Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motor/lámpa PWM szabályzása
 
Témaindító: redcar, idő: Márc 3, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   65 / 153
(#) kadarist válasza crazybob hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Röviden: nem az alak számít. Az axiális akkor praktikus, ha lapos szerelést kell csinálni.
(#) pimi9 válasza crazybob hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Blööö
(#) proli007 válasza crazybob hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Hello!
- Ha az 555-öt elforgatod balra 90 fokkal, egyszerűsödik a rajzolat.
- A stabilizátor kimenetére egy 10..47µF-os elkót és egy 100nF-os kondit is illik tenni. Lehetőleg közel a stabihoz, és az IC táplábaihoz. Mert mind kettőnek szüksége lenne rá. De semmi esetre sem így ahogy most van, mert a kondi jelenleg csak zárlatban van.
üdv! proli007
(#) crazybob válasza proli007 hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Köszönöm az észrevételt. Mivel szinte egyáltalán ne értek az elektronikához, ezért minden jó tanács jól jön. Átnézve pimi9 tevét, azt hiszem azt valósítom meg.
(#) proli007 válasza crazybob hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Hello!
Szerintem is jobban teszed, de arra ügyelj, hogy a motor feszültsége ne legyen több, mint az IC tápfeszültség maximuma. Vagy is 15V-nál kevesebb legyen, mert itt nincs stabi.
üdv! proli007
(#) crazybob válasza proli007 hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Nem tervezem nagyobb veszültségű motort rátenni és max 5 A fog rajta keresztül menni, azaz a FET-en, de ha célszerű akkor teszek bele egy IC-t.
(#) proli007 válasza crazybob hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Hello! Akkor nem szükséges. üdv! proli007
(#) patkolttojas válasza proli007 hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Szia!
Ebben én voltam a bűnos!!!
Javítottam, kösz az észrevételt.
(#) proli007 válasza patkolttojas hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Hello! Úgy látom nem látjátok a fától az erdőt.. üdv! proli007
(#) Tyson05 hozzászólása Feb 4, 2013 /
 
Sziasztok!
A segítségeteket kérném!
12 V -os, autóból kiszedett hűtő-fűtő ventilátor -nak a motorjára szeretnék kötni egy fordulatszám szabályzót. Úgy akarom megcsinálni a motort, hogy 12 V -ról is tudjon menni és 220 V -ról is, mégpedig úgy, hogy számítógép tápegységére akarom kötni, így tud majd menni 220 -ról.
Tudtok mutatni egy jó fordulatszám szabályozó rajzot?


Segítségeteket előre nagyon köszönöm!
(#) Gagyicom hozzászólása Feb 4, 2013 /
 
Sziasztok!
Használt már valaki MC34151-es vagy 35-ös IC-t? Az a jelenség, hogy tüzelnek a fetek, ha az ic-vel hajtom! Ha simán a PIC-re teszem a fetet akkor no problem.
(#) _vl_ válasza Gagyicom hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Szerintem valamire nem figyeltél oda.
Esetleg ha megadnád, hogy milyen tápról, milyen FET, milyen gate ellenállással, milyen frekivel szeretne működni...
(#) crazybob válasza Tyson05 hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Erre azt hiszem, hogy az összes pwm jó, bár attól függ, hogy mekkora a motor teljesítménye, ha kb. olyan 10-15A -t nem haladja meg akkor egy sima 1 FET 1 555-ös IC megfelelő, de nézz vissza 1-2 oldalt es találsz megoldást.
(#) crazybob válasza proli007 hozzászólására (») Feb 4, 2013 /
 
Én is mondtam, hogy oda teljesen feles leges a kondi. Nem is értettem, hogy minek.
(#) crazybob hozzászólása Feb 9, 2013 /
 
Sziasztok!
Proli007, ha volna egy perced és rá pillantanál a tervemre azt nagyon megköszönném. Építettem egy nyákot egy másik fórumtárs rajza alapján ,de azon olyan kicsik a távolságok, hogy az nem nekem lett kitalálva. Szeretném, ha olyan személy nézné ezt át aki tényleg ért hozzá.
Előre es nagyon szépen köszönöm és bocsánat a szombati zargatásért.
(#) proli007 válasza crazybob hozzászólására (») Feb 9, 2013 / 1
 
Hello!
Szerintem jó nyákrajzot kaptál, de Te tudod. Viszont írtam, hogy fordítsd el az IC-t balra 90 fokkal. A Fet forrásához veztő sávot vastagítsd meg. A 47-ohm-okat vidd el az útból, hátha hűtőbordát akarsz szerelni a Fet-hez. Akkor útba lesz a panelen, mint ahogy poti körüli alkatrészek is. Nyomtasd ki papírra, és próbáld rá az alkatrészeket.
üdv! proli007
(#) crazybob válasza proli007 hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Köszi!
Kijavítottam a tervet úgy, ahogy mondtad, már csak rá kell próbálnom az alkatrészeket. A poti nem lesz a lapon az a dobozra kerül. Egyébként a "de Te tudod" az azt jelenti, hogy ez így nem jó, vagy csak úgy odaírtad? Év vevő vagyok minden ötletre, de azt tudni kell, hogy Én viszont minimális ismeretekkel rendelkezem az elektronikáról. Nagyából ott kimerül, hogy ne nyalogasd a konektort. Én vegyész vagyok és egy keverőgépnek a fordulatát kell lecsökkentenem, mert egy olyan aminek lehet csökkenteni az 200.000 pénz. Még ,ha sok nyákot is elrontok, de a végén jó lesz, akkor is sokkal beljebb vagyok, nem is beszélve a tudásról amit itt megtanulok. Tehát nekem itt minden abszolult hasznos, amit tudok értelmezni. Ezt nehogy valaki valami rossznak vélje.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2013
(#) Tyson05 hozzászólása Feb 9, 2013 /
 
Sziasztok!
Tudtok nekem abban segíteni, hogy...
egy 12 V-os DC motort rá akarok kötni egy számítógép tápegységének a 12V-os kivezetésére.
És van 4 kábel, Sárga, Piros, és 2 Fekete.
Melyik kettőre kell kötnöm?
(#) kadarist válasza Tyson05 hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Szia!
Sárga-fekete.
(#) Tyson05 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Köszi szépen!
(#) Tyson05 hozzászólása Feb 9, 2013 /
 
Sziasztok!
Van egy autóból kiszedett hűtő-fűtő ventilátor motorom és lemértem, hogy hány A.
2 A -t mutatott... lehetséges?? Terhelés nélkül mértem. Ez nem kevés?
(#) proli007 válasza Tyson05 hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Hello!
Terhelés nélkül, a terheletlen áramfelvételét mérted. Így is akarod használni? Gondolom nem. Induláskor ennek a tízszeresét is felveheti. Nézd meg egy kocsinál hány Amper-re van biztosítva..
üdv!
(#) Tyson05 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Egy csapágyazott tengelyt fog hajtani, és olyan csiga áttétellel, hogy a dupla fordulatát adja le. Akkor gondolom elég jól meg lesz terhelve. Nem?
(#) proli007 válasza Tyson05 hozzászólására (») Feb 9, 2013 / 1
 
Én még nem láttam csigával gyorsító áttételt. Az oda-vissza hajtható csigák speciális menet emelkedéssel vannak ellátva. Mert pont az egyik előnyük, a nagy áttétel, és a visszaforgás gátlás. Ennek itt pont az ellenkezője lesz? Ez elég érdekes számomra, és nem tudom mi indokolja. Emlékeim szerint egy csigánál, az osztás arányt a fogaskerék fogszáma adja. Itt csak két foga van fogaskeréknek? Bár előbb-utóbb igaz annyi lesz neki..
(#) Tyson05 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 9, 2013 1 /
 
Bocsi... helyesbítek. Ékszíjtárcsa van rajta. És úgy van megcsinálva az áttétel, hogy a meghajtott tengely a motor maximális fordulatának a dupláját adja le.
Amúgy megnéztem az autóban a biztosítékot. 30 A -es van neki berakva gyárilag.
Akkor, ha szeretnék ehhez a motorhoz egy pwm ford. szabályzót, hány A -est csináljak?
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2013
(#) zolika60 válasza Tyson05 hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Nagyobbat mint a biztosíték.
(#) Tyson05 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Mekkorát kb?
50 A?
(#) proli007 válasza Tyson05 hozzászólására (») Feb 9, 2013 / 1
 
"Moszkvában Ladákat osztogatnak.. Jaj! Bocs, fosztogatnak."
(#) zolika60 válasza Tyson05 hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Mondjuk. Az biztosan megfelel.
(#) Tyson05 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 9, 2013 1 /
 
Igazából csigának is lehet nevezni... de arról nem én tehetek,*/
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2013
Következő: »»   65 / 153
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem