Fórum témák
» Több friss téma |
Igen a pic12F675 van benne többször is töröltem és újra programoztam de változatlanul semmi a nyákot is már átnéztem 5-ör de ott sincs semmi gebasz. :S
A tápfesz rendben volt? Tudod a PIC12F685 figyeli azt is ha az akksi lemerül lekapcsol.
Igen rendbe volt mert labortápról adtam neki a feszt.
Sziasztok
Én is segítséget kérnék RC autó ügyben ezért nem indítottam új topicot. Szóval A kérdés a következő : Az autó kormányszervóját szeretném nagyobban megoldani.Jelenleg egy 10Kg húzóerejü szervó mozgatja egy kb. 4-5 kilós kis autó kerekeit. Szeretnék egy 110ccm quadot átépíteni RC re . A gyenge pont a kormányszervó mivel annak követnie kell a távirányitó mozgását , méghozzá elég gyorsan . Hogyan tudom megoldani egy ezt a vezérlést , ha mondjuk a servot egy ablaktörlő motorból oldam meg? Vagy valami ilyen megoldás is jó de sokkal gyorsabb kell legyen: http://www.youtube.com/watch?v=TmjrNuw13qo *
Talán egy személyautó elektromos kormányszervó motorja jó lehet ide. Az ugyan az autóban csak rásegít, de itt alkalmas lehet a kormány mozgatására.
Múltkor láttam a vaterán 8000Ft a Toyota kormány szervó.
45A kell neki.
Van clio kormányszervóm de az piszok nagy , továbbá nem is a motor a problémám hanem annak a vezérlése.A motort meg tudom oldani egy sima ablaktörlőmotorból is .
Sziasztok,
Nem igazán tudom hova kellene ezt a kérdést feltenni, remélem jó helyet találtam itt neki. Házilag építek egy RC-autót, adóm, vevőm, szervóm viszont szabályzóm meg motorom nincs. Az autó technikai felépítésével nincs problémám, az elektronikával annál inkább. Úgy gondoltam hogy megépítem az autót, majd keresek egy szabályzó kapcsolási rajzot, megépíttetem valakivel, majd ehhez választok egy olyan motort ami az én igényeimnek is megfelel és a szabályzóval is kompatibilis. A következő kapcsolást találtam, amit egy jó barátom el is tud készíteni nekem ha megfelelő: Bővebben: Link Az lenne a kérdésem hogy erre mekkora motort lehet kötni? Persze nem a végletekre vagyok kíváncsi, nem kihegyezni akarom a rendszert, azt szeretném hogy működjön és élvezzem az építést. Szóval a biztonságos szint amit rátudok kötni (biztonságos mind a szabályzóra mind a motorra.) Nem szabad magas árakban gondolkodnom, HPI Saturn 15T és hasonlók.. 3ezer akárhányszáz forint. Illetve ha a linkelt kapcsolás nem jó úgymond "semmire" akkor tudtok hasonlóan egyszerű kapcsolást adni? Előre is köszönöm a válasz(oka)t! Bence
Elnézést, már nem tudtam szerkeszteni. Közben megtaláltam a "hivatalos honlapját" a kapcsolásnak és rájöttem hogy ez nekem nem lesz jó mert hátrafelé nem megy, mivel repülőbe való.Szóval a kérdés annyiban módosul hogy nem e tud valaki olyan autó szabályzó kapcsolást ami működik is? Olyan kell ami leköveti a távirányitón az előre gomb mozgását, szóval nem csak on/off-ot ad a motornak.
Fontos lenne, előre is köszönöm.
Meglett a hiba a kapcsolásban, rossz volt az ic.
Viszont egy olyan problémám lenne, hogy ha egy nagyobb teljesítményű motort akarok rákötni a vezérlőre akkora áramot vesz fel a motor hogy az elektronika letilt a feszültségesés miatt. Azt szeretném kérdezni hogy nem tudnál nekem segíteni hogy hogyan lehetne ezt kiszedni a programból?
Mi lenne, ha a fő okot, a feszültségesést szüntetnéd meg? Erősebb akku esetleg megoldhatná a gondot. Régebben néztem a programot, de mivel nem vagyok otthon sem a PIC-ekben, sem az Asm nyelvben, így sokat nem tudok segíteni. Viszont azt meg lehetne csinálni, hogy a feszültség figyelésre kötött lában a PIC tápjára kötni, mivel az stabil 5V. Így ő azt hinné, hogy jó a fesz és nem tiltana le.
Megoldottam, átkötöttem az 5 voltos fesz-re egy kisebb ellenálláson keresztül+kapott egy nagy puffert és így most működik.
Köszi a segítséget!
De ha ezt kivennéd a programból akkor nem kapcsolna le a cucc ha túl meríted az akksit. Ezzel rontod az akksidat, és nem is beszélve arról, hogy a motor előtt lévő fetek gate-jeit rendes jellel kell vezérelni, mert különben össze nyitnak, és halál mindenkinek. Én már láttam 140A-es vízhűtéses vezérlőt sz..rá égve. Ott rosszul lett konfigurálva az akku pack feszültsége a vezérlőben.
Szoktak még betenni a fetek elé egy step-up konvertert, hogy az akksi fesz be esésekor se legyenek veszélyben a fetek.
Hali mindenkinek
Az alkatrészek között találtam egy RC adót és vevőt az adót sikerült helyrepofozni (csak a ledet és a negatív kábelt kellett vissza forrasztanom ) de sajnos a vevővel nem boldogulok egy kábel sincs rajta van rajta 9 db tranzisztor, 1 IC, egymás mellet 4 ellenállás még és külön egy ellenálás 2 db kondenzátor van rajta egy tekercselés is amin szerintem a frekvenciát lehet állítani mivel a a vasmag kicsavarható az alján is találtam pár tranzisztor és ellenállás képet csak jövő héten tudok felrakni mert a koleszben hagytam az adat kábelt ja és at van ráírva hogy GK-02IPAO 2010.3.19 az IC-n van valami írva de nem tudom elolvasni kéne egy kis segítség hogy hogyan tudnám vissza forrasztani a kábeleket előre is kösz minden segítséget
veszel egy occsó szervót pl futaba s3003 az elektronikába belenyúlsz úgy, hogy a motor kivezetéseit megcsapolod(vagyis a motort kiveszed és csak a vezetékeit vezeted ki), és kivezeted a házon kívül. erre a 2 vezetékre teszel egy erős h hidat. vagy fetekkel vagy pedig relével. (én építettem már relével egy ilyent) ezzel vezérled az ablaktörlő motort. a quad kormányát pedit összekötöd a szervó karjával, hogy ha a kormány fordul akkor a szervóban lévő potméter is forduljon.
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy adott egy RC autó. Amihez szereztem egy távirányítót mert az nem volt hozzá alapból. Viszont eléggé vacakol. Az első probléma az hogy csak akkor működik ha hozzáérintem a távirányító antennáját a kocsijának a "kábeléhez" mert az antenna le lett róla szedve és csak egy drót van oda forrasztva. Aztán ah sikerülne megoldani ezt a problémát jöhetne az hogy amikor működtetném az rc autót,csak néha csinálja azt amit szeretnék. Szóval nyomom pl az előrét és hátrafelé megy.
Sziasztok! Sikerült megoldani az RC autós problémát egy kristályal viszont még mindig gond áll fennt, méghozzá az hogy nem akar kanyarodni az autó: És fogalmam sincs hogy miért. Ha a kanyarodást nyomom akkor is előre megy a kocsi.
Sziasztok
Egy kis segítséget szeretnék kérni módélautó szervó irányításban mert amit interneten találtam nem működik egy áramkör jó lenne ami működik mert szeretném megnézni hogy eleve nem sikerült e elcseszni a szervót Köszi előre is
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy kb 1 éve vettem egy használt RC autót, Nikko Thunder Falcon a típusa.
Már mikor megvettem gondoltam, hogy az aksi a korából adódóan rossz, így is lett, vettem hozzá egy másikat. A gyári 7.2 V-os 1700 mAH, NiCD, az új 7.2 V 4000 mAH NiMH lett. Gondolom ez nem jelentene gondot, az új aksi max tovább tart. Az elsö probléma kb. 2 hete jelentkezett, a kocsi kb. 10 perc hajtás után megállt, amperszag, majd füst. Szétszedtem, úgy néz ki, hogy a motor adta meg magát. Motort vettem másikat, nem találtam teljesen olyat, mint a gyári (gyári RS540SH, az új valamilyen HPI gyármányú 540-el egyenértékü motor), majd 10 perc tesztelés után újra gond: autó nem hajlandó elöre menni... Azóta is ez a helyzet, hátrafele megy, elöre nem A motor pólusait megfordítva ugyanez a helyzet, mivel 2 motort vettem gyorsan kipróbáltam a másikkal is, semmi változás. Az elöre iránynál olyan hangja van, mintha a relé kettyenne, valószínüleg ott a bibi valamerre. Vajon mi a helyzet megoldása, érdemes tovább javítgatnom a kis autót? Gondolom a relét kellene most kicserélnem... Vagy esetleg már alapból nem jó, hogy nem gyári alkatrészek lettek bele rakva? Köszönöm a segítséget.
Szerintem cseréld a relét és meglátod. Ezek a szerkentyűk úgy vannak tervezve, hogy előbb utóbb minden elpusztul bennük. Csak folyamatos alkatrész cserével tudod használni. Ha a gyárinál jobb alkatrészt használsz az egyáltalán nem baj.
Hm, kicseréltem a relét, sajnos csak 12 V-os volt, de már a boltban kipróbáltam, hogy kisebb V-on is kapcsol.
Eredmény: Kicseréltem mindkét relét, ment is rendesen utána, de kb. 5 percig happy minden, majd 5 indulásból 1x az elöre helyett hátrafele indult el, és ment is amíg meg nem álltam. 10 perc után már 10 indulásból 9x hátrafele ment, mostanra már mindig hátrafele megy A fene se látott még ilyet, valakinek ötlet, most éppen mi ment tönkre?
Én megnézném még a relé előtti végfokot, hátha elmelegítette magát. Az is lehet, hogy az eredeti relé tartalmazott visszacsapó diódát, és a mostani meg nem. Ez például kinyírhatta a meghajtó tranzisztor(oka)t. Esetleg egy fotó is jól jöhetne, hátha látunk rajta valamit.
OK, este szemrevételezem a panelt (mióta elkezdte ezt a hibát nem borítottam még szét), lehet valami tényleg látszik külsöleg, készítek fényképet is egyúttal... Ha a visszacsapó diódás verzió az igaz, akkor most másik relé + tranzisztor csere?
Gyanítom, hogy ha dióda hiányos, akkor a relé megmaradt, csak szétlőtte a tranyót. De nagyon előre szaladtunk, nézzük azokat a sztárfotókat!
Senkinek semmi ötlete, hogy mi lehet a hiba? Hol kezdjem a tesztelést/cserélgetést?
Jó lenne tudni, hogy milyen a műszerezettséged!
Jobb híján egy multiméterrel nézz rá a motor kivezetésére, miközben a távirányítót nyomod előre! Aztán menj tovább a tranzisztorra, méregesd végig a lábait, és lehet hogy a végfok tranyók előtt is van még pilóta tranzisztor, akkor azt is nézd meg (a fotókból nem derül ki egyértelműen, de a rajzolat alapján vissza tudod követni). Persze a tranzisztorok lábkiosztását túrd elő a netről, hogy ne vakon kelljen méregetni! Miután így végigmérted, akkor engedd el a távirányítót, és mérd le újra, hogy mi a változás! Aztán a hátramenettel ugyanígy! Mintának tekintheted a kormány oldalt, mert úgy vettem ki, hogy az működik. Szerintem teljesen ugyanaz lehet a felépítése, mint az előre/hátra fokozatnak.
Hello!Kellene az új rc autómba egy motorvezérlő,úgy hogy ugye a vevő-ől jön 3 vezeték, a "+" "-" és "signal"
na nekem annyi kellene hogy van 2db Fet (irf640) ezek hajtanak majd meg egy relékből-álló H-hidat (ez már kész) Tehát az kell hogy amikor a távirányítón meghúzom a gázkart akkor az egyik fet nyisson ki teljesen, amikor pedig előretolom akkor a másik fet nyisson. Mindig csak 1 fet lehet nyitva!! és szeretném ha lehetne állítani az érzékenységét, hogy mekkora gázadásnál nyisson. a vevő alaphelyzetben, amikor áll a kocsi 1.5ms-os jelet ad teljes gáznál 2ms hátramenetben pedig 1ms, amikor ennél kisebb akkor nyit az 1-es Fet ,amikor pedig nagyobb akkor nyit a 2-es fet. Pic nélkül akarom megcsinálni, és minél egyszerűbben
Vagy akár lehet pic-el is mert van egy bontott: atmel749 24c21
de akkor légyszi írjatok egy linket ahol van ehez égető, program nevét amivel égetem és a programot mert nem értek ezekhez a pic-ekhez.! Köszi előre |
Bejelentkezés
Hirdetés |