Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Amennyit fűrészelni fogok ahhoz nem marad meg sokáig a 4 liter.
Utólag már könnyű okoskodni, de jobban jártál volna, ha a késtartó helyére rögzíted a laposacélt,a tokmányba meg egy ujjmarót, és úgy munkálod meg az élét.
Annyi biztos, hogy egy jobb minőségű tokmány ilyen kivitelben nagyon zsebbenyúlós tétel A hozzászólás módosítva: Hé, 23:18
Ezt nem tudod meghegeszteni? Én biztosan megpróbálnám megjavítani, pláne, hogy 42000 egy új.
Szerintem ezt nem lehet hegeszteni.
Valószínűleg én vagyok a hibás a törésben. Ezt a tokmányt a 4 gyári csavarjával kellene a menesztő tárcsára csavarozni. De én megigazgattam a hátulját, hogy passzoljon a menesztőmre, kapott 3 menetes furatot és ugyanúgy lett rögzítve, mint egy hagyományos tokmány. Ha a 4 gyári furatnál lett volna rögzítve, az megfogta volna az ellen, hogy szétnyíljon.
Az teljesen irreleváns, hogy ki a hibás. Csak amikor megveszed az újat, ne ismételd meg ugyan azt a hibát.
Viszont szerintem egy próbát megér a dolog. Illeszd össze a kettőt egy jó vastag deszkán, majd csavard le hozzá, hogy ne tudjon elmozdulni. Ezután jöhet egy vájat kialakítása, ahol elkezdheted újraépíteni az anyagot. Majd melegíted, hegeszted. Ha ez megfogta, akkor megfordítod, megint leszorítod és a másik oldalról is megismétled a hegesztést. Mindezek után persze még a furatokat újra kell alkotni majd, meg letisztázni az egészet, de ránézésre ez megoldhatónak tűnik. Ha ez bátorít, elárulom, hogy én a lidl kis inverteres játékszerével hegesztettem meg a gépsatum, ami azóta se tört el... Veszteni már nem vesztesz semmit a próbával.
Minden esetre tanulságos a dolog, én sem javasolnám hegesztésre,révén hogy nem biztos hogy tökéletes lesz.
Étolajat. És még a sült krumpli illata is megcsapja majd az orrod.
A hozzászólás módosítva: 9:32
Az étolajat még viccnek se emlegesd, mert még valaki kipróbálja műszaki célra.
Például hölgyek varrógépet olajozni. Én egyszer szennyvízcsövet próbáltam vele sikosítani. Nagy butaság volt , ferdén úgy összeragadt, hogy hárman alig bírtuk szétszedni...
Na jó viccnek is rossz tényleg.
Az én nagymamám, amikor nyikorgott az ajtó bekente vele az ajtó zsanérját. Erre jó. Kisgépbe ,egyáltalan semilyen belső égésű motor kenésére nem alkalmas, benzinbe nem keverhető.
Ez erősen acélöntvénynek látszik, nagyon macerás a hegesztése, ha egyáltalán sikerül. Az egészet min. sötétvörös izzásban kéne tartani és a hozzávaló ötvözetű anyaggal. Így is nagy eséllyel vetemedni fog, amit után munkálással se valószínű helyrehozni. Mondjuk, ebben az árban megér egy próbát, ha van hozzá megfelelő műhelyháttér.
Annál, hogy megy kapásból a vashulladékba, egy próba többet ér
Ki fogja garantálni, hogy a hegesztés után egy nagyobb fordulatot igénylő munkánál nem szakad szét megint, esetleg súlyos sérülést okozva???
Jól felkészült, hőkezeléssel is foglalkozó üzemből is eltanácsolnák az ilyen javítást kérőt, nemhogy házilag sufnituninngba kivitelezni.
Pedig, erre az általam sose hallott nevű tokmányra ezen az oldalon ezt írják:
"Sanou önközpontosító eszterga tokmány egy kiváló minőségű eszköz, amely ideális választás mind a professzionális, mind a hobbi esztergálók számára. A 200mm átmérőjű tokmány 4 önközpontosító pofával rendelkezik, amelyek biztosítják a munkadarab gyors, pontos és biztonságos rögzítését. Az öntöttvas anyag garantálja a hosszú élettartamot és a megbízhatóságot, míg az acél pofák tartósak és ellenállnak a kopásnak. Válassza ezt a tokmányt, ha megbízható és precíz eszközt keres az esztergálási munkákhoz." Tehát kiváló minőség, professzionális, meg az öntöttvas garantálja a hosszú élettartamot és a megbízhatóságot. Hát, nem vagyok esztergályos, de ilyen helyen az öntöttvas szerintem pont az ellenkezőjét garantálja mint ahogy azt tapasztaltad is. Nem is értem. Az enyém ránézésre biztosan nem öntvény, hogy eredeti-e rajta a tokmány meg nem mondom, de a gépem talán 50-es évek beli évjárat (még a kecskelábas). Nekem ezzel más bajom van, nem jó az egész tartó meg a tokmány együtt mert nem központos, központosítanom kéne, láttam is rá egy videót ahol a fickó fúrt 4 lyukat bele amibe menetet vágott és azokkal állította be középre mérőóra segítségével.
A tokmány is öntvény, még a régi is, ott nem igazán azzal volt a gond, hanem a síktárcsának eredetileg van egy felfogató adaptere a főorsóhoz kb. mint normál tokmány esetén a "hátlap" amihez csavarozol.
A központosítás nem kis móka de nem lehetetlen, jó óra, ha a régi tokmányhát nem teljes egészében központos és csak keveset üt első körben én a tokmányba fognék egy köszörült csapot és azon mérnék. Ha már nem üt akkor jöhet a két csúcs közti bemérés majd beszabályzás. Tavaly tavasszal készültem el a Ferm 500 kis esztergával, azóta már simán készítek rajta századra is alkatrészt.
Ami a próbát illeti, rengeteg különböző hegesztő elektróda (köztük öntvényhez való is), meg hegesztő trafó is (akkora, amekkorát nem láttál még talán), korlátlan tűzrakási lehetőség, mégsem sikerült a kályharostélyt meghegeszteni Györökön, inkább le lett cserélve a kályha.
Benzinnel lemosni, műgyantával összeragasztani, karácsonyfa talpnak tökéletes. Vízkeresztig tokmánykulccsal utánhúzható.
Szerintem ez nem, de ezen nem veszünk össze.
Pont a hátlap a baj. Ugye, ha tökéletes egy tokmány, akkor a hátlap a helyén van véglegesre elkészítve (ott van szabályozva) majd erre ráültetve a tokmány. Nekem a tokmányt a hátlapján simán lehet 0,5mm-t is ide oda húzogatni, tehát akárhova állítom, semmi nem tartja csak a csavarok, az meg úgy nem jó, mert a tokmánynak teljes egészében fel kéne feküdni a hátlapra, anélkül sosem lesz masszív. Tehát hiába csinálnék új hátlapot, ugyanúgy nem lenne jó ha nem központos maga a tokmány. Erre találta ki egy srác (egész jól), csak most nem találom a videóját, hogy négy csavart fúr a tokmány oldalába és utána azzal a négy csavarral meg az előre megesztergált rúddal és az órával állítja pontosan középre. Bár ez még mindig sántít, mert így sem fekszik fel a tokmány a hátlapra, nem tehermentesíti sem a beállító sem a tokmánytartó csavarokat. A hozzászólás módosítva: 14:52
Alap, a tehermentesítő váll pontos illeszkedése a tokmány hátlapjában. Enélkül megszakított forgácsoláskor elmozdulhat a jól beállított tokmány ís.Új tokmányhoz új menesztő tárcsa dukál, legalábbis nálam így van. Noname,de nem kínai 80mm tokmány újonan 0.02mm ütéssel mértem első felrakáskor.
mex kolléga már leírta a lényeget, a tokmány tárcsa amire fogatod kúpos, így első körben akkor azt munkáld újra méretek szerint a tokmányodhoz majd az újhoz. A tokmányt meg ne fúrd! Az a világ legnagyobb badarsága amit el lehet követni, hacsak nem akarsz szétrepült tokmányt látni.
Elhiheted öntvény a tokmány, van jó pár darabom, régi is (40-es évek) és újak is, neves és névtelen is, nem fizeted meg az esztergált tokmányt mert ritka, és ezen gépekre kb. felesleges is.
Tokmány meghúzásakor itt a törésvonalon is van a meghúzáskori erő, ami kézerőnél sokkal nagyobb áttétele miatt. Hegesztés után kellene feszültség kiengedő hőkezelés. Nagy a veszély ha szétrepül.
Satu hegesztés még csak-csak, de egy forgó alkatrészből repeszgránát lehet, én nem bíznék egy ilyen tokmányban. Van vesztenivaló.
Ez a tokmány nem önközpontosító volt. Külön lehetett állítani a pofákat.
Nekem ezenkívül van még néhány tokmányom. Lengyel gyártmányú, angol gyártmányú, kínai, meg olyan is, amiről nem tudom milyen. Mindegyik öntvény.
Nem fogom meghegeszteni. Veszélyes móka. Majd kerül helyette másik, aztán jobban fogok figyelni.
Ami biztos: készíts neki egy jó hát-adaptert ami támasztja a síktárcsát, onnanstól nem lesz gond.
Szerencsére nekem nem volt ilyen gond mert a 4 pofásban a fordítottal pont be tudtam fogni a lemez darabot amit síkra szedtem , de ma már azt is inkább a marón csinálnám meg.
A hátlappal nem volt gond. Az alap, hogy rendesen felfeküdjön. A gond az az, hogy nem a gyári furatokon keresztül rögzítettem, mert az én tokmány menesztő tárcsám az nem menetes, hanem "hátulról csavaros". A tokmány eredeti csavar osztóköre meg pont egybe esik a menesztő tárcsa csavarjainak az osztókörével. Nem akartam, hogy a menesztőn egy osztókörön 3 furat legyen. Ne maradt volna anyag.
Na igen pont az ilyenek miat akarok a nagyobb gépemre majd síktárcsát az 500-as ferm-re kb a lehetetlen lenne feltuszakolni egyet.
Addig meg marad a maró. Minden esetre mindig tanul az ember... |
Bejelentkezés
Hirdetés |