Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Aki akar fóliát venni menjen a fóliarendelés topicra, Waterbear 475mm széles fóliára keres embereket, csak akkor lesz megrendelve, ha összejön 60 ember 5m-es darabokra, vagy 30 10m-esekre (vagy ezek kombinációi ) Úgyhogy tesség gyülekezni!
Ebből a szélességből 10m az cirka 75db A4-es, úgy mint a 305-ösből a 15m. Ott ez 4500Ft körül jött ki. Ez sem sokkal drágább, és lehet 5m-t is kérni. (Mondjuk 60 darabra darabolni azt a fóliát emberes feladat, de örüljünk neki hogy bevállalta)
Pauszt sokan használnak, sima írógéppapírt már kevesebben, és szerintem szebben is lehet rá nyomtatni mint akár a fóliára -nekem egy rétegben tökéletes- és jelentősen olcsóbb is a fóliánál! (legutóbb 20 Ft-ért vettem az A4-es darabját igaz több éve volt már...)
Azért van némi összefüggés a fény hullámhossza és az egyes anyagok fényáteresztése között, és valószínűleg nem egyformán. A nitrót a világért sem melegítsd, párolog az anélkül is rendesen! Fóliára sem lenne az igazi! Pauszhoz használom lézer nyomtatóval, egy másik NYÁK topikban találtam az ötletet, először tényleg fölé raktam, de a befőttesüveg a legjobb: bele kell állítani az oldalához simítva, nyomattal befelé és egy darab papír-zsebkendőben vagy rongyban egy kicsi nitrót felitatni és beletenni majd vagy 10-20 percre letakarni. (egy öt literes üvegbe egy A4-es is belefér állítva) Nézd meg előtte és utána nagyítóval vagy mikroszkóppal...
akkor viszont lehet, hogy elég egy alapos távirányítótakarítás, gumit is kívül-belül szépen fogkefével...
mondjuk úgy egy éves kora körül... lehet, én rontottam el
Sósav fogkefe leveszi a papírt Ha jön vele más is akkor nem jó a vasalás.. Én megcsinálom a 0,2mm huzalt is laminátorral. Gyakorlás,tapasztalat és olvasgatni a megfelelő topicot a siker kulcsa.
Nagyon köszönöm az ötletet. Már érdemes volt ezt a hozzászólást beírnom...
Pauszom most nincs itthon (hacsak a diploma munkám fel nem áldozom), de talán délután veszek és kipróbálom. Még egy kérdés: milyen nyomtatóval használod? Némi összefügés biztosan van a hullámhosszal, de nekem annyi info, amit mértem, pillanatnyilag elegendő. Ha nagyon ráérek, megmérem úgy is, de nem szívesen, mert az UV-val inkább vigyázok. Az előző munkahelyemen egy kb. 1,2m átmérőjű lámpával világítottak, kb. 2m távolságról. Ott még a bejárati ajtót is reteszelték, amikor a levilágítás ment.
Eddig 47-en álltunk össze a nyák-vásárlásra, összesen 260.000Ft értékben 24,43 négyzetméternyinél tartunk. Aki még akar az most szálljon be mert már csak két napig lehet jelentkezni! Aztán hozom a táblákat teherautóval.
Bővebben: Link
Helló,
A készítsünk uv led levilágítóhoz tápegységet 9 voltos elemről üzemeltetett ideiglenes uv led levilágítóval projekt több kevesebb sikerrel zárult. Sajnos a fóliára mégsem a negatívot kell nyomtatni, nem tudom miért ezt tettem... Viszont ami érdekes volt, hogy a P20, teljes száradás után az előhívóban foltosan hívódott elő. És itt nem porszem féle szennyeződésre gondolok, hanem nagy, 5 forintos érme nagyságú foltokra. A lemez teljesen por és zsírmentes volt a lakkozás előtt, a lakk szépen egyenletesen szétterült. Ez vajon mitől lehet? Nem értem. Ha valakinek lenne ötlete, tanácsa, szívesen fogadnám. IGB
Túl közel volt a ledpanel a nyákhoz ! A ledek "fénykörei" nem fedték egymást . vagy több ledet használj (sűrűbben elhelyezve) vagy nagyobb távolságra helyezd el a ledeket a
paneltól.
Kevered a dolgokat. A P20-hoz pozitívat kell nyomtatni egy átlátszó anyagra. A dry fóliához kell negatív maszkot csinálni egy átlátszó anyagra, amit itt fóliának hívsz.
Nagyon nem mindegy ám!
Köszönöm a választ. Elsőre nekem is ez jutott eszembe, de a probléma úgy jelentkezett, hogy a maszk inverz nyomtatása során nem kaphatott volna fényt a lakk ott, ahol foltos volt, tehát fent kellett volna maradjon az előhívás után. Viszont itt szépen kibukkant a réz felület, mintha szépen érte volna a fény.
Amire gondoltam, hogy nem száradt meg a lakk, de az sem lehet, mivel közel hat órán keresztül volt egy fénytől teljesen elzárt edényben a radiátoron, ami nagyságrendileg 42-47 fok között volt... IGB
Köszönöm, igen rájöttem én is már, de mivel ez az első fotó eljárásos nyák lemezem, ezt a kísérletet tanulópénznek vettem. Fogtam egy adag acetont, és szépen lemostam előhívás után a rossz rajzolatot. Gondolom újra előkészítve a lemez, lakkozás és szárítás után ismét levilágítható azért. Maratva természetesen még nem volt.
IGB
Bocsánat ismét a beleszólásért, de a P20-hoz is jobb az igaz pozitív de- tükörnyomtatás, hiszen a fóliának is van vastagsága, így a kontúrok rosszabbak lennének. Ezért a tükrözött fóliát meg kell fordítani, hogy a lakk felől legyen a nyomat, így minimális a távolság a maszk és a lakkréteg között. Nem negatív a nyomat így - de tükrözött!
Tekintettel arra, hogy kezdő vagyok, minden információt amiből tanulhatok segítségnek tekintek, és köszönöm is! A kontúrokkal nem is volt semmi probléma. Jelenleg csak egy táphoz szeretnék csinálni egy egyszerű nyákot, ami mindössze pár alkatrészt tartalmaz egy összeütött levilágítóval (9v elemről működik...), viszont a hely, ahova beépítem adott (70x50) méretű. Ezért nagy felület marad amit le kell marni majd, és ott jelentkezett a foltosodás. De a kontúrok tökéletesnek tűntek. Na majd holnap ismét próbálkozom!
Szia!
Szerintem az a kérdés,hogy az adott PCB-file milyen progival készült!Mert akkor a hozzá tartozó programmal lehet megnyitni,illetve a barátunk segitségével találhatsz PCB olvasó programot is,bár hozzá kell tegyem nem vagyok nagyon jártas a témában de,szerintem ez lehet a megoldás.Ha tévedtem akkor előre is elnézést kérek minden hozóértőtől a bakiért!
Nagy réz felületet nem szoktak lemaratni , mert feleslegesen telíti a marató anyagot..Apropó a maszk az hogyan készült , mert arról nem kaptunk semmi infót én abban látom a problémád okát .Lehet az uv led is , de akkor máshol is olyan foltok lennének ha, csak az uv lenne a gond, Szerintem nem fedett elég rendesen a maszk ahol tele fóliás a rajzolat.
Tudom, de mivel most tapasztalok ki még csak mindent, ezért szerettem volna kipróbálni. Amúgy szerintem nem lett vészes, bár még nagyon látszik, hogy kezdő vagyok. (amúgy három alkatrész került a nyákba, két kondi és egy dióda híd, amit az UV led levilágítót fogja táplálni majd)
kicsit lekicsinyítettem a képeket, mert nagyok lettek
És a maszkot nyomtatóval készítetted , és ha igen , akkor milyennel , és milyen beállításokkal , mert nagyon sok múlik azon.
A maszk egy Canon MP160 tintasugaras nyomtatóval készült, írásvetítő fóliára, amit duplán használtam maszknak. A beállítások között a legsötétebb, legkontrasztosabb és legjobb minőség volt beállítva.
Szerintem működőképes ez az összeállítás, mert a célnak megfelelő lett a nyák. Szerintem.
Hát igen , feltehetően , biztos lesz az jobb is.De egyébként van erre a technikára jó megoldás szimpla fóliásan , és nem nyomdai technikával , persze aki hozzá tud jutni ilyenhez annál más a helyzet , és biztos le is fogják írni neked. Van ötlet bőven.
Hopsza nos. amit ígértem, egy más típusú nyomtatóval készült nyákrajz nyomtatás , csak mert nem csak egyfélével lehet. Egy link , és a képek is egészen nagy felbontásban.
http://www.youtube.com/watch?v=eqnMSeDCEv4&feature=youtu.be
Nekem is ilyen van, de nem lett jó a nyák. A beültetési rajz a panel felső oldalára, lett amilyen lett. Csináltam hozzá egy fordulat és hőfokszabályzót, de még nincs összeépítve (ha jól emlékszem a Watt féle). Remélem nem hiába dolgoztam vele. Kilátásban van fénymásoló fixáló henger pár, az biztos ütősebb lesz.
Hm. Ígéretes technológia, nekem legalábbis tetszik.
Már van két nyomtatóm ,amivel nyák rajzot tudok nyomtatni, ezzel a fajtával azért próbálkoztam , mert többnyire ilyen van elterjedve általánosságban , és a festékkel is takarékosabb mint az Epson így jóval olcsóbb A fej nem szárad be , mert nyomtatás után kiveszem leragasztom a patron alján lévő fejet , és bármikor elővehető.
Az első képeden a kép tetején középen látszik, hogy nem nagyon megy a cuccnak a sűrű egymás melletti vonal. Majdnem összeér, és nem is szép egyenletes. Ott eléggé rücskös a vonal.
Nem ér össze csak más a szög , és úgy látszik , ahogyan lentebb látszik ugyan az van fent is , de ez karcos nyák , és semmi extra beállítás nem volt még, csak ahogy kész lett a gép tettem egy próbát a finom beállítások még hátra vannak , mint a festék mennyiség , mint a felület stb stb stb szóval ez a natur nyomtatás volt .Mert ha a gép nem jött volna össze így első próbára , akkor nem foglalkoznék tovább vele.Ja és még félig száradás stádiumba lett fotózva .És egyébként nagyon nagy nagyításban.Szóval amiket így látsz azt szabad szemmel nem nagyon.
Nem emlékszem, mutattál már kimaratott képet az ezzel a technológiával készült nyákról? (ellenfényben, lámpával átvilágítva, makro.) Hogy lássuk mennyire porózus (porózus-e egyáltalán) a felület.
Köszi!
Igen volt csak valamivel visszább a fórumban ,és félig volt csak maratva , mert nem tudtam még akkor , hogy milyen lesz. Csak az a másik nyomtatóval volt csinálva , ez még nincs teljesen kész a másik az már kész. Sőt a másikkal még egy nem valós 3D pozíció + alkatrész is lett nyomtatva a beültetési oldalra, de ez nem olyan rég volt mostanság keresd visszább azt is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |