Fórum témák
» Több friss téma |
Hello mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni!Tegnap kötöttem egy riasztót a kocsimba, minden szuper egyet kivéve...nem zár az ajtó..a probléma a következő: nem eleketromos hanem vákumos a központi záram.Így több ideig kellene a szivattyúnak áram mint egy elektromos központinak. A riasztó sajna egy pillanatig ad csak áramot ki. Mivel lehetne megoldani ezt a problémát?esetleg vmi öntartó áramkörrel? vagy mi lenne a megoldás rá h tovább maradjon áram a szivattyún? pár másodperc kellene neki csak...remélem vki tud segíteni.
Általában lehet állítani a riasztókon az időt, 0,75/1s-3/5s...nézd meg a leírást...
A bekötés is más, meg kell szakítani a kapcsolót, hogy a te érintkezőiden keresztül menjen. Üdv Inhouse
Én valahogy nagyon utálom, ha valaki kérdez valamit, arra válaszolok és nem ír rá semmit...bosszant.
Üdv Inhouse
Sziasztok!
Nekem tönkretették a záramat, amelyet kulccsal müködtettem, nekem a központi zárhoz nincs távirányítóm, és most hogy már kulcsal sem működik arra gondoltam hogy veszek Vidue II rádiós vevőt, amely 2- vagy 4 csatornás vevő, ahhoz lehet távirányitót hozzárendelni. Csak egy problémám van, nem nagyon értek az autó elektronikához. Ha valakinek van ezen kívül más ötlete kérem segítsen.
Impulzust - 0.75-1s - kell adni (ha motoros a központid), vagy ide, vagy oda, így nyit és zár. Erről szól a topic túlnyomórészt...
Üdv Inhouse
Helló
Én most csináltam a kocsimba zárt vagyis távirányítást. Gyárilag benne volt a motor csak távirányító egységet vettem 10 e ért ami végül is bicskakulcs csak a távirányító részét használom. A működésnél az a lényeg hogy egy motort kell vezérelni (vezető oldali vagy utas oldali egyszerűbb változat) így működik mikor kulccsal nyitod az egyik motort megmozdítod és behúz vagy feltol nálad kulccsal nem működik így lehet hogy motor gond van de lehet hogy a vezeték szétcsúszott sok minden lehet. Autó típust mondasz meg évjáratot utánanézek meg mi a konkrét célod?
Sziasztok!
Én is szeretnék egy bicskakulcsot és annak a vezérlőjével megoldani a központi zár vezérlését. A központi záram az előző autótulaj által utólag beszerelt kpzár. Az első kettő 5 vezetékes, a hátsók 2 vezetékes motorok. A hátsó két motor nem az első kettőről kap jelet, hanem külön a vezérlőegységre van kötve az összes motor, mint írtam 5 és 2 kábellel. Kérdésem: A jelenlegi vezérlő helyett tudom-e vezérelni csak a bicskakulcs vezérlőegységével? A jelenlegin nincs több csatlakozó, aivel a két vezérlőt kötném össze. Ha megoldható akkor hogy kell összekötnöm, hogy az első motorok vezéreljék a hátdókat is és mindezt az új központi vezérlőegységgel? Köszönöm szépen!
A vezetékek külön mennek majdnem a csatlakozóig, előtte nem sokkal vannak párhuzamosítva. A motorok 2 vezetéke (általában zöld és kék), valamint az első ajtók 5 vezetékeseinek mikrokapcsolói (fekete-fehér-barna).
Biztos, hogy nem így van, hanem külön mennek a dobozba? Akkor nézz bele, belül lesznek összepárhuzamosítva... Üdv Inhouse
Köszöm a válaszod!
Megnéztem, a csatlakozásnál a közös saruban lettek párhuzamosítva a motor vezetékei ami nálam piros és kék. Azt nem tudom,hogy hova kössem a maradék 3 mikrokapcsoló vezetéket (barna, lila és (-)a fekete), olyan kapcsolások vannak, mint "Dongatto23" leírásában akinek szintén Te segítettél múlt hónapban. Ha én is rákötök a 3. ábra szerint, (amit tanácsoltál neki) akkor műkösni fog a 4motorom egyszerre, csak kulcsos nyitáskor nem fog együtt menni, mikrokapcsoló nélkül?? Jól gondolom...? Válaszod előre is köszönöm! -- Dadom
Üdv Dadom!
Azért nem írtam még a fórumban a bekötés sikeréről, mert még nem sikerült 100asra a dolog. Inhouse segítségével sikerült bekötnöm a motorokat, viszont ahogy ő is írta ezzel a módszerrel csak a bicskakulccsal lehet nyitni-zárni az ajtókat. Sajnos mivel nem volt még időm tovább foglalkozni vele nem jöttem rá hogy a kulcsos nyitást hogyan lehetne megoldani. Majd ha kicsit jobb lesz az idő szétkapom megint a kocsit Még1x köszönöm Inhouse-nak! Don Gatto
Szívesen!
Dadom! Fogj egy izzós 12V-os próbalámpát. Csiptesd testre és a mikrokapcsoló 3 szálát egyenként szúrd meg. Ha valahol világít, akkor az vagy nem a mikrokapcsoló, vagy nem testet kapcsol (nagyon ritka). Elvileg a 3-ból 2-nél fog valami történni, az egyikre zárni fog, a másikra nyitni. Ha ez megvan, akkor arra kell kötni a bicskakulcsos riasztó impulzus testet kapcsoló kimeneteit. Ha 2 váltóérintkezője van, akkor a com-okra test, és az egyik NO kimenet a nyitás a másik a zárás, az NC-k kimaradnak. Üdv Inhouse
Köszönöm szépen Inhouse!
Még azt szeretném kérdezni, ha nem menne akkor bekötöm csak a motorokat , akkor a maradék két vezeték test, a másik maradék kettő +12V, akkor a +12Voltot adhatom arra a két vezetékre a főegység betápjáról, vagy inkább külön kapják meg! Köszönöm még 1*! Amint lesz időm megcsinálom.Ha sikerült írok! -- Dadom
Hát...most ezt nem igazán értem...
Egyeztessünk: Ez a bicskakulcsos cucc mi? Riasztó, vagy központizár vezérlő? A motorokat nem kell bekötni, azt viszi a benne levő vezérlő. Te ezt a vezérlőt vezérled. A működés: Ennek a topicnak az eleje Üdv Inhouse
Ez a bicskakulcsos cucc központizár vezérlő. Azt szeretném a meglévő központizáram vezérlésére. A meglévő vezérlőegysége is utólag beépített, de 9 éves és nem tudom a bicskakulcsos főegységet csatlakoztatni hozzá, ezért kéne az új főegységgel vezérélnem. Azért kérdeztem az új vezérlő teljes bekötését. -- Dadom
Ez annyiból gáz, hogy a stabil állapothoz a mindkét vezérlőknek szüksége van a billenésre, és a mikrokapcsoló jelzésére is...ezt együtt nem igazán jó, ha csinálják, mert akár egymásra is nyithatnak és az zárlat...
Fogod a régi vezérlőt, ha ugyanolyan a csatlakozója, akkor leellenőrzöd, ugyanúgy van-e bekötve. Ha nem ugyanolyan, akkor átkötözgeted az összes vezetéket az újra és kész. A régi vezérlő megmarad tartalékba. Akár a csatlakozót se vágd le a autóban, hanem az újnak a vezetékeit (rövid vezetéket hagyj rá) kösd rá, így 2 csatid lesz, ha eladod az autót, az újat levágod, hogy megmaradjon a bicskáshoz és visszadugod a régit, így neked is megmarad a köv. autóhoz és az autóban is marad központi zár. Üdv Inhouse
Igazad van! Köszönöm! Remélem működni fog! Ha nem akkor majd még kérdezek! Köszönöm szépen a sok segítségeket! -- Dadom
Szívesen. Hajrá!
A vezetékeket vigyázz, nehogy összecseréld! Lesz egy test, egy +12V (állandó), 2 motor szál, 3 mikrokapcsoló szál. Lehet még rajta 2 szál, amin keresztül a riasztó vezérelné, ezt hagyd ki. Ha az átrakás után elsőre nem csinál semmit vagy hülyeséget, lehet, hogy még nem állt be, kapcsold valamelyik 5 vezetékes motorral, nyit/zár és utána már jó lesz... Üdv Inhouse
Kérnék még 1 kis segítséget! Megcsináltam , sikerült! De csak távirányitós zárás-nyitásra a két COM csatlakozáson. A két NC testelve van, a két NO +12 Voltra van bekötve, így működik. Ezek közül melyik 3at köthetem rá a motorok mikrokapcsolójára? Ja és még nem működik az irányjelzők felvillantása sem, nem mértem rajta semmit sem. Kszönöm. -- Dadom
Tehát levetted az előző vezérlőt és eddig a motorokat kötötted csak át?
Mikrokapcsolók nélkül behülyülhet, konstrukciófüggő. A mikrokapcsolókat ugyanúgy kellene bekötni, mint a másiknál voltak... Ha indexet is villogtat, akkor ahhoz kell lennie kivezetésnek... Van ennek rajza? Mert így elég nehéz... Üdv Inhouse
Igen csak a motorokat. A másik egy régi doboz volt, jelzések nélkül bekötve külön-külön csúszósarukkal. Ez meg ugyebár egy vastag kábelkorbács a végén egy nagy steckerrel. A mikrokapcsolókat nem tudom melyik szálra köthetném. A melékelt ábrán a jobb alsó ábra szerint kötöttem és így működik csak távirányítóról. Az index vezetékein meg +12-nek kellene lenni, de nem mérek semmit rajtuk. Hogyan köthetném a mikrókapcsolókat és az indexet be?
Köszönöm! -- Dadom
Hello
Én ugy csináltam hogy a fehér és fehér-feket megy a motora az egyik szálon kell legyen egy 10aPiros bizti. A naracs és naracs-fekete +12 és a sárga és sárga-feket meg testre nem vagyok benne biztos de lehet forditva van de holnapra mrgnézem és így elméletileg kell villogjon az index is. De lehet nálad azért nem villog mert nem +12 ad az indexre hanem testet És ezen is kell legyen 7.5abarna bizti. Ha nyítod meg zárod akkor nem fórditva van hogy nyitó gombra zár? Ha van olyan hogy indúlás után hezárja az ajtókat azt ne kösd biztonsági okok miat.
Oké nézd meg légyszi, köszönöm!Igen az indexen 7,5-ös bizti van. A nyitó gombra nyit az záróra zár, de megnéztem ha fordítva kötöm akkor is működik így... Igen azi ndulás utáni bezárást én sem fogom bekötni. Köszönöm!-- Dadom
Kezdhettük volna a rajzzal...
Ennek ezek szerint a stabil működéshez nem kell a mikrokapcsoló által a zár helyzete. Vagyis volt már ez itt valahol és a trigger rész nem egyértelmű... DE, mivel neked van egy gyári, ami amúgy jól működött, akkor vissza az egész... Ezzel tudod vezérelni a régit. Mivel szinte biztos, hogy testet kapcsolt a régi, miután visszakötöttél mindent az eredeti állapotba, és működik ahogy eddig, akkor megnézed egy izzós próbalámpával, hogy testre kapcsol-e, ha igen, akkor testet kötsz a sárgára és a sárga/feketére, a narancs és a narancs/fekete kimarad, és a 2 vezérlőszál, amit testel lehet kapcsolni, azt kötöd a fehérre és a fehér feketére. Az index egyértelműen úgy kellene működjön, hogy 2 két barna (egymástól függetlenül) megy az indexekre és villognia kellene. Nem kapcsolhat testet, mivel az izzókra kapcsolt +12V kell... Üdv Inhouse
HUh! Így most nem látom át elsőre, de próbálom értelmezni és kipróbálom! Köszönöm! -- Dadom
A lényeg, hogy vissza mindent, ahogy volt. Ezzel csak a régit vezérled, testet kell kapcsolni a mikrokapcsoló egyik, vagy másik "játszószálára"...
Üdv Inhouse
Megcsináltam, MINDEN működik, úgy ahogy kell és szeretném!!!!! Nagyon szépen köszönöm az összes segítségest! -- Dadom
Szívesen!
Legközelebb kezdjünk a rajzzal! Üdv Inhouse
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: egy 44Ah-s akkut kb. mennyi idő alatt merít le egy selca fc 6.21-es riasztó? Sajnos fogyasztását nem tudom, mert nincs hozzá semmi papírom. Az akku egyébként 2 éves varta. Előre is köszi!
Nem igazán értem, mire akarsz ezzel kilyukadni. Egy szinte bármely tipusú riasztó max. néhány tized Ampert vehet fel. Ha nincs róla doksid, ezt Neked kellene megmérned. Akkor magad is kiszámolhatnád, meddig bírja az akksi. Ha teljesen töltött és hibátlan állapotú, akkor hónapokig is bírnia kell.
Maradjunk annyiban, hogy inkább max hetekig, így télen...
Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |