Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudnám direktbe bekötni ezt a hűtőmotort. Lehel gépből való, azthiszem bosch vagy hasonló licenszű gép volt. kompresszorként szeretném használni légtartállyal (5literes), nyomáskapcsolóval. Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket!!!
Sziasztok, szeretnélek egy újabb kérdéssel terhelni benneteket. Van egy Bosch hűtőgépem. Kb. 10-15 éves lehet. 2 éve van nálam, működött is, de sose volt olyan nagyon hideg benne. 11 fok alá sose tudtam varázsolni benne a hőfokot. Ezt 3-mas fokozaton gond nélkül tudta, de hiába tekertem 6-ra ugyan olyan hideg maradt benne.
Ez a gép egyszer csak elkezdett feltűnően sokat menni és a kompresszora is hangosabb lett. Konkrétan a szobában is lehet hallani azt a búgó hangot. Megfogva tűzforró. Jól sejtem hogy a kompresszor a halálán van? Gondolom nem nagyon érdemes ezt csereberélni....
Szevasz!
Eredeti kiépítésben a fázis kerül egy túláramvédőn keresztül a felsőre. Induláskor a jobb alsó kap relétekercsen keresztül 0-át, és a behúzó relé kontaktusa a bal alsóra is ad 0-át. Felpörgés után leesik a főfázis árama, elenged a relé, most már csak a főfázis "dolgozik". Azt viszont felejtsd el, nyomáskapcsolóval vezérled, ezeknek a kompresszoroknak kicsi az indítónyomatékuk, nem tudnak nyomás ellenében indulni. Hűtőszekrényben ez néhány perc alatt kiegyenlítődik, és egyébként is a vezérlés kizárja, hogy 5 percen belül újra kellene indulnia. Az újabb típusok más fajtájú segédfázis "relé" miatt képtelenek rá. Az egyfázisú ipari kompresszorok /1kW/ visszacsapó szelepen keresztül töltenek, leálláskor egy lefúvatószelep elengedi a nyomást, az is csak úgy tud indulni. Üdv: StMiklos
Szia, visszacsapó szelep kerül a tartály és a nyomáskapcsoló elé. A régi motorral így simán üzemelt. Szerinted?
Lehet hogy működni fog de : a visszacsapó és a komp között leállás után is megmarad a nyomás , én amikor a haveromnak csináltam festőkompresszort a visszacsapó és a kompresszor közé tettem egy "lefuvató mágnesszelepet ,ami akkor nyitott amikor a kompresszor leállt és evvel tehermentetesítette a kompresszor szelepeit és dugattyúját . Mindíg könyen indul és már vagy két éve működik . Miklós : Látom egy rugóra jár az agyunk mindketten ugyanazt írtulk le csak te gyorsabb voltál
hali tud valaki hűtőgép kompresszor bekötési rajzot? nagyon hálás lennék
Szia!
Nem szúrja a szemedet? Kb. négy hozzászólással visszább csatolva van a kép a bekötésről.
jó csak az elejétől néztem végig a fórumot aztán végére már untam
bekötöttem de ez a típustól függ vagy mi mert elég gyengén fújja a levegőt. sokáig kell várnom mire fel termeli 6 barra
Ha traktorgumit fújsz vele, akkor valóban eltart egy párnapig...
hát ja na mind1 kicsit többet vártam tőle
A világért sem akarok türelmetlenkedni, de valaki nem tudna valami okosat mondani a problémámra? (#745282) Kezd aggasztóvá válni és nem csak a söröm miatt. :-S
Hello!
Vélhetően vagy a gáz szökik belőle, vagy eldugult a szűrő. De ha feltöltik gázzal, a szűrőt is cserélni szokták. És ez oda-vissza igaz.. üdv! proli007
Hello!
Kiegészíteném azzal, hogy meg kell nézni, hol szökött el a hűtőközeg. Ha nem látható helyen, pl. palástban- karosszériában vezették el a csövet és ott van a szivárgás, akkor sajnos kicsi az esély a javításra. A kompresszor szerencsére "sokat" kibír kevés hűtőközeggel is, nem feltétlenűl megy tönkre. Ha javítják , akkor mindenképpen szűrőt kell cserélni, ehhez foggal körömmel ragaszkodni,/ vannak spórolós kollégák/, mert csak úgy lehet az élettartamot kitolni. Sajnos a futásidő mindig hosszabbodik ahogy a kompi kopik .
Szevasz!
Na még egyszer: 3 csatl pontja van: felső, jobb alsó, bal alsó, linkelt képeden is így látszik. 1. És akkor a leírásban szépen elmeséltem, mit hova kell kötni. Arról ugyan nem szóltam, hogy egyfázisú hálózatnál, ha fordítva dugod a dugót, akkor fordul a 0 és a fázis. Legyen: a leírásban következetesen helyettesítheted a 0-át a fázissal, fázist a 0-val. 2. Ott a rajz, azon is látszik ugyanez az elrendezés.. Ha nem derült volna ki, a főfázis a felső és a jobb alsó, a segédfázis a felső és a bal alsó, merthogy elindulás után onnan veszi el a segédfázist, az többé nem kap villanyt. Kénytelen vagyok ezek után óva inteni, az elektromos szereléstől! A régi motornak a most látotthoz képest bivaly indítónyomatéka van, ne hasonlítsd ehhez. Visszacsapó szelepre nincs szükség, ha nincs megoldva a lefuvatás. Igaz, nem is fog indulni. Leírtam, mire, miért van szükség. A kompresszor szelepei is visszacsapó szelepek, duplázni felesleges lenne. Üdv: StMiklos
A minap tönkrement a nyaralónkban a hűtő, valahol elment belőle a gáz, nem is ez a lényeg. Kértünk, és kaptunk is másik hűtőt helyette, csakhogy ebben nincs kompresszor, mégis hűt. Ez a típusú hűtő milyen elven működik? Nincs benne semmi csak egy nagy hőcserélő a hátán, egy tágulási tartály féleség és egy ?fűtőbetét? (legalábbis fűt mint állat). Na most ez hogy tud hűteni? Mi ennek az alapelve? Még soha nem láttam ilyen hűtőt, ezért érdekel a téma. Egyébként ez egy több mint 10 éves Lehel hűtő.
Innen mindent megtudhatsz.Adszorpciós hűtőnek hívják.Bővebben: Link
Szevasz!
Az egy abszorpciós rendszerű hűtő, van benne egy fűtőbetét, attól hűt. Hinnéd? Hááát... Működése? Különböző gázokból áll a hűtőközeg /hidrogén, ammóniákféle/ ezek nyomása különböző, az egyik elnyelődik /abszorbeál/, a másik nem, egy bizonyos fázisban szétválik a kettő... folytassam? Lényeg: kényes a vízszintre, nagyobb a fogyasztása, de: nincs mozgó alkarésze /a hűtőközeg persze mozog benne, főleg a hő hatására/. Miután csak fűteni kell, könnyű belőle univerzálisat csinálni /van is camping változatban/, mehet: 220V, 12V, PB gáz... Részletesen: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:f_gW83aeBBoJ:w...efox-a Felhívom figyelmed: abszorbció és adszorbció, nem azonos fogalmakat takarnak, de majdnem ugyanúgy írjuk. Üdv: StMiklos
Érdekes dolog ez, nem gondoltam volna hogy ilyen módon a meleggel lehet hűteni Köszönöm mind kettőtöknek! Még olvasgatok kicsit mert érdekel a téma.
Ha a hűtőközeg olyan lassan szivárog hogy hónapok alatt nem jutott el a teljes kiürülésig, akkor szerintetek van esély a mikroszkopikus lyuk megtalálására? Mindenesetre örülök hogy azzal biztattok, hogy nem feltétlenül döglött az a kompresszor. Az a szűrő gyanús nekem, mert a kompresszor erőteljesen búg és melegszik. Mintha kínlódna. Gáz nélkül szerintem kisebb erőt kell kifejtenie a dugattyúnak, így könnyebben is kellene mennie. No de akkor megmutatom hűtőgépszerelőnek. BTW, valaki nem tud Gödöllő vagy környékén értelmes, konstruktív hűtőgépszerelőt? Az eddigiekkel meglehetősen rosszak a tapasztalataim.
Köszi mindenkinek a választ!
Köszi szépen a kritikát, ezek után nem írom le a foglalkozásom. Te ehez értesz,igaz én szépen kérdeztem, de nem kéne "lefikázni" a másikat, mert biztosra szeretne menni. De ezek után is megköszönöm a SZÍVES segítséged. Még nyugdíjig szeretnék elektromossággal foglalkozni, igaz több 1000 voltról beszélek. De sebaj, látom másoknak is "segítesz".
Köszönöm : djmacsek Ui: van lefúvató szelepem is.
Elfogadom észrevételed, elnézést kérek érte, de:
Nem szeretek feleslegesen írni, viszont igyekszem mindig pontosan, nem félreérthetően fogalmazni, ezért viszonylag hosszúak a válaszaim, mint itt is az első. Már az első hozzászólásomban is pontosan leírtam mindent, rajzot mellékeltem, a mit-miértet is magyaráztam azt hiszem félreérthetetlenül. Üdv: StMiklos
Sziasztok.
Én igaz nem szolgálhatok válalasszal, viszont számomra nagyon fontos kérdésem lenne. Van egy LEHEL hűtőm Termék sz.: 43-82-62 és van még valami szám rajta HF 300/115 K (nem tudom mi lehet). Az a nagy helyzed hogy nem müködik, de csak a hűtő része, mert a fagyaszó az megy. Nem értek hozzá (csaj vagyok) Ha esetleg valakinek van valami ötlete, előre is kösz!! Üdv. Indiána
Sziasztok.van egy zanussi hütő motorom,müködő képes.kompresszornak szeretném használni.abban kellene a segitség,hogyan kell bekötni.a dugvilla rész bemegy a dobozba,ez ok és kijön egy kábel 4 érrel.Kék,Barna,fekete,zöld/sárga ezeket,hogy kössem össze hogy müködjön a motor ha bedugom.A barna kábel az a reléhez vagy mihez kapcsolodik a zöldsárga a védőföldelés.kék fekete pedig passz.
Szevasz!
Kösd össze a barnát és feketét, menni fog. De: 1. 5 percen belül nem szeret újraindulni. 2. Nyomás ellenében képtelen indulni, nem arra és úgy csinálták. 3. Előbb utóbb kihordja az olajat, kenés nélkül megszorul. Üdv: StMiklos
Igen melege lehet, talán ez segít:
Húzd ki a konnektorból, aztán a helyéről. Vizes ecsettel, kefével takarítsd le a hátul lévő fekete rácsról a rengeteg koszt, aztán nedves ronggyal tedd "tisztába" az alul lévő két kompresszort is. Told vissza a helyére, ha nem muszáj ne annyira mint volt, hogy hátul járjon a levegő. Tedd a normál tér hőfokszabályzót 1-es állásba, dugd vissza egy határozott mozdulattal a konnektorba. Aztán ha megindult a hűtés, másnap teheted 2, 3-as állásba. Üdv: StMiklos
köszönöm a segitséget hétfőn kipróbálom mert a haveromnál hagytam.remélem sikerül majd.ha kifogy az olaj mivel töltsem majd fel?
Szevasz!
Az olaj nem fogy ki! Hermetikusan zárt a rendszer, az a válasz nem Neked szólt. Ha kompresszornak akarod használni /levegőt pumpálni/, akkor hordhatja csak ki, Nálad max. "körbejár". Üdv: StMiklos
Üdv!
Lenne egy problémám egy régebbi típusú Lehel hűtőszekrénnyel. Ez a gép két csillagos, 140 vagy 160 literes. A legnagyobb gondom az, hogy el lett szállítva a Bakony közepére, tehát nagyon macerás oda szakembert vagy alkatrészt vinni, tehát leginkább én magam tudnám megjavítani, valamiféle "távirányítással", a segítségetekkel. A most következő hét áll erre rendelkezésre, keddtől ott leszek, és ritkán rá tudok nézni a netre is. A hibajelenség az, hogy működik a hűtő, de nem kapcsol ki a kompresszor. Mikor levittem, másnap reggelre -5 fok lett a normál hűtőtérben, mivel egész éjjel ment folyamatosan. Azóta betettem egy 24 órás, mechanikus időkapcsolót, amivel beállítottam, hogy (főleg éjjel) legyenek kikapcsolt állapotok is. A hőmérsékletet úgy mérem a hűtőtérben, hogy egy külső-belső szobai hőmérő külső érzékelője be van téve valahova a normál hűtőtér közepe tájára. Elektromosan még semmit nem vizsgáltam a készüléken, de azt megnéztem, hogy ha a hőfokszabályozó gombot tekerem fel-le, akkor lehet hallani, hogy a hőkapcsoló kattan, ennek ellenére folyamatosan megy a kompresszor. Sőt, akkor sem áll le, amikor teljesen nullára letekerem a hőfokszabályozót - egy kis kattanás ellenében lehet teljesen nullára terekni, úgy gondolom, ilyenkor teljesen ki kellene kapcsolnia a hűtésrendszernek. Kérném, hogy segítsetek megoldani a problémát, ha lehet, akkor minél részletesebben leírva, hogy mit vizsgáljak vagy mérjek meg. Az elektromossággal nincs problémám, de ilyen készüléket még soha nem szereltem, és azon a helyen most nagyon nagy szükség van arra, hogy legyen működő hűtőnk, tehát az sem nagyon megoldható, hogy napokon keresztül miszlikre szedve álljon a gép. Előre is köszönöm a segítséget! |
Bejelentkezés
Hirdetés |