Fórum témák
» Több friss téma |
Ezért írtam azt, "hogyha sietek valahová".
Akkor valóban nem érdekel, hogy az akksi életét 1-2 héttel megrövidítem...
Az autós akkukkal, akkutöltőkkel (nem feltétlen zselés)foglalkozó fórumokon találsz olyan kapcsolást, ami egy tirisztort, egy zenert, egy ellenállást, és egy diódát tartalmaz. Szerintem tökéletes megoldás. Én is azt használom.
Persze lehet bele még egy tirisztort, IC(-ket), PIC-et, meg bármit beletenni, csak minek ? Hacsak nem a hobbi öröméért, mert akkor érthető.
Aki csak rövid távokat megy és sokat indítózik (főleg télen) annak számolni kell hogy időnként lemerül az akku.
Érdemes elkerülni hogy az autó generátorával töltsünk egy nagyon lemerült akkut mert nincs korlátozva a töltőáram és egy jó generátor 20-30-40 amperekkel is küldi az akkut az elején.
Szia!
Keresgéltem a töltőt amit írtál, de sajna elég banba voltam. Bár az egy másfél óra alatt is okosodtam míg olvasgattam a fórumokat. Kérhetnék még egy utolsó szivességet? Aztán nem zaklatlak többet... Küldenél nekem pár adatot a te töltődről? (nyákterv, alkatrészek, stb) Viszonoznám, de ahogy elnézem, én nem sokban tudok neked segíteni...
Illetve találtam egy jó kis kütyüt amit vicsys prezentált, de az elég kicsi nekem:
Idézet: „2-12 Ah kapacitású akkumulátorok kapcsolhatók rá” Az enyém 46 Ah-ás.
Sziasztok!
Találtam egy ilyen zselés akku töltőt itt accu_charger-36 Szerintetek ez elég az én 12V 46 Ah-ás autó aksimhoz? Vagy gyengusz a 600mA ? Meg persze ez talán sok embernek megoldaná a töltögetést, kisebb akksikhoz. Ezért is raktam fel. Hátha én is tudok segíteni végre valakinek
Ez egy akkora akkunál szinte csak csepptöltésre elegendő. Jobb volna pár amper nagyságú kezdeti töltőáram.
Feltöltené ez is, csak kicsit sokáig tartana. 46Ah-s akkuhoz 4-5A töltőáram nem árt, ha nem akarjuk napokon keresztül tölteni.
Hi!
Sajnos NYÁK tervet nem tudok küldeni, mert nincs benne NYÁK... A tirisztor a készülék alumínium dozozáház van csavarozva (szigetelten !!!). A többi alkatrész pedig "légszereléssel". A rajzokat itt találod: Akkutöltők Ebből én az egyszerűbbet (bal oldali) használom, a következő módosításokkal: - Graezt egyenirányítót használok (mint a jobb oldali rajzon) - Az RE jelű ellenállás helyett egy 12V/55W izzó van (illetve összesen 3 db izzó van, melyeket egy-egy kapcsolóval párhuzamosan tudok kapcsolni. Mint már írtam...) - Tettem bele egy lágyvasas árammérőt is, amin ellenőrizhetem a töltőáramot (és látom, ha már kész a töltés). (Ahogy a jobb oldali rajzon láthatod...) - A 12 Ohm/20 W ellenállás nincs benne, mert nem akarom kisütni az akksit. - Az 50 Ohm-os ellenállás helyett 1,5k van, mert a csepptöltés nálam nem így néz ki, hanem a kapcsolás fantasztikus alapötletét használom ki. Azaz: amikor a töltés már kész, és az akksin lassan csökken a feszültség, akkor a tirisztor egy pár ciklusra ismét bekapcsol és megint emelkedik a feszültség pár század Voltot. Aztán megint kikapcsol... Egyszerű, mint a faék. Kívánod, hogy le is rajzoljam, vagy sikerült érthetően leírnom? A jobb oldali rajz is ugyan ez, csak "extrák" vannak benne, mint pl. a két LED. Jó, jó, valamivel könnyebben és pontosabban lehet beállítani rajta a feszültséget (14,4V), de mint írtam ez az én töltőmnél nem szempont.
A gépkocsimba beszereltek egy plusz akkumlátort(zselés) a riasztórendszer szerelésekor. De csak egy dióda közbeiktatásával direktben rákötve a gépkocsi akkumlátorára. Attól félek, hogy a zselés akku öregedésével, majd tönkrementével túl nagy terhelést ró a nagy akkulátorra és tönkre is teheti azt. Érdemes valami akkutöltő elektronikát beszerezni(létezik ilyen?) vagy nem okoz semmilyen problémát a direktbe kötőt akksi?
Nem igazán aggódnék ezen... bár egy plusz soros ellenállás/izzó barátságos megoldás lenne.
Ha még ennél is aggódnál, akkor tégy be egy relét, ami csak rákapcsolt gyújtásnál köti rá a másod-akksit a gépkocsi hálózatára.
Köszönöm szépen a kielégítő választ.
Megnézem vannak-é itthon ilyen finomságok, ha nem elugrok a rádiósba és megveszem ami kell. Neki is látok, még ma a rajzok alapján :nezze: De van itthon pár darab 400 forintos digit multim, azokat fogom beépíteni pluszba...egyet az áramnak egyet a feszkónak...így azzonnal látom majd mivel töltök éppen Pont ilyenre volt szükségem, mégegyszer köszönöm. További feszültség mentes szép napot. Az amper legyen veled!
Heló
Ez a akumulátor töltő milyen akumulátorokhoz való?
Idézet: „De van itthon pár darab 400 forintos digit multim, azokat fogom beépíteni pluszba...egyet az áramnak” Nem túl jó ötlet. Nem véletlenül írtam, hogy lágyvasas ampermérőt építtem be. Az impuzus szerű jelalakot nem tudom hogy fogja lekezelni a DVM... Mit mér és mit mutat... ? A feszültség mérésre OK.
Savas ólomakkumulátorhoz.
kösz a választ
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni? Riasztó rendszerhez szeretnék akku töltőt építeni. 4 ah akku van bent. -kapcsolási rajz -nyákterv érdekelne. Köszi!
Ahogy a mondás tartja, aki keres az talál.
Amit keresel: ITT TALÁLOD
Remélem ez megfelel.
Ezzel csak az a baj, hogy nem igen lehet kapni már azt a uc-t ha jól tudom! ha lehet még kapni, akkor írja már meg valaki légyszíves hogy hol, és mennyiért vesztegetik!
Szia!
Hqvideo-n is vannak "battery charger" IC-k! Ott nézz szét. De szerintem az UC2906 is jó helyette (2100Ft).
Sokféle töltő regulátor ic.létezik,400ft.-1600ft.ig akár.
De ha nem akarsz rá sokat költeni,meg bonyolítani a dolgot, akkor 1méretezett 1,5A/13,6V~ üresjárati kimeneti fesz.gű 40-60VA teljesítményű trafós töltő a megoldás.Graetz híd 5A/100V legyen hűtés nélkül.Árammérőnek olcsóbb multimétert használhatsz,10A/20A mérésben. Az adatokat figyelembe véve 4Ah 12V zárt zselés Pb.akkut.1,2-1,4A kezdeti árammal ajánlott töltened,5órán keresztül.Az akku teljes full-ra feltöltve 14,5-14,8V,éri el 20C,szobahőmérsékletre vonatkoztatva. A veszteségeket akkuhatásfokot,belekalkuláltam.
Találtam neked.
Igaz ez D jelölésű, de szerintem nem sokban külömbözik. Nézd meg ITT
Sziasztok!
Van egy elektromos robogóm, amibe 2db 12v 12ah akksi van.Egyszerre szeretném tölteni őket.Néztem a VICSYS- féle töltőt,de csak 12ah-ig van méretezve.Valaki tudna segíteni, hogy 24 ah-ást is tudjon tölteni?Ha netán ezt nem lehet,akkor volna még egy kérdésem.2900ft-ért lehet már kapni 14.4v 4A-es akkutöltőt, de nem kapcsol ki a töltés végén.Erre kéne valami megoldás.Vagy egy zümmert bekapcsolna14v-nál,vagy atöltőt kikapcsolná. Az ötleteket előre is köszönöm.
A zselés akumlátort a névéleges kapacitásának hány százalékával kell tőlteni?Például a klaszikus savas akumlátort a kapacitásának 10 százalékával tőltsük.függetlenül attól ,hogy hány voltos.Ez a dolog a zseléseknél ,hogy van?
Rá szokták írni, hogyan szabad tölteni. Nagyjából a kapacitás harmada áram a maximum, amivel szabad, ha nincs meg a felirat. Néha nagyobb is van, pl. a kézi lámpámban 4Ah-s van és 2,5A-t ír rajta. A töltési végfeszültséget is ráírják, ciklikus használatnál cellánként 2,4-2,5V közötti, készenléti (standby) használatnál 2,3V körüli érték a tipikus.
Szervusztok! Köszönöm a választ ,én kevesebbre gondoltam.Az akumlátoron csak annyit ír,hogy 12V,55 amper-óra.zselés akumlátor.Szeretném tudni hány amper az optimális tőltő áram.....Köszönöm!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |