A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Digitális forrasztóállomás
Jóember! A Fet nem tirisztor! Itt a Drain-en marad a Gate nyitófeszültsége, és fűteni fog mint a páka. Valamint bekapcsoláskor itt is 24V-ot kap.. üdv!
Bocsánat, nem javítottam ki, amit javasoltál, és úgy töltöttem fel a pákát is bejelölve, amit vzoole kért. Ha jól képzeltem el, akkor erre gondoltál, amit most töltök fel?
Üdv! A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2013
Rendben van, kipróbáltam, működik . Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Ha elkészülök vele, felteszek pár képet róla ide a fórumra.
Üdvözlettel: Egon
Üdv!
Én csak annyit javasolnék, hogy a +-12V-al való vacakolás helyett a PC trafó szekunder tekercseit kösd sorba. Így könnyen elő lehet állítani a 24V-ot és még úgy kb 10V-ot az első tekercs végénél ami az áramkörök táplálására elég is. Igaz egy kicsit több meló ezt kivitelezni, de cserébe egyszerűsödik az áramkör.
Sziasztok!
Nem tudom emlékeztek-e, március végén fejeztem be a régen elkezdett forrasztóállomásomat. , s használat közben éreztem, hogy a fadobozra csavarozott graetz hidam rendesen átmelegítette a fát, úgyhogy beszereltem egy chipset hűtőbordát. Elég lesz, ugye? (Nincs szellőzése a doboznak...)
Én mindenképp építenék szellőzést a dobozra. Hisz te se bírod egy kis légtérbe sokáig...
S azt hogyan oldjam meg? Már minden egyben van, nagyon sok idő és munka lenne az egész elektronikát ki és beszerelni, újra..
Üdv!
Én pl az elején (ahol semmit nem látni) lecserélném valami rácsos lapra. Ill az aljára (ha van talpa) fúrkálnék lyukakat. Ha van alkatrész, szerintem 1-2 órás projekt
Alkatrész az nincs, sajnos. A másik gond meg az, hogy ha a fába furkálok is, akkor azt meg kellene festenem, mert hogy nézne ki.. Akkor kezdhetek eszelni valami megoldáson.
Azt mérlegeld, hogy mennyi ideig megy átlagosan? Ha nem hagyod éjjel-nappal bekapcsolva, lehet, hogy azt a pár órát kibírja minden extra nélkül...
1-2 óránál tovább biztos nem lesz bekapcsolva folyamatosan..
Szerintem ne vacakolj vele. Ha a kezednek már nagyon meleg, az lehet, hogy csak 50°C körüli, ami nem okozhat gondot. Remélem biztosíték azért van benne...?
Természetesen helyeztem egy biztosítékot a 220V-os vezetékre!
Üdv! Én is pont így oldottam meg nem rég a forrasztómat, épphogy belefért a pc tápba a forrasztó panelja, azonban szerintem a táp trafó közel van hozzá, ezért ugrált a hőfok száma, de tettem egy lemezt közéjük, így már jobb lett. (Az előlap olyan amilyen, még nem szépítgettem.)
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2013
Üdv. Pár hónappal ezelőtt a "fiókból" megépítettem ezt a forrasztóállomást: http://radiokot.ru/lab/controller/32/ Nekem megfelelő, de picit jó lenne alakítani rajta, de sehol sem találtam programot hozzá, csak a kész hex-et. Valaki ha látta a programot nem tudna kisegíteni egy link-el... Nagyon kezdő vagyok még az AVR programozásban, ez pont jó alkalom lenne tanulni is kicsit.
Sziasztok !
Én is EZT építettem meg, mint az előttem szóló fórumtárs. (egyébként forrást nem találtam, de nekem így is megfelelő) Nekem a bemeneti OP-AMP résszel kapcsolatban van kérdésem. Hakko klón pákám van és ehhez kicsit másképp néz ki a rajz mint ami a linken található. Itt található a fórum róla és van is rajz a Hakko PTC-jéhez méretezve. Éppen ez a kérdésem, hogy melyik a helyes ? Az adatok: a termisztor ellenállása 30 C fokon kb. 50 ohm, 300 C fokon kb. 120 ohm A Mega8 23 lábán 0.15 V-nál 30 C fokot, 1.5 V-nál 300 C fokot mutat a kijelző. És akkor most jönnek a "variánsok": Első, Második, Harmadik, Negyedik Szóval akkor melyik változat fog jól működni ? Üdv.: sector99
Hello! Nem igazán a digitális forrasztás a témakör itt, de..
- Nem azt kell nézni, melyik jó, hanem hogy mire van szükségünk. De vegyük példának az "Első" kapcsolást. - Nézzük meg, mik a kiindulási adatok. (Amúgy azt helyesen adtad meg..) 30fok 50ohm 150mV 300fok 120ohm 1,5V - A hídkapcsolásban a PTC oldalon kiszámolhatóak a feszültségek a feszültségosztó képletével. U30=PTC/(PTC+R1)*Ut=50ohm/(50ohm+3300ohm)*5V=74,6mV U300=120/(120+3300)*5V=175,4mV Vagy is a bementi oldalon a feszültség differencia dUbe=175,4-74,6mV=100,8mV - Kimeneti oldalon mint az adatokból átható, dUki=1500mV-150mV=1350mV - A szükséges erősítés ezek szerint Au=dUki/dUbe=1350mV/100,8mV=13,4-szeres. - Egy neminvertáló erősítő erősítését a visszacsatoló ellenállások határozzák meg. Au=1+(R2/R1). Ha megnézzük a rajzot, akkor látható, hogy az R2-őt a 22kohm-os poti, míg az R1-et a 470ohm és a 100ohm-os poti határozza meg. - Itt egyből két hiba is látható. egyik, hogy túl nagy erősítés van beállítva. A 22k középállásában 11k (hogy szabályozni lehessen normálisan). Au=1+(11k/(470+50)=22 Szemben a kívánt 13-al. - Másik a hídátló másik felének állítása. Hiszen ha a 100ohm-ot állítjuk, akkor változik a visszacsatolás mértéke is, ezzel az erősítés is. Vagy is ha az erősítést beállítjuk a 22k-val, és megtekerjük a 100ohm-ot, akkor az erősítés is megváltozik. Holott a beállítást két pont 30 és 300fokon kell végeznünk, vagy is ide-oda kell állítgatni. A kapcsolásból adódóan mindenképp, csak nem mindegy, mennyire húzza el egyik a másikat. - Egy lineáris egyenes képlete y=ax+b ahol az "a" a meredekségi szorzó, vagy is az erősítés 22kohm-al és a "b" az eltolási érték állítása a 100ohm-al. A kívánatos az lenne, ha az "a" és "b" állítása nem hatna, vagy minimálisan egymásra. A hídátló eltolási feszültsége egyébként is drasztikusan állítható a 100ohm 0-ról történő állításával. Vagy is azt érdemes szűkíteni. - Ez erősítés állítás egyik ellenállása (amit önkényesen R2-nek neveztem a képletben) a 22k poti. Az "R1" ellenállást a 470ohm+(100ohm poti, és a 3,3k eredője) adja. Ha egyenlőre a 3,3k-t elhanyagoljuk, akkor R1 értéke 470ohm és 570ohm között változik. Ez 20% erősítés változást okoz. - Nos, ezért célszerűbb a hídátló alsó tagját (volt 100ohm) fix értékre változtatni, és felső tagját (volt 3,3k) változtathatóra tenni. ekkor sokkal kisebb a hídág ellenállás változása és így az erősítésre gyakorolt hatása is. Valamint mivel így is majd kétszerese a szükséges erősítés, a 470ohm növelése is lehetséges. Továbbiakban már az ajánlott kapcsolásról beszélünk. - A jobboldali híd alsó tagját fix 51ohm-ra változtatjuk. A 470ohm-ot, 1kohm-ra cseréljük. A 3,3kohm-al sorba egy 1kohm-os potit helyezünk. Ezzel szabályozzuk majd az eltolási értéket. - Nézzük az 1k poti változásának 51ohm-ra gyakorolt hatását. Eredő ellenállást kell számolni a poti két végállásában. P2 "null állásban" Re=(51*3300)/(51+3300)=50,2ohm P2 "max állásában" Re=(51*4300)/(51+4300)=50,4ohm Már láthatóan sokkal kisebb a változás. De ha figyelembe vesszük az 1kohm soros értékét is, akkor az erősítésállító ellenállás változása 1050,2..1050,4 között változik. Ami már csak 0,01% az eredeti 20%-hoz képest. Vagy is lényegesen függetlenül állítható be az eltolás értéke az erősítés értékétől.. - Az erősítés maximális értéke most Au=1+(22k/1,05k)=22, középállásban Au=1+(11k/1,05k)=11,5 lesz. Ami már elég közel van a 13,4 értékhez. Bár a poti kapcsolása miatt az erősítés még mindig 0..22 között állítható be. - 30foknál a kimeneti feszültség 150mV, bementi szinten ez a hídátlóban 150mV/13,4=11,2mV-ot jelent. Azt azért figyelembe kel venni, hogy az LM358 átlagos offset feszültsége 3..5mV között van. Vagy is ez a hiba a 30fok mellett 8..13fok hibát is mutathat. Az eltolási érték, pedig a P2 állításával 57..75mV között állítható be, ami kb. +-24fok beállíthatóságot ad. Nos, ennyit a kis elméleti eszmefuttatásról. Remélem ez segít megérteni hogyan kel szemlélni egy ilyen egyszerű kis áramkört.. Bocsánat, ha kissé hosszúra nyúlt volna és ha itt OFF lenne, akkor célszerű lenne áthelyeztetni a műveleti erősítős topikba.. üdv!
Mindig csodálattal olvasom, hogy milyen érthetően, szemléletesen és magával ragadóan tudsz magyarázni ! Köszönet érte most is !
Hétvégén majd megpróbálom a leírtak szerint beállítani. Hogy áthelyezésre kerüljön-e a hozzászólás, az Tisztelettel a moderátorra bízom. Köszönöm ! Üdv.: sector99
Te ez a leírás egyszerűen lenyűgöző! Aki ebből nem tanul valamit az vagy nem ért a témához, vagy zseni. Aki ilyen műveleti erősítős témával foglalkozik annak ez a "hozzászólás" nagy segítség. Minden tiszteletem a tiéd!
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy jól működő, AVR -es, digitális forrasztó állomást? Köszönöm
Sziasztok!
Kérni szeretnék egy kis segítséget. Építettem egy forrasztóállomást aminek a kijelző fényerejét szeretném csökkenteni. Csatoltam egy kapcsolási rajzot amin feltüntettem kékkel, hogy ezt miként oldottam meg. Az egyik szegmens tizedespontja jelzi, hogy épp a pillanatnyi vagy a beállított hőmérsékletet mutatja a kijelző. A baj csak az hogy ez miután beiktattam a 91 Ohm-os ellenállást alig látni... Sötétben is alig észrevehetően világít. Az R32 ellenállást rövidre zárva sem lett nagyobb a tizedespont fényereje. R24-et kellene növelnem? Mivel tudnám egyenletesen levenni a fényerőt? Előre is köszönöm a segítséget
Ne ellenállást tegyél be, hanem csökkentsd a feszültséget diódával, esetleg szabályozható feszültségstabilizátorral.
Sziasztok.
Van nekem itthon elfekvőben egy DR 100-240V 3,0A /24V 4,2A tápom (kép mellékelve,elnézést telefonnal fotóztam), de valami oknál fogva a Digitális forrasztó állomás 2 triak-ja folyamatosan átenged vagyis folyamatosan fűt a páka. Lehetséges az a hiba oka hogy a BT136/800 4A es, és nekem 4,2A tud a trafóm?Néztem másik fajtát a BT139/800 16A tud. Vagy egyáltalán nem tudom használni hozzá? Esetleg némi átalakítással jó lenne? Őszintén megvallva, helytakarékosság miatt szeretném ezt a trafót használni.1 éve megépítettem a forrasztó állomást és elszeretnék jutni a dobozolásig. Segítségeteket előre is nagyon köszönöm. A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2013
Ezzel nem is fog menni, mert az állomásnak 24V AC kell.
Szia.
Köszönöm,a gyors választ sejtettem hogy valami ilyen van a dologban. Esetleg átalakítani hogy DC -ről is menjen? Eléggé kezdő vagyok az elektronikában,és az alkatrészeket sem teljesen ismerem. Köszönöm.
Hello! A MOC és a triac helyett egy Fet-et kell alkalmazni (Pld. IRF540N). Egyébként nem az a lényeg, hány ampert tud egy táp, hanem az, mekkora terhelést kapcsolsz rá. Vagy is a kapcsolóeszközt ez szerint kell megválasztani. Egy trafó azért egyszerűbb választás, ha kezdő vagy. A drága táp meg felesleges is bele. üdv!
Szia.
Az IRF540N helyett lehetne SEC típusú IRF530 használni(ijenem van itthon bontott pc tápból)? És ha igen, hogyan kellene módosítani a moc3021 nél a panelt hogy működő képes legyen? 24V 65W os trafóm van itthon, de épp az a problémám vele hogy hatalmas helyet foglal, és a dobozba nem fér bele sajnos,eddig darabjaiban használtam a forrasztó állomást. Köszönöm a szakmai felvilágosítást az Amper kihasználásáról. Üdv. A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2013
Hello! Igazából nem szép dolog tőlem olyant kérni, hogy más munkáját változtassam meg..
De a nyákot nem kell újratervezni. A MOC IC-t és a Triac-ot k kell venni. Néhány átkötést kell végezni, (amit sárgával jelöltem). A tápot polaritás helyesen a 6-7 csatlakozópontra kell adni, és a jelölt helyen egy 10kohm-os ellenállást beforrasztani. - A Fet-et a Triac helyére kel betenni (hűtőfelülete fordítva mint a Triac volt), de valami hűtőborda igénye is lesz, főleg ha az Rds(on) ellenállása nem kicsi. A Fet típusával viszont gond van, mert a PIC fogja hajtani 5V-ról vagy is valami logikai gate meghajtású fet kellene pld. IRLR024N. Mert az IRF530-nak a GS küszöbfeszültsége 2..4V, nem biztos hogy a PIC 5V-ja kellően ki fogja nyitni a 2A fűtőáram hoz. Vagy is jelentősen melegedni fog. üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |