Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Beírod az e-bay-en mit keresel, nagyjából azt kapod eredményül, amit az amatőrök vásárolni szoktak ilyen célokra. A pontosság az egy dolog, a felbontás egy másik pl. a legnépszerűbb ds18b20 felbontása 0,0625 Celsius, a pontosságát én 2-3 tizedre tenném, a K-tip hőelem felbontása 0,25 Celsius, pontossága kb. 005-1 fok. Stb....
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2017
Szóval Stb.... Most már túlinformált vagyok.
Nem tudjuk helyetted megkeresni, mi fér a pénztárcádba, mik a megbízhatósági pontossági igények, mekkora programozási tudásod van, melyik kommunikációs módokat részesíted előnyben Stb...
Nem, igazából te nem kérdeztél semmit.
Így kezdődött az előbb linkelt posztod: "Milyen típusú, intervallumú, pontosságú, és árú időjárás érzékelőket lehet venni, vagy csinálni?" Most erre mit lehet válaszolni? Szerinted majd valaki csinál neked erről egy hosszú tanulmányt, amiből választ kapsz majd arra a konkrét kérdésedre amit eddig fel se tettél? Ha meg valaki még így is segíteni próbál akkor meg bunkón regálsz.
Egy kérdést idéztél, és azt állítod róla, hogy nem kérdés.
Ezek szerint senki se tudhatja, hisz szerinted nem írták még ezt le sehol, ezt csak valami vállalkozó kedvű fórumtag írhatja majd le, miután rááldozta az életét a kutatásra, hogy felfedezze, és kikísérletezze. A kérdést feltettem, és arra várok választ. Pont amiatt, amit írtatok. Mert a kisujjamból nem tudom kiszopni, amit ti helyettem nem tudtok eldönteni, bár nem is azt kértem.
Jóvan, én részemről kiszálltam, te meg told csak így tovább nyugodtan.
Miért? Ha máshogy tolom, arra válaszoltok, amit kérdeztem? Arra nem akartok válaszolni. Attól, hogy azt mondom, hogy hú de jó, hogy nem arra válaszoltok, még nem fogtok arra válaszolni, és nem tudom meg amit nem tudok. Először tudjam meg amit kérdezek, aztán kérdezzem meg! Vagyis soha. Kösz!
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2017
Sziasztok!
Az szeretném megtudni, hogy ezt a spec kondenzátort: NEC TOKIN OE907 kicserélhetem e egy 330uf 2.5v tantál kondenzátorra. Laptopba a töltő bemenetén van.
Simán megoldható. Motoros szelep kell neked. Ha kap áramot nyit, ha nem kap, zár. Vannak három vezetékes szelepek is, ezeknek mindkét irányhoz kell áram. A kétvezetékesből van olyan, amelyik alaphelyzetben nyitott illetve alaphelyzetben zárt. Neked valószínűleg az utóbbi kell. Ezeknél a szelepeknél nincs megadva a minimális nyomás, csakl a maximális. Akár szárazon is kinyitnak, nem probléma.
Lásd melléklet.
Dátum, idő: GPS vevő: Ublox NEO 6M. Napkelte, napnyugta és a kettő közötti idő: Dátum és időből számítva. Házikó alapja: Bal oldal: kazán vízhőmérséklete, DS18B20. Jobb oldal: Füsthőmérséklet, K típusú hőelem és MAX6675. Beltér: Hőmérséklet DS18B20, páratartalom Si7021. Kültér: Hőmérséklet DS18B20, páratartalom Si7021, szélirány és sebesség TX20 kanalas szélmérő (használati utasítás, beszerzési forrás). Légnyomás: BMP180. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2017
Érdekes az elképzelésed. Nagyon pontosan akarod mérni a levegő hömérsékletét. Nem egy zárt helyen, hanem szabadban, ahol a levegő állandóan mozog, a hőmérséklet állandóan változik. Ennek pillanatnyi értékét szépen összegyűjtöd, és komoly energiafelhasználással átlagolod...
A szélerőt nem tudom hova tenni. Legfeljebb a levegő sebességéről lehet szó, azt a linkelt TX20 elintézi, lesetleg árban lehet lejjebb menni, Kínából, vagy saját készítéssel. A széliány eléggé elterjedt módszerek vannak, évszázadok óta, a keresőszó: szélkakas. A fő kérdés az, hogy mindezeket a rendkívül pontos adatokat mire akarod felhasználni. Hosszú távon átlagolt, kerekített értékeknek van értelme. Századfokos pontosság kültéri paraméterek esetén csak measurbáció. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2017
"Meteorológiai állomás" keresésére 82600 találat jött, igaz, hogy ezek csak 2/3-a kereskedelemben kaphatók ajánlatai - tényleg: egyszerű kérdésre - egyszerű válasz lehetséges.
Teljesen igazad van, de amit kérdeztél, arra mindre a válasz 10 oldal. Minden út 1 lépéssel kezdődik. Ne akarj azonnal megérkezni!
Én hőfokmérésre tudok egy filléres és pontos módszert NTC-vel és mikrokontrollerrel. Irányérzékelésre elvileg használható az optós-tárcsás módszer, de ez inkrementális, macerás hogy a kezdeti szöget minden bekapcsolásnál be kéne kalibrálni. De alapvetően minden megoldható valahogy. Csak nem biztos hogy érdemes hónapokig küzdeni egy pár tízezerből megvehető kütyü építésén. Ha hobbiból csinálod, akkor pedig nem igazán érdekes hogy milyenek vannak, csak az, hogy te milyet tudsz csinálni.
Létezik abszolút megoldás is, nem hiszem, hogy a szélirány mérésére pontosabb megoldás kellene, a nagyobb felbontásnál csak a zavarérzékenység nőne. Így csak egyszer kellene pozicionálni.
Ha egy Arduino iránytű modulja is van, akkor egy házba téve egy állandóan használható mobil állomása lehet.
Én olcsón akarok pontosan. A szélirányost meg most találtam ki magamtól, mert mint írtam, nem találtam leírást. Annyi leírást találtam, hogy EGY fototranzisztor érzékel 64 irányt, de hogy hogy arról semmit. Tehát az én ötletem szerintem jobb, mint amikről olvastam. Minden bekapcsolásnál lehet egy másik érzékelő, ami mondjuk a fogaskeréken beljebb van, ahol csak 1 fog van, így, ha az átmegy, akkor tuti arra áll. Kb. fél órán át terveztem, és a forgókondenzátortól eljutottam ehhez.
Mint írtam, találtam leírást a hőérzékelőkről, ott azt írták, amit írtam. Nekem tökmindegy, hogy ki írja a leírást a kérdésemre, de mi az, hogy ne akarjak egyből megérkezni?! Ha nincs leírás soha nem fogok megérkezni... Meg hagy olvassam már el egyből az összeset, ha akarom, ne kelljen már tíz évig várnom rá! Nekem ugyanúgy jó olyan leírás is, mint amit találtam, tehát fájlba, vagy hivatkozásba is megfelel, bár igazából szerintem a kérdésemre a választ még táblázatos formában is le lehetne írni. Nem azt kértem, hogy minden egyes létező darab részletes adatlapját gépeljétek be, hanem, hogy milyen van, az milyen pontos (intervallum), milyen részletes, stb., és mennyibe kerül. Szélerőre meg szintén mint írtam, azt a 2 platina hőmérős 2 drótos érzékelőt írták legjobbnak (hődrótos anemométer), amit magában nem találtam, és az elkészítéséről se találtam leírást. A többiről, mint írtam, nem találtam leírást.
Egészen konkrétan feltaláltad a referenciajelet az inkrementális forgójeladóhoz, de azt ne felejtsd el, hogy a méréshez nullázáshoz a bekapcsolás után alaphelyzetbe kell állítani a mérőrendszert, vagyis referenciajelre kell forgatnod a "szélkakast", ami nem lehetetlen ugyan, de fenn egy árbocon már kihívás. (Talajszint közelében pedig nem lehet, mert a turbulens áramlatok meghamisítják a mérési eredményt.)
Az elfordulás irányának az érzékelését is megoldottad?
Az egérbe megoldották. Abba hogy? A nullázásra meg megoldás az is, ha addig nem mér, míg nem nulláz egyszer, meg az is segíthet tajta, ha több szintes a fogaskerék, csak ez már növeli a méretet. Én direkt minire gondoltam, hogy érzékenyebb legyen. De meg is lehet pörgetni valamivel, a nullázáshoz nem kell pont arra állni, csak átmenni rajta.
Van egy régi rezsóm, szétfoszlott benne a szigetelő. Olyasmi lehet, mint ami a gázkazánba van. Mi ez, és milyen boltba lehet venni? Vagy mivel helyettesíthető? Lehet még venni tápcsatlakozót hozzá? Ami van hozzá, az műanyag, így a földelés nemigen van a lemezen.
Értem már és köszönöm. Megint tanultam . A suliban azért nem részletezték ennyire részletesen a puffer méretezését. Annyit mondott a tanár, hogy általános ökölszabályként fogadjuk el hogy ahány amper az áramfelvétel, annyiszor 1000µF legyen legalább.
Egy láma kérdés!
Ha egy ilyen LCD-ről leveszem az I2C ic-t akkor tudok ugyan ugy kommunikálni vele az eredeti lábain mint egy szoló LCD-vel.... Ugye?
Szerintem ez ugyanaz a Hitachi HDxxxxx chip-es LCD kijelző mint amit ilyen I2C modul nélkül is megvehetsz, és persze ez a modul kapható külön is (Bővebben: Link). Szóval igen, szerintem ugyanúgy tudsz.
Annyi szívásra készülj fel, hogy 16 pin van beforrasztva, és szerintem mindkét oldalon van vezetősáv plusz közte furatgalván, ezt nem egyszerű roncsolásmentesen levenni. szerintem jobban jársz ha veszel egy másikat, vagy megpróbálod valakivel elcserélni.
Bár nem nagyon ide tartozik, de ónharisnyával és kis folyasztószerrel gyönyörűen ki lehet szedni és semmi károsodást nem szenved.
Nem egyet sikerült már kiforrasztanom. Vagy a másik lehetőség a hőlégpáka.
Én valamikor régebben kérdeztem itt egy 2x20 pines, rossz oldalra beforrasztott csati kiforrasztásáról, hát nem sok jóval bíztattak. Persze meg lehet csinálni.
Az egérben nincs megoldva a nullázás, az csak irányt ad (a felbontásának megfelelő mennyiségben, egységnyi úton). A számítógép dönti el, hogy ezt hogyan veszi figyelembe.
Hőléggel egészen biztos, hogy megsütheti a kijelzőt. Bár nem lehetetlen, de kár ilyesmivel kísérteni a kijelzőt. El kell csipkednie a tüskesort, így elválik a két panel és egyesével már a szokásos eszközökkel helyreállítható.
Nem is a nullázásról volt szó, hanem az irányról. A nullázás meg van oldva az átmenéssel. Az van megoldva az egérben, hogy előre tolom, vagy hátrahúzom.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2017
Az irányt két fotokapu tudja levenni, amik a furatosztáshoz képest fél osztással el vannak tolva.
Kezdésnek...
Lehet igazad van, bár akkor nálam x akta volt, hogy nem sült meg a kijelző hőlégpákával.
De egyszerűbb lenne a mai egérből kiindulni, az alatt Medvesajtos dobozt is forgathatok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |