Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Egyébként a főtekercsnek kell lenni, a munka javát végző tekercsnek, tehát nem hiszem hogy károsodik. (De nem árt egy kis bimetáll kapcsolós védelemmel is ellátni.)
Üdv Mindenkinek!
Van kettő villanymotorom és nem tudom, hogy melyik is lenne a legmegfelelőbb számomra a kúpos hasítógépemhez... Sajnos nincs 3fázisom, ezért gondolom nem lesz egyszerű! Melyikből tudnám a legtöbbet kihozni szerintetek?
Nem tudom milyen fordulat és nyomaték kell a hasításhoz, de szerintem a kisebb fordulatszámú az optimálisabb. (Ott majdnem 2X akkora a nyomaték.) Bár az ékszíjtárcsáktól is függ. (Mivel a motorok teljesítménye azonos, így az áttétellel kell játszadozni.) Itt egy link (ebben is 1440f/min.-est használnak.) Bővebben: Link
Pontosan én sem tudom, tudom de állítólag 200-250-s fordulat elég. Nyomaték meg a fa csomósságától is függhet. Gondolom, hogy minél több annál jobb...
Hányszor megnéztem ezeket a videókat és milyen szépen elkerülte a figyelmemet hogy miből is rakta össze a fickó... KÖSZI... Több szem többet lát... Holnap le is cserélem a mocit...
Üdv! Azt szeretném még kérdezni,ha ezt a motort teszem fel akkor milyen üzemi és milyen indító kondit tegyek fel és hogyan? Átnéztem az egész témát itt a fórumon de nem igazán jött le nekem a dolog. Szerintem bennem van a baj...
A motor jelenleg deltába üzemel.
Sajnos erre én sem tudok most így választ adni. (1 f.-ú mociknál tudom, de 3f-nél nem. Számolni meg lusta vagyok.) Biztos jön majd valaki aki megmondja.
Ahogy én kivettem kw-ként 70mikrot kell neki adni.Tehát nekem legalább 150mikros kellene. No de ez üzemi vagy összesen kell ennyi... Na ebben kell nekem a hozzáértők segítsége mert valahol elvesztettem a fonalat!
Addig is köszönöm...
Ez sok lesz üzeminek szerintem. (De, mint írtam ebben nem vagyok biztos.)
Üdv fórumlakók
Találtam egy oldalt villanymotor.lap.hu. Link Bővebben: Link . Pár percig voltam ott ,érdekes. Üdv
Üdv
Lenne egy kérdésem. Van egy AUTOMATA mosógép motor amit(amin) fixre kötöttem a kondikat ,mivel üzem közben így van kötve .Tapasztalatom 2+1 kondi nem melegszik akár 2800(2 kondi) akár 400(1kondi) fordulaton járattam ,persze a motor sem .Ez üresjáratban történt. Melegedhet-e terhelve avagy nem ? Valaki próbálta-e így ? A motorhoz való eredeti kondít eredeti helyen használtam. Másik tapasztalat , amelyik fordulatot nem használom ott a kivezetéseken 0 V-ot mérek így akár össze köthetném, még egy infó a két tekercselés egymástól független . 2x3 kivezetése van (nem 3 fázis ) 1 fő 1 segédfázis és 1 közös mindkét fordulaton. Válaszotokat véleményeteket előre is kösz. Üdv
Ha te készíted a képen látható szerkezetet:
Az egysoros ékszíjtárcsa helyett legalább kettőt tegyél. Jobban jársz, ha a lassúbb motort teszed föl. 120 mikró indítókondenzátor és kb 40 mikró üzemi kell hozzá. A 2,2 KW-ból kb 1,5 KW marad.
Üdv! Végre itthon...
Igen én csinálom a szerkentyűt. A tárcsa csak ideiglenesen van rajta a míg ki lett próbálva. Ez csak 270mm, 300mm lesz rajta. Köszi a kondi infót, azt még esetleg megtudnád mondani hogyan kössem be a kondikat? Láttam példákat de az egy dolog...
Sziasztok!
Adott egy iratmegsemmisítő motorja (1fázisú), amit szeretnék működésre bírni. A motor bekötésére lennék kíváncsi, hogy mit hova kell kötnöm ahhoz, hogy az egyik illetve másik irányba forogjon. A motoron lévő adattáblát mellékeltem, de számomra nem világos a bekötés. ) Kösziönöm ekőre is a segítséget!
"Ez csak 270mm, 300mm lesz rajta."
Attól még 2soros kell rá. Kevés a felület a teljesítményhez. Nem a nagy tárcsán, a kicsin. ! "Láttam példákat " Másképp nem is lehet bekötni. Tekercsek deltába. Egyik csavarra fázis, másik csavarra nulla, az üzemi kondenzátor meg a harmadik csavar és valamelyikre a kettő előző közül. Attól függően, merre forog megfelelően. Az indítókondi meg párhuzamosan az üzemivel, csak közé egy nyomógomb.
Érdekes, hogy a távolkeleti gyártó még a szürkét sem tudja helyesen leírni angolul (Gery).
Szia! A fázist a zöldre, a nullát a fehérre. A kondenzátor egyik végét szintén a zöldre, a másikat pedig a feketére. Forgásirány váltásra csak akkor lenne lehetőség, ha ki volna hozva a biztosítéknál lévő kötési pont is, mert vagy a fő (M), vagy a segédfázis tekercsben (A) kell áramirányt váltani. Ha a pirosra kötöd a nullát, akkor az egyik védelme ki van iktatva a motornak. Ha a fehér szállal nem indul el, akkor a pirossal mennie kell, HA ép a tekercsvédő biztosíték.
Szia!
A motor tuti, hogy megy mindkét irányba, mert az iratmegsemmisítőn volt irányváltás. A kivezetésen megvan mind a 4 színű (szürke,fehér,piros,fekete) vezeték. Esetleg az alábbi elképzelésem jó lehet? egyik irány: N - fehér, L - szürke másik irány: N - fehér, L - fekete Vélemény?
Üdv!
Hát ott a fekete vezeték! Nem az a másik irány? próbáld így: Nulla a fehérre (vagy a pirosra, ahogy VIM írta) Fázis a szürkére(egyik irány) Fázis a feketére(másik irány) Üdv! Tomi
Szia!
Igen ez lett a megoldás amit te is (korábban én is) megadtál. Kipróbáltam és működik minkét irányban. Köszönöm VIMnek és persze Neked is, hogy foglalkoztatok a problémámmal. Lutyii
Persze ez akkor működik így, ha feltételezzük , hogy az M és A jelű tekercsek egyformák. Mert a leírásod alapján: szürke-fehér betápnál az M a fő tekercs, a fekete-fehér betápnál meg az A a fő tekercs. Esetleg a visszaforgásnál feltételezik a rövid idejű használatot, és megengedhető a melegedés.
Üdv!
Valóban így van, csak a leírásból ill. az adattáblából gondoltam arra, hogy a kondi gyárilag rá va építve. Eredetil alkalmazásban is gondolom egy sima váltókapcsoló kapcsolta. Viszont igazad lehet. Nem biztos, hogy egyforma a két tekercs. Lehet, hogy visszafelé járatva(eredeti bekötés szerint) csak rövid ideig bírja. Talán a fekete vezeték lehet a fordított irány? Csak mivel külön van a többitől a rajzon? De ez szerintem látható is ill ki lehet mérni, mivel nyitott a motor. Üdv!
Üdv Mindenkinek!
A minap találtam a padláson egy régi villanymotort. Mivel 8 kivezetése van ezért megakadtam a kipróbálásakor. A fórumot nézegetve találtam róla 1 fázisú bekötési rajzot, indítórelével. Kérdezném, hogy lehet-e ezt a motort 3 fázison üzemeltetni? És azt is hogy akkor ehhez a motorhoz semmiféle kondenzátor nem szükséges 1 fázisú üzemnél? Köszönöm előre is a válaszokat!
Ahogy a bekötésből és a kapocstáblából is látszik, ez egy régi 110/220-ra készült mosógépmotor. A segédfázis fázistolását úgy oldották meg, hogy az indítótekercs vékonyabb vagy éppen sárgaréz huzalból készült. Nem kell hozzá kondenzátor.
3 fázisra csak áttekerve használható.
Üdv!
Köszönet a gyors válaszért! Menet közben kipróbáltam az itt talált rajz alapján bekötni. De sajnos nemigazán működik a dolog. Csak ritkán áll a forgórész olyan állapotban hogy ne kelljen belökni. Általában csak búg meg remeg. Be kell lökni. Néha azért elindul (csak indítógombot használtam), de csak bizonyos polaritás mellett. Aztán meg az is problémám hogy arra forog amerre belököm. Gondolom régen sem kellett belökni a mosógépet, tehát valamit nem jól csináltam. Nem tudsz esetleg egy jobb bekötést adni hozzá? Köszi!
Szia! A rajz alapján próbáld meg bekötni, mert az amit találtál, azon az áthidalások nem jól vannak (pedig én raktam fel azt is), bíztam benne, hogy nem okoz különösebb gondot átkötni más polaritásra. A főfázis tekercs az:V2-U2, V1-U1 a segéd pedig:W1-Z1, W2-Z2. Nincs kondenzátor, vagyis nem volt régen használatos ezeknél a motoroknál, csak indító relé.
Szia!
Köszönöm szépen a válaszod! Megyek és ki is próbálom, majd jövök az eredménnyel.
Kipróbáltam, de nemigazán működik a dolog. Mindkét irányba próbáltam bekötni, a forgásirányt próbálja is tartani de igazából arra forog amerre belököm. Sajnos önmagától nem tud beindulni, csak nagyon ritkán áll úgy a tengely hogy sikerül neki, akkor is nagyon nagyon lassan.
Holnap megpróbálom kimérni a tekercseket jók-e. Én erre gyanakszok még. Jól értem, hogy pl nem V1-V2 egy tekercs hanem V1-U1? Továbbá kérdezném hogy érdemes lenne kondenzátorral próbálkozni, hátha azzal jobban indulna?
Igen. 220V-ra sorba vannak a tekercsek kötve, 110V-ra pedig párhuzamosan. Az a négy tekercs van benne amit a betűjelzések szerint leírtam. V2-től U1-ig a főfázis tekercs, U1/Z2-W1-ig a segédfázis lenne. Ez biztosan így van. Ha minden igaz a tekercsek 110V-ra vannak tekercselve, de a segédfázis része annál is a Z2-W1-t képezi.
Üdv!
Ennek a motornak a bekötéséhez kérnék egy kis segítséget. Azt hiszem Bácska tipusú szivattyúmotor. Ellopták de meglett és így kaptuk vissza és szeretném bekötni. Előre is köszönöm!
Szia! A fényképezőgép ikonra kattintva minden képet megnézhetsz ami ehhez a témához tartozik és így ez a bekötés nagyon megegyezik a Te motorod bekötésével, csak itt fejjel lefelé kell nézni, mert nálad sárga a főfázis, fekete a segéd.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |