Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Úgy tudom ez a panel vezérli. Ebben a panelban a K3022p típusú optocsatoló vezérli a gyújtó trafót. Pirossal bekarikáztam. Remélem segít a hiba kijavításában.
Üdv!
Van egy FÉG C sorozatú gázkazánunk, és ehhez szeretnék bekötni még egy keringető szivattyút. A termosztát lekapcsolása után még kb. 30mp-ig üzemel az eredeti keringető 110-130V-on, de ezen a feszültségen a másik szivattyú kerregő hangot hallat. Úgy szeretném bekötni a másik keringetőt, hogy amikor félfeszültségen megy az eredeti, akkor ez lekapcsol, viszont amikor visszakapcsolja a termosztát akkor mindkettő szivattyú teljes feszültségen üzemel. Én mágneskapcsolóra gondoltam. Azzal megoldható lenne?
Szia! A kazán szivattyú kapcsaival párhuzamosan kapcsolsz egy 230V-s relét és ennek a húzva záró érintkezőin keresztül kapcsolod a 2. szivattyút a hálózati feszültségre. Fél feszültségen a relé sem fog meghúzni és így nem működik addig amíg a termosztát be nem kapcsolja ismét a kazánt.
Ez csak akkor oldható meg így HA a két szivattyú hidraulikailag el van különítve egymástól, különben egymás ellen dolgoznak.
Sziasztok! Van egy Ariston Uno 24 MFFI kombi készülékem ami most avval idegel, hogy felfűti a vizet 60 fokra kb, aztán ki-be kapcsolgatja magát, begyújt, kialszik, begyújt, ég pár másodpercig, kialszik, begyújt. Ezt akár negyed órán keresztül is csinálja, majd meggondolja magát és onnantól rendesen működik, míg a termosztát ki nem kapcsolja. Ue a jelenség van a szolgálati melegvíznél is, csak ott jóval kellemetlenebb, mert a gyakori kikapcsolgatás miatt szinte csak langyos víz jön. Két éve is volt már ilyen, akkor az lett a vége, hogy nem tudott visszagyújtani, kiállt hibára és panelcsere. Tudna valaki abban segíteni, hogy meg lehetne-e úszni csere nélkül? Előre is köszi
Köszönöm a választ! Igen, én is így gondoltam. Akkor csak egy 230V-os relét kötök a kazán szivattyúra. És ilyet lehet kapni szerelhető kivitelben is? Mármint hogy nem kell nyákra forrasztani stb. mert eddig csak ilyet találtam.
Bocs a kezdő kérdésekért. Ja és miért dolgozna egymás ellen a két keringető? Az egyik az előremenő ágban lenne, a másik a visszatérőben van, folyásirányuk azonos. Vagy egy körben semmilyen módon nem lehet bekötni kettőt?
Egy apró megjegyzésem lenne.
Arra azért nem ártana figyelni, hogy amikor leesik a feszültség vajon elenged e a relé... (Merthogy korántsem biztos)
Köszi. Ez segitett. Van egy megjegyzésem a fórumozóknak. Az Ariston Uno nagyon érzékeny kazán, szinte mindég más a hibája, több tucatot tudnék felsorolni. Nagyon pontos leirást adjatok apró reszletekkel, mert különben a szakértő sem tud kielégitő választ adni.
Egy 1LB4H-220A-nak már 170V-ról nem volna szabad működnie. A lomexnél kb 600Ft-ba kerül.
Csak tippelni túdok, mert nem egy állandósult konkrét hiba. Fázishelytelen bekötés,vagy NTC szonda okozhat hasonlót, de lehet váltószelep eltömődés, vagy bay-pass szelep hibais.Mit mutatnak a leddek azt is figyeld meg.
Van a behúzási fesz meg az elengedési. Ennek sajna a behúzásija 176V viszont az elengedésije az 66V!
Szóval ez pont nem lenne jó...(szerintem)
Én azt gondoltam, hogy a "drop out" az hibafeszültséget jelent. Minden esetre így elég érdekes adatok vannak megadva.
Az elengedési feszültségre én is gondoltam. Az lenne az ideális, ha mondjuk 180V körül engedne el. Bár akkor lehet h nem húzna be 220V-on. Minden esetre keresgélek és hátha találok egy megfelelőt..
Akkor mást nem is kell bekötnöm a relén kívül? Ja és akkor a két szivattyú nem zavarja egymást működés közben? Köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Megint én. Végtére is nekem akkor egy teljesítményrelé kell nem? Találtam sokat, bár az a gond, h mindegyik elengedési feszültsége 30%-a a tápfesznek, vagyis jóval kisebb mint fele. Bár a kazán nem folyamatos 110-130V-ot ad le, amikor 'félfordulaton' megy a szivattyú, hanem szaggatott áram halad át rajta. Tehát ha bekötök egy relét, akkor az első impulzusnál elenged, de behúzni már nem tud, mert annak a feszültsége 180V körül van. Vagy esetleg nem tudna olyan gyorsan elengedni és behúzva maradna?
Üdv! Köszi a reagálást. Fázishelyes a bekötés, ez biztos. A gépkönyve is írta, hogy úgy kell bekötni. A ledek azt mutatják, hogy jól működik, tehát amikor ég a gáz, akkor folyamatosan világít a zöld, amikor kialszik a gáz és próbálkozik az újragyújtással, akkor villog. Amikor visszagyullad, akkor újra folyamatosan világít. Valami szép lassan pusztul el benne, először csak egyszer csinálta, kialudt, visszagyújtott, aztán 2-3 hétig normális működés. Aztán megint csinálta, legközelebb 3-4 nap múlva, aztán már naponta, most meg állandóan. Úgy alszik ki, hogy megy a keringető és a ventilátorja is. Mintha a mágnesszelep reléje ejtene el valamiért. Lehet, hogy vmelyik meghúzva tartásért felelős alkatrész (kondi, ellenállás) értéke elment?
Nem tudom mennyire vagy jártas az elektronikában, de egy jel leosztás utáni tranzisztoros áramkörrel megoldható lenne a probléma, vagy esetleg teljesítményzéneres leosztással is meg lehetne próbálni ezt a dolgot a másik szivattyú vezérlésével.
szia a vezérlő panelen van egy tápfeszt előállító ic azt kéne cserélni
Csak esténként tudok válaszolni. Boccs. A két hőmérő szonda(NTC) ellenállását kellene megmérni. Hidegen(20fok) 12 kohm melegen(70)2 kohm.A csőszerpentin ki és bemeneténél papucsokat le és rámérsz, ha lehet amikor hibásan megy. A füstkiáramlás érzékelője is csinálhat hasonlót. Csövecskéjét lehúzod, szivásra zárnia kell és folyamatosan megy az égő, vagy megszakitás mérővel ellenőrizd fesz. nélkül.
A ventilátor csőcsonkjába belefújni, a füstelvezetők illesztését ellenőrizni.
Hát éppenséggel gépészmérnök leszek, bár érdekel az elektronika is. Valami egyszerű megoldást keresek azért gondoltam relére. Egy tranzisztoros áramkört nem tudnék magamtól összehozni, bár kapcsolási rajz alapján meg lehetne építeni.
Segítséget kérnék!
Bedöglött a Savionk.Kombi,kéményes.Bekapcsol-kikapcsol,de nem fűti be a lakást.A szerelő azt mondta panel csere,de panel földön égen nem találunk. Ha valaki tudna segíteni
Üdv! Semmi gond, nagyon köszönöm a segítségedet. Nagyjából ezeket csináltam én is, amiket javallottál, megmozgattam, lehúztam visszadugtam, és elindult. Most normálisan működik. De már csak kíváncsiságból is rá fogok mérni. Még egyszer köszi!
Hello!
A használati meleg vizet rendesen szolgáltatja? A szerelő mérte a hőmérséklet érzékelőt? Üdv. Ottó
szia! pontos hibákat le kellene írni. mit csinál mit nem, mi világít rajta ,mikor csinálja.Akkor elkezdhetjük a virtuális hibajavítást illetve a hibás alkatrész beazonosítását...
Sziasztok!
Olvasgattam írásaitokat, arra gondoltam pár szóval megtoldom remélem senkit nem zaklatok fel vele. Az NTC-ről általában. Ez egy egyszerű keramikus ellenállás mely hő hatására növeli az átvezető képességét. Hibái: Mivel túl nagy hőigénynek van kitéve (kazánban ) így a hőtágulás a benne lévő anyagokra is rendívül komoly kihatással van. Maga a kerámia szemcse gyakorlatilag sosem megy tönkre, de a rá szerelt érintkező lábak a hőtágulásnak köszönhetően egyfajta mozgási kényszer miatt melyet csak a fránya hőtágulás okoz . Eltávolodhat. Ez szakadás okoz. Tapasztalatom, hogy először csak magasabb hőfokon jelez hibát, majd később végleg beadja a kulcsot. Mérés: Alapból a K-ohmos mérés tökéletes, a lassú gyengülést csak úgy lehet kimérni, hogy melegítem a vizet egy kis edényben a tűzhelyen és így mérem , amennyiben 2- k ohm alatt szakadást jelez akkor ez már nem alkalmas kazán vezérlésre. Spontán szakadás. Csak hő hatására észrevehető. Remélem csöppet segítettem.
köszi,hogy válaszoltál!
A szerelő ránézett és a számára egyszerűbb megoldást mondta,mert nagyon sietett.Szerezzünk vezérlő panelt és akkor jó lesz. Meleg víz sincs.
Köszi a segítséget,de most nagyon gyorsan panelt keresnék,mert a család megfagy,csak sajnos nem tudunk szerezni.
Egy kis segítség kérés
Buderus Logamax u102 kombi kazánról van szó. Néha, 1-2-3 hetente - még nem vettem észre rendszert benne - nem megy a gyújtás, van gáz, megy a ventilátor, szelepek nyitnak stb stb sőt a jellegzetes kattogó/szikrázó hang is hallatszik de a szikra nincs, legalábbis nincs a helyén reset , kikapcs/bekapcs, vezetékek megmozgatása után általában beindul és működik sokáig szerelő már kitakarította, gyújtó elektróda és nagyfesz.vezetékek vadi újak... akkor is rájön néha... (van hozzá egy szerelési és karbantartási útmutatóm - ami abban javasolva van azt elvégeztem - kontaktok, tisztítás. stb. stb. ilyenkor szintén megy egy darabig...) valahol áthúzna? nem tudom... tényhez hozzá tartozik hogy részben padlófűtés van, emiatt 55-60 fok fölé nincs engedve a kimenő fűtővíz hőmérséklete - állítólag magasabbat jobban szeretik, de azért így is menni kellene neki... Előre is köszi a segítséget! ha netán már létezik a válasz a fórumon akkor elnézést, még új vagyok itt... nem olvastam végig mindent...
Szia!
Ne kérj elnézést, hisz ez az oldal a problémák megoldására hivatott anno létrehozva. S mind hibázunk néha, ha egy rossz választ adunk. Pedig már jó magam is 30 éve javítok. ( én sem mindig tudom a helyes választ ). Nekem elsőre repedt elektróda jön be. Ezt ellenőrizd. Többet kéne írnod a problémáról. Lehet bármi más is. Itt jó szakemberek válaszolnak neked, de jobban írd körül a problémát. Ha már elektródát cseréltél akkor lehet földelési hiba. Még egy: Húzd szét a lángőr elektróda vezetékét, a vezeték és a föld közt ca 110 v ot kellene találnod. ha ez nincs a panelt kell szervizelni. STB. Csak remélem, hogy jó úton járunk.
Szevasz!
A 102-es egy nagyon jó kazán! Talán a legjobb kategóriájában a piacon! A gyújtótrafó a vezérlőpanelen lévő 230-as forrasztását nézd meg, lehet, hogy un. hideg forrasztásos. Egyébként nem biztos, hogy a padlófűtésre kiválóan alkalmas, mivel a visszatérő vezeték rendszerint 40-50 fok körüki és a kazánköri hőcserélőn kicsapódik a rézoxid (attól lesz zöldes-kék) |
Bejelentkezés
Hirdetés |