Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   27 / 294
(#) gazszeres válasza alek hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Szia!
Úgy tudom ez a panel vezérli. Ebben a panelban a K3022p típusú optocsatoló vezérli a gyújtó trafót.
Pirossal bekarikáztam.
Remélem segít a hiba kijavításában.

P1010080.JPG
    
(#) motomanus hozzászólása Feb 9, 2011 /
 
Üdv!
Van egy FÉG C sorozatú gázkazánunk, és ehhez szeretnék bekötni még egy keringető szivattyút.
A termosztát lekapcsolása után még kb. 30mp-ig üzemel az eredeti keringető 110-130V-on, de ezen a feszültségen a másik szivattyú kerregő hangot hallat.
Úgy szeretném bekötni a másik keringetőt, hogy amikor félfeszültségen megy az eredeti, akkor ez lekapcsol, viszont amikor visszakapcsolja a termosztát akkor mindkettő szivattyú teljes feszültségen üzemel.
Én mágneskapcsolóra gondoltam. Azzal megoldható lenne?
(#) VIM válasza motomanus hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Szia! A kazán szivattyú kapcsaival párhuzamosan kapcsolsz egy 230V-s relét és ennek a húzva záró érintkezőin keresztül kapcsolod a 2. szivattyút a hálózati feszültségre. Fél feszültségen a relé sem fog meghúzni és így nem működik addig amíg a termosztát be nem kapcsolja ismét a kazánt.
Ez csak akkor oldható meg így HA a két szivattyú hidraulikailag el van különítve egymástól, különben egymás ellen dolgoznak.
(#) csore hozzászólása Feb 9, 2011 /
 
Sziasztok! Van egy Ariston Uno 24 MFFI kombi készülékem ami most avval idegel, hogy felfűti a vizet 60 fokra kb, aztán ki-be kapcsolgatja magát, begyújt, kialszik, begyújt, ég pár másodpercig, kialszik, begyújt. Ezt akár negyed órán keresztül is csinálja, majd meggondolja magát és onnantól rendesen működik, míg a termosztát ki nem kapcsolja. Ue a jelenség van a szolgálati melegvíznél is, csak ott jóval kellemetlenebb, mert a gyakori kikapcsolgatás miatt szinte csak langyos víz jön. Két éve is volt már ilyen, akkor az lett a vége, hogy nem tudott visszagyújtani, kiállt hibára és panelcsere. Tudna valaki abban segíteni, hogy meg lehetne-e úszni csere nélkül? Előre is köszi
(#) motomanus válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Köszönöm a választ! Igen, én is így gondoltam. Akkor csak egy 230V-os relét kötök a kazán szivattyúra. És ilyet lehet kapni szerelhető kivitelben is? Mármint hogy nem kell nyákra forrasztani stb. mert eddig csak ilyet találtam.
Bocs a kezdő kérdésekért.
Ja és miért dolgozna egymás ellen a két keringető?
Az egyik az előremenő ágban lenne, a másik a visszatérőben van, folyásirányuk azonos.
Vagy egy körben semmilyen módon nem lehet bekötni kettőt?
(#) mugab válasza motomanus hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Egy apró megjegyzésem lenne.
Arra azért nem ártana figyelni, hogy amikor leesik a feszültség vajon elenged e a relé...
(Merthogy korántsem biztos)
(#) alek válasza gazszeres hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Köszi. Ez segitett. Van egy megjegyzésem a fórumozóknak. Az Ariston Uno nagyon érzékeny kazán, szinte mindég más a hibája, több tucatot tudnék felsorolni. Nagyon pontos leirást adjatok apró reszletekkel, mert különben a szakértő sem tud kielégitő választ adni.
(#) VIM válasza mugab hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Egy 1LB4H-220A-nak már 170V-ról nem volna szabad működnie. A lomexnél kb 600Ft-ba kerül.
(#) alek válasza csore hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Csak tippelni túdok, mert nem egy állandósult konkrét hiba. Fázishelytelen bekötés,vagy NTC szonda okozhat hasonlót, de lehet váltószelep eltömődés, vagy bay-pass szelep hibais.Mit mutatnak a leddek azt is figyeld meg.
(#) mugab válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Van a behúzási fesz meg az elengedési. Ennek sajna a behúzásija 176V viszont az elengedésije az 66V!
Szóval ez pont nem lenne jó...(szerintem)
(#) VIM válasza mugab hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Én azt gondoltam, hogy a "drop out" az hibafeszültséget jelent. Minden esetre így elég érdekes adatok vannak megadva.
(#) motomanus válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Az elengedési feszültségre én is gondoltam. Az lenne az ideális, ha mondjuk 180V körül engedne el. Bár akkor lehet h nem húzna be 220V-on. Minden esetre keresgélek és hátha találok egy megfelelőt..
Akkor mást nem is kell bekötnöm a relén kívül?
Ja és akkor a két szivattyú nem zavarja egymást működés közben?
Köszönöm a válaszokat!
(#) motomanus hozzászólása Feb 10, 2011 /
 
Üdv!
Megint én. Végtére is nekem akkor egy teljesítményrelé kell nem? Találtam sokat, bár az a gond, h mindegyik elengedési feszültsége 30%-a a tápfesznek, vagyis jóval kisebb mint fele. Bár a kazán nem folyamatos 110-130V-ot ad le, amikor 'félfordulaton' megy a szivattyú, hanem szaggatott áram halad át rajta. Tehát ha bekötök egy relét, akkor az első impulzusnál elenged, de behúzni már nem tud, mert annak a feszültsége 180V körül van. Vagy esetleg nem tudna olyan gyorsan elengedni és behúzva maradna?
(#) csore válasza alek hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Üdv! Köszi a reagálást. Fázishelyes a bekötés, ez biztos. A gépkönyve is írta, hogy úgy kell bekötni. A ledek azt mutatják, hogy jól működik, tehát amikor ég a gáz, akkor folyamatosan világít a zöld, amikor kialszik a gáz és próbálkozik az újragyújtással, akkor villog. Amikor visszagyullad, akkor újra folyamatosan világít. Valami szép lassan pusztul el benne, először csak egyszer csinálta, kialudt, visszagyújtott, aztán 2-3 hétig normális működés. Aztán megint csinálta, legközelebb 3-4 nap múlva, aztán már naponta, most meg állandóan. Úgy alszik ki, hogy megy a keringető és a ventilátorja is. Mintha a mágnesszelep reléje ejtene el valamiért. Lehet, hogy vmelyik meghúzva tartásért felelős alkatrész (kondi, ellenállás) értéke elment?
(#) JZoli válasza motomanus hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Nem tudom mennyire vagy jártas az elektronikában, de egy jel leosztás utáni tranzisztoros áramkörrel megoldható lenne a probléma, vagy esetleg teljesítményzéneres leosztással is meg lehetne próbálni ezt a dolgot a másik szivattyú vezérlésével.
(#) prunti válasza EgyGabor hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
szia a vezérlő panelen van egy tápfeszt előállító ic azt kéne cserélni
(#) alek válasza csore hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Csak esténként tudok válaszolni. Boccs. A két hőmérő szonda(NTC) ellenállását kellene megmérni. Hidegen(20fok) 12 kohm melegen(70)2 kohm.A csőszerpentin ki és bemeneténél papucsokat le és rámérsz, ha lehet amikor hibásan megy. A füstkiáramlás érzékelője is csinálhat hasonlót. Csövecskéjét lehúzod, szivásra zárnia kell és folyamatosan megy az égő, vagy megszakitás mérővel ellenőrizd fesz. nélkül.
(#) alek válasza csore hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
A ventilátor csőcsonkjába belefújni, a füstelvezetők illesztését ellenőrizni.
(#) motomanus válasza JZoli hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Hát éppenséggel gépészmérnök leszek, bár érdekel az elektronika is. Valami egyszerű megoldást keresek azért gondoltam relére. Egy tranzisztoros áramkört nem tudnék magamtól összehozni, bár kapcsolási rajz alapján meg lehetne építeni.
(#) graham hozzászólása Feb 10, 2011 /
 
Segítséget kérnék!
Bedöglött a Savionk.Kombi,kéményes.Bekapcsol-kikapcsol,de nem fűti be a lakást.A szerelő azt mondta panel csere,de panel földön égen nem találunk.
Ha valaki tudna segíteni
(#) csore válasza alek hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Üdv! Semmi gond, nagyon köszönöm a segítségedet. Nagyjából ezeket csináltam én is, amiket javallottál, megmozgattam, lehúztam visszadugtam, és elindult. Most normálisan működik. De már csak kíváncsiságból is rá fogok mérni. Még egyszer köszi!
(#) otto54 válasza graham hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Hello!
A használati meleg vizet rendesen szolgáltatja?
A szerelő mérte a hőmérséklet érzékelőt?

Üdv. Ottó
(#) shine1 válasza graham hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
szia! pontos hibákat le kellene írni. mit csinál mit nem, mi világít rajta ,mikor csinálja.Akkor elkezdhetjük a virtuális hibajavítást illetve a hibás alkatrész beazonosítását...
(#) gazszeres válasza csore hozzászólására (») Feb 10, 2011 / 1
 
Sziasztok!
Olvasgattam írásaitokat, arra gondoltam pár szóval megtoldom remélem senkit nem zaklatok fel vele.
Az NTC-ről általában. Ez egy egyszerű keramikus ellenállás mely hő hatására növeli az átvezető képességét.
Hibái: Mivel túl nagy hőigénynek van kitéve (kazánban ) így a hőtágulás a benne lévő anyagokra is rendívül komoly kihatással van. Maga a kerámia szemcse gyakorlatilag sosem megy tönkre, de a rá szerelt érintkező lábak a hőtágulásnak köszönhetően egyfajta mozgási kényszer miatt melyet csak a fránya hőtágulás okoz . Eltávolodhat.
Ez szakadás okoz. Tapasztalatom, hogy először csak magasabb hőfokon jelez hibát, majd később végleg beadja a kulcsot.
Mérés: Alapból a K-ohmos mérés tökéletes, a lassú gyengülést csak úgy lehet kimérni, hogy melegítem a vizet egy kis edényben a tűzhelyen és így mérem , amennyiben 2- k ohm alatt szakadást jelez akkor ez már nem alkalmas kazán vezérlésre.
Spontán szakadás. Csak hő hatására észrevehető.
Remélem csöppet segítettem.
(#) alek válasza gazszeres hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Köszönjük, minden segitség jól jön.
(#) graham válasza otto54 hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
köszi,hogy válaszoltál!
A szerelő ránézett és a számára egyszerűbb megoldást mondta,mert nagyon sietett.Szerezzünk vezérlő panelt és akkor jó lesz.
Meleg víz sincs.
(#) graham válasza shine1 hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Köszi a segítséget,de most nagyon gyorsan panelt keresnék,mert a család megfagy,csak sajnos nem tudunk szerezni.
(#) feri196 hozzászólása Feb 10, 2011 /
 
Egy kis segítség kérés
Buderus Logamax u102 kombi kazánról van szó. Néha, 1-2-3 hetente - még nem vettem észre rendszert benne - nem megy a gyújtás, van gáz, megy a ventilátor, szelepek nyitnak stb stb sőt a jellegzetes kattogó/szikrázó hang is hallatszik de a szikra nincs, legalábbis nincs a helyén reset , kikapcs/bekapcs, vezetékek megmozgatása után általában beindul és működik sokáig
szerelő már kitakarította, gyújtó elektróda és nagyfesz.vezetékek vadi újak... akkor is rájön néha... (van hozzá egy szerelési és karbantartási útmutatóm - ami abban javasolva van azt elvégeztem - kontaktok, tisztítás. stb. stb. ilyenkor szintén megy egy darabig...)
valahol áthúzna? nem tudom...
tényhez hozzá tartozik hogy részben padlófűtés van, emiatt 55-60 fok fölé nincs engedve a kimenő fűtővíz hőmérséklete - állítólag magasabbat jobban szeretik, de azért így is menni kellene neki...
Előre is köszi a segítséget! ha netán már létezik a válasz a fórumon akkor elnézést, még új vagyok itt... nem olvastam végig mindent...
(#) gazszeres válasza feri196 hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Szia!
Ne kérj elnézést, hisz ez az oldal a problémák megoldására hivatott anno létrehozva. S mind hibázunk néha, ha egy rossz választ adunk. Pedig már jó magam is 30 éve javítok. ( én sem mindig tudom a helyes választ ).
Nekem elsőre repedt elektróda jön be. Ezt ellenőrizd. Többet kéne írnod a problémáról. Lehet bármi más is. Itt jó szakemberek válaszolnak neked, de jobban írd körül a problémát. Ha már elektródát cseréltél akkor lehet földelési hiba.
Még egy: Húzd szét a lángőr elektróda vezetékét, a vezeték és a föld közt ca 110 v ot kellene találnod. ha ez nincs a panelt kell szervizelni. STB.
Csak remélem, hogy jó úton járunk.
(#) toro válasza feri196 hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Szevasz!
A 102-es egy nagyon jó kazán! Talán a legjobb kategóriájában a piacon! A gyújtótrafó a vezérlőpanelen lévő 230-as forrasztását nézd meg, lehet, hogy un. hideg forrasztásos. Egyébként nem biztos, hogy a padlófűtésre kiválóan alkalmas, mivel a visszatérő vezeték rendszerint 40-50 fok körüki és a kazánköri hőcserélőn kicsapódik a rézoxid (attól lesz zöldes-kék)
Következő: »»   27 / 294
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem