Fórum témák
» Több friss téma |
Az én tapasztalataim szerint nagyjából helytálló. 820 kg-os járművem 12kW-os motorral 90 km/h-ra képes, méretei is kb. stimmelnek.
Tegyük fel, hogy beépítek egy 380 v-os motort a kocsiba. Szünetmentes táp alapján tudok 220v-ot előállítani elvileg, de mint laikus a 380v, már gondot okozna. Sajna 220v-os motorban nem találtam elsőre olyant ami a min 4kw- ot tudná elfogadható fordulattal. Elég kezdő vagyok, így elnézést kérek, ha sok zöldséget írnák.
Szia!
A Trabim is számításaink szerint az akksikkal együtt, meg velünk, k.b. 800-850kg, 7kW-al 65-öt ment. Ha még a maradék 2 akksit betettem volna, elértem volna a 9kW-ot is (ami persze nem tett volna jót a mocinak), és a 80km/h is meglett volna! EcoPityu
Szia!
Szerintem csak olvass vissza egy kicsit... A szünetmenetes táp módszere transzformátort igényel, ugyanakkora teljesítményűt, mint a fogyasztó. Nos 3 fázisra 4 kW-ot trafóval... Utánfutóra is szükséged lesz. Akkor már itt szó volt 3 fázisú moci áttekercseléséről is, amit egy motortekercselő meg is tud csinálni. Szerintem a DC motor a legegyszerűbb, a veszteségeket letudhatjuk a vezérléselkészítés költségein. Kivéve, ha kompletten rendeled kínából... Amikor én kérdeztem az én Balkancar mocimat, 90+AFA-ért újították volna fel (adod a régit, fizetsz, kapod a felújítottat) tényleg nem olcsó!)
Ha meg már itt tartunk, sok 14Ah-s 12V-os villanybicaj akksiból kiraksz vagy 500V egyent, egy frekvenciaváltót veszel 4kW-ra, és összedugod a mocival...
Ha akarod, akkor csöves autóhifid is lehet... Töltve k.b.40db akksi 8000HUF/db, 6720Wh. 320000HUF k.b. 160kg össz akksisúly. Szerintem, talán az egyik legjobb megoldás lenne. Csak ne nyúlkálj! De ..asza kis autóvédelem lenne, az összes autóriasztót lepipálná... Meg az autótolvaj is lepipálná saját magát, amikor keresné a "piros, és a kék" szálat az indítókapcsolón. EcoPityu
Tovább gondolva-fele annyi dupla kapacitású akksi pwm-mel ugyan az a motor?
Mégegy felvetés: 60 ezer per darab környékén bírtam látni 225Ah -s kamimonakksit. Nagyon borzasztó ötlet abban gondolkodni?
Szia!
Én egy 3 fázisú (380-as) 400V-os motorról beszéltem, aminél a frekvenciaváltó ha hálózatról lenne egyenirányítva 520-560V egyenről dolgozna! Ezért mondtam a 40db akksit. Itt a feszültség lenne a lényeg, ami mellett a 14A-es terhelhetőség nem is rossz! (500V 14A).
Azok is indító akksik! És a tömegük eszeveszetetten nagy!
Az egyik webshop, amit most hirtelen találtam, 62 kilónak vallja. Hát ez tényleg nem pihekönnyű... Nem szép tőle.
Sziasztok.
Kiváncsi lennék a véleményetekre. Az ALDI-ban találltam kapcsolóüzemű inteligens akkumulátortöltőt.CAR TOOL névre halgat és televan hasznos funkciókkal.Ami nekem hasznos ezekböl az az hogy 12V os akksit max 3.8A-al tölt,14.4V vagy 14.7V (AGM) töltési végfeszültségig majd feszültséggenerátorosan és a végén fenntartó csepptöltéssel.És 3 év garanciával. Arra gondoltam hogy a 8 db 84Ah-ás akksi mindegyike kapna egy ilyen töltőt ami fixen mindig rá volna kötve.(persze a hállózatba csak töltésnél) Igaz kicsit kevéske neki ez a töltőáram dehát ugysincsennek lemeritve fullra. Az akksik most úgy vannak kötve hogy 2x4 db sorba és a sor végén van párhuzamositva. Az a kérdésem hogy ha a töltők fixen be vannak épitve és folyamatosan rajta vannak az akksisarukon (a hállózatbol kihúzva) akkor üzem közben (kisütéskor) tesz e valami kárt a töltőkben?És hogy szabad e ilyen soros-párhuzamos hállózatot tölteni annélkül hogy a a párhuzamositást megszakitanám? Szerintem nem lehet gond de inkább kérdezek mielőtt kidobnék 40e-ret az ablakon. És mi a véleményetek ezekröl az ALDI-s töltőkröl?
Elvileg töltheted így őket, hiszen a töltők kimenete galvanikusan független a hálózattól, így egymástól is.
Elvileg, az sem lehet baj, ha folyamatosan, a kisütés ideje alatt rajta vannak a töltő kimenetek az akksikon. Persze, azért nem ártana egy kapcsolási rajz a töltőkről. Ki tudja, mi van bennük elkövetve... Lehet, hogy először csak egyet kellene megvenni, aztán megnézni.
Ezt javasolnám én is. Az otthoni töltőmön is folyik konnektorból kihúzott állapotban az akkuból visszafelé néhány 10mA áram. Az is valami kínai gyártmány.
Végül is, ezt meg kell mérni...
Gyakorlatilag erröl a töltőröl van szó.Itt egy kicsit bővebben irnak róla és ugyenezek vannak leirva a dobozában talállható használati utasitásban.Szóval elvileg rajta lehet hagyni az akksin hosszabb ideig is.
3500-4000ft ért jutok hozzá 3 év garanciával.Szerintem ez olyan barátságos ár hogy megér egy próbát és ennyiböl nem tudnám összerakni házilag. Ha beválik akkor nagyon boldog leszek.
Az ólomakkumulátornak a nagy és az alacsony töltőáram is káros. Ezt vedd figyelembe!
1. Akku kapacitásának mérése 11-10,5V-ig.
2. Feltöltés a töltővel. 3. Akku kapacitásának mérése 11-10,5V-ig. Ha nem csökken a kapacitás a 84 Ah 3,8A-rel töltésétől, akkor megfelelő. Ha csökken, kénytelen leszel legalább 8-10A töltőáramú töltőt használni (C/10).
Na ez egy jó ötlet.Holnap veszek is egyet eredeti áron.Inkább bukjak a dolgon most 2e-ret mint egy hét múlva 30-at.
Van hozzá kisütős kapacitásmérőm is.Proli féle csak 8A-al süti az akksit. gaba72.: Az rendben van hogy a nagy töltőáram káros az akksiknak de a kis töltőáram miért okoz élettartamcsökkenést?
Állítólag a túl pici töltőáram (C/10 alatt) kevésbé alakítja vissza ólommá és ólom-oxiddá a kisütéskor keletkező ólomszulfátot, ezért az elkerülhetetlennél nagyobb mértékben csökken az akku valós kapacitása.
Érdekes téma a szulfátlanító is. Ugye 14,4V a töltési határ. A szulfátlanítók 16-22-40-60V-ot is eregetnek az akkukra. Kisütésre kapcsolhatsz sorosan/párhuzamosan izzókat. Én 45W-os izzóval tesztelem a kerékpár akkuját(3,5A).
Az a baj ezekkel az akkumulátoros kisérletezgetésekkel hogy sok a valótlan állitás és nehéz alátámasztani az elért eredményeket.Ez a szulfátmentesités is egy ilyen dolog.Nehéz bebizonyitani hogy azért birta két évvel tovább az aksi mert kezelve volt szuperkütyükkel vagy mert kiméletesebb bánásmódban részesült életében.
Én Proli fórumtárs segitségével összeraktam egy impulzustöltőt amin állitható a töltésidő,kisütésidő és a pihentetési szakasz hossza.Azt olvasgattam a neten hogy olyan 200Hz-es impulzustöltés ideális az akksiknak. Na én ezt a ketyerét ráraktam egy cellazárlatos 9Ah-ás akksira és megrugdostam 200Hz-es 100A-os tüskékkel egy félórán keresztül.(impulzusok között egy izzót kapcsol rá kisütésnek) Csuda hangok jöttek ki az akksibol és a sav tetején csúnya barnás trutyi uszkált egy idő után.Azóta teljesen halott az akksi és nem lehet feltölteni.Lehet sok volt egy ilyen kis akksinak.Azóta nem használltam pedig van a környezetemben rossz inditóakkumulátor.
Sziasztok!
Egy targoncánál találtam töltő megoldást - amit bár nem teljesen értek, de működik. Ott egy kompresszor folyamatosan levegővel fújta az akksit belülről egy külön csőrendszeren keresztül, így a lerakódásoktól is állandóan megszabadította a lemezeket és a töltés is gyorsabban ment végbe. Egyébként autóakksival meg sem próbálnám, mert nem ilyen jellegű igénybevételre találták ki. Ezért alkalmaznak az elektromos autókban is két akkupackot. Az egyik a rendszert viszi, a másik a világítást és az egyéb fogyasztókat.
Sziasztok!
Annyiban kotyognék csak bele, hogy nem feltétlenül kell trafó a szünetmentesekbe. Ezért van trafós és trafó nélküli változat... Trafómentesből van 5-6kVA-es is, azonban célszerű figyelembe venni, hogy az induktív, illetve a motorikus fogyasztók simán 6-7-szeres indulóárammal bírnak, így az invertert is erre kell méretezni, mert az autónál nincs bypass, hogy hálózatra kapcsoljon a túlterhelésnél....
Igen, ez mind igaz, de a DC motor is felveheti a 6...7 szeres indulóáramot. De azt egyszerűbb megcsinálni, mint egy 3f-ú invertert.
Talán ágyúval lőttél a verébre. Meg kellene próbálnos fokozatosan emelni a töltőáramot, és monitorozni a kapacitásváltozást. Persze ez sok idő, ami alatt akár pénzt is lehetne inkább keresni, és új akkut vásárolni... Én egy 3,5Ah alatti tárolókapacitású, eredetileg 12Ah akkuval próbálkozom. 28 percről 49 percig jutottam 3,5A-es terheléssel, de most megint visszaesett 36 percre. Próbálkozom tovább a kapacitása növelésével.
SZia!
Építeni - igaz drágább. De egy használt szünetmentes lehet olcsó - vagy leszerelt, vagy kis hibás.
Üdv lenne egy problémám kellene építeni egy autót ami 15méter megtétele után lasit 0 ra 3 méteren belül éhez kelne valami kapcsolást kreálni választ köszönöm
Helló!
Én valami jeladóval (enkóder, vagy hall szenzor) nézném a kerék forgását amiből már könnyű számolni a megtett távolságot. Ezt a jelet meg a számítást egy mikrokontrollerre bíznám, amivel megfelelő illesztéssel még a motort is lehetne vezérelni. Üdv Petjaa
Edes jo Istenem, te aztan megfogalmaztad a feladatot!
Valamivel (NAGYON SOKKAL) tobbet kellene errol mondanod, hogy egyaltalan erdemben fel lehessen fogni, hogy mit is akarsz, mihez kersz segitseget. A helyesirasod pedig minosithetetlen.
ehhez kellene segítség mivel az autót már megcsináltam Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |