Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csillag-delta kapcsolás megvalósítása mágnes- kapcsolókkal
Témaindító: gbr83, idő: Feb 27, 2009
Témakörök:
Szia. Akkor úgy kellene működnie, hogy előbb a sárgával jelölt bimetál behúzva tartja az első mágnes kapcsolót. A motor beindul pörög felfelé és mielőtt át kapcsolja a mikro kapcsoló deltába a bimetálnak bontani kell a csillag mágnes kapcsolóját. Ezt a váltást kell jól beállítani, hogy meg felelően működjön a kapcsoló? Mindig csak egy mágnes kapcsoló legyen behúzva? A segítséget előre is köszönöm.
Eddig ilyen berendezéssel nem találkoztam, abból próbálok találgatni amit eddig láttam.
A sárga bimetál biztosító elem, üzemszerű állapotban bekapcsolva van, a fő áramutak zárva. Csak túláram esetén kapcsol ki, egyébként mintha ott sem volna.
Miből következtetsz a képen lévő egység hibájára?
A kismegszakító több okból is lekapcsolhat. Mekkora ez a motor, mekkora a terhelés induláskor, és mekkora a kismegszakító, illetve milyen a karakterisztikája? (Kevés tapasztalatom alapján, "a tulaj szerint ez így működött" állítások valótlanok. Inkább a vágyaikat mondják el a tények helyett.)
Szia! Próbáld meg a rajz alpján visszaellenőrizni a kapcsolást hátha sikerül megoldani vele. A fotó alapján nem sokat látni a kapcsolók érintkezőinek hovatartozásából.
Ha kapcsolási rajzot nézve vesszük a működést akkor a be gombot megnyomva működésbe lép a VMZ és meghúzatja a K2-t ami kapcsolja a K1-t (ez volna az áthidalás ideje, hogy az áramfelvétel ne oldja ki a K1 hőkioldóját, tehát mindkettő a K1 és K2 meghúz) és ha letelik a VMZ késleltetése akkor az kiejti a K2-t és csak a K1 marad meghúzva. Ahogy nézem a vezérlés az 400 voltos lehet a sárga szálak bekötési pontjai miatt.
Szia. Igen a behúzó tekercsek 380V-tosak. Jelen esetben a bimetálos hókioldó nem működik szerintem tönkre ment, az át van hidalva.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2024
Mint korábban is említettem, engedd el ezt a makacs ragaszkodást, mert nem vezet sikerre.
HA VIM-nek igaza van (valószínűleg így van), akkor ez a "vezérlés" semmit nem segít a kismegszakítók leoldásán, csupán egy ideig hatástalanítja a hőkioldót. Tehát ha a hibajelenség a kismegszakítók lekapcsolása, akkor azt más okozza (nagyobb áram folyik, mint amit elbír a hálózatnak ez a része).
Ez nem csillag delta átkapcsoló rajz, csak a motor védelmet hidalja át addig, amíg a nagy indító áram le nem cseng.
Ha hzsigának egy automata, vagy manuális csillag-delta átkapcsoló kellene, akkor az egy másik kapcsolás.
Amit Alkotó is leírt már a leoldásokkal kapcsolatban azokat nem ez a kapcsolás okozhatja ha csak nem a kapcsolók érintkezőinek beégése és az abból adódó áramkülönbségek. Lakatfogóval lehet kideríteni az eltérést de előbb csak a motort kellene leellenőrizni, hogy az rendben van e és annak áramigényéhez igazítani mindent a védelemben. Lehet, hogy ha a motor rendben van akkor a két mágneskapcsolót ki lehetne váltani egy "combossal" (az áramfelvételének megfelelővel) és ha igény van a nyomógombos (mert ez a biztonságosabb fáziskimaradás esetén a védelem működését illetően) működtetésre az elférne abban a tokozottban amiben az a kettő egymás mellett. Leegyszerűsödne a kapcsolás és a hővédelemnek is meg kellene újulnia, hogy a mostani cca. 15-20A közötti beállítás (mert a kép szerint ott áll az értéket állító kar) nem egy nehézindításúnak tűnik az áramérték amit ne lehetne kiváltani egy modernebb és egyszerűbb kapcsolással.
Ami még figyelemre méltó az az alumínium vezetékek alkalmazása a főáramkörben! Az összes kötést felül kellene vizsgálni és az esetleges kimelegedéseket, kontakthibákat felkutatni, hogy a továbbiakban az áramfelvétellel kapcsolatban ne legyen aggályos ezen a téren.
Ez igaz. De nekem úgy tűnt, hogy hzsigának mindkét kapcsolónál a deltába kapcsolás okozott fejtörést, amiből egy csillag-delta átkapcsolóra következtetnék.
De ha nem így van, és tényleg egy nehéz indítás a probléma forrása, akkor elnézést kérek.
A kapcsolót magát nem lehet csillag-deltának nevezni sehogyan sem, mert hiányzik a csillagpont elkötő kapcsoló. A másik dolog ami nekem feltűnt, hogy csak három szál vezeték megy ki a kapcsolóból nem hat (csak a motornak) a betápon kívül. Régen a "csd" indítás irányváltással volt a vizsgamunkám ez utóbbi csak rémlett (nehéz indítás) és ahogy utána néztem meg is találtam csak a közölt rajzon 220 voltosak a tekercsek.
Ha a motor kapocslécéről kaphatnánk egy képet ott látni lehetne, hogy akkor miről is van szó, mert ugye "csd" kapcsolás esetén oda hat szálnak kell bekötve lenni + védőföld ha pedig ez utóbbiról beszélhetünk akkor pedig ott a csillagpont elkötés áthidalásait lehet látni.
Ma foglalkoztam megint a kapcsolóval és a motorral. Feltöltöttem a kért képeket. Kikötöttem a kapcsolóból és a motorból a vezetékeket. A vezetékeket le ellenőriztem úgy hogy fázist adtam külön külön nincs-e zárlat érintésnélküli fázis keresővel ellenőrizve. A sorkapcsokon a tekercs kivezetéseket is át néztem. Minden jónak tűnik. Köszönöm szépen Mindenkinek az eddigi segítséget. Várom a további segítséget.
Hát ezekkel a képekkel kellett volna kezdeni és én sem gondolom azt, hogy ilyen már nincs használatban. Ez az olajkapcsoló volt az úttörő a maga korában de ennek az olaj volt az ívoltója és szigetelője anélkül áthúznak az érintkezők egymás között. Időzítés híján pedig azonnal deltában indulna. Ha megtalálom a gyári rajzát akkor világos lesz a működés mikéntje, mert a csillagpont a jobboldalo kapcsoló nyugalmi állapotában már el is van kötve és szerintem ha meghúz akkor köt deltába de a baloldali kapcsoló az nem lehet állandóan zárva (vagy mégis?).
Igazából ez a történet 2022. okt. 05-én indult itt, okt. 04-én az elektrotanyán. Van a YT-on video is.
Ez a kötésrajza, igaz pneumatikus késleltetővel, nem bimetálossal.
Lehet, pneumatikus-membránost láttam bele a rajzba. Olajos-dugattyússal még nem találkoztam.
Meg higanykapcsolós óramechanikussal.
Ez volna a bimetálos-mikrókapcsolósnak a rajza.
Szia. A kapcsoló szekrény ki lett tisztítva. A motorról a szíjat levettem és mechanikusan a mágnes kapcsolót fel nyomva többszöri indítást követően sem verte le a kis megszakítót. A távoli kapcsolóval működik is de deltába nem kapcsol, és kapcsoló házon lévő indító gombbal nem indul viszont a le állító gombbal le lehet állítani. Csillagba a táv kapcsolóval indul mechanikusan deltába fel nyomva a mágnes kapcsoló behúzva marad és müködik. Mi még a hiba?
Ha megfigyeled a kapcsolási rajzot, akkor azon a "B"-vel jelölt bimetálos késleltető végzi a mikrókapcsoló működtetését. Ha az nincs alap helyzetben a mikrókapcsoló akkor az nem fogja engedni meghúzni az "A" mágneskapcsolót aminek a tekercse magában foglalja a bimetál fűtéséhez az áramtekercset is. Tehát a nyomógombnak (Be gomb) zárnia kell, a bimetálnak a mirókapsolót nem szabadna nyomva tartania, annak alaphelyzetében zárt érintkezőjén (NC) keresztül az "A" kontaktor áramtekercsén át a csillag kapcsoló kiesve záróján keresztül fűtődik a bimetál. Ha felmelegedett akkor váltana deltába kapsoláshoz a mikrókapcsoló azaz meghúz a jobboldali csillagpont elkötő kapcsoló. Ha meg tudott húzni, akkor a bimetál fűtése megszűnik és az visszatér az a laphelyzetébe. Szóval azt kellene leellenőrizni, hogy a mikrókapcsoló az hogyan van összhangban a bimetállal ill. a mikrókapcsoló az kapcsol e (váltani tud e és az érintkezői zárnak ill. nyitnak e) és az áramtekercs az fűti e a bimetált a kontaktusain keresztül.
Szia. Sikerült rendbe tenni a mágnes kapcsolót. A kapcsoló házon a zöld nyomó gomb azért nem működött mert a nyomó rugó hossza nem mindig engedte, hogy zárjon az érintkező. A rugó végeit síkra köszörűlve jelenleg megfelelően működik. Csináltam egy 400V- kereső lámpát ne mindig a kis megszakítót verje le és így sikerült meg keresni a megfelelő a nyomó gomboknak. Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |