Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   6 / 182
(#) zolika60 válasza lapose hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Ebben az esetben működhetne, bár a hatásfoka nagyon gyatra lenne, a kétszeres sűrítés miatt.
(#) klimás56 válasza lapose hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Erre gondoltam én is.
(#) zolika60 válasza klimás56 hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Akkor miért nem ezt írtad?
(#) klimás56 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Mert nem gondoltam végig! De a sűrítésen vitatkozom, ugyanis a kétüteműnél is létezik a sűrítési viszony, ami nem kétszeres.
(#) zolika60 válasza klimás56 hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Rendben vitatkozzunk még egy kicsit. A kétszeres sűrítést arra írtam, hogy egyszer a forgattyús házban sűrít, egyszer meg a dugattyú felett. Tehát összesen kétszer. Természetesen a kompresszióviszonya ennél több. De elég veszteséges rendszer volna, hiszen csak a dugattyú felettit tudnád használni. :yes:
(#) klimás56 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Mint ahogy egy"normális" kompresszorban is.Nem?
Summa-summarum, a kétütemű motorból rendes kompresszort faragni nem tecsógazdaságos...
Max.egy V2-s négyütemű egyik felét robbanómotorként, a másik fele meg mehetne légsűrítönek.
Megoldódik két gond: meghajtás + kenés
A hatásfokot nehogy emlegesd!!
(#) zolika60 válasza klimás56 hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Nem, a normál kompresszor nem a forgattyús házba szív, így ott nem is sűrít. Na ezt rendesen kiveséztük.
(#) csutkakaparo hozzászólása Jún 22, 2011 /
 
Helo, azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy mennyire ismeritek a straus márkát! Olyanra gondolok hogy kompresszorba, illetve pneumatikus szerszámok tekintetében mennyire gyártának minőséget!
köszönettel cskaparo
(#) MyKappa hozzászólása Aug 8, 2011 /
 
Sziasztok!

Végig olvastam a topicot, mert magam is kompresszor építésén gondolkodom és láttam, egy hozzászólást valaki részéről, hogy a hidrofor tartály nem igazán alkalmas kompresszorépítéshez. Meg tudná esetleg valaki mondani, hogy miért nem?

Hobbiképpen autórestaurálással foglalkozom és megelégeltem, hogy állandóan szétmennek a kompresszoraim a kis teljesítmpényük miatt. Most van épp garanciális szervizben egy fél éve vásárolt 50literes kétdugattyús is és csak reménykedni tudok benne, hogy nem fogják rám, hogy nem rendeltetés szerűen használtam.

Emiatt szeretnék összerakni egy nagyobb és masszívabb és ami még fontosabb - könnyen szerelhető - kompresszort. Szereztem nagyon olcsón egy horganyzott masszív 200 literes hidrofort, amire gyakorlatilag csak át kellene szerelni a levegős cuccokat. Viszont elbizonytalanodtam olvasva a topicot, hogy eselteg nem alkalmas rá??
(#) zolika60 válasza MyKappa hozzászólására (») Aug 8, 2011 1 /
 
Szerintem nincs azzal baj, ha bírja a szükséges nyomást.
(#) MyKappa válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Köszi a véleményt! Én is így gondoltam idáig. 6bar-os óra van rajta jelenleg, de nekem 7-8 bar levegőnyomás bőven elég lenne, mert a meghajtott szerszámok 2-6 bar nyomáson üzemelnek jellemzően és a túl nagy nyomás csak kárt tesz bennük. Majd megpróbálom a falvastagságot is megmérni, de nem hiszem, hogy ne lenne egy ilyen öreg monstrumban 1-2bar tartalék pluszban.
(#) zolika60 válasza MyKappa hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Nincs rajta a nyomáspróba értéke feltüntetve? Amit én láttam, abba bele volt ütve. Ha jól emlékszem 10bar.
(#) MyKappa válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Hát annyira még nem néztem át tüzetesen, de majd megnézem közelebbről. Van valami jellemző hely, ahol rá szokták ütni esetleg?
(#) zolika60 válasza MyKappa hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Azon amit én láttam az egyik cső mellett volt egy kis hegesztett tábla. De megcsinálhatod te is. Ki teszed az udvarra, felnyomod 10 bárra, persze biztonságos távolságból figyelve. Ha kinyílik, nem volt úgysem alkalmas. A repeszek ellen egy ponyvával takard le. Majd mindjárt írnak az óvatosak, hogy ez milyen rettentő veszélyes, de azt gondolom, ha ésszel csinálod nem lehet baj.
(#) dobo válasza MyKappa hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Vizzel csináld a próbát ne levegővel Úgy nem veszélyes.
(#) MyKappa válasza dobo hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Hát igen - ez egy jó kérdés, hogy mivel . A hálózati víz nem tudom, hogy hány baron megy, de azt tudom, hogy a telken belüli főnyomócsövön van nyomáscsökkentő. Ezen kívül van kerti szivattyúnk is a kútnál és az nagyobb nyomást csinál, mint a vezetékes hálózat, de azt sem tudom, hogy hány bar-t tudna csinálni.

Másik kompresszorból tudnék átnyomatni levegőt, vagy a lánghegesztőm o2 palackjából egy kis gázt.

Más kérdés viszont, hogy milyen védőszelep van beépítve a tartályba és hány bar-on eresztene.

Egy ismerősöm tűzoltó palack töltéssel és felülvizsgálattal foglalkozott régebben - lehet, hogy megkérdem, hogy mit javasolna.
(#) laszlokunstar válasza MyKappa hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Nem szabad kockáztatni, olyan tartályt kell használni, mely garantáltan bírja a nyomást. A használt tartályban akár egy mikrorepedés is lehet, ha felrobban végzetes. 100 l-es autógáztartályt nyomáspróbáztattam itt,. Ezeket a tartályokat jogszabályi előítás miatt 15 évente le kell selejtezni. 1-2 bar tartalék kevés lesz! Teherautó, kamion légtartálya nem tudom mit bír de akár az is szóbajöhet. A biztonságod érdekében egy masszív védőburkolat a tartály köré nem árt.
(#) dobo válasza MyKappa hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Mindenképp vizzel kell próbázni mert a gáz az robbanásszerűen tágúl mert összenyomható.
A víz pedig csak elrepeszti az anyagot ha gyenge.
Nállunk 6 báros a hálózati víznyomás tavaj kazánt nyomáspróbáztunk.
(#) zolika60 válasza MyKappa hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
A hálózati víznyomás kevés. Azt gondolom, ha felöltöd vízzel a javasoltak szerint, de a nyomást kompresszorral csinálod, akkor nem tud nagyot szólni. Bár én simán levegővel is kimerném próbálni, megfelelő helyen és körülmények mellett. Ha a kompresszoroddal fel tudod nyomatni 10 bárra nem fog üzem közben hibát produkálni. Elég erősek ezek a tartályok és 6-8 bár nyomás simán lehet egy vízrendszerben is.
(#) Plero válasza laszlokunstar hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
A "gáz" tartályokat 45 Bar-ral nyomáspróbázzák!
(#) zolika60 válasza Plero hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
No de nincs az a kompresszor, ami ekkora nyomást csinál.
(#) MyKappa hozzászólása Aug 8, 2011 /
 
Hát szerintem első körben belenézek a belsejébe, hogy az is ilyen jó állapotban van-e, mint ahogy kívülről látszik. Ha megfelelően vastag és jó állapotú a fala, akkor foglalkozok vele tovább. Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy jellemzően egy 200 literes kompresszor tartálynak jellemzően nagyságrendileg milyen vastag fala szokott lenni.

Máshol is olvastam már, hogy 45 bar a nyomáspróbázás, de én úgy gondolom, hogy ez valami stresszteszt lehet, hogy szélsőséges körülményt produkálva elő jöjjön a hiba. Ha ez felrobban, akkor tényleg csúnya dolgokat művelhet, de 6-8 bar egészen más nagyságrend szerintem.

A munkahelyemen egyébként több csendeskompresszort is használunk és pár éve volt egy eset, amikor épp töltés közben kilyukadt egy 50 literes tartály, mert az évek alatt átkorrodálódott kondenzvíz miatt a fala. Akkor igazándiból nem történt más, csak kijött a levegő rövid idő alatt nagy zajjal és sok trutyival..
(#) frank tibor válasza MyKappa hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Hello
Én is ilyen kompresszort építek. A hidrofor tartályokat max 4bár víznyomáson használták 10bár próbanyomással annó. A 8 báros folyamatos tartálynyomás sok ekkora tartálynak bár biztosan bírná valameddig. Ehez 20-25 bár próbanyomásu tartály kellene. A traktor teherautó tartányok használhatók. A póbanyomáshoz meg lehet a tartályt tölteni vizzel (igy kevés gáz kell), az MMG oxigénreduktort fel lehet tekerni 16 bárig. Ha azt kibírja a 8-at már biztosan. Cseréld el légtartályra, kár lenne szétrepeszteni.
(#) dobo válasza MyKappa hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Az oké hogy átkorrodált és elszelelt de ha repedés van és elszáll akkor szétnyílik és a nyomásszétszakítja a tartályt a 6 bár is csúny dolgokra képes.
Gumisműhelybe dolgoztam és egy pótkocsi kereket fujtatott egy srác ami 2 részből volt összecsavarozva fujtatás közben a csavarok átszakadtak a felnin és szétrobbant a gumi .
A srácot a műhelyből kihúztam és elzártam a levegőcsapot.
A srác több hónap táppénz alkartörés a lábából egy darabot kiszakított egy felnidarab .
A műhelyben a púsztítás óriási volt A lóca amin a srác ült félig elvágta a felni ha nincs ott a srác ketté szakad!
A munkapad és egy páncélszekrényen komoly horpadások keletkeztek a satupad 30 centit elcsúszott a helyéről.
A gumidarabokat egy hétig takarítottuk.
A fulytató pisztoly 2 nap mulva lett meg a szomszéd hozta hogy ezt találta.
Szóval óvatosan a nyomással ja és becslésre a kerékbe csak 2 bár volt mert akkor kezdte nemrég fujni .
(#) MyKappa válasza dobo hozzászólására (») Aug 9, 2011 /
 
Még konzultálok úgy is a tűzoltókészülékes ismerőssel és az is lehet, hogy maradt még nyomáspróbás ismeretsége, de amúgy is felmerült egy ötlet, hogy mi lenne ha a tartályt a padlásra raknám és nem foglalná a helyet a műhelyben. Ott aztán lövöldözhetne ha nagyon akarna - legfeljebb ki kell csarélni pár bontott cserepet.

Valamilyen szinten biztos ki lesz tesztelve, csak még azt nem tudom, hogy milyen módon. Közben persze az is lehet, hogy találok esetleg jó ipari kompresszor ajánlatot és ezt a vizes rendszert eladom így kompletten - ahogy néztem van rá kereslet a hőszivattyú készítők és a hétvégi telkesek körében is. Amennyiért hozzájutottam - biztos, hogy csak nyereséggel tudok kiszállni belőle. Viszont nem biztos, hogy még egyszer ennyiért ekkora tartályt tudok szerezni.

Emellett van otthon sok felesleges motorunk is 1,5 kW-tól egészen 10kW-ig, mert egy 15 éve használaton kívüli malom áll a telken - szóval az is adott lenne, mert van megfelelő fordulatszámú és erősségű is közöttük..
(#) laszlokunstar válasza Plero hozzászólására (») Aug 9, 2011 /
 
Tudtam, hogy az üzemi nyomás többszörösével végzik a nyomáspróbát, de a pontos nyomást nem tudtam, ezért köszönöm a kiegészítést.
Pont a nagy nyomás miatt mertem ajánlani a gáztartályokat, és azt a céget, ahol nyomáspróbáztattam. Egyébként elvitték és házhoz hozták (Szeged), nem kellett elvinnem. Ha nagy a levegőigény akár el tudom képzelni akár több 100 l-es tartály összekapcsolását. Anno mikor az autómba építtettem a gázt lehetett még nagyobb tartályt is kapni mint 100l. Egy tankolásom során találkoztam egy kisteherautóval, melyben 2 db gáztartály volt. A 15 éves leselejtezések miatt olcsón hozzá lehet jutni ilyen tartályokhoz.
(#) Laaac hozzászólása Aug 24, 2011 /
 
üdv mindenkinek!

Noss... mint mindenki más, én is kompresszort szeretnék építeni... szintén olvasgattam a fórumot, de a legtöbbször szóba kerülő ifa kompresszor számomra azt hiszem kevés lenne. Nekem homokfújásra kellene többek közt... valamint fényezésre, egyéb kisebb dolgok és szerszámok működtetésére.
Egyszóval mennyiségre nagyon sok levegő kellene és nem lenne hátrány ha mindezt 10-12 bar közt tudná (a homokfújó miatt)
Gondoltam már arra is hogy egy kispolák motorját felhasználni és egy új hengerfejet készíteni hozzá visszacsapó szelepekből (szívás-fújás)-ra állítva őket.
bár kérdés hogy működne-e? Illetve mekkora motorra lenne szükség hozzá? Minap láttam vaterán eggyet 3kw és 2800-as fordulatszáma van amiből ugye áttétellel több erőt és kisebb fordulatszámot lehet kicsalni.
(#) erbe válasza Laaac hozzászólására (») Aug 24, 2011 /
 
Komoly volt egykor a kéthengeres vízhűtésű ZIL kompresszor ilyen célra, csak már nehéz beszerezni. Manapság is hozzá lehet jutni kéthengeres busz, kamion vagy nagyobb teherautó kompresszorához, de MÉH telepekre is visznek néha. Nagyon komolyak az autók klíma kompresszorai, azzal ráadásul tele vannak a bontók, de az zártkörű üzemeltetésre készült, kis körítést igényel. Szűrő, olajleválasztó, stb.
3 KW-os motor épphogy elég a fentemlített kéthengeresekhez, a klímakompresszorhoz talán nagyobb kellene.
(#) MyKappa válasza Laaac hozzászólására (») Aug 24, 2011 /
 
Én pont ma kaptam ajándékba egy valamilyen magyar gyártmányú kétdugattyús kompresszort egy ismerőstől, de egyelőre elteszem tartalékba inkább - több okból kifolyólag.

Nem vagyok egy nagy kompresszor guru, de elég sok kompresszoros kéziszerszámom van autórestaurálás és -szerelés céljára. Én azt olvastam a neten, hogy a komoly kamrás homokszórók levegő igénye folyamatos működtetéshez minimum 800-1000 l/perc. Nem komoly homokszóróim most is vannak, de azokkal nagyon lassú a munka. Egy barátomnál szoktam inkább szemcseszórni az alkatrészeket egy nagyipari alumínium öntödében. Ott rengeteg nagyüzemi szórókabin van és jellemzően 3-4 baron mennek, viszont saccra 2" körüli csöveken "ömlik" a levegő belőlük. Ezt szerintem képtelenség egy házilag gyártott kétdugattyús kompresszorral folyamatosan levegővel ellátni. Az ezeket folyamatosan ellátni képes kompresszorok még házilag is elég drága mulatságok lennének és az is kérdés, hogy a ház elektromos hálózata bírná-e egyáltalán működtetni.

Több írásban is olvastam, hogy az ékszíjjal hajtott kompresszor hatásfoka viszonylag alacsony. Néztem ipari kompresszort forgalmazó cégek weboldalán is, hogy a szíjas 150-300e ft körüli árkategóriájú kétdugattyús kompresszorok levegőszállítása jellemzően csak 300-450 liter - amit a hobbykompresszorok is elérnek néha - igaz kevésbé strapabírók és kevésbé szerelhetők.

A napokban nézegettem az aktuális Metro katalógust és megakadt a szemem egy új termék bevezető áras akcióján. Egy németnek írt gyártmányú 24 literes tartályú, de olajkenésű kompresszor 1.5Kw és 206l/perc teljesítményű motorral 3 év garanciával 19987Ft. Biztos vagyok benne, hogy valami kínai is lehet a dologban, de a gyár német szerszám katalógusában az van, hogy odakint 5 év garancia jár minden szerszám termékükre. Úgy gondolom, hogy ez némi reményt adhat arra, hogy működjön is egy ideig. Ráadásul a kezelésiben nem zárják ki garancia feltételeinél a kisipari felhasználást az előző kétdugattyús kompresszorommal ellentétben.

Most kaptam vissza a nem javítható kétdugattyús garanciális kompresszorom vételárát - amiből vettem három ilyen kompresszort. Azt terveltem ki, hogy leszerelem a motorjukat a tartályról és az ipari áram három fázisának mindegyikére kötök egy-egy motort, illetve relével közösítek egy nyomáskapcsolót és rászerelem a 200 literes tartályomra ezt az egészet a tartály átvizsgálása után. Így elvben 618l/perc teljesítményt tudnék elérni - más kérdés, hogy állítólag sokszor köszönő viszonyban sincs a feltüntetett levegőmennyiség a valóságossal ilyen hobbikompresszoroknál - tehát kicsit lutri is. Azonban valószínűleg a legrosszabb esetben is több levegőt tudna termelni, mint az előző kétdugattyúsom.

Másfelől viszont egyszerűbb és összességében olcsóbb is ezt így összehozni szerintem, mint áttételekkel, szíjtárcsákkal és vízhűtéssel babrálni kérdéses végeredménnyel hatásfok terén. Nekem hiába masszív és könnyen javítható az a kompresszor, ha esetleg csak 250-300l/perc teljesítményt tud végül.

http://defort-tools.de/en/catalog/air_compressors/DAC1524.html

1.JPG
    
(#) hangszoros válasza laszlokunstar hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Levegős öreg tartályban nem bíznák, mert a kondenzvíz miatt az aljuk hamar elfogy. Szó szerint
Következő: »»   6 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem