Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Halálfejes nagyfesztáblaSziasztok!Még nem láttam Magyarországon halálfejes nagyfesz veszélyét jelző táblát. Kb. mikori lehet? Én a szocializmus előtti időszakra tippelek.
Felszabadulás és rendszerváltás közötti időszakra tippelnék.
Közelebb az előbbihez, ott voltak divatban az ilyen zománc táblák. Potméter szorulásVan 3 fém tengelyes potim aminek a tengely része csúnyán szorul. Valamit javasoltatok erre régebben de nem emlékszem mi volt az.
Hátoldala nem felhajtható fémfülekkel van rögzítve? Ha igen, simán bontható és tisztítható-újrakenhető. Ez még a könnyebb eset, a kettős tengelyű sztereo kivitellel már tényleg alaposan meggyűlt a bajom egyszer.
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2025
Nem szívesen bontok mert akkor szoktam törni. De azért kipróbálom.
Én a tengely tövére fújnék WD40-et, ami feloldaná a makacs zsírt. De ez nem két perc. Lehet, hogy pár nap, mire beszivárog és feloldja. Óvatosan a mennyiséggel.
Remélem, nem leszek a WD40 miatt kiátkozva... ![]()
Pedig nem jó megoldás. Feloldja ugyan a beszáradt zsírt, de aztán idővel otthagyja máshol, ragacsos üledékként. Szerencsétlen esetben a szénréteg pályát még meg is marja.
Arra esetleg jó, hogy a szétszedést megkönnyítse beállt alkatrészek esetében. De utána akkor is szétszedés, eltörlés következne jó esetben. @jani1987: Nem látni a képen, de ha a hátsó részén vannak felhajtható fém fülek, azokat lapos csavarhúzóval törés nélkül fel lehet hajtani.
Szia,
Spiáterből van a felfogató része a potméternek, a felfogató anya is meg szokott szorulni, a spiáter-mérgezés miatt. Szét kell szedni, ha egyáltalán kijön a tengely a helyéről és kireszelni a furatot nagyobbra. Szétszedést, a tengely forgatását segíti ha megmelegíted a tengelyt. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2025
Sokszor bevált ez a módszer, kicsit felmelegítve a poti tengelyét gyorsabban fellazul.
Néhány csepp benzin is jot tesz, ha valoban a zsirtol szorul a tengely. Csepegtess kivülröl a csapágy benzint majd forgasd. Egyböl észre kell venned hogy könnyebben megy. Ha nem akkor nem a zsir okozza a gondot.
Köszönöm, nem nálam jelentkezett szorulás!
Uher rádioPontosan 40 éve vettem ezt a kis világvevöt ( akkor kerültem olyan munkához ami rengeteg utazással járt, és legalább a rádioval probáltam tartani a kapcsolatot Europával). Kicsi volt az elemek honapokig birták szusszal.A készülék nagyon bevált s a mai napig megy. A minap eljött az ideje, hogy egy kicsit megtisztitsam, mert már a kapcsolok stb eléggé bizonytalanok voltak Hát ami meglepett igy 40 év után is ( eddig csak párszor szedtem le egészen más okokbol a hátlapot. - de ez nem tartozik a témához), hogy milyen konstrukcio is a készülék. A rádio az FM és az AM adásokat tudja és a rövidhullámon 7 sávban fogja az állomásokat. Az egész készülék kézzel lett forrasztva és a kapcsolok mechanizmusa kitölti az egész teret a skála alatt. A 2 hullámsáv kapcsolonak belül elképesztö mechanizmusai még ma is a csodával határosak. Csak most bontottam meg elöször ( részben) a NYÁK lapot, de ami alatta volt, ez lebénitott. A kapcsolok kezelöszervei a skála alatt vannak, de maguk a sok polusu kapcsolok a készülék felsörészében az egyik 90 fokban elforditva. A rövidhullámú 7 fokozatu kapcsolo valoban a hangszoro felett van, és 7 kvarckristályt kapcsol. A hangolo kondi zsinoros meghajtomechanizmusa sajnos kizárja teljes szétszedést, mert a skálahur a térben 7 csigán át mozgatja a kondit meg a mutatot, és a mai napig elképesztöen pontos. Emiatt sajnos nincs nagyon mit fotozni, mert az elektronika és a mechanika a NYÁK meg a skála között van a skálahur meg két sik között van és tartja azokat össze.. Néhány gyanus forrasztást átforrasztottam, a kapcsolokba amennyire tudtam egy kis tunerspray fujtam, a mechanika részeit ( ahol hozzá tudtam férni) egy kicsit megpucoltam és megzsiroztam. Összerakva a rádio ujra teljesen stabillá vált és még ma is kitünöen müködik. IC - t nem láttam benne de a kb 8x10 cm-s NYÁK teljesen ki van tömve alkatrészekkel. Le a kalappal a tervezöi elött. ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2025
Állítólag elkészült, még az elektromos kapcsolásra vonatkozóan folynak tárgyalások, mert a soros tilos, másként meg nem működik.
![]() Legutolsó javaslat szerint kell rá egy kapcsoló, hogy senkinek ne legyen baja belőle. ![]()
Így van, ma elkészült a Kurb-Lee vagyis Bruce Lee unokatestvére, akinek a fejét mindig eltekerik a csajok.
![]() A rögzítő csavart is külön el kellett készíteni, hosszú kellett, így egy 65mm-es hatlapfejű csavart alakítottam át. Lefűrészeltem, menetet metszettem, 43mm hosszú lett a rögzítő csavar. A kurblit teljesen újra kellett gondolni, mert egyáltalán nem passzolt a rögzítése. Így a régi rögzítést lefűrészeltem, és csak a kar maradt meg. A szerkezet kapott egy kis olajat, most úgy jár, mint a Schaffhausen. Még annyi meló lesz vele, hogy a vezetékeket szövetszigetelésűre megcsináljuk, ha találunk, hogy autentikus legyen. Na, lássuk a képeket. ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2025
|
Bejelentkezés
Hirdetés |