Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A kiinduló probléma az volt:
Idézet: „Indulásnál van csak gond” Az aggregátor nem bírta az induló áramot, ha már felpörgött, ment rendesen.
Hálózatról is a felpörgéssel volt a gond.
Az eredeti hozzászólás így kezdődik:
Idézet: „Sziasztok. Van egy 1,7kW szivattyúm, amit az esetek többségében egy 3,0kW-os aggregátorról használnálok Tökéletesen működik a "rendszer", viszont indulásnál annyira beterheli az aggregátort, hogy tenni szeretnék ellene valamit.” Az induló kérdés az aggregátoros indulás problémája volt, hogy nagyon beterhel. Idézet: „Ha normál hálózatról indítom a szivattyút terhelés nélkül (víz nélkül), akkor is kb. 1mp mire a névleges fordulatszámot eléri.” A hálózatról történő indítás csak egy mellékszál, ami arról szólt, mintha "két lépcsőben" indulna. Ezesetben én inkább a szivattyú vízfelvételi problémájára gondolnék, ami miatt a villanymotor terhelése megváltozik. Ez nyilván a motorhangban is jelentkezik. Az indítási áramfelvétel hálózatból nem hiszem, hogy gondot okozna. A hozzászólás végén a kérdés is a Idézet: „3.) Esetleg más megoldás létezik-e? (Lágyindító, és hasonló 20e ft-os megoldások sajnos kiesnek, akkor inkább veszek egy kisebb szivattyút )” lágyindító alkalmazásáról szólt A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2017
Későbbi kérdésemre válaszolta, hogy hálózatról is fennáll probléma.
Sziasztok!
Van -e valakinek gyári adata az alábbi motorhoz? RZ 280 S4. 75 kW, 4 pólus Köszi
Köszi, de ebben nem igazán van az az info ami nekem kell Ugyanis nekem tekercselési adatokra lenne szükségem
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2017
Sziasztok!
Segítene nekem valaki a következő adattábla értelmezésében: Magnetek 3~ motor TYP: 3VZ 112M8/4 50Hz 720/1455 r/min S1 1.5/2.2kW 400V 5/4.7A Hogyan lehet bekötni? Egy csepel 2 dugattyús kompresszort kellene forgatnia. Most egy 1kW-os 1400-as fordulatú motor hajtja, kb. 500-as a sűrítő fordulatszáma, ami kevés. Köszi előre is. A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2017
Szia!
Ez egy két külön fordulatszámra beköthető motor, a paraméterek értelem szerűen értendők.
Igen.
Segítenél hogyan? Így néznek ki a kapcsai:
Egyik oldal ez egyik fordulatszám, a másik meg a másik...
Ennyi?
Köszönöm, azt gondoltam, hogy mókolva van, azért ilyen.
Szia! Szinte biztos, hogy mókolva van, mert ilyen színeket nem használnak gyári bekötéshez. Ettől még lehet jó a teljesítmény, de a fordulat az marad ugyanaz. Neked talán az áttétellel van gondod. ☺
Hiszen be van kötve.
Kell hozzá egy Dahlander kapcsoló. Annak a bekötözgetését jobb, ha szakemberre bízod. Bár az oldalukon szokott lenni bekötési rajz, de a kábelvégeket be kell azonosítani a pontos bekötéshez.
Szia! Kellene egy kép az adattáblájáról!
Szia! Biztos, hogy dahlander? Bár én is arra gondoltam elsőre. Nem leheg hogy egyszerűen ket fordulatu ket tekerccsel? Nem mindegy, mas a bekotese. Az adattábláról egyértelmű lenne: delta/csillagcsillag a jelölés, akkor dahlander, csillag/csillag, akkor egyszerű dupla tekercselesű.
Jó reggelt!
Valóban az áttétel miatt kell, de a mostani motor nem bírná a kisebb áttételt. Az adattáblán nincs más, csak amit beírtam ide. Időközben belenéztem a fedelébe és ezt találtam: ...mert annyi eszem van, mint egy marék pillangónak... Köszönet mindenkinek. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2017
Na erbenek igaza van. Dahlander motor. De gondolom neked nem kell mindkét fordulatszám. Amelyik fordulat kell, aszerint a rajz szerint kösd be, a kapocslécen megtalálod a feliratokat ( U2, V2...) Lassú fordulatnál a felső három kivezetés üresen marad!! Az eddigi motor kapcsolója így gondolom jó hozzá.
Sziasztok!
Van egy 3kW 230/400V-os villanymotorom, azt szeretném kérdezni, hogy ez 1 fázisra beköthető-e? Mekkora teljesítmény lenne a maximum és milyen kondenzátor kellene? Persze ha megoldható. Köszönöm!
Lehet (megy deltában), de nagyon combos biztosító kell hozzá. A téma képei közt megtalálsz mindent hozzá.
sziasztok
A mellékelt ábrán egy 3kw-os 380V-os motor 220-ra való átkötése látható. A kérdésem hogy jó e az átkötés jó helyen vannak e a kondik és a nyomógomb és mekkora a kondenzátorok értéke.Csak szuperszaki hozzáértő ember válaszát várom. köszönöm István
Kevés errefelé a "szuperszaki"; hozzáértő akad talán, de a téma képei közt lévő rajzok szerint ellenőrizheted, kondenzátor értéket kiszámolhatod.
Hello! Az ilyen fennhéjázó megszólítást viselő "ember"tagtársunk bizonyára nemigen fog akadni. Ezzel a "pöhendi" mondatoddal elérted, hogy ne kapjál tanácsot...
Bizonyára tudod, hogy az ilyen nagyteljesítményű motorokhoz milyen értékű biztosíték szükségeltetik a villanyóraszekrényben....
***************************************************
Érd be ezzel: Ha ló nincs, szamár is jó... Mellesleg kifolyt a szemem, de a számozást és színeket nem tudtam összerakni Ha háborúzol, a jövőben tedd privátban, ne a fórum felületén! A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2017
Nekem alapvetően jónak tűnik a bekötés, és dicséretes hogy így beszámoztad a vezetékeket, így követhető. Viszont az adattábla szerint ez deltában kér 380 V-ot, és így is van bekötve, de csak 220 V-ra, így legjobb esetben is csak 1-2 kW-os lesz.
Sziasztok!
Egy 380/220V-os motorom van, 220V-ra kötve deltában. 60µF üzemi és időrelével még 100 µF indító kondival. Ez egy kompresszort hajtana, de nem bír elindulni, nincs indító nyomatéka, meg kell lökni. A kompresszor visszacsapószelepen keresztül, terheletlenül indul. Mit lehetne tenni, hogy elinduljon a motor? Még nagyobb indító kondi? Mekkora méretű kellene?
Azt elfelejtetted írni, hogy milyen teljesítményű a motor.
Köszönöm a választ,igen tudtam hogy kevesebb jön ki belőle,nekem elég lesz elvileg.
Az indítókondinak 210µF kell?Üzeminek mekkora?30 vagy 60 vagy több? Elnézést a többeiktől hogy "pökhendi" voltam de nem játék a villanyáram ezért tényleg csak "szuperszakik" jó ha válaszolnak. Ha lecsapja majd a biztosítékot arra mi a megoldás hogy ne kelljen erősebbet felszerelni? köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |