Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor védelem
Lapozás: OK   1 / 9
(#) DRoland hozzászólása Máj 7, 2007 /
 
Hellosztok!

A segítségeteket szeretném kérni (eléggé kezdő vagyok még), összehoztam egy hordozható erősítőt, és az akksit kellene védeni a túlzott lemerülés ellen, és a túltöltés ellen. Szóval olyan kapcsolás kellene, ami 14 V felett megszakít egy áramkört (ez lehet relés is hisz a trafó úgysem merül le tőle ) és 10,5 V alatt meg lekapcsolná az akksiról az erősítőt.

Előre is köszi az ötleteket!
(#) JZoli válasza DRoland hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Neked valószínűleg egy ablakkomparátor kellene.Az a megfelelő beállítás után tudná az általad elvárt működést biztosítani. Két műveleti erősítő egy-két tranzisztor egy relé(jelfogó) és már kész is.
(#) DRoland válasza JZoli hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Esetleg tudnál rajzot is mellékelni?
(#) Sebi válasza DRoland hozzászólására (») Máj 8, 2007 / 5
 
Én ezt szobortam régebben egy vészjelzőhöz, de azóta minden hordozható cuccba berakom. Ha elérte a kisütési határt, akkor a FET mindent lekapcsol az akkuról, még a komparátor részt is. Ezért a feléledő akksi sem fog fogyasztót táplálni mindaddig, míg egyszer töltést nem kap.

accu.GIF
    
(#) Sebi válasza Sebi hozzászólására (») Máj 8, 2007 /
 
Ja, az a két kimeneten lévő tranyó Neked nem kell, következésképp a vezérlését adó zener és ellenállás sem.
(#) DRoland válasza Sebi hozzászólására (») Máj 8, 2007 /
 
Ez igen! Kicsit bonyolult ez nekem, lenne néhány kérdésem: Az világos, hogy a 4-es és 5-re kell az AC, az is OK, hogy a 3-as a GND, az 1-es legyen az erősítő + tápja? és akkor a kettes? Vagy azzal ne is foglalkozzak? Esetleg nyák rajzod is akadna? Bocsi, ha sokat kérdezek, de eléggé kezdő vok még. Konkrétan a 2 db BC 547-et, 820ohmos, 10k-s ellenállást, és a 6V8 zenert hagyhatom el?
(#) JZoli válasza Sebi hozzászólására (») Máj 8, 2007 /
 
Te Sebi ez az áramkör nagyon király, nem tudom honnanvaló, de ez tényleg jól használható.Hány voltról működik? Gondolok itt a kapcsitápra.
(#) Sebi válasza JZoli hozzászólására (») Máj 8, 2007 /
 
Saját kútfő
15-től 40V DC-t bír a kis kapcsolóüzemű táp bemenete.
Kreáltam hozzá áramkorlátot (mert ezt egyik sem tudja gyárilag, csak nyöszörög a túlterhelésre), hogy a kimerült akku kezdeti áramát megfogja.
Van nyák természetesen, én Tango-t használok, nem tudom az jó-e Neked. Vagy a filmeket be tudom scannelni.
(#) Sebi válasza DRoland hozzászólására (») Máj 8, 2007 /
 
Igen, jól látod, az 1-es a +kimenet és ott azt a két BC547-et lehet elhagyni, ez a töltés meglétét tudatta a készülékkel amihez eredetileg terveztem.
(#) JZoli válasza Sebi hozzászólására (») Máj 8, 2007 /
 
Ha tényleg megtennéd, hogy felteszed a paneltervet is nagyon örülnék neki, legalább nem kell nekem "bajlódni" vele.
(#) Sebi válasza JZoli hozzászólására (») Máj 8, 2007 /
 
Rajzoltam egy másikat, ez lekapcsolja a töltést is.
(#) DRoland válasza Sebi hozzászólására (») Máj 9, 2007 /
 
Nagyon szépen köszönöm!
(#) bazarghai válasza Sebi hozzászólására (») Máj 9, 2007 /
 
Szia Sebi!

Kösz, h szóltál: itt erről beszélgettek. Az általad javasolt áramkört megnéztem, de nem vagyok elektroműszerész, nem tom kiemelni a védő/lekapcsoló részt a rajzból.

Az én rendszerem 24 voltos így nem tudom azt se, hogy hol kéne elllenállást növelni, meg ilyesmik.

Tudnál segíteni összerakni egy egyszerű védőt? Akár relével is. Elektromos binyigli (SK) akku védelmére lenne ez a dolog.

Thx: Gábor
(#) Macsek71 hozzászólása Feb 17, 2008 /
 
Skacok !

Régi "sport"kocsikban volt akkumlátor-ellenőrzőként, egy egyszerű műszer ami egy akksi szimbólum előtt balra-jobbra billegve mutatta a töltés megfelelőségét.
(?töltés-fogyasztás arányát ?)

Hasonlót szeretnék elkövetni : piros-zöld LEDek jelezzék, hogy töltődik-e az akksi vagy épp ürül

Beépítési helye lenne a kerékpárom, ahol dinamó termelgeti a delejt, kis ólomakku tárolná a világításhoz, féklámpához, hangjelző eszközhöz...

Köszönet M.
(#) kistvan hozzászólása Júl 1, 2008 /
 
Sziasztok ! A következőben kérném valaki hozzáértő segítségét.
Egy 12 v-os renbszerű autóban szeretnék pl. hűtőládát vagy más fogyasztót használni, és ehhez lenne szükségem akkuőr rajzra ami 11,5 v alatt szétkapcsolja az áramkőrt és csak ezt meghaladva kapcsol vissza . Vedd figyelembe hogy nem vagyok műszerész. Ugyan több kereskedelmi forgalomban kaphatót kipróbáltam de vagy nem bírja tovább pár hétnél , vagy amelyik bírná annál meg hetente legalább egyszer bikázni kell az autót.
Címem : quadok@citromail.hu
(#) proli007 válasza Macsek71 hozzászólására (») Júl 1, 2008 / 1
 
Szia!

Rajzoltam neked egyet, ha erre gondoltál.

üdv! proli007
(#) proli007 válasza kistvan hozzászólására (») Júl 1, 2008 / 1
 
Hello!

Ezen a fórumon, nem illik Emil címeket írni. Amire választ akarsz, arra más is kiváncsi lehet.

Minden esetre rajzoltam neked egy lehetőséget.
A trimmer potival, beállíthatod a kapcsolási feszültséget. A hiszterézist (a ki és bekapcsolás közötti feszültség különbséget) az R5 ellenállás változtatásával lehet megoldani. (Ha csökkented, akkor az nő. Jelenleg számításom szerint kb. 0,5..0,8V között lesz. Ha a táskába építed be, lehet figyelembe kell venni, a csatlakozó, és vezeték átmeneti ellenállását is, mivel bekapcsoláskor a feszültség egyből esni fog. Így a hiszterézist ehhez alkalmazkodva, lehet növelni kell, mert esetleg "kattoghat".)

Minden esetre az áramkör kapcsolási képességét, a relé határozza meg. Ebből olyan típust kell választani, ami kibírja a hűtő áramfelvételét (akár 10..16A is lehet) és figyelembe kell venni, hogy itt egyenáram van. Talán leg jobb a gépkocsi reflektorhoz is használható típust választani.

üdv! proli007

Cooler-S.jpg
    
(#) potyo válasza kistvan hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Egyszer feltettem egy ilyesmi célra szolgáló rajzot ide. Nézd meg ezt is.
(#) Stalki hozzászólása Júl 1, 2008 /
 
És arra nincs valami egyszerü ötletetek hogyan lehet "ceruzaaksit" kisütni 0,9V-ig, esetleg tirisztor vagy hogyan lehetne leállitani a kisütést?
(#) kistvan válasza proli007 hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Bocs az emil címért , ma vagyok itt elször. KÖSZI a rajzot kipróbálom. Az lenne még a kérdésem a rajz szerint 10-13 v a betáp , de ez autónál töltési időszakban felmehet 14 v szélsőséges időszakban majdnem 15 v-ra, jelenthet ez gondot?
(#) proli007 válasza kistvan hozzászólására (») Júl 2, 2008 / 2
 
Szia!

Azzal semmi gond nincs. A 10..13V a trimmerrel beállítható kapcsolási feszültséget értettem.
Ennek a kapcsolásnak, még előnye, hogy kikapcsolt állapotban (amikor a feszültség alacsonyabb a beállítottnál) kicsi az önfogyasztása. 2mA alltt van.

Közben elkészítettem neked a nyák rajzot is hozzá. A kapcsolót és a relét lehagytam róla, mert a 10A-es áramköröket nem célszerű a nyákra tenni, ha csak nem nyákos a reléd. A relével kontaktusával, kapcsolhatod a hűtőláda számára +12V-ot. Ha az áramkört a hűtőládába teszed, akkor a kapcsoló el is maradhat. (Mert úgy is kihúzod a szivargyujtóból, ha nem kell.) Ja, és egy Led-et is tettem bele. Ha nem akarod, rövidre zárod a Led két pontját.
A relénél a lábszámok és a+- nem jelent semmit. A két pont tetszőlegesen köthető a relé tekercsére.

üdv! proli007
(#) proli007 válasza Stalki hozzászólására (») Júl 2, 2008 /
 
Hello!

De van, csak nem ebben a topikban. Esetleg kereső?

"1.2V NiMH akkumulátor kisütő"

üdv! proli007
(#) iceface válasza Stalki hozzászólására (») Júl 2, 2008 /
 
Szia!

Én már készítettem a ceruza NiCd aksijaimhoz ilyen kütyüt!
1 stabil icvel(7805) kötöttem sorba az akkut és a 2öt 1xre(párhuzamosan figyeltettem 1komparátorral ami 1relén keresztül 1 kisütö ellenállás kapcsolt rá az akkura.

Ezt 1 kicsit +bonyolítva 1 flipp-flopp(astabil multi v.) áramkörrel, már felváltav 2 akkut tudtam kisütni kb. 2s-os váltásokkal!

Gondolkoztam még 1 visszajelző áramkörön is, ami jelez, ha már lemerült az akku, de az áramkör sajátossága ezt +előzte, mert a billenési küszönbértéknél a relé prellegni kezdett és mit 1 kis zümmer zümmögött!
(#) iceface válasza Macsek71 hozzászólására (») Júl 2, 2008 /
 
Szia!

1 kicsit többet kellene tudni a rendszeredről, már mint ?w-os a dinamó, az első lámpa a hátsó lámpa
?Ah-ás az akkud, stb
Komplex rendszer ismeretében könnyebb tervezgetni, de szerintem ebben az estben pár dióda, LED és ellenállás könnyen +oldja a problémádat és nem kell bonyolúlt logikai (IC)- áramköröket összeállítanod!
(#) kistvan válasza proli007 hozzászólására (») Júl 2, 2008 /
 
Szia! Az autóvillamossági részt eltudtam különíteni az első rajzon is. Letöltöttem a második rajzot is , és látom hogy a leden kívűl változott a P1 bekötése is. Nincs meg még minden alkatrész a bolt holnapra igérte. Köszi a segítséget.

Üdv: k.istvan
(#) proli007 válasza kistvan hozzászólására (») Júl 2, 2008 /
 
Hello!

A poti bekötésének nincs jelentősége, Az egy változtatható ellenállás csak. Megfordítottam, mert a nyákon így jön ki jobban. Ennyi.

üdv! proli007
(#) kistvan válasza proli007 hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
Szia !
potmétert 5K6 18M est kaptam, valamint Az R3 150 ómos ellenállás helyett 130 vagy 180 ómosat , helyyettesíthetem őket ezekkel ?

üdv: kistvan
(#) proli007 válasza kistvan hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
Hello!

- A nagyobb poti miatt, kissé megnő és durvább lesz a szabályozási tartománya. (kb. 16,5V-ig fel lehet állítani a kapcsolási értéket) De ha esetleg durván szabályoz, akkor egy 10kohm-s ellenállást párhuzamosan kötsz a potival, és majdnem az eredeti érték áll vissza.

- Inkább a 180ohm-ot tedd be. (de nem lőnek vele nyúlat, még ha 470ohm-os akkor is jó lenne)

üdv! proli007
(#) kistvan válasza proli007 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Szia !

Összeraktam az áramkőrt 5 Kohm potival és a 10 kohm ellenállással de nem húzza be a kis relét. A másodikat összerektam a rajz szerint nyák nélkül tehát az elkötés kizárt és így sem működik.

Üdv. kistvan
(#) proli007 válasza kistvan hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Szia!

Pedig ennek, működni kell!
- 12V tápfesz mellett, zárd rövidre a TL anódját és katódját. Ekkor a relének meg kell húzni és a diódának jelezni kell.
- A relé működéskor akkor fog meghúzni, ha a TL Gate-jén 2,5V-nál nagyobb feszültség van. (A Gate feszültségét az R2 ellenálláson mérheted meg.)


Ha R1 10kohm és a poti rövidzárban van (nullára van tekerve), számításaim szerint kb.14,2V-nál húz be a relé.

Ha a poti maximumra van tekerve, akkor már 20V-nál húz csak be a relé. Így 5kohm-os potihoz, inkább 5.1kohm-os ellenállást kellene használnod.

(Remélem a reléd, 12V-os. Ha van szabályozható tápod, nézd meg, hogy hány volton húz meg és hány volton enged el. Valamint, hogy 12V esetén hány miliamert eszik.)

üdv! proli007
Következő: »»   1 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem