Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hello! Ahogy Ferci írja. Kivét ha 220V egyfázisra van bekötve a motor és a 230V épp az U1-W1-re megy, mert akkor nem csináltál semmit.
ForgasirányváltásSziasztok. Segitenétek, hogyan lehetne ennél a motornál forgásirányváltást eszközölni. Köszi elöre is.6 vezeték van. 2 a hőkapcsolóra megy 2 a kondira és 2 a betáp
Szia! Ha a használat során szeretnél forgásirányt váltani az nem lehetséges de az is kétséges kimenetelű, hogy az állórészt megfordítva ez kivitelezhető. A motor az röpsúlyos kapcsolású kondenzátor indítású?
Szia. Állórész megforditasa nem opció mert a motorkialakitás nem egyforma elöl és hàtul. Nem látok benne semmilyen röpsulyos kialakitast. Ez a kondi van benne.
Akkor a tekercsfejben van elkötve a fő és segédfázis tekercsek kivezetése és csak azok megfelelő végeinek összekötése teszi lehetővé a forgásirányváltást. Onnan gondoltam, hogy röpsúlyos, hogy a hőkioldó és betáp szálai nem azonos színnel vannak kihozva de még így is furcsa a számomra. Kicsit többet is mutathatnál a motorból vagy ha van rajta adattábla és esetleg olvasható is arról jó lenne egy kép.
A motor adattáblája elèggé lekopott. De felrakom magat a gépét.
A kompresszornak adott forgásirányban kell forognia? A hűtés szempontjából nem mindegy, hogy merre forog? Nem a saját motorja a gépnek? Miért kell, hogy fordítva forogjon a motor? A motorral mást szeretnél hajtani és azért kellene, hogy fordítva forogjon?
A motor és a tartály a régi. A kompresszor az uj, és igen ennek a hűtése végett kellene a forgasirányváltás
EVIG motor, betonkeverőSziasztok!Adott egy betonkeverő, amin egy régi EVIG motor van. Ezt kellene életre kelteni. Van rajta egy ismeretlen kapacitású indító kondi illetve egy nyomógomb. Tudnátok segíteni hogy hova kössem a fázist illetve hova a nollát illetve a kondit és a gombot? Az eredeti kábelezés teljesen használhatatlan, mivel mindegyik fekete színű vezeték volt és el szakadt, igy nem tudom hova mit kössek. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2025
Hello! Ezt találtam..
Helló! Csatoltam képet. Csak kézzel rajzoltam a te képedre, de érthető. A két kép a két forgásirány. A kondi méretét nem tudom. Indítónak jó lehet 80-120uF. Ki kell próbálni. A motor ugyanis nem gyári tekercselésű ( ha ezeket mérted rajta) Eredetileg háromfázisú volt és áttekercselték egyfázisúra ( ezzel semmi gond)
Esetleg tehető rá üzemi ( állandó) kondi is ( a nyomógomb kikerülésével) az indító mellé, aminek értéke max 10-20µF lehet, de meg kell próbálni anélkül. Ha rendesen viszi a keverőt, akkor nem kell. Esetleg ha nagyon morgós a hangja, próbára rátehető egy 10uF. Ha csendesebb ( és ha van lehetőséged áramot mérni, akkor kisebb az áramfelvétel) akkor maradhat az állandó kondi is. 1 fázisú villanymotor bekötéseÜdv mindenkinek!Kérdésem az lenne hogy valaki ismeri ezt a típusú motort, vagy legalábbis a bekötését? Az elektronika kuka lett valami miatt és merném a motort hogy az jó-e, de nem tudom hogy a kivezetések között ki kicsoda. Az 1-es és 4-es kivezetés között 7,8R van, míg a 2-es és 3-as között 5,6R. Az 5-ös és 6-os között pedig 9,3K. Öntartó kapcsolóval van működtetve eredetileg. Csatolom a képeket is.... Előre is köszönöm a segítséget!
Szia! Nem tudom, hogy mit szeretnél ezzel a motorral kezdeni de ott van rajta, hogy S6 azaz szakaszos üzemre alkalmas és csak a teljes terhelésének a 60%-ára.
Szia!
Konkrétan ez egy térkő vizes vágó motorja. Eredeti gép és ment is eddig, csak valakinél tönkrement és csak most derült ki.
A panelnak a másik oldalát azt elfelejtetted vagy nem is akartad megmutatni?
Csak elfelejtettem, de közben már vissza rajzoltam, csak még van híja az alkatrész beazonosításnak, bocsi.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2025
Delta vagy csillagSziasztokEzt a 4kW motort csillagban vagy deltában kell bekötni frekiváltóval? Van ott középtájon egy delta jel, de 400/690v nincs. Köszönöm
Maradjon úgy, ahogy van, azaz deltában!
Átkötötték csillagba, ezért kérdem. Én nem tudom hogyan volt eredetileg.
Az adatlapon delta kötés szerepel. Ekkor érvényes a 380V, ami ma már több. Hol használhatták 690 V-ról? Sehol. Ilyen feszültségű hálózatról nem tudok.
Nem is régi ez a motor. 2018. 05. De legalább jó nehéz. Szokatlanul nehéz kínai létére. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2025
Ki kéne deríteni hogy nem tekercselték e át, mert adatlap szerint ez egy delta 380V-os motor amiknél nem szokták kihozni a 6 tekercsvéget. Ha gyárilag kihozták volna akkor jó eséllyel fel lenne tüntetve a csillaghoz tartozó 690V is. Gyanús hogy át van tekercselve 400/230V-s csillag deltának. Főleg ha most csillagban működik 3 fázisról.
De milyen frekvenciaváltóhoz? Mert ez normálisan csak olyannal fog működni aminek 400V-os kimenete van (az egy fázisú bemenetesek tipikusan nem ilyenek). Persze csak ha nincs áttekerve. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2025
3fázisú bemenetű a frekiváltó, hát nem üzemelt még, csak mint utólag kiderült kipróbálták. Csak este odamentem a motorhoz megindítani és mondták hogy ne indítsam mert füstölt. Állítólag csak pár másodpercre próbálták.
Egyébként nem volt áttekerve, gyári motor. Ez a frekiváltó: fuji electric frn003g1s-4u
Szia! Ettől többet nem lehet róla találni de kár volt átkötni csillagba ezt a lassú fordulatú motort. A füst pedig semmi jónak a jele.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |



















