Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne, hátha tudtok segíteni. A napokban vásároltam majd felújítottam egy 380v-os ipari oszlopos fúrót, és a boltban azt mondták (a gép hátára is rá van írva a motorra, (220/380V)), hogy be lehet kötni 220-ra. Vettem is egy 60 µF-es kondenzátort hogy segédfázist csináljon, és be is kötöttem. A probléma ott van, hogy ha üresben jár a motor akkor még pörög rendesen de ha leterhelem (rárakom a szíjat) akkor alig-alig forog. Próbálkoztam cserélgetni a fázisokat a bekötésnél, de nem akarja az igazságot. Kézzel le tudom fogni a motort ha forog, pedig áll. ez a villanymotor 600 w-os. Hol rontottam el? Segítsetek légyszi. Köszi. Avogadro
Ugye a 60 µF-os kondi nincs rákötve állandóan! Egy 4µF köröli bőven elég állandónak!(egy fénycsőarmatúra kondi kb megteszi!) A nagy egy nyomigonbal vele párhuzamosan csak az indításnál kell!
Sziasztok,érdeklődnék hogy pontosan mi a különbség a 220/380 és a 380/220-as motor között.Van e különbség a bekötésük között.
Igenis van jelentősége!
Általában megadják mellé a tekercsek bekötését. Hogy csillagba illetve deltába kötjük a tekercseket. Nem mindegy mert ha a 220/380 és csillag/delta. Akkor az azt jelenti hogy a csillag tekercs 220 V-ra van méretezve, a deltába kötendő tekercs pedig 380 V-ra remélem érted hogy nem lenne igen jó a 220-asnak 380-as feszültséget adni! Mindenképpen keresd meg a kapcsolási módot hogy hogyan is kel bekötni azt a motort.
A két feszültségérték a (régi) hálózat láncolt, és fázisfeszültsége. Az új már a 230/400V, de a motorok többségén - amik kikerültek a házakhoz - még a régi feszültségérték van feltüntetve. A kis eltérés nem okoz az üzemükben problémát.
A motorokon a három tekercs 6 kivezetése a lemezek áthelyezésével lehetőséget teremt csillag, és delta kapcsolás megvalósítására. A csillag 380/delta 220V -os motor tekercsei 220V-ra vannak méretezve. Deltában olyan hálózaton használható, ahol a láncolt feszültség 220V (a fázis fesz itt 127V), míg csillagban a nálunk használatos 220V-os fázisfeszültségű hálózatra tudjuk használni. A másik - nálunk fellelhető - motoron az adattáblán delta 380V szerepel. Ennek a tekercsei 380V-ra vannak méretezve. Itt lehetőség van a csillag/delta indításra. Tehát, a feltüntetett feszültségértékeknek a sorrendje csak a kapcsolási állapot jeleivel (delta/csillag) együtt számít.
Elősször is köszönöm a gyors reagálást.Ez a motor csillagba volt kötve,de a kondi hiányzott róla.Használható hozzá ez a bekötés?
A rajz jó!
Ha a másik irányba akarod forgatni a motort akkor pedig a kondit a nullára teszed.Indító kondi lesz rajta? Ha igen akkor 11-et visszaolvasol és ott a rajz az indító kondival nyomógombbal! (#438442) karesz01 válasza kisgyerek1986 hozzászólására (#438435) ott lessz a kép. üdv.
Sziaszok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy elektromos fűnyírónk és mikor rákötöm a 230V-ot, csak nagyon lassan forog (nem tud felpörögni) és búg, volt már hogy felpörgött egy pillanatra de egyből el is kezdett lassulni és beállt erre a lassú forgásra. Mindezek mellett még melegedett is... Van Kondenzátor is benne, amikor ezt kikötöttem akkor meg nem tudta merre forogjon, egyhelyben állt és búgott...(ahogy a fórumon olvastam a kondi adja meg a forgásirányt igaz?) Ha bármi ötletetek lenne hogy mi lehet a rossz, annak nagyon örülnék.. Köszi előre is -ToXeN-
Helló!
Amit leírtál, abból arra lehet következtetni, hogy a forgórész nem tud elmozdulni axiálisan. Ebből az következik, hogy folyamatosan fékeződik a forgórész s így nem tud felpörögni. A fék állandóan fog, ami leálláskor rövid idő alatt megállítja a kést (STOP üzem). Csapágyas. Szerintem. VIM
Hello
Én is azt mondom, hogy szét lehet esve az alsócsapágya, vagy nagyon szét van kopva a fékbetét, és nem tudja berántani már a forgó mert olyan távol van tőle, itt 1mm is sokat számit. Fűnyíró motoroknál ez gyakran előfordul. De egy kapacitás vesztett kondi is okozhatja. Üdv.
Köszönöm a válaszokat, majd holnap megnézem.
Jut eszembe, lehet, hogy a tengelyen nem tud a rugó ellenében elmozdulni a ventilátor lapát ami az állórész áramfelvételekor a tekercs felé kell, hogy elmozduljon. Lehet, hogy csak egy kicsit koszos, kenetlen és ezért nem tud eltávolodni a fékező helyzetéből. Több típusnál a ventilátor lapát felületén képezik ki a féket, rugó ellenében.
VIM
Sziasztok!
A forumot majdnem végi elolvasva bekötöttem 3 fázisú motromat 230 V ra. inditókondival. Üzletben vettem, direkt motorinditó kondit kértem. Az indítókondenzátor 1 p perc után olyan forró volt alig tudtam megfogni. A motor adattáblája a következő: AEG tipusú peremes motor Delta/Y 220/380 V 4,7/2.7 A 1,1 KW cos 0.85 2780/min VDE 0530/72 A motor tökéletesen indult felpörgött csak nem birta a kondi. A vásárolt kondenzátor COOLSTAR LLC USA capacitor CSc 330 VAC 50-60Hz 63 - 80 uF A motor terménydarálót fog működtetni. Eredetileg egy 600W segédfázisú motor volt benne, de özönvíz előtti motor és megadta magát. Ha valaki tudna tanácsot adni megköszönném.
Tekercseket ki mérted esetleg?
Az is lehet én is ártam igy kis vegyszerkeverő motorral hogy szemembe robbant rabok rakták össze szóval nem szabad hinni mindig ki kell mérni az a biztos. Le is rajzolhatod ha akarod, vagy egy fotó sokat segítene szerintem a kapocstábláról. üdv.
Helló!
Kicsit sok lesz az az érték a kondiból. Starternek pont jó, de állandóra ennek a fele kellene, azért is melegszik. Nem tartom jó ötletnek az állandó üzemű kondis motort terménydarálónak, nem fogja bírni, még akkor sem ha nagyobb teljesítményű. Állandó üz.kond.motor csak ventilátor, szivattyú, fűnyíró....stb. Indító kond.motorok kompresszor, daráló...stb. VIM
VIM köszi az infót, de más motorom meg nincsen, venni nem tudok, ugyhogy megpróbálom.Ezt a motrot másképpen nem lehet bekötni? Az egy fázist ha rákötöm mind a három kivezetésre?
Lehet hülye kérdés... ![]()
230 V (1 fázis) 16 A-es hálózatnál is alkalmazható a kondis indítás? (2,2 Kw-os 2580-as fodtualatű 3 fázisú motor)
I=P/U-val számolva 9,5 körüli áramfelvétel jön ki!
Ha C karakterisztikás kismegszakító lesz a motor előtt akkor jó.De indításnál mindig nagyobb áramot vesz fel a névleges áram 3-4-szeresét.
Kell-e 380-as motor üzemeltetéséhez kondenzátor? Az adattáblán nem szerepel semmilyen érték.
Szia! Egy 3 fázisú 380V-os motor üzemeltetéséhez nem kell kondenzátor. Miért kellene? Rákötöd a 3 fázisú 400V-os váltakozóáramú feszültséget és már pörög is. Üdv.: Yoe
Köszi!
![]()
Ellenben, ha egy 3 fázisra tekercselt motort szeretnél, 1 fázisról forgatni, akkor kell.
3 fázisról működtetem. OK!
Sziasztok!!!
Nekem az lenne a kérdésem hogy az indító és az üzemi kondi értékét azt h kell kiszámolni, h hány farádos legyen? ![]()
Ha visszaolvasol akkor megtalálod hogy kell kiszámolni.(1kW-onként 70µF-os kell hozzá.)
szia az a fontos hogy az üzemi kondin lévő segéd fázison is akkora áram fojjon mint a főfázison ezt majd mérd meg az indito kondi lehet akár 3x is nagyobb
Nem egészen. A kondenzátor amiatt kell hogy időben eltolja az áramot a feszültséghez képest. A kapacitástól az eltolás mértéke függ, az pedig 120 fok kell hogy legyen. Ennél kisebb vagy nagyobb eltolás esetén romlik a hatásfok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |