Fórum témák
» Több friss téma |
Engedelmeddel én is adnák ötletet.
Szia!
Mucu, nagyon szép munka a forgatód. Egyetlen hátránya van, mégpedig az hogy csak pontosan bele illő tojásokat tudsz bele rakni. Ha egy picit is kisebb tojás kerül bele, már kocogni fog minden billentésnél. A fém pálcikák helyet fából kéne csinálni I\O/I alakot, mint a (#682774) hozzászólásod 2. képén. A V formába szépen bele ül a különböző méretű tojás.
Ah, jaaa! (zer sőn, zer gút!- mondaná egy angol gentleman, aki rosszul beszél németül ) Kezdek megvilágosodni mint Buddha.
István! Neked is köszi a képeket, bár a Te változatodnál nem tudom, hogy a vízszinteshez képest, hogyan dőlnek -45 fokba át? (a képen vannak +45 fokban döntve) Most éppen azon törpölök, hogy a kísérleti keltetőben (max. 10-40 tojás), milyen fűtőtestet alkalmazzak? Arra gondoltam, hogy 2db. 40W-os izzó elég lenne. Azért kettő, mert ha az egyik kiég, a másik még mindig melegít... Vagy tegyek inkább bele egy 100W-os infra lámpát? Ez utóbbit egy kicsit soknak találom.
Utánozzuk a nagyokat. Minden gyári készítésű csibekeltetőben ellenállás van. De nem akármilyen, nem tudom pontosan a nevét, de a nikkelin drót egy fémcsőben van, ezért nem éri a levegő a perzselő ellenállást. A csibekeltető bibliám 1987-ben lett nyomtatva, abban azt írja, hogy a fény is hat a kikelési időre. Bár nem bizonyított. Valószínű a többlethő miatt keltek ki hamarább a csibék, és az nem jó. De hol volt a termosztát? Nem tudom. Ebben a könyvben már olyan modern felszerelésről is írnak, hogy ahány tojás van egy tepsiben, annyi tapadót enged le az automatika és csak azokat a tojásokat emeli fel, amelyikben van élet. Képek a gépemről csak vasárnap, mert most falun irgalmatlanul sok a munka.
Szia
Izzó: Nem tudom, jó ötlet –e. Amikor, a kotlós ráül a tojásokra, mennyi fényt kap a tojás? Csirkéket, zavarja a folyamatos fény. Színes izzó (pl.: piros, zöld) márt nem, zavarja őket. Elvileg, EU tagállamok vagyunk. EU -ba megszüntetik, a izzó gyártását. Pont, a hő kibocsájtás miatt. Tojásforgatás: Elvileg az első 3-4napba nem kell forgatni, és a kelés vége felé sem kell, forgatni. De ezt, márt leírták. A tyúk nem csak forgatja a tojásokat, hanem cseréli is. ( ami középen, az a szélére kerül, és fordítva. ) A keltetőnél is ezt kellene. Ami a szélén, az bekerül középre. És fordítva. Azt nem tudom, hogy milyen kelési aránnyal dolgozik, az a keltető, ami csak forgatja a tojásokat. De szerintem, cserélni is kellene. üdv.
Értem. Hogyan lehetne megoldani mechanikus a cserélést? (a manuálison kívül?)
Szerintem fölösleges cserélgetni a tojást!
Gyári keltetőben sem kell cserélgetni! A kotló csak azért forgatja "cserélgeti", mert a fészek külső részén lévő tojások kevesebb hőt kapnak, de a gépi keltetésnél egyenletes hőfoknak kell(ene) lennie a doboz minden részében! vicsys egyébként hogy áll a keltető projekted?? A fűtést mivel akarod megoldani??
Mint azt írtam: Bővebben: Link és itt: Bővebben: Link, izzóval gondoltam. Mivel a fény tényleg nem túl jó ötlet, marad a fűtőszál. Újabb gond: honnan szerváljak cekaszt vagy fűtőbetétet...?
Erről mi a vélemény Bővebben: Link ? Ebböl lehetne tekerni valami cekászt??
Jujj, conrad... Szerintem jó lenne oda valami gyári fűtőbetét, hogy ne kelljen méretezni... (vasaló, rezsó, etc...)
Köszi, megvizuálom a tekintetemmel.
Szia
Fűtőbetétek, akár egyedi is: Bővebben: Link Ami számomra egyszerűbb: Bővebben: Link 330 ohm/50W Ebből 4db. 2db sorba majd a 2db 660 ohm -ost párhuzamosan. Ebben az esetbe, levegőkeringetés is, jól jöhet. Mint a két megoldásnál, csak a csatlakózási pontot kell szigetelni, elektromosan. üdv.
A 4 db 330 ohm-os ellenállás több mint 6.000 Ft.
Én a vasaló híve lennék. Minden háztartásban van 2-3 félredobott vasaló. A hibái: vagy törött, vagy megégett a hőfokkapcsolója, vagy összeégett (karcos a talpa). Az esetek 90%-ában maga a fűtőbetét jó. Sorbakötve 2 talpat (1600 W/db) van egy 800 Wattos fűtőfelületünk. Egy alulapra felfogatva, nincs fény, nem túl magas a felületi sugárzás, és mivel negyed áram folyik rajta, sosem ég el. Megoldható az is, hogy 4 belső alu-oldalap 4 sobakötött talppal, egy egyenlete hőátadást biztosít ( 200 Watt teljesítménnyel) Elismerem, hogy nem egy profi kivitel, de háztáji célra megfelelő. Két talp estén, ha sok a 800 W akkor egy triakos fázishasítóval leszabályozható, vagy egy diódával csak "félhullámot" engedek át rajta. ( A gyári fényerőszabályozó 2.000 Ft, diőda min. 6A/400V)
Szia
Igazad van sok a 6000Ft. A vasalót soknak tartom teljesítményre, és tömegre. (Kb.:150-250W kell ) Tömegre, minél kisseb. Mert amikor eléri a beállított értéket, kikapcsol, de a betét még melegedni fog. Amikor bekapcsol akkor még nem lesz közvetlen érezhető a fűtés. Akár 1°C is, lehet a hőingadozás. És ez, nem a szabályzóra írható. Ez, a fűtőbetét. Egyébként, a vasaló betétnél is, az jó az egészbe, hogy csak, a kötési pontnál rázhat. Ami kicsi tömegre, az a átmérő 0,15….0,25mm-es cekasz. De azzal vigyázni kell, mert ráz. És ezét, azt nem ajánlom. üdv
Elnézést a közbeszólásért.
Az égőt is jónak tartom, csak a fényszennyezés végett alufóliába kell csomagolni a lombik részét. A túlhevülés végett kettőt sorba kötni. Szinte minden jó, nálam az egyik gépben nikkelin drót volt a melegítő, feltekerve egy kerámia rúdra, mint ahogy az a motor nélküli hősugárzókban szokás. Az ellenállásrúd és a gép oldala közzé tettem egy azbesztpala darabot, a tűz elkerülése végett, mert a ventilátor a meleget arra fújta, amerre a legközelebb van a gyúlékony anyag. Más: a régi fekete-fehér televíziókban voltak 16 W-os ellenállások, pár sorba kötve és kész a megoldás, esetleg haj szárító ellenállása.
Szia Rumcájsz!
Tegnap bekötöttem az ET012-es szabályozót. Csak a két IC tipusát sikerült leolvasni. CD4093, LM311-el, és 3db. tranzisztorral van felépítve. Természetesen trafót, stab. IC-t, érzékelőt, stb. tartalmaz. Nagyon szépen van megcsinálva, és a skálán beírt hőfokon kapcsól. Teljes infót, keltetés után tudok róla írni. Szerintem 10-est megér.
Én most 6 századon belül mérek-szabályozok-beavatkozok. Kíváncsi leszek majd élesben mennyi lesz a hőtehetetlensége az egész fűtésnek...? Jelenleg egy 10 ohm -os ellenállás van kapcsolgatva az usb +5V-járól.
Nem reklámnak szánom, de itt igyekszem leírni a változásokat: Bővebben: Link
Hello!
Szegény tyúkokat láttam a boltban digitális hőmérőért sorba állni. üdv! proli007
Ahelyett, hogy hozzám küldted volna occó árujért...
Tegnap elindítottam az első keltetést 88 db tyúktojással, enyi fért bele. Hőingadozás 37.7-37.9C fok. 37.8 C fok van a tojások felül lévő végénél. A tojások aljánál 35 C fokot mértem, szerintetek ez normális? A keltetőben mindenfelé méregettem és pár tized C fok eltérések voltak. Középen felül van egy PC ventillátor 10 voltról járatom. Lehet jobban megkéne keringetni a levegőt?
vicsys bocs hogy még nem tettem fel a képeket, de nagyon sok dolgom volt, bár már szerintem rájöttél hogy is oldottam meg
Csak érdelődésként - , hogy és mivel mérted a tojások alján a 35 C fokot ?
Berakás után mennyi idő múlva mérted a tojások alján a hőmérsékletet? Már csak azért is, hogy volt-e idejük a tojásoknak átmelegedni. Amúgy én nem aggódnék, ha a sarkokban is egyezik a hőmérséklet a középpel. Inkább a nedvesség miatt aggódnék. Szánd rá azt a 2200 forintot egy higrométerre. A higrométer-vásárlásnál azonban vigyázz. Kérd meg a hölgyet, hogy rakjon ki elébed legalább hármat-négyet. Ha egyformán mutatnak, csak akkor vásárolj. Te vedd meg, ne mással hozass. Saját tapasztalat. Én is vásároltattam mással és meg is bántam. Új higrométer és 100 % fölötti értéket is mutat.
Beraktam szombat este 8 kor, 12 órára 20 C fokra, így előmelegítettem, majd vasárnap reggel felvettem 37.8 ra. Este mértem az adatokat.
Jó lesz az, csak a forgatást se hanyagold el, ha eljön az ideje.
Reggel és este is forgasd.A páratartalom már az elejétől fontos(55%-65%),mert ha nem jó,rossz lesz a kelés, esetleg beledöglenek a csirkék a tojásba.Ha érdekel lefénymásolom és elküldöm e-mailbe a táblázatot(nap/hő..pára.stb)Kb hétvégén érek haza addig
(az elején)jó a 37,5 C és az 55-65%.Ja és a pára+hőmérsékletet a tojások tetején kell mérni a keltető leirása szerint.Gyárilag van jó pár furat a doboz tetején a szellőzés miatt a ház 2-3cm-es hungarocell a lentebb emlitett vasaló teljesitményét túlzottnak tartom.Ime a gyári adatok 140-es keltető: Fűtőegység- SK 75, 230V, max: 75W, kettős szigetelésű, olvadóbiztosíték: T800 mA, lomha (mindazon fizikai és mechanikai tényezők összessége, amelyek nélkülözhetetlenek a tojásban levő embrió fejlődéshez és kikeléséhez. A természetes keltetéskor a kotlós alakítja ki, mesterséges keltetéskor a keltetőgépben kell megteremteni a megfelelő hőmérsékletet, páratartalmat, levegőellátást, a tojások forgatását és hűtését. A keltetőtér hőmérséklete a kotlós alatt, a bőrrel való közvetlen érintkezésben: 39-40 °C. Az optimális hőmérséklet, amiről a keltetőtérben gondoskodni kell, 37-38°C körül van. A hőmérséklet nagyobb mérvű ingadozása nem engedhető meg, mert az embrió a 41,5-42°C-on elpusztul, 28°C-on megáll a fejlődése. A páratartalom igen fontos szerepet játszik abban az anyagcserében, amely a keltetés alatt álló tojás és környezete között lejátszódik. A csirkék számára a keltetés 18. napjáig ált. 60% körüli relatív páratartalom szükséges. Ezután növelni kell a kelésig 70%-ra. A pulykák keltetésekor is nagyobb a relatív páratartalom-szükséglet. Természetes keltetéskor a tojásokat körülvevő levegő kicserélődését a tollak átbocsátóképessége teszi lehetővé. Azonkívül naponta legalább egyszer, amikor a kotlós leszáll a fészekről, megújul a tojásokat körülvevő levegő. A keltetőgép megfelelő szellőztetéséről gondoskodni kell, mert az embrió olyan közegben fejlődik megfelelően, amelynek oxigéntartalma 21%. A tojások elhelyezése és forgatása fontos keltetéstechnológiai tényező. A tojások a keltetőgépbe hegyes végükkel lefelé tálcázva kerülnek. Kivétel a lúdtojás, amelyet vízszintes helyzetben — légkamrával a lapos ventilátor felé - kell tálcázni. A forgatás elősegíti a szabályos vérkeringést az embrió teste és a járulékos részek között. A forgatásnak a keltetési időszak első felében van nagyobb jelentősége. A tojások időnkénti lehűlése a hőmérséklet-változást kísérő nyomásváltozás eredményeként jó hatással van a gázcserére. Legnagyobb jelentősége az intenzív anyagcsere-folyamatokat kísérő biológiai hő keletkezésének időszakában van. A korszerű keltetés-technológiában a tojások gépben és gépen kívül is hűthetők. A keltetőüzemben v. még a termelőüzemben történik a tojások előzetes kezelése, osztályozása, lámpázása, fertőtlenítése. A keltetésre alkalmas tojásokat nagyság szerinti osztályozás után tálcázni kell, ügyelve arra, hogy egy tálcára azonos nagyságú tojások kerüljenek)
Köszönet a technológia pontos leírásáért.
A vasalót csak az egyszerű fűtőbetét miatt említettem, hiszen nem 1600 Wattal gondoltam a tojások megsütését. A betét ellenállása 35 ohm. nem feltétlenül kell 230 VAC-val fűteni. A hőtehetetlenség miatt tényleg nem a legjobb fűtőtest. Megmértem a kenyérpirító ellenállását. (75 ohm) A benne lévő 3 x 25 ohm-os ellenállást párhuzamosan kapcsolva (kb. 8 ohm) 24 Volttal megtáplálva kb. 72 W teljesítmény ad le. Itt a hőtehetetlenség is kicsi. A 24 Volt viszont a biztonságtecnikai szempontok miatt is kedvezőbb. A 24 Volt alkalmas lehet a vezérlés és a forgatómotor (pl. ablaktörlő motor) táplálására is. Tudom, kell egy 160 VA-es trafó.
Heló. Én ugyan tisztában vagyok a hőfok és páratartalom értékekkel de szívesen megnézném azt a gyári táblázatot. Ha elküldöd megköszönöm, de ha a fórumra töltenéd fel mégjobb lenne, hátha másnak is kellhet. Kicsit küszködök a páratartalom beállításával, mert elősször a keltető tetejére tettem az üveglapra belűlre. (nekem felül van egy nézgelődő ablak) Ott felment 75 % ra, megilyedtem és kiszívtam 2 tálcából a vizet, és még mindig 72 %. Előtte meg csak a tojásokon volt a páratartalom mérő és ott meg 50-55 % körül volt az érték. Mostmár rájöttem hogy az volt a jobb.
Valamit tegyél a keltető alá, elszívja a hőt a hideg beton
Nálam a tojások alatti tálcán van egy vizes ruha így megvan a páratartalom.. Meg alul a (meleg)víz..
Inkább hozzám nem kell ide pic elég 2 db ic..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |