Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Ez a szöveg:
Idézet: „A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát, tompított és távolsági fényszóró esetében minősítő jellel rendelkező helyettesítő LED fényforrást is szabad használni.” Szerintem ez 2 részből áll, a 2. részt akár külön is leírhatták volna (ez független az 1. résztől, másra vonatkozik): "Tompított és távolsági fényszóró esetében minősítő jellel rendelkező helyettesítő LED fényforrást is szabad használni" (Ilyen. pl. H7-es LED már most is van, már tárgyaltuk is valahol. hoyg németországban engedélyezték is néhány autóba) H4-es két ledesem is van egy maréknyi (kínai) (Csak már lekopott róluk a printelt E jel...) A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2025
Azért nem írták külön, mert egy mondat, együtt értelmezendő.
Akkor is úgy van, ha te most szándékosan lehagytad az elejét. Idézet: „Ilyen H4-es LED már most is van, már tárgyaltuk is valahol. hoyg németországban engedélyezték is néhány autóba” Ha igaz lenne, akkor MINDEN autóba engednék, amelyikbe H4-es kell Azaz: biztosan nem igaz A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2025
Korábban linkeltem a 6/1990-es KÖHÉM rendeletet. Abban leírják hogy néz ki a jóváhagyási jel (23. kiegészítés). Igen, az e# azt jelenti, hogy melyik országban hagyták jóvá. Az utána következő szám pedig a jóváhagyás száma. Pl. A második képen lévő H7-es izzó E1 (Németország) és 27F számon van jóváhagyva. A hengeres fém felületen nehezebb lefotózni, de ott is követi szám a jelet.
Ami legális fényforrás lesz, azon lesz ilyen jelölés. Más kérdés, hogy például nálam még egy tükörrel talán meg lehet nézni, de a kicseréléshez már ki kell venni a fényszórót kompletten, ezért ember legyen a talpán, aki ezt ellenőrizni tudja. Ezért is írtam, hogy érdemes magadnál tartani a "bizonyítékot".
No, az enyémben is (Ford) ki kellett venni a lámpatestet egy izzócseréhez, szereztem is hozzá szárnyasfejű csavarokat -legalább szerszámkészlet ne kelljen már egy izzócseréhez
Ezt talán a Totalcar írja le értelmesebben:
"...lehet használni olyan minősítő jellel ellátott LED csereizzókat, amik használhatók a minősítésben megjelent típusokban." Tehát már a megvásárlása előtt el kéne olvasnunk a termék "minősítését", és ha ott meg van nevezve az autónk típusa, akkor hajrá! Persze ezt bizonyára csak a "LEDesítők" töredéke fogja megtenni... Vagyis bármelyikbe mégsem tehetünk, ráadásul (bármilyen) H4/H7-es LED-et... Pl. az általam említett osram H7-es engedélyezesési listájában 2-3 országra és csak kb. egytucatnyi 2015-től gyártott autótípus van felsorolva. Persze nálunk már évek óta a (nem ideszületett) ficsúrok kocsijiban több helyen is vakítanak a ledek... De a rendőr ezt nem veszi észre, de még még azt sem, hogy alu meg vasfelni van keverve egy kocsin, meg hogy a 4 keréken 3 féle gumi van, de még csak nem is azonos méretekben. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2025
Ha a két izzó lumen-je ugyanannyi, akkor minek küzdeni ? Az autóban nincs villanyóra, és nagyobb fényerőt sem szabad alkalmazni... Akkor ???
Igazad van! A fizika változott meg, nem a fejekben lett világosság. Elég sok idő kellett hozzá.
Szerintem a ledes index eddig is legális volt. A gyárilag felszerelteket eddig is használhatták, sőt, akik utólag szereltek indexet a kismotorukra, ők is szerelhettek ledest. Nem volt tiltva. Lehet kapni E jellel ellátott ledes indexeket, nekem is van.
Azért ez nem egészen van így. A ledes lumenje 2x annyi is lehet, mint a hagyományos izzóé, jóval kisebb teljesítménynél. Tudomásom szerint reflektor izzóknál 2000 lumen a max megengedett fényerő. Aki jobban tudja, kérem, javítson ki.
Ránézve ezekre a LED-es izzókra, a hűtésük kialakítása miatt sem lehet akármelyiket akármibe beszerelni, egyszerűen nem fér el a tükör mögött. Nem hülyeség a típusok szerinti engedélyezés.
Igazad van, de azért lehet találni mindegyikbe, amelyik belefér. A nagyobb teljesítményűek igényelnek nagyobb hűtést, de vannak kisebb teljesítményűek, amik nem nagyobbak a hagyományosnál, a fényerejük viszont jóval nagyobb. Szóval lehet találni, csak keresni kell.
A fizika, az fizika ! Nem vátozott meg fény optikai terjedése sem!
Szét kell választani a fogalmakat, hogy van lámpatest és van a fényforrás, és van a kettő együttese! Ha most már tudnak olyan LED fényforrást gyártani, ami akkora felületen sugároz, mint a lámpák izzószála és azt minden irányba kisugározza, rendben van... Ha az "index" izzólámpával működik és úgy kapott engedélyt ("E" minősítést) akkor abban a LED használata illegális! Hiába van hozzá passzoló LED "izzó"... Ha meg Led-del lett bevizsgálva, akkor abba nem tehetsz izzószálas fényforrást. Még kérdéses, hogy a típusengedélyben mi szerepel, hogy hova szerelhető (lovaskocsi, motorkerékpár, hajó...) De a LEDes indexek bizonyára nem cserélhető fényforrással vannak gyártva... Ezt neked már sokszor leírtuk, de hiába... "A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát..." (Csak olvass...ne válaszolj!) A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2025
Félreértettél. Én olyan ledes indexről írtam, ami felszerelhető kismotorra.
"De a LEDes indexek bizonyára nem cserélhető fényforrással vannak gyártva..." De! Vannak már olyanok is.
Pótkocsi, utánfutó, mindkettőre egyre inkább jellemző a full ledes hátsó lámpa. Szép dolog a szabálykövető magatartás mindaddig ameddig az észszerűség alkotja a szabályokat. Egy index esetében szerintem a nagy szigor nem igazán indokolt.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2025
Egyetértek!
Kismotornál meg nincsenek is ilyen szabályok. Legfontosabb hogy működjön és jól látható legyen. Amúgy meg nincs igazán szigor. Sok éve ledes index van a motoromon, de még senkit sem érdekelt. Jól látható és az a fontos.
Vannak rá szabályok ugyan úgy a 6-osban, csak vidéken pont senkit nem érdekel és nem zaklatnak vele. Képzeld, Budapesten néha agylövést kapnak és olyankor még bicikliellenőrző akciót is tartanak a rendőrök... Covid előtt volt egy vidám két-három hetes periódus, amikor sorra jártak iskolákat a közúti ellenőrökkel és hozhattad be hozzánk is, hogy megnézzék mennyire szabályos a bringád
Nem úgy értettem, természetesen vannak szabályok, amiket be kell tartani. Én kismotorokra értettem, amikre gyárilag nem szereltek indexet, azokra bármilyen index utólagosan felszerelhető. Akár hagyományos, akár ledes, nincs erre szabály. Természetesen meg kell felelni az előírásoknak és legyen rajta E jel is.
Ez igaz, de a hagyományos izzós lámpa utólgos ledesítése már nem felel meg az előírásoknak.
Uniman írta feljebb: Idézet: „A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát...”
Az új szabály szerint világító berendezésben szabad ledes izzót használni.
Ledes index lámpát meg eddig is szabad volt kismotorra utólag felszerelni.
Nem állítom az ellenkezőjét.
A meglévő hagyományos izzós lámpába is lehet tenni jóváhagyási jellel ellátott ledes izzót. A meglévő hagyományos izzós lámpába utólag házilagos barkács módszerrel beleapplikálni a ledet, na az nem szabályos. Miért? Mert a lámpa burának a fénytörése a mintázata, és egyéb fénytani paramétere az izzóhoz lett tervezve és azzal is lett jóváhagyatva. Ha utólag teszünk bele valami nem belevaló ledet, bármilyen szép, bármilyen erősen világít, és talán jobb mint az eredeti, nem szabályos. Ez sokszor le lett itt írva már. Csak azért írom le meg egyszer, hogy aki ilyenre szánja magát gondolkodjon el rajta.
Kedves fórumtársam!
Igazad van. Egyik, szintén kedves fórumtársunk írta korábban: "Tehát: lehet mókolni, de legalább jóváhagyott bura alá tegyük. (egyébként ha nem feltűnően rossz, akkor a kutya sem bánt érte.)" Mennyire igaza van.
Az a baj, hogy ez ilyen puritánul leírva nem igaz! ...és pont ez lesz a gond, ha a pórnép, a "félnótások" így fogják értelmezni...
Ezt már egyszer idéztem: "legálisan lehet használni olyan minősítő jellel ellátott LED csereizzókat, amik használhatók a minősítésben megjelent típusokban" - talán meg kéne érteni, hogy ez mit is jelent... Itt egy lista, hogy pl. az Osram NIGHT BREAKER LED mely járműtípusokba szerelhető be. Ha ott szerepel a járművünk, csak akkor legális...ha nem akkor NEM !!! Ilyen egyszerű...(lenne). A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2025
Az a baj hogy igazad van, meg nem is. Mert Pl. motorokról szó sincs. Az meg nincs sehol leírva hogy csak azokat szabad használni, amit a nagy gyártók ajánlanak. Csak annyi hogy jóváhagyási jellel ellátottat szabad használni. Arra azért kíváncsi lennék hogy az én 37 éves kismotoromba milyen ledes izzót szabad betennem?
Idézet: „Egyik, szintén kedves fórumtársunk írta korábban: "Tehát: lehet mókolni, de legalább jóváhagyott bura alá tegyük. (egyébként ha nem feltűnően rossz, akkor a kutya sem bánt érte.)"” Senki nem szól érte, persze. De ha egy baleset után azt mondja az egyik résztvevő (és ha van esze, ezt mondja) hogy a kismotor irányjelzője vagy féklámpája elvakította máris lehet a motort vizsgálatra vinni. Aztán jöhet a magyarázkodás, és a felelősségre vonás. Közúti forgalomban résztvevő járművek forgalombiztonsági fényforrásairól beszélünk. A házilagos mókolás nem megengedett. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2025
Te még nem hallottál arról hogy egy sufniban készült készülék jobb, mint a gyári? A repülőgép is egy sufniban készült.
Amit meg állítasz, az meg a vicc kategória. Tudsz mondani egy ilyen esetet is? Idézet: „Te még nem hallottál arról hogy egy sufniban készült készülék jobb, mint a gyári?” Ezt ki dönti el? Te? Vagy a haverok akiknek megmutatod? Nem az a kérdés hogy jobb vagy rosszabb. Lehet a Trabantnál jobb autót, vagy a Rigánál jobb motort építeni a sufniban - vagy ezeket átalakítani - nem is lenne nehéz. De legálisan részt venni vele a közúti forgalomban, az más kérdés. (lásd:típusengedélyeztetés) Ha neked a leírtak a vicc kategóriába tartoznak, lelked rajta, nem vagy egyedül. Nem nem tudok mondani ilyen esetet mert példa volt. Ha az életből kell példa: egy rokonom Suzuki Alto típusú autóját rendelték be vizsgálatra (másnapra) nem megfelelő első helyzetjelző és illegális szélvédő fóliázás miatt, egy közúti ellenőrzés után. Kicserélte az izzót, és egész éjszaka a fóliát kapargatta le az autóról. Másnap minden rendben volt. Nem akarlak én téged meggyőzni semmiről. Örülj a motorodnak meg a szuper irányjelződnek, de ne tegyünk úgy mintha ez egy követendő példa lenne. Nem vitatkozom veled tovább, ha megbántottalak bocsánat érte.
Nem bántottál meg, értelmes emberekkel szívesen vitatkozok.
Tudod, ha nem lennének olyanok, akik újat, jobbat szeretnének, akkor minden maradna a régiben. Itt van például a ledes váltás. Ez már elindult, nálunk is van már változás. Ezt nem lehet megállítani, csak késleltetni. Én kicsit előbb kezdtem, mert láttam az előnyeit, a lehetőségeket. Nem bántam meg, mert nekem bejött. Hidd el, az idő megoldja ezt is, csak a fafejűeket nehéz meggyőzni. Amilyen átalakításokat csináltam, arra mindig figyeltem hogy ne ártsak vele senkinek és ne zavarja a közlekedésben résztvevőket. Fontos volt az is hogy jobb legyen, mint a hagyományos megoldás, de mindenben megfeleljen az előírásoknak, mármint a vetítési képe, ne vakítson, stb. Talán nem értesz velem egyet mindenben, nekem a legfontosabb az hogy a közlekedésben biztonságban érezzem magam. Ehhez az kell hogy lássanak és lássák hogy merre akarok menni, amihez kell egy jó index.
Több új fejlesztésű autónak olyan kriikán aluli az indexlámpája hogy pl napfényben, vagy a féklámpával együtt már alig-alig látni, nem is értem hogy engedélyezték
|
Bejelentkezés
Hirdetés |