Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   241 / 345
(#) pucuka válasza Pafi hozzászólására (») Jún 30, 2017 / 1
 
A kiinduló probléma az volt:
Idézet:
„Indulásnál van csak gond”

Az aggregátor nem bírta az induló áramot, ha már felpörgött, ment rendesen.
(#) granpa válasza pucuka hozzászólására (») Jún 30, 2017 /
 
Hálózatról is a felpörgéssel volt a gond.
(#) pucuka válasza granpa hozzászólására (») Jún 30, 2017 / 1
 
Az eredeti hozzászólás így kezdődik:
Idézet:
„Sziasztok. Van egy 1,7kW szivattyúm, amit az esetek többségében egy 3,0kW-os aggregátorról használnálok
Tökéletesen működik a "rendszer", viszont indulásnál annyira beterheli az aggregátort, hogy tenni szeretnék ellene valamit.”

Az induló kérdés az aggregátoros indulás problémája volt, hogy nagyon beterhel.
Idézet:
„Ha normál hálózatról indítom a szivattyút terhelés nélkül (víz nélkül), akkor is kb. 1mp mire a névleges fordulatszámot eléri.”

A hálózatról történő indítás csak egy mellékszál, ami arról szólt, mintha "két lépcsőben" indulna.
Ezesetben én inkább a szivattyú vízfelvételi problémájára gondolnék, ami miatt a villanymotor terhelése megváltozik. Ez nyilván a motorhangban is jelentkezik. Az indítási áramfelvétel hálózatból nem hiszem, hogy gondot okozna.
A hozzászólás végén a kérdés is a
Idézet:
„3.) Esetleg más megoldás létezik-e? (Lágyindító, és hasonló 20e ft-os megoldások sajnos kiesnek, akkor inkább veszek egy kisebb szivattyút )”

lágyindító alkalmazásáról szólt
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2017
(#) granpa válasza pucuka hozzászólására (») Jún 30, 2017 /
 
Későbbi kérdésemre válaszolta, hogy hálózatról is fennáll probléma.
(#) cc2vts hozzászólása Júl 7, 2017 /
 
Sziasztok!

Van -e valakinek gyári adata az alábbi motorhoz? RZ 280 S4. 75 kW, 4 pólus

Köszi
(#) vargaf válasza cc2vts hozzászólására (») Júl 7, 2017 /
 
A Google első találata:
Katalógus
(#) cc2vts válasza vargaf hozzászólására (») Júl 7, 2017 /
 
Köszi, de ebben nem igazán van az az info ami nekem kell Ugyanis nekem tekercselési adatokra lenne szükségem
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2017
(#) matilaci hozzászólása Júl 8, 2017 /
 
Sziasztok!
Segítene nekem valaki a következő adattábla értelmezésében:
Magnetek 3~ motor
TYP: 3VZ 112M8/4
50Hz
720/1455 r/min S1
1.5/2.2kW
400V
5/4.7A
Hogyan lehet bekötni?
Egy csepel 2 dugattyús kompresszort kellene forgatnia. Most egy 1kW-os 1400-as fordulatú motor hajtja, kb. 500-as a sűrítő fordulatszáma, ami kevés.

Köszi előre is.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2017
(#) kadarist válasza matilaci hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Szia!
Ez egy két külön fordulatszámra beköthető motor, a paraméterek értelem szerűen értendők.
(#) matilaci válasza kadarist hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Igen.
Segítenél hogyan?
Így néznek ki a kapcsai:
(#) kadarist válasza matilaci hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Egyik oldal ez egyik fordulatszám, a másik meg a másik...
(#) matilaci válasza kadarist hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Ennyi?

Köszönöm, azt gondoltam, hogy mókolva van, azért ilyen.
(#) VIM válasza matilaci hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Szia! Szinte biztos, hogy mókolva van, mert ilyen színeket nem használnak gyári bekötéshez. Ettől még lehet jó a teljesítmény, de a fordulat az marad ugyanaz. Neked talán az áttétellel van gondod. ☺
(#) erbe válasza matilaci hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Hiszen be van kötve.
Kell hozzá egy Dahlander kapcsoló. Annak a bekötözgetését jobb, ha szakemberre bízod. Bár az oldalukon szokott lenni bekötési rajz, de a kábelvégeket be kell azonosítani a pontos bekötéshez.
(#) Tomi111 válasza matilaci hozzászólására (») Júl 9, 2017 /
 
Szia! Kellene egy kép az adattáblájáról!
(#) Tomi111 válasza erbe hozzászólására (») Júl 9, 2017 /
 
Szia! Biztos, hogy dahlander? Bár én is arra gondoltam elsőre. Nem leheg hogy egyszerűen ket fordulatu ket tekerccsel? Nem mindegy, mas a bekotese. Az adattábláról egyértelmű lenne: delta/csillagcsillag a jelölés, akkor dahlander, csillag/csillag, akkor egyszerű dupla tekercselesű.
(#) matilaci hozzászólása Júl 10, 2017 /
 
Jó reggelt!
Valóban az áttétel miatt kell, de a mostani motor nem bírná a kisebb áttételt.
Az adattáblán nincs más, csak amit beírtam ide.

Időközben belenéztem a fedelébe és ezt találtam:

...mert annyi eszem van, mint egy marék pillangónak...

Köszönet mindenkinek.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2017
(#) Tomi111 válasza matilaci hozzászólására (») Júl 10, 2017 /
 
Na erbenek igaza van. Dahlander motor. De gondolom neked nem kell mindkét fordulatszám. Amelyik fordulat kell, aszerint a rajz szerint kösd be, a kapocslécen megtalálod a feliratokat ( U2, V2...) Lassú fordulatnál a felső három kivezetés üresen marad!! Az eddigi motor kapcsolója így gondolom jó hozzá.
(#) Thomas10100 hozzászólása Júl 10, 2017 /
 
Sziasztok!

Van egy 3kW 230/400V-os villanymotorom, azt szeretném kérdezni, hogy ez 1 fázisra beköthető-e? Mekkora teljesítmény lenne a maximum és milyen kondenzátor kellene?
Persze ha megoldható.

Köszönöm!
(#) granpa válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Lehet (megy deltában), de nagyon combos biztosító kell hozzá. A téma képei közt megtalálsz mindent hozzá.
(#) csepi0101 hozzászólása Júl 13, 2017 /
 
sziasztok
A mellékelt ábrán egy 3kw-os 380V-os motor 220-ra való átkötése látható.
A kérdésem hogy jó e az átkötés jó helyen vannak e a kondik és a nyomógomb és mekkora a kondenzátorok értéke.Csak szuperszaki hozzáértő ember válaszát várom.
köszönöm
István

motor3kw.jpg
    
(#) granpa válasza csepi0101 hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Kevés errefelé a "szuperszaki"; hozzáértő akad talán, de a téma képei közt lévő rajzok szerint ellenőrizheted, kondenzátor értéket kiszámolhatod.
(#) uniman válasza csepi0101 hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Hello! Az ilyen fennhéjázó megszólítást viselő "ember"tagtársunk bizonyára nemigen fog akadni. Ezzel a "pöhendi" mondatoddal elérted, hogy ne kapjál tanácsot...
Bizonyára tudod, hogy az ilyen nagyteljesítményű motorokhoz milyen értékű biztosíték szükségeltetik a villanyóraszekrényben....
(#) Gafly válasza csepi0101 hozzászólására (») Júl 13, 2017 1 / 1
 
***************************************************
Érd be ezzel: Ha ló nincs, szamár is jó...
Mellesleg kifolyt a szemem, de a számozást és színeket nem tudtam összerakni

Ha háborúzol, a jövőben tedd privátban, ne a fórum felületén!
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2017
(#) Pafi válasza csepi0101 hozzászólására (») Júl 13, 2017 / 2
 
Nekem alapvetően jónak tűnik a bekötés, és dicséretes hogy így beszámoztad a vezetékeket, így követhető. Viszont az adattábla szerint ez deltában kér 380 V-ot, és így is van bekötve, de csak 220 V-ra, így legjobb esetben is csak 1-2 kW-os lesz.
(#) Ricsi89 hozzászólása Júl 13, 2017 /
 
Sziasztok!
Egy 380/220V-os motorom van, 220V-ra kötve deltában. 60µF üzemi és időrelével még 100 µF indító kondival. Ez egy kompresszort hajtana, de nem bír elindulni, nincs indító nyomatéka, meg kell lökni. A kompresszor visszacsapószelepen keresztül, terheletlenül indul.
Mit lehetne tenni, hogy elinduljon a motor? Még nagyobb indító kondi? Mekkora méretű kellene?
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Azt elfelejtetted írni, hogy milyen teljesítményű a motor.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Tényleg, kimaradt, 1,5kW-os a motor.
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
E szerint több kondi kell.
(#) csepi0101 válasza Pafi hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
Köszönöm a választ,igen tudtam hogy kevesebb jön ki belőle,nekem elég lesz elvileg.
Az indítókondinak 210µF kell?Üzeminek mekkora?30 vagy 60 vagy több?

Elnézést a többeiktől hogy "pökhendi" voltam de nem játék a villanyáram ezért tényleg csak "szuperszakik" jó ha válaszolnak.
Ha lecsapja majd a biztosítékot arra mi a megoldás hogy ne kelljen erősebbet felszerelni?
köszönöm
Következő: »»   241 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem