?
Arra jó volt, amire használtad. Sajnos az ilyen nyitott motor a kültéri üzemet sem díjazza. Volt nekem is hasonló (tekercselő ismerősöm szerint LAUB) nyitott gépem, 4-5 évet bírt ki. A tekercsátmérő így nem maghatározó, mert több tekercs járhat párhuzamosan.
Sziasztok. Van egy Hajdu centrifugamotorom, indító kondenzátorral. A bekötésben kellene segítség. Mit hová kössek? Amint látjátok a kondiból két lila jön ki az egyik a kékhez van kötve, a másikat hová kössem? Illetve a villásdugó két vezetékét hová kell kötni?
Piros a kondi, a kék-fekete a fázis-nulla. Ha mégsem lenne jó ez a konfig, mert nem pörög fel, akkor szabadon variálhatsz, de a forgásirányra ügyelj!
Akkor a villásdugó két vezetékét a kékre és a feketére kössem?
Sziasztok!
Adott egy 1,5KW 3 fázisú villanymotor. Az adat tábláján csillag bekötésben 3.8A áramfelvételt ír. Ehhez a villanymotorhoz szeretnék motorvédőt kapcsolni, elég a 2.5-4A-es típus? 3.8A a maximális áram, maximális terhelés mellett, amit fölvehet a motor? Előre is köszönöm a választ! A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2017
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni egy 380/220-as vill. motor 220-ra való bekötéséhez. Van egy EVIG 380/220-as motorom, 1,5KW-os és sehogy nem akar elindulni, illetve felpörögni 220-ról. 1440-et forog(na). Tudna valaki segíteni egy bekötési ábrával, esetleg egy kondi értékkel? Köszönöm!
A téma képei közt minden megtalálható.
Valóban, ezeket meg is találtam és ki is próbáltam valamennyit.
A problémát sajnos így sem sikerült legyőzni. Az elindulási irányt sikerült határozottá tenni, de nem pörög fel a motor az üzemi fordulatra.
Szia! Ki kell próbálni, hogy jó-e a motor: a motor deltába van kötve, tetszőleges két kivezetésére (kondenzátor nem kell) rákapcsolod a 230V-ot és ezzel egy időben megrántod az előzőleg a tengelyére csavart madzagot. A motornak be kell indulnia! Ha többszöri próbálkozásra sem pörög fel, nagy valószínűséggel menetzárlatos a motor. Ha így beindul, a kondenzátornál keresendő a hiba, vagy elkötés stb...
Helló, nem tudom aktuális e még, de engem inkább a régi jó Dinamo motorokra emlékeztet. Így ránézésre tényleg 1HP vagy 1,5HP lehet a képeken amit felteszek egy 960-as fordulatú 1HP és egy 1440-es 1,5Hp motor van. Van még egy 1HP-om ugyan ilyen kinézettel, de annak picit kisebb a vastest hossza.
Egyébként ugyan ilyen kinézettel csak kisebb átmérővel ( de talán kicsit hosszabb vastesttel) szintén gyárottak 750W-os motort (1 HP). Egyébként ha így ránézésre kéne összehasonítanom az enyémekkel akkor inkább 1,5HP-s lehet, bár az se sok.
Sziasztok!
Adott egy csillag delta motor, be van kötve megy is, de csillagból deltába kapcsolásnál mindig ránt egyet motor. Ez a hálózaton is látható mert a villany kicsit "pislan" egyet. A kérdés, hogy el lehet e úgy rontani a bekötést, hogy a motor mégis rendesen megy? Csak átkapcsolásoknál van ez, de mindig, fel és lekapcsolásnál is. Szerintem nem normális jelenség, mert, van egy másik motor is ami szintén csillag deltás, igaz nem ez a típus, de az olyan szép simán kapcsol át, észre se lehet venni ráadásul az nagyobb terheléssel indul ez szinte üresen megy, de terheletlenül is ránt egyet. A motoron van némi por is, átkapcsolásnál látszik, hogy megemelkedik rajta, szóval ténylegesen érzékelhető ez a rántás. Keressem a kapcsolásban a hibát vagy neadjisten akár még a tekercselésben is lehet? A motor adatlapjáról készült képet feltöltöttem.
Szia ha9pi.feri !
Kipróbáltam az általad leírtakat és szuperül működik a motor, van fordulat és nem melegszik. Tehát a motor jó. Azt szeretném kérdezni, - ha tudsz benne segíteni - hogy milyen kondit tegyek rá és mekkorát? A motor 380/220-as, 1420/perc, 1,5KW. Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |