Fórum témák
» Több friss téma |
Gyári kábelekkel próbáld, mert a 0-ás madzagon fisszaüt a trafón át a 12V-ra.
A haverom 0-ás dróttal fektette meg a Barava immobilájzerét. GYÁRI KÁBELT A PLAZMÁHOZ ! ! Ha járó motornál ráz vagy átüt a (gyári) kábel, vastagabb falú (20 kV-os) zsugorcsövet kell ráhúzni, lehetőleg úgy, hogy a sarukat is fedje, mert nekem még a gumipipán is átütöget a szikra.
Szia!
Sajna próbáltam már töbféleképpen is, de semmi változás. Most szereztem 2db. 220pf kondit, és ezt a gyertyának a test végére a másikat (+) végére forrasztottam. Lepróbáltam, a szikra úgyan úgy erősebb lett, de plazma hatása nem volt. Áthúzni biztosan nem húz át, és a testelés is tökéletes volt. Kábelekkel többféleképpen is variáltam, eredetivel, ill. o ohm -os kábellal is próbáltam, változás semmi. Ezt a kísérletet robogón próbáltam....
Sziasztok,
Én fellelkesedve a dolgon megépítettem egy próbát, Farkas jelentős segítségével, amit itt is szeretnék megköszönni Kicsit kezdetleges nálam minden, de végül is ment a szikra, viszont picit rázott az autó - Zsiguli (Szamara gyújtással). Ez mitől lehet? Igazából emiatt nem merem beépíteni az autóba egyenlőre.
Üdv Skacok! ***
* Törölve, az előbbi hszem, rád is vonatkozik !
Kedves Admin!
Szeretném, ha konkrétan elmondanád, hogy az miért kereskedelem, ha segitek megszerezni, haszon nélkül, valamit másoknak, amit megépiteni nem mindenki tud és még olcsobb is? Valamint miért reklám, ha csinálok egy olyan helyet ahol a nem ide illő dolgokról beszélhetünk. Nem az lenne a jó, ha nem ide irkálnánk bizonyos általad nehezményezett dolgokat? De a társaságot jó lenne összefogni!
A szikra átütögetés ellen, használjatok szigetelőzsirt. Ezzel kenjétek be a gyertya porcelán részét és mindenütt ahol szikra szökés lehet. Pl gumipipák alatti részt.
Szia! neked honnan sikerült ilyen őrült magas feszültségű kondikat szerezni?
Szia! Itt a forrás http://www.hqelektronik.hu/pr?srch=220pF+15kV&ls=20&sm=2 Elérhető még 100pF 15kV, 1nF 15kV. Adott motor kompressziója és gyújtás rendszere is befolyásolja, hogy mekkora pF értékű gyertya kapacitás építhető. Karburátoros üzemanyag keverékképző motorokra gond nélkül ajánlom. Elektromos benzinbefecskendezős motorokat képes bezavarni a keletkező magas rádiófrekvenciás sugárzás.
Ha nagyobbat akarsz, 470pf 30kv keress meg pm.
A gyújtókábel árnyékolásával kondit építhetünk rá és már kész is a plazma gyújtás.
Ezeket alkalmazzák az ipari gázmotoroknál is! Ki fogom próbálni, építek valami ilyesmit! Bővebben: Link
Ebayen lehet kapni 30kV-os kondikat 100pF-tól 3300pF-ig.
Ugye ez egy rezgőkör, soksok mindent számolni vagy soakt kéne kisérletezni adott rendszeren mekkora a legjobb értékű kondi, mert azért nem olyan olcsóak ezek valakinek tapasztalatok?
Szia! Az eredeti gyári gyújtásrendszer szekunder köre is rendelkezik saját kapacitással, de ez nagyon kicsi, kb. 40-50pF értékű. Ha drasztikusan növeled a szekunder ág kapacitását, könnyedén előfordulhat, hogy emiatt a szekunder feszültséged drasztikusan esni fog! Így már nem lesz elegendő a gyújtófeszültség, hogy kompressziós nyomás alatt a gyújtógyertya szikraközét biztonságosan átüsse! A motor be sem indul! Óvatos lennék a 3.3nF 30kV-os gyertyára szerelt kondival! Szerintem az eredeti gyári gyújtásrendszer lazán megcsünne vele!
Pl. CPI 1280 hiába tud 30kV 80mJ szikraenergiát, sajnos indulásnál a CPI 1280 el sem éri a 12V 1A áramfelvételt, csak üzem közben növeli max. 5A-re a "primer" rendszer áramfelvételét. Pl. a Babetta "F.A.GY" magyar gyújtáselektronika annyira gyenge, hogy a 100pF 30kV kapacitással el sem indul! Az eredeti gyári tirisztor ( fekete doboz 4 sarúval ) + a 4V-os külön trafós gyújtással könnyen indul 100pF 30kV gyertya kapacitással. 100-500pF 30kV körül kellene próbálkozni, a pF érték függ: a gyári gyújtástól, a motor kompressziójától, a gyertya elektródák szikraköz méretétől. Benzines motorüzemre nagyon jó a gyertyára szerelt kondenzátor kapacitás. Érdekes, ha a benzines motor kap vízpárát, vagy a nagyobb víz mennyiséget is bejuttató vízbefecskendezést, a normál amperos - narancsos színű gyújtószikra jobban érvényesül! A gyertyára, vagy a gyertya közelébe utólag épített kondenzátoros mini plazmagyújtás nem kedveli a vízpára - víz jelenlétét. Hiába van a több energia, ami a gyertya elektródák közötti ívben magasabb hőt produkál, a magas frekvencia miatt a vízpárára nem reagál kedvezően.
Hello ezt irtad: "indulásnál a CPI 1280 el sem éri a 12V 1A áramfelvételt" ez azért inkább Jó , és ez volt az a megbízható gyártmány ami nagyobb gyujtó áramot, nagyobb szikra energiát adott mint a korábbi megoldások és a hatásfoka is a legjobb volt anno, sőt ráadásul olcsó anyagokból tervezték, így mindenkinek elérhető volt. Mielőtt megjelent, harminc éve én is kísérleteztem plazma gyújtással, de csak részben vált be mert néhány hibát elkövettem, ezért zabálta a gyertyát és az elosztót.
Akkor azt hittem az elektronikus gyújtások elterjedésével a gyártók korrektül megoldották és ez már nem probléma, hát tévedtem. A gazdaságosabban müküdő benzin/alkohol üzemű motorokhoz szükséges a jelenleginél jobb gyújtás rendszer is! Én disznóságnak tartom hogy az ECO-modellek is csak 20%-al kisebb fogyasztást tudnak, amit az árban tízszeressen fizettetnének meg, igy persze már nem is gazdaságos a megvásárlásuk. Ma már minden autót kapcsolóval kiválasztható üzemmód váltóval kellene árulni.( pl. ECO=50KW, Normál= 70KW, Turbó=90KW ). Igaz akkor nem kell az utólagos CHIPP tuning... Tudtok e bevált plazmagyujtást hengerenkénti injektoros autókhoz(pl. kicsi 100pf kondi+ zavarszűrős kábel).
Szeva!
Azért irta a CPI trafóról, mert nem tud induláskor akkora teljesitményt adni, hogy a plazmának megfeleljen. Másik kérdésedre válaszolva, ha építed a plazmagyujtást, akkor kisérletezgetni kell a kondi értékével. A gyutrafó teljesitményének tudatában talán kalkulálható az ellenállások ismeretében.
Szia! A CPI 1280 egy rettentő ügyes tranzisztoros kapcsolású kondenzátoros gyújtás elektronika, mely valóban nagy áramú gyújtószikrát biztosít. Légköri nyomáson 5-10mm-es elektróda távolságról vizsgálva a 30kV-os nagyfeszültségű gyújtószikráját, nagyon kövér több mm ( 2-3 mm! ) vastag amper-os, narancsos szikrát ad le! Pont e miatt ette a rotort és az elosztó fedelet 0 ohm -os gyújtókábel és 0 ohm –os rotor esetén, de a gyertya elektródáit is, ha a gyújtókábelek és gyertyapipák is 0 ohm –osak voltak!
Gyenge akku esetén elősegítve a biztos hidegindítást, nagyon kevés, még az 1A áramot sem vette fel "primer" oldalon a CPI 1280 indulásnál. Ez persze, hogy jó volt normál gyújtószikra esetén, de! Ha már kondenzátor kapacitást pakolsz a gyújtógyertyákra, sajnos kevés az induló áramfelvétele és a szekunder szikra energiája is. A CPI 1280 képes a 3db 80V-os tároló kondenzátorát a szekunder tekercsben megmaradt és fel nem használt energiával tölteni, és csak a többit pótolja külső "primer" áramfelvételével. CPI 1280 nagyon jó és elmés energiatakarékos megoldásokat alkalmaz. A hagyományos gyújtásokhoz képest iszonyat nagy áramot képes a gyújtószikra ívbe vinni, de indulásnál még nem kapcsol be az extra teljesítménye! Elvinne lazán 500pF 30kV kapacitást is, de csak fordulaton, még az 1nF is menne neki, 1.5nF -nál már a CPI 1280 is nyög. Valahol kb. 750pF 30kV/gyertya kapacitás lenne az ideális neki, de ekkora kapacitás értékkel sajnos nem indul el a már említett okok miatt! Benzin üzem mellé vízpára vagy vízgőz és a CPI 1280 biztos remek párosítás, de ha nincs csillapítás a szekunder körben, a jóval több amper megeszi a rotort, elosztó fedelet és gyertya elektródáit is. A csillapítás viszont sajnos csökkenti a gyújtótrafó leadott intenzív szikra áramát. Kezdetben pl. az 1L vízzel működő autójában Daniel Dingel is küszködött a gyújtógyertyákkal, nagyon rövid életűek voltak nála is az amperos szikra miatt! Dingel később módosította a gyertya elektródák távolságát és geometriáját. "Akkor azt hittem az elektronikus gyújtások elterjedésével a gyártók korrektül megoldották és ez már nem probléma, hát tévedtem." A gyártók kiküszöbölték az állandó karbantartást igénylő megszakító ( gyújtás jeladó ) , gyújtáselosztó, gyújtókábelek esetleges hibáit. A gyújtás rendszer inkább a pontosabb ( már a hengerenkénti külön - külön gyújtásszabályozás is ) és hosszabb és megbízhatóbb működés felé ment el. Otto motorban az összesűrített üzemanyag keverék égését a gyújtószikra indítja el, az égésre nagyon kevés idő van csupán! Mégis a szikra energia alig változott, pedig az intenzív gyújtószikra a szegényebb üzemanyag keveréket is jobban gyújtaná be! Sajnos már gyárilag is fékezve van a gyújtásenergia. A "disznóságból" pedig egész jól profitálnak. A 100pF –os kondi és a zavarszűrős kábelek nem mindig kedvelik egymás társaságát. Sajnos a modernebb elektronikával rendelkező autókban alkalmazva képes zavarokat, akár károkat is okozni a gyújtás keltette magas rádiófrekvenciás sugárzás.
Szia. "A 100pF –os kondi és a zavarszűrős kábelek nem mindig kedvelik egymás társaságát. "-OK akkor marad a kábel árnyékolás, az kb.25cm lehet ami 50...80pF, kábeltől függően. Ilyen megoldásra mi a tapasztalat? Azért óvatoskodom mert az eloszófedélben van a trafó és az elektronika is, és igen drága így kompletten. A gyári gyerlya 5Kohmos, a kábelek a pipával együtt 7 , 9, 11, 14 Kohmosak.
Szia! "Árnyékolt kábelek 100 cm-enként kb. 20-30pF kapacitást jelentenek. Bármilyen kevésnek is látszik, az árnyékolt gyújtókábelben ezáltal lekötött gyújtási energia mégis számottevő. Nagysága a kábel hosszúsága szerint: 50cm-ig 20%-a, 100 cm-ig 30%-a, 150 cm-ig 40%-a is lehet a gyújtási energiának."
A 25cm-es árnyékolt gyújtókábel tuti nem lesz 50...80pF. Nálam a 28cm-es alufólia csíkból készült kísérleti gyújtókábel árnyékolás épp, hogy itt - ott láthatóan kicsit bekékítette a narancsos "amperos" színű gyújtószikrát 0 ohm -os réz gyújtókábel, 0 ohm -os gyertyapipa, és 0 ohm -os gyújtógyertya használatakor. Bármilyen gyújtással is próbáltam ki, lehetett a nagy íváramú CPI 1280, vagy normál tranzisztoros, stb. más gyújtás esetén is ez volt tapasztalható. Gyújtókábel árnyékolás nélkül szintén 0 ohm -os ellenállásokkal az ív csak narancsos "amperos" színű. Ha ugyan erre a 0 ohm -os szekunder ellenállásra a gyújtógyertyán legalább 100pF 30kV kondenzátoros gyertya kapacitás van kapcsolva, az ív teljesen kékes színűre változik. "Mivel az árnyékolás testelve van, a kapacitás által lekötött energia lökésszerűen távozik akkor, amikor a gyertyán szikra képződik. Ez a lökésszerű kisülés nagyon sietteti a gyertyaelektródák leégését" Valóban jobban tisztulnak a gyújtógyertya elektródái a magas frekvenciás kék színű ívben. Érdekesség: karburátoros Otto motoron a hagyományos narancsos "amperos" gyújtószikra 0 ohm -os gyújtókábel, 0 ohm -os rotor, 0 ohm -os gyertyapipa, 0 ohm -os gyújtógyertya esetén a levegő - benzin és a hozzáadott vízpára, vízgőz vagy HHO üzemanyag mixet nagyon intenzíven gyújtja be. Hátránya, hogy jobban fogy az elosztó fedél és rotor, illetve a gyertyák elektródái ilyenkor. A szintén 0 ohm -os szekunder körben a kondenzátoros gyertya kapacitás által létrejövő magas frekvenciás kék színű ív a levegő - benzin normál üzemanyagot nagyon intenzíven gyújtja be, viszont ha van még mellette vízpára, vízgőz vagy HHO gáz, szinte érzéketlen lesz rá ugyan az az Otto motor! Elektronika nélküli karburátoros Otto motoron 0 ohm -os szekunder ellenállások mellett működik, de, hogy nálad az 5 K ohm -os gyertyák + a 7 - 14 K ohm -os kábel mennyire dolgozik a hatása ellen, vagy, ha 0 ohm -os szekunder ellenállásokat használsz a gyári zavarszűrős csillapítás helyett, s ez mennyire zavarja majd be az érzékeny elektronikád, nem tudom. Egy biztos a gyári zavarszűrős csillapítás 5 + 7 - 14 K ohm komolyan korlátozza a gyújtótrafó nagyfeszültségű kimenetén a szekunder áram értékét, amitől csökken a gyertyaelektródák közötti ívben is az amper, és ha a gyertyára utólag szerelt kondenzátor kapacitás is alkalmazásra kerül, az jóval gyengébben fog töltődni, nagyobb több száz pF értéknél előfordulhat, hogy a motor már be sem indul. Annyira lecsökkenti a gyújtófeszültséget, hogy kompresszió alatt nem lesz a gyertya elektródák között szikra.
OK nekem is volt már tapasztalatom hogy gyújtáskimaradást okozott a gyertya pipa árnyékolása. A fém árnyékolást levéve a hengerek mind beindultak-persze ez csak ideiglenes gyógyítás volt. A hiba az elosztóban is és a kábelben is volt. A komplett csere után hibátlan gyári fogyasztás visszaállt. Azért kössz a tapasztalatokat.
Tisztelt Uraim!
Segítséget szeretnék kérni készítettel egy kiegészítőt a gyújtógyertyákra 4db 1nf 15 Kv kondenzátorból. A gyújtó vezetékek beforrasztott kivitelűek (általam) szétszedtem 4db gyertyát megcsináltam úgy hogy nincs ellenállásuk. De az autó nem indul! A gyertyákkal kondi nélkül azonnal indul! A kondival azt vettem észre hogy mintha késne a gyújtás! lehet hogy túl nagyra sikeredett a tároló és a feltöltés ideje miatt későn adja le a szikrát? Sajnos gyújtást nem tudok állítani mivel azt a motorvezérlő állítja! Azt kérdezem lehet hogy segít ha nem négy hanem csak kettő kondit teszek be? tettem fel egy képet is ja áthúzás nincs!
Szerintem mindenképp 2-vel próbálkozz 1. nekifutásra, mert lehet hogy az 1nF sok és nem bírja el a gyújtásod!
Üdv!
Az általatok többször belinkelt weboldalon található céget próbáltam elérni de egyik telefonszám se válaszolt vagy egy kicsöngés urán foglalt vagy nem is létezik a telefonszám (próbáltam 1/2 napig) Nem akarom megtörni a lelkesedést de gondoljátok végig! Ha ez valóban ilyen adatokat produkálna akkor az új autókba mind találkoznánk vele. (persze jó áron) Személy szerint én is szívesen kipróbálnám csak az X14xe motoromba a gyertyák bele vannak rakva rendesen (jó mélyre) Kicsit nehezen fogadom el az autó tuningot. Az autókat mielőtt piacra dobják elég sok mérnök dolgozik rajtuk évekig. Szerintem ennyi mérnök ekkorát nem tévedhet! Vagy ha mégis az kiderülne. Őszintén szólva unom a sok okos 1 vagy 3 fős tuning csapatokat akik a futóműtől kezdve a motorig mindenhez értenek. Van egy tehetősebb barátom akinek Volvo-ja van. Vett egy ilyen chip tuningot és elvitte beméretni az autót közel 1,5 millát vert el a kocsira és mikor a padon volt a gyári teljesítmény értékeket mértek rajta. Gondolok itt pl.: az "1500W" autós erősítőkre is. Ez 13V-on min 120A áramot vesz fel nos? Az ilyen terhelés kb 4db 120Ah teherautó akksi képes elviselni. Megnéznék ilyen autó generátort is ami az ekkora áramot ledob magáról Nem értek a motorokhoz de józan paraszt ésszel gondolkozom! Tegyük fel x mennyiségű benzin ehhez kell y mennyiségű levegő hogy elégjen. Ugye legyen egy még egy változó: C ,mert a levegő és a benzin is szennyezve van. Mindenki tudja a benzin folyékony állapotban nem gyullad meg csakis az elpárolgott vagy prolasztott benzin tud robbanni vagy égni! Nah de a benzin levegő keveréket ha meggyújtom akkor egy láncreakció jön létre ami elindításához egy bizonyos nagyságú hő kell hogy elégjen (szikra jelen esetbe). Ha nem lenne tökéletes az égés akkor éreznénk a benzin szagot a kipufogógázban ilyenkor kevés a levegő a keverékbe (elég érezhető szaga van). A benzin levegő elégésekor energia szabadul fel (nyomás, hő, fény stb...). Tehát ha én ezt a fix mennyiségű keveréket meggyújtom szikrával vagy plazmával mitől fog változni a leadott energia nagysága? Valaki ki tudja ezt matekozni? Szívesen látnám számokkal nem csak "az én autóm 1 literrel kevesebbet evett"! Bocs ha nyers voltam! u.i.: Bocsi kicsit hosszú lett! A Link az általatok látogatott weoldal!Link
Milyen gyújtása van a motorodnak? Amit csináltál, az 1nF 30kV gyertyakapacitás, rengeteg szekunder gyújtásenergiát vesz fel, nagyon leejti szekunder feszültséget, így kompresszió alatt nem, hogy késik, de még szikrád sem lesz a gyertya elektródák között! Jobb volna, ha inkább 100pF 30kV ( 2x 220pF 15kV ) gyertyakapacitással kezdenél, és ha működik nálad, apránként emelgetheted a gyertya kapacitás pF értékét. Bár a levegő benzin és HHO, vízpára, vízgőz üzemanyag jobban kedveli a hagyományos narancsos színű amperos szikrát!
A mini plazmagyújtás intenzív kékes színű magas frekvenciás gyújtószikrája a levegő benzin üzemanyag keverék intenzív begyújtására nagyon hatásos! Ha nekem nem hiszel, nézd meg a YouTube videókat, ahol vizet kap a gyújtógyertya, az ív kivétel nélkül mind narancsos színű! Ott kékes színű ívet nem látsz! Ha érdekel a téma, olvasd át a fórumot figyelmesen.
A gyári plazmagyertyát felejtsd el, kicsi a kondenzátor kapacitása.
Ha magad építesz gyertya kapacitást, hatékonyabb lesz a gyári plazmagyertyánál. 4 szelepes hengerfejbe, középen mélyre szerelt gyújtógyertya esetén a gyújtókábelre épített kapacitás lehet még alternatíva. Az autózás jó biznisz az államnak, sok üzemanyag fogy, ami rengeteg jövedéki adót termel. Gondolod az arany tojást tojó tyúkot elengednék, hogy a szikragyújtású motorok az intenzív gyújtószikrától hatékonyabban használják fel az üzemanyagot? A környezetvédelem is mese, a profit a lényeg. A karburátoros, de a benzinbefecskendezős motorok keverékképzése is tökéletlen, jól írtad az üzemanyagok gőzeiben égnek el tökéletesen, az égésre pedig nagyon kevés idő áll csak rendelkezésre 1 munkaütem alatt! Nagyon nem mindegy, hogy a gyújtószikra mit produkál. A chip tuning Otto motornál változtatja a gyári keverékképzés és előgyújtás értékeket, de a gyújtás szekunder energiáján és feszültségén semmit sem módosít! Ne matekozz, építsd meg karburátoros motoron, garantáltan jól működik! Számítógép vezérlésű motorelektronikák már jóval kényesebbek, ott már nehezebb dolgod lesz.
Üdvözlet!
Két kondival pöccre indul az autó! A gyújtás elektronikus de még van elosztó igaz csak egy rotor van benne! Az a másik dolog hogy miért nem rakják a gyári autókba az ilyen szerkezeteket csak annyi hogy ezek a dolgok a versenyzésből szivárognak ki IGAZ ott nem hétköznapi anyagokat használnak. A 80-as évek elején sokat szívtam a simson-nal! A gyertyája a legjobb is ~200Km szétégett és nehogy azt gondolja valaki hogy megálltam az isolator-nál volt pal, marelli, BOSCH !!(50KM! az elektróda eltünt, 84' ár 650Ft!!) Champion, mind ugyanúgy tönkre ment! Kint a volt NDK-ban úgy motoroztam hogy volt nálam legalább 2db új gyertya! Aztán itthon megszánt az egyik barátom akinek volt az akkori rally autósok között ismerőse és kaptam egy !használt! kúszószikrás gyertyát és láss csodát soha nem volt utána gondom. Próbáltam venni de azt mondták mindenhol hogy ilyen gyertya nem létezik! Ha megnézzük egy új autó gyújtás rendszerét és összehasonlítjuk azzal a testvérével amit a versenyeken használnak akkor kiderül az hogy közük nincs egymáshoz (igaz az áruk sem!). Tehát a tanulság az amit megveszel a boltban jó, szép, drága, de nem tökéletes! és amit kiadnak a közútra soha nem is lesz az. A jelszó paraszt autózz és fizess!
Ja elfelejtettem mondani hogy a próba után játszottam a párásító edénnyel és felkapta a vizet és láss csodát az autó nem állt le igaz kicsit akadozni kezdett de járt tovább! Biztos van hatása mert ugyanezt játszottam akkor amikor betettem a párásítót és amikor felkapta a vizet simán leállt az autó! Sőt utána elég nehezen indult gondolom a víz miatt.
És milyen, jobban megy?
Mi a tapasztalat? Milyen autóba raktad be?
Általában semmi sem tökéletes amit ránk erőszakolnak, mert ha az lenne akkor sokkal kisebb lenne a forgalmuk és a profit is!
Eddig 95-ös supert tankoltam "Agip", de 1 éve E85-tel 50-80% arányban kevertem ahogy épp sikerült. Minden próbálkozásom ellenére hirtelen, nagy gázadásnál megtorpant a motor és sokat is evett. 1 hete tankoltam folyékony aranyat "MaxxMotion 100-ast" (etanol nélkül) és láss csodát, azóta nem torpant meg és úgy megy mint a mérgezett egér. Egy próbára mindenkinek ajánlom, még akkor is ha horror áron adják. Szerintem a MOL-os pisi az igazán drága mert olyan gagyi, éppen hogy elég, de így legalább jó sok fogy belőle és minden kúton ezt adják super 95-ös ként. Kiváncsi lennék, hogy a plazmád mit szólna MaxxMotion 100 hoz!
Az autós versenysportban az F1, a király kategória. Anno az 1500cm3 Otto motorok turbófeltöltéssel és vízbefecskendezéssel drasztikus teljesítménynövekedést produkáltak, már kb. 1200LE volt a "plafon", mikor végleg kitiltották az F1-ből az irdatlan nagy motor teljesítmények, a pilóták érdekében.
A plazmagyújtás tilos az F1-ben, max. a hengerenkénti trafós gyújtás megengedett. Az F1-ben használt gyújtógyertyák a súlycsökkentés miatt lettek módosítva. Minden szikragyújtású motor érzékeny a gyújtószikrára, a kétütemű motor különösen. A 80-as években "eltűnt" a Simson gyertya elektródája, vagy csak "beköpte - elszennyezte" azt a ( silányabb minőségű gyújtógyertya és a 2T ásványi motorolaj miatt ) gyengébben működő kétütemű motor? Ha nincs rendes szikra és égés, a jó hőértékű gy.gyertya öntisztulása is elmarad, ami 2T motornál fokozottan kényes kérdés a motor működése szempontjából! Isolator, PAL, Marelli, BOSCH, s mind olyan anyagból volt már akkor, hogy gyorsan "megette" a Simson gyújtószikrája? Akkoriban még nem volt CHINA-i után gyártott h. gy.gyertya, aminek valóban képes elfogyni az elektródája. Kaptam eredeti NDK Isolator M18-as gyújtógyertyát, egész más, mint a ma kapható új gyertyák. A régi, de új gyertyával jobban mentek a kétüteműek is, majd ki tudja miért lett egy gyártási módosítás, amivel már gyengébben működik a motor. Lehet ebbe a módosított gy.gyertya szériába "esett" bele a Simson-od is.
olvasgattam a fórumon de mindenki a gyertyára építette eddig. a Kocsimba x14xe típusú opel motorom van hengerenkénti befecskendezésű 66Kw ~ 90 paci.
NGK BKR5EK (ha jól emlékszem) gyújtógyertya van ami két pólusú. Ha a gyújtótrafó kivezetéseire csinálnék egy "toldást" és ebbe építeném be a kondikat lehetne változás? Meg nem fogja hazavágni (bocsánat) a motorvezérlésem? A gyújtógyertya 5Kohm os a kábelt meg kell mérnem még! Számomra az mindet elmondott hogy ezeket a plazmagyertyákat forgalmazó céggel nem nagyon sikerült felvenni a kapcsolatot Ezért nem is rendelnék tőlük semmit! |
Bejelentkezés
Hirdetés |