Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a kiegészítés, nem "ugrott" be ez a HMLI jelzés....
Nem véletlenül került törlésre a lámpagyűjtős téma! Ne kezdjétek itt!
Sziasztok!
Vettem egy PRK-4 sterilizáló 220watoos csövet, hogyan kell bekötni, és mekkora folytó kell elibe? Köszönöm a segítséget!
Szereztem egy nátrium-gőz lámpa gyujtót,400w
és 4db 40 wattos folytót, valamint egy 125wattosat, meg egy 400 wattos is van, csak nem tudom minek. A gyujtón van egy kapcsolási rajz, ha úgy kötném be mint a nátriumot, akkor világítana?
Így kötöttem be, próbából.
A folytón 2 kivezetés volt, nem tudtam mit kezdjek a gyujtón lévő bekötéssel, ezért lekötöttem nullára. Holnap fogom kipróbálni, kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Ez a cső kiégeti a szemed... Azt a drótot pedig a fázisra kösd, mert ugye a fojtó oldala a fázis.
Ja, igen a rajz szerint fázisra kötöttem.
tudom hogy sterilizáló lámpa, ezért lesz heggesztő pajzs nálam.
Ebben is az a jó, hogy ha elrontod, a szemedbe robban. Ez a gyújtó ezzel a fojtóval nem fog működni, ugyanis ehhez olyan fojtó kell, amin van segédtekercs a nagyfesz impulzus létrehozásához. A nátriumos gyújtó amúgy sem jó ötlet a higanygőz kisülőcsőhöz, és valószínűleg nem is szükséges, többnyire segédelektródával gyújtanak ezek a csövek (nem látom ezen, hogy van-e). A fojtót meg méretezni kéne, üzemi áram hiányában semmit nem lehet tudni, sokszor leírtuk: Nem a teljesítmény számít, hanem az üzemi áram.
Két kivezetés van a lámpán.
Nem lehetne két foltóval bekötni ezt a gyujtót? A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2016
Működik!
A Tungsram PRK-4 220W sterilizáló lámpát 1db 40w os folytóval sorbakötöttem, 230V ról működtetve. Elsőre begyújtott, nagyon gyenge fénye volt, még a hegesztőpajzson keresztül sem lehetett látni. Holnap megpróbálom 2db folytóval, hátha erősebb fénye lesz, jó lenne egy adatlap, de csak a prk-4 700wattos adatlapját kaptam meg, simpitől. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2016
Ahhoz képest hogy 50 éves, vadonatúj.
azért töltöttem fel a képet, és írtam le mindent egy hozzászólásban, mert segíteni akatram azoknak akik ugyanúgy keresik ennek a lámpának az üzembe helyezésének módját, és így talán megtalálta vona valaki a gugle képek között. Nem gondoltam vona hogy gond lesz ez.
Szia!
simpi által linkelt adatlap cirill betűs, így rákerestem én is cirill betűvel. A ПРК-4 220 вт orosz megfelelője a ДРТ-220, látható az összeállítás nevű képen. A ДРТ-220 adatlapján látható, hogy 70V égési feszültségen 3,7A folyik a lámpán.
Nagyon köszönöm!
Egy óriási neked!
Már azt hittem hogy minden megoldódott.
Most próbálgattam a különböző folytókat, és miután két jó folytót rákötöttem, nem gyújtott be. Milyen gyújtót használhatok ehhez a lámpához? Van itthon egy villanypásztor, esetleg azzal begyújthatom, most ideiglenesen? A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2016
Sziasztok, olyan kérdésem lenne xenonnal kapcsolatban, igazából több is, hogy a H4 izzonak mi a gyari bekötési módja, miért valtozik a negatív helye, rajzokon és leirasokban eut találtam viszont szerintem egyszerűbb lenne 3 csatlakozó a h4, egy negativ, ha egyiken +12 akkor tompított, ha harmadikon +12 akkor reflektor.
Azért szeretném ezeket tudni mert próbaképpen egy h4 xenont szeretnék beszerelni, viszont nem működik pedig a sima h4 izzó teszi a dolgát.
Sziasztok!
Segítségeteket kérném egy talán fémhalogénlámpa beazonosításában. Annyi még olvasható rajta, hogy Made in Hungary és E40-es foglalata van. Képek
Sziasztok!
Van egy Kanlux fémhalogén reflektorom 150W-os.Nem akar begyújtani, bekapcsolásnál csak halványan világít.Ezek alapján meg tudja valaki mondani nekem, hogy melyik alkatrész lehet a ludas?Gyújtótrafó vagy a két kondi közül valamelyik?Vagy mindenféleképpen ki kell mérni?Az izzó új benne.Köszönöm.
Ha még nem késő! Én a leírtak alapján vagy gyújtó egységre, vagy nem megfelelő fényforrásra gondolok /(direkt nem írok izzót)/ ._Esetleg volt már olyan esetem is, amikor a nulla_vezető volt szakadva. A fényforrásnál vigyázz, mert egy betű eltérés elég a típusszámban, és már nem is úgy működik ahogy kell._Egyikhez kell, másikhoz tilos gyújtót használni, mert az első bekapcsoláskor annyi neki. A két kondi közül az egyik a gyújtó, a másik ténylegesen a kondi?. Bár ezeknél a kínai csodáknál minden lehetséges!
Kimérni? A folyjtót egyszerű próba lámpával_/ (2_db._5_Ww.-os izzó sorba kötve)/ ki tudod mérni._Megméred a bemenő oldalt nullához képest._Ugye, ekkor világít. eEzt megismétled a folyjtó másik oldalán is._Ekkor egy kicsit halványabban kell neki világítani._Ezzel a folyjtót megvizsgáltad. Vigyázz, a hálózati feszültség nem játék!!_Ez után csak annyit tudsz csinálni, hogy fesz mentesen végig mérni a belső vezetékelést a folyjtó után, végig méred szakadásra. Kondit kisütni szigorúan előtte!!!!! Fesz alatt ne mérj az izzó foglalatán semmit,_mert ezek több KkV.-tal indítanak!!!! Én gyújtóra gondolok, mert azt minden esetben a fényforrással együtt szoktuk cserélni,_nem érdekel, mi van ráírva. Gondolj az üzemelési körülményekre / (pl.:_hő/)! A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2018
Moderátor által szerkesztve
Üdv! Olyan problémám lenne, hogy van jópár "kukából mentett" autóba való H7 xenon szettem. Az a hibájuk, hogy nem mindig gyújtanak be, van hogy csak villanik egyet. Viszont ha begyújt, akkor egész nap világít, nem alszik ki. Kétszer, háromszor ki-be kell kapcsolni hogy begyújtson. Ezzel nem is lenne gond, csak van belőle párhuzamosan 6 darab, és ha begyújt az amelyik eddig nem világított, akkor egy másik villanik csak, sosem marad égve mind a hat. Ötletet kérek egy olyan kapcsolásra, ami az átfolyó áram alapján (~3A) addig kapcsolgatna amíg nem marad égve. Ezt hatszor megépítem, és jó is. Valamilyen időzítőre gondoltam, ha pl 3 másodperc után nem kap jelet, (reed relé köré tekert huzalon keresztül táplálom meg) akkor megszakítja egy pillanatra az áramot, ennyi elég hogy újragyújtson. Tudtok segíteni? Garázs-műhely világítás lenne belőle, fénycsöveket váltanám le.
Hello! Megrajzoltam. Ha bekapcsolod és 3sec idő alatt nem kapcsol a Reed relé, akkor 0.5sec időre megszakítja a lámpa áramkörét a relé. Normál helyzetben a relé elejtett állapotú tehát a nyugvó érintkezője van használva. Ha gépkocsi relét használnál, akkor egy tranyóval ki kell egészíteni a kapcsolást, mert azt az IC nem bírja már el.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |