Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   86 / 86
(#) uniman válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
"Üzletelés" Mégis mi abban az üzlet, ha valaki leírja, hogy ez az akku nálam bevált?! Ebből egy fitying haszna sem lesz!
(#) Ge Lee válasza uniman hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Félreértettük egymást, az írásod egyértelműen arra utalt, hogy venni szeretnél valamit!
(#) uniman válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Kiválasztani egy jófélét, és megvenni, de egy harmadik féltől (Az egyiktől a százból, akinek a netes kínálatában szerepel az ajánlott típus.)
De kacifántos a dolog, mert a legjobb állapotú akkum mellé kéne egy megbízható darab. Sajnos tényleg egy e-járműhöz, ami most is működik, de a selejtes akkuimmal eléggé rövid távokat tud megtenni. Nincs pontos infó, csak feltételezés a motor étvágyáról. Pontosabban 2 darab szénkefés PWM vezérlésű 24V-os motor. Üresben (megemelve a levegőben) 5A a fogyasztás, de a leírásokban 2x550W és max. 110 A-s áramfelvételeket írnak, hasonló, de nem pont ezen típus kézikönyveiben.
(#) küzmös Gergely válasza Bakman hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Bizony a tesztelés lényegében mégis csak az lesz hogy a kezelt akkuval sikerül-e tartósan azt az autót indítani, azaz működtetni a továbbiakban is, amiből kénytelen voltál és kivetted, annak vacakolása, elöregedése, nyekergése, merülgetése okán. (S nem elektromos hiba miatti merülésről, oxidos saruról, vagy egyéb hibáról beszélünk, mert az nem akku hiba.) Ennek ellenére én is veszek majd egy műszert, mert érdekes.
(#) Ge Lee válasza uniman hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Nekem van 2db rokkantkocsim (munkagépek) az egyikben vannak a felemás belevaló munkaakkuk, azok a 36Ah helyett már csak 20Ah körül tudnak, gyorsan le is hervadtak, a másik akku nélkül volt, de sürgősen kellett, így amíg nem jöttek meg a lion-ok addig vettem bele ezeket a 40Ah-s electric power-eket mert épp akciós is volt és menni kellett. Na ezek néhány óra használattal ledegradálódtak 60-70%-os állapotúra (nem bírták a 15-25A-t).
Mindkettőbe lion került, sajnos nem tökéletesek mert a 7 cellából 6 egyforma a hetedik meg jócskán eltér így nem tudom teljesen feltölteni a pakkot, de így is végig bírja a melót, a munkaakkuval töredékét sem bírta.
Ezekben is 24V-os kefés motor van, az egyik 500 a másik 800W-os ha jól emlékszem.
A szulfátoldóval ki lehet egy picit tolni az akku élettartamát, de én már egy ideje nem használom mert macerás, ki kell venni a kocsiból az akkut (betenni addig egy másikat hogy ne felejtsen el semmit), meríteni, kattogtatni 2 napig, és nyerek vele pár hónapot. Egyszerűbb venni egy új akkut.
De lehet, hogy ezekre a jászakku csodákra majd ráteszem, úgyis csak itt porosodnak a folyosón, ezekről van új és aktuális mérésem is valahol, de meg is tudom mérni, meg a munkaakkukat is, csak azoknál nem tudok megadni a műszernek indítóáramot mert azt azokra nem írják rá, így csak saccolni lehet hogy mihez képest mérjen.
(#) CIROKL hozzászólása Dec 10, 2024 /
 

48 volt szulfát mentesitö

48 voltra szulfát mentesitő ,
Valaki esetleg csinalt már hasonlót ?
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2024
(#) hulala válasza CIROKL hozzászólására (») Dec 10, 2024 /
 
No ez a téma engem is nagyon érdekelne de én egyenlőre nem mernék érdemben hozzászólni.
(#) uniman válasza CIROKL hozzászólására (») Dec 10, 2024 /
 
Rácsiptetsz 4 db pl. ilyet, azaz akkunkét egyet...és minden marad a régiben.
(#) uniman hozzászólása Csü, 11:10 /
 

Beépített szulfátoldós/javító funkciós akkutöltők

Hello! Rengeteg olyan akkutöltő jelent meg a piacon, amelyeknek van "szulfátoldó" (repair/pulse mode) módjuk is. Sőt olyanokat is látok, amelyekben még CCA/SOC akkuteszt is van...
Használtatok már ilyen töltőket? Vajon jobb az itt megépített, vagy a ezek a töltők is hatásosak lehetnek? Köszi.
(#) Inhouse válasza uniman hozzászólására (») Csü, 16:44 /
 
Nincs konkrét tapasztalatom ilyennel, de miért ne. A legutóbbi Lidl-ös Parkside akkuteszter is nagyon tetszik. A kapacitásteszt sem olyan nagy dolog egy mikrovezérlőnek. Bár a mindent is tud eszközök nem szoktak kimagaslóan jók lenni, de szerintem meg tudják ugrani az elvártat.
(#) elektroncso válasza uniman hozzászólására (») Csü, 19:38 /
 
Nekünk bent a cégnél van egy Victron gyártmányú töltőnk abban is van ilyen funkció, a kosaras emelő akkui már nagyon a végét járták, egy új garnitúra meg drága, rápróbáltuk lesz ami lesz alapon, kimérni nem mértük ki az akkukat szulfátoldás után, de a gépet használva sokkal tovább bírta mint előtte, szóval jónak mutatkozik.
Egy másik 250Ah-as akkucsomagot (régi bolgár elektromos targonca) akkucsomagját is egész jól helyrepofoztuk vele, előtte gyakorlatilag 1-2 óra alatt készet jelentett a töltő (régi HTV gyártmány), és alig ment valamennyit a gép a töltés után, a szulfátoldós töltés után 4-5 óra is kellett mire feltöltötte a HTV-s töltő és sokkal tovább ment a gép. Persze nem lett egyik akku sem olyan mint az új, de egészen meglepő volt a javulás (aránylag tartós is szóval nem 1-2 hétig tartó tüneti kezelés).
(#) uniman válasza Inhouse hozzászólására (») Csü, 19:41 /
 
Meg aztán az is olvasható a neten, hogy van különbség a szulfátmentesítés és a regenerálás között...igaz targonca akkumulátorokkal összefüggésben.
Talán az egyik nagyáramú impilzusokkal bombázza, a másik meg csak finoman "csipegeti"...
A hozzászólás módosítva: Csü, 19:43
(#) Inhouse válasza uniman hozzászólására (») Csü, 20:07 /
 
Ez az akkuregenerálás eléggé hitkérdés lesz... én nem annyira hiszek benne, a közel 20 év akkus garanciás ügyintézés után, nem tudnám megmondani, hogy egy sima kisütés és töltés után is olyan jó lett-e, mintha valamit építettem volna erre. Bár nekünk volt a Forex regenerálós töltője, meg a Ctek MXS10-es is. Ez utóbbinál amikor megállt az elején a regenerálásnál, akkor az az akku nagy valószínűséggel kuka lett. Amúgy meg pár másodperc alatt átugrotta.
Következő: »»   86 / 86
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem