Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
na végre szakemberek is hozzászóltak a témához!!!
minden elismerésem a szakembereknek hogy ennyiféle megoldást kínáltak a tisztelt felhasználónak! öröm tölti el a szívemet !!!
Helló! Szulek azt mondta Y jel van beleütve az adattáblába utólagosan! Ha ez így van, akkor csillagba van kihozva a tekercsek kivezetése is. Tudom, hogy alap esetben a 230/400-as bekötése deltába kötve lenne jó 230-ra, de ha úgy tekercselték meg mint egy mezei mosógép motort akkor marad a csillag kötés. Az ábrát találtam, nem én kreáltam, de szemléltetőnek megteszi. Üdv.:VIM
Sajnos kis hazánkban a topikcímben szereplő probléma még jó darabig fennmarad. Ha szakember szemmel vizsgáljuk a dolgot - ahogy Streaky javasolja - már az 1. kérdést sem lett volna szabad feltenni. Ez a topik nem is létezhetne. Miért is? Miért akarunk "ráerőszakolni" egy háromfázisú villanymotorra egyfázisú üzemet? Vannak kifejezetten 230V-ra tervezett villanymotorok, amelyek a háznál felmerülő igényeket nagyjából lefedik. Teljesítményük felső határa eléri a 3 LE-t (2,2kW), fordulattartományuk pedig megegyezik a háromfázisú gépekkel. Akkor miért nem azt javasoltuk már az 1. kérdésfeltevőnek, hogy menjen el szépen egy villamossági üzletbe, és ott vásároljon (25-35.000 HUF-ért) egy neki megfelelő fordulatú, kivitelű, teljesítményű motort, amit villanyszerelő szakmunkással helyeztet üzembe, aki ellátja a motort mindenféle védelemmel. Ez lenne az egyedüli üdvözítő út. Ehelyett mindenki próbál segíteni teljesen szabálytalanul üzemeltetni a fórumtárs motorját, mivel hazai valóság sajnos teljesen más. Az üzemekből, gyárakból háromfázisú motorokat lehet szerezni (venni, lopni, stb), míg a házaknál nagyon sok helyen csak egyfázisú hálózat van. Sajnos a szükség nagy úr, ezért igen nagy számban járatnak így motorokat. Új motort nem vesznek az ára miatt, a hálózatbővítés pedig megfizethetetlen nagyon sok vidéki család számára.... Marad a kókányolás. Mivel villanyszerelőre sem telik....Vidéki útjaimon mindig körülnézek, mi a helyzet "motorfronton", azt hiszem, senkinek nem mondok újdonságot, ha a kialakult üzemeltetési gyakorlatot katasztrofálisnak nevezem. Nem más a helyzet a meghajtott egységeknél sem. Egy fűrész, daráló, stb. Szíjvédő nincs, a forgó (mozgó) alkatrészek nincsenek mechanikusan védve, a megmunkáló szerszámok szabadon dolgoznak.....Villamos szempontból sem jobb a helyzet....
Szerintem, nem az a lényeg ezek után, hogy a fázisfeszültség 220V, vagy 230V. Zárassuk be a topikot, és ne adjunk több tanácsot szabálytalan üzemeltetésre?
Köszőnöm a választ, közben visszaolvasgattam a hozzászólásokban és megtaláltam az általad belinkelt PDf-be a kapcsolást. Mint kiderült ez Y/230Volt -os bekötés, a 3kivezerésü 400V/Y motorok köthetők így be 230V-ra. A motorteljesítmény ebben a kopcsolásban olyan kicsi hogy a gyakorlatban nam használják.
De látod mégis próbálkoznak a 3f-ú motorok ilyen működtetésével, mert hát ez van a tulajnak s, mert szükség törvényt bont...stb... Nekem 3X20A van, nics szükségem ilyen megoldásokra. Zárassuk be a topikot? Az nem old meg semmit!
Maximálisan egyetértek. Mielőbb bezáratni a topikot. A 364334-ben feltettem egy kamu bekötési rajzot, csak egy válasz jött rá de az sem segítő szándékkal. Természetesen ő is kioktatott, hogy nem 220 hanem 230 Volt. Persze én is villanyszerelő vagyok és ismerem a viszonyokat, főleg itt vidéken. Ide ha beír egy abszolút amatőr, tök mindegy milyen választ és rajzot kap, jobb ha bele sem kezd. A jobb érzésű villanyszerelő meg maximum magának kókányol 380-as motort 220-ra kísérletezgetni. Jaj.jaj.ajaj: tehát 3x400V-os motort 1x230V-ra. Na, itt is jártam, részemről befejeztem. Marko Ramiusz-t külön üdvözlöm, :yes:
üdv!
kérdésem az lenne,hogy 1450 fordulatu 1,5kw villanymotor kéthengeres zil kompresszort hardy tárcsával megbirja-e inditani. menyi idö alatt tőltene meg 60l tartélyt, 220/380-as motor és 220-ról menne.
Helló! Nem oldható meg! Pont azért, mert kompresszort kellene működtetni. Ez esetedben nagy indító nyomatékra van szükség amit a 380-ról, 220-ra lerontott paraméterek nem tudnak megoldani! Fűnyíró, ventillátor, szivattyú talán. Üdv.: VIM
üdv mindenki!!!
szédületes hogy mióta fut ez a topik!!! előttem jó páran kérték a "szakembereket" hogy "kokány megoldásokat ne javasoljon de hiába!!! EMBEREK "szakemberek" csak olyan javaslatokat adjatok amit TI is megcsinálnátok,hogy utána család bármelyik tagja nyugodtan használhassa azt az elektromos kütyüt! tudom hogy mindenkit a jószándék vezérel de gondolja át hogy más életével "játszik"!!! sok sikert a bekötéshez és a működtetéshez!!! u.i:károkozásért kit tesz felelőssé a felhasználó?
Kolléga, ezt már leírtad háromszor, háromféleképpen. Szerintem ennyi ebből már elegendő. Most már segítő hozzászólásokat várunk Tőled is.
A nagy indító nyomaték nem feltétlenül igaz!
Nekem egy gyári kéthengeres van ami „kettőhúszra” van gyárilag kitalálva. A tartály és a kompresszor közé egy szelep került, ami tehermentesíti a kompresszort. Szóval, nincs nyomás alatt induláskor. Lényeges lehet, hogy két kondi van rajta. Nem szedtem szét, csak gondolom, hogy az egyik az üzemi a másik, meg indításkor kapcsolódik párhuzamosan az üzemivel. Csak tipp!
Hát igen! Nem mind egy, hogy szauteres, vagy levegős üresjárati szabályozása van a komprinak.
Akkor egy kis olvasnivaló azoknak akiket érdekel a téma sajátságos megoldása. Üdv.:VIM
Köszönöm a mellékleteket, de; egyrészt ismerem a motoros üzem sajátságait, másrészt nálam a 15kW-os hegesztődinamó is gond nélkül üzemel, nem igazán van szükségem az ilyen szükségmegoldásokra. De köszönjük Neked az érdeklődők nevében.
sziasztok!
Én még csak kezdő vagyok és a kérdésem az lenne hogy végül is hogyan kell bekötni a mocit kondival együtt?? olvasgatom itt a fórumokat de mondom nagyon kezdő vagyok! Ha tudtok rajzot mellékelni az jó lenne! Előre is köszi! ja és ha lehet akkor szájbarágósan mondjátok el!
Az előzőhöz képek!
Szia!
VIM 367391 sz. hozzászólásában, a steinmetz.pdf-ben találsz használható rajzot.
Sziasztok! Kérdésem a következő lenne van egy 1.4kw-os 380V motorom hogy kell bekötni a 3 fázist ?
A motorokon kétféle felirat szokott lenni.
1; 220/380V Delta/csillag 2; 380V delta. (380/660V Delta/csillag) Értelemszerűen az 1. verziót csillagba, a 2. -at - üzemszerűen - deltába, vagy csillag/delta átkapcsolóba kötjük. Egy 1,4kW-os motor 3x10A-ról is elindul, ezért a csillag/delta indítás szükségtelen. Csillagkapcsolásban a lemezeket a felső (vagy aló) 3 kapocsra tesszük, vízszintesen, delta kapcsolást a 3 lemez függőleges, párhuzamos elrendezésével valósíthatunk meg. Csillagban a 3 üresen maradt kapocsra kötjük a 3 fázisvezetőt, míg a 4. védővezetőt (zöld-sárga) a motor fémtestén kialakított földelési ponthoz kötjük. Delta kapcsolás esetén az áthidaló lemezekkel kötjük össze a fázisvezetőket (értelemszerűen felhasználva a szorítóanyákat).
Sziasztok
Szükségem lenne egy csillag-delta motorindítás kapcsolási rajzára Oktatóhelyünkön az oktatónk már talált egy-kettőt a könyvben,de szemmel láthatóan elég hiányosak voltak,és nem működtek volna! Ha lehet olyan legyen,amiben 230V-os mágneskapcsolók vannak,és egy ugyancsak 230-as időrelé,ami a beállított érték után csillagból kapcsoljon át deltába Hőkioldó(hőbimetál) nem muszáj,azt a legegyszerűbb beépíteni,ha nem lenne a rajzon! A kapcsolást gyakorlásképpen,és időtöltésképpen rakjuk őssze! Persze szakoktató mellett Köszi előre is,remélem nem nagyok az elvárásaim Üdv:Tomi
Helló
Ez egy gyári motorindító kapcsolása. A működtető feszültséget te választhatod meg. A mágneskapcsolók és az időrelé feszültségének persze meg kell eggyeznie. Ha van még bimetálos időrelétek is valódi retro motorindítot tudtok építeni. Persze helyettesíthető a mai elektronikusakkal is. Ez egy szép feledat.
Helló
Köszi Szépen! Igazából nem feladat szerűség,vagyis nem úgy kell érteni,hogy a tanár megmondta,hogy csináljuk meg De ezen nem fogok vitatkozni Mi is ugyanilyen rajzot találtunk a könyvben,azzal a különbséggel,hogy nem volt 24-es csomópont a bal oldalon! Tehát a rajzon(amit mi találtunk) a működtető feszültség egyik pólusa nem ment tovább sehova,csak ahhoz a mágneskapcsolóhoz,aminél a bal oldalt a 24-es pont található! Ezért működésképtelennek találtuk a kapcsolást,mivel a többi készülékhez nem jutott el a működtető feszültség egyik pólusa! Közben találtam másik kapcsolást,de homályos volt,ezért picit javítottam benne. Az alsó ábrákat itt találtam a HE-n!!! Köszönöm még egyszer! Csatolom az enyém is,hátha jó lesz valakinek Üdv:Tomi
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, van egy 3 fázisu 4,5KW villany motorom és 2 fázisról és kondiról szeretném üzemeltetni. Müködne vajon a villany motor? (csak két fázisom van, mert két külön fogyasztásméröről jön) A segítségeteket előre is köszönöm.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy a mellékelt képen látható motort megcsináltam köszörűnek,de szerintem nagyon lassan pörög.Köszörüléskor nincs szikra!Elméletileg a centrifuga ford szám, van bekötve.A motor adatai 2900/450,120/60w Szerintem a 2900 fordulat nincs meg!Ha tud segíteni valaki,megköszönöm!E rajz alapján kötöttem be!Az N1 bekötés a centrifuga fordulat,de szerintem lassú!
Helló! Nem! Csak 2kW alatt oldható meg amit te szeretnél. Üdv.:VIM
Helló! Most ez volt az eredeti kapcs rajza, vagy te akartad így bekötni, mert nem mindegy. Egyszerre csak az egyik bekötést kellene megpróbálni.Üdv.:VIM
Ezt a rajzot az egyik fórumozó küldte,hogy így kell bekötni!Ha csak az egyik kondit rakom rá akkor is ugyen úgy elindul,és semmi változás a fordulatban!Lehet,hogy a motor csak ennyit tud?
Úgy is lassú ha az egyik kondit a kettő közül indítás után leválasztod? Ha már egyszer azt mondták hogy úgy kell bekötni. A tetején mi az a fém "dobozka"? Nem a hővédelem kapcsolója?
Ez egy jó kérdés nem tudom,hogy mi az a tetején!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |