Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
A fojtószelep háznak a levettem a tetejét, ahol a motor van és a motor adja a kattogást, olyan mint ha rángatózna.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
Nincs. Már kitisztítítottam, de ugyan azt csinálja
Szia! Ha minden igaz lennie kell egy szívócső léghőmérséklet szenzornak, (a motor jobb oldalán a motorhőfok érzékelőtől kicsit balra) annak szokott az értéke megnyúlni és ki kellene cserélni. Ez nem azonos a légtömegmérővel, mert az a légszűrő legelején található bal oldalon. Az értéke 0fokon 5-6kohm, 80fokon már csak 250ohm körüli az értéke.
Köszönöm a segítséget. Ma meglett a hiba oka. A relén belül van egy másik relé ami kapcsolja a bal oldalt meg a vissza jelző égőt. Na most ennek a relének rosszul rakták össze a gyárban a testelését. Szétszedtem megigazítottam és most tökéletesen működik. Hát megizzasztott de elkészült hál istennek ! Köszi mégegyszer!
Szia! Valószínüleg csak diagnosztikai úton fog menni, mert szét lett húzva a csatlakozó, kézzel megmozgatva a folytószelep, ezáltal a szabályzó motor. Tehát ha koromtalanítunk akkor is ez a szitu, hogy illeszteni kell. De a megfelelö forumon erről több van, ez itt kissé off.
Üdv!
Sziasztok! Van egy Honda civicem ami gyárilag h4 izzóval van el látva gyári fényszóróban. Vettem bele egy utángyártott fényszórót ami már úgy van megoldva, hogy külön van a tompított és a távolsági fényszóró (h1). A gyári kapcsolással ez úgy néz ki, hogy mindig ki kapcsolja az egyik izzót. Úgy szeretném megoldani, hogy mind a kettő izzó világítson amikor rá adom a távolságit
Azt figyeltem meg szinte az összes japán autó így van megcsinálva egy kar vezérli az összes izzót. 1. fordítás: helyzetjelző 2. fordítás: tompított 3. fel húzom a kart: távolsági (ilyenkor ha nem patintom át akkor világít mind a kettő) Nem tudom erre létezike megoldás Köszi.
Természetesen megoldható, de kérdés, hogy a lámpa bírja-e, hogy kétszeres teljesítménnyel van fűtve. Valamint a műszaki vizsgán is gondokat fog okozni.
Üdv!
Adott egy amerikai Infinity G35, aminek a féklámpa és az irányjelző LED-es lámpa pirosan világít. A fék és az irányjelzés ugyan az, csak irányjelzéskor villog a lámpa. Mivel pirosan villog az irányjelző így ezt nagyon szeretik a hatóságok. Ezt kellene Nekem valahogy megoldani, hogy külön válasszam a két jelet(fék/index) és ki tudjam cserélni a LED-ek felét sárgára, hogy ne büntessék meg a gazdáját. Elviekben pesten csinálnak ilyet, de 25 darabja a lámpa átalakításnak. Ebben szeretném kérni a segítségeteket. Előre is Köszönöm!
Elég nagy fényszóról van szó szerintem a hő nem jelent problémát Normálisan tartalmazza az Eu jelzést elméletileg műszakin se lesz gond. http://civicshop.hu/images/hd6017.jpg
Van ötleted, hogy lehetne megoldani?
Szia!
Egy sima kapcsolórelé meg két egyenirányító dióda elég hozzá. A relére rákötöd az akkutól kihúzott vezetéked, meg az izzót, az eredeti kapcsolótól pedig bekötöd a két diódát. Amikor kapcsolod a fényeket, akkor behúz a relé és világít amit mögé kötöttél... Persze mindezt mindkét oldalon meg kell csinálni. Ezt annakidején egy parkolóban összeraktam az egyik pajtásnak, aki szintén ezzel a problémával jött elő És műszakin nem jelent gondot, hiszen gyárilag is így van megoldva a legtöbb autónál. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2015
Sziasztok!
Azért egy biztosíték legyen az akku + ágba.
Nagyon köszönöm a segítséget!! ) A relé pontos nevét szeretném még megkérdezni nehogy mást vegyek
Szia! A két dióda teljesen fölösleges, már amennyiben a motortérben, közvetlenül a lámpáknál tervezzük a beavatkozást. Ugyanígy a két relé sem kell, hiszen a leggagyibb autósrelé is megbirkózik a két izzó áramával. Lényeges viszont a relé főáramkörébe (mint már előttem is írták) lengőbiztosítót tenni, közvetlen az akku bekötési ponthoz.
Lehetne a bajuszkapcsolónál is támadni. HA A FELTÉTELEK ADOTTAK, akár egyetlen diódával is megoldható itt a feladat. De talán nem véletlen, hogy ennyit késett a válasz... Egy ilyen bonyolultságú kérdés feltevője borítékolhatóan nincs tisztában a korrekt megvalósítás mikéntjével sem. Amiből kifolyólag egészséges járműtűz tud kialakulni.
Kedves kollégák a segitségetekre szorulok , és javaslatotokra áhitozok. Van egy 24 voltos gépkocsi és 12 voltos utánfutót szeretnének vontatni , ehhez kérnék javaslatot , hogy lehetne megoldani a külömbséget , nem akarják az égőket cserélni mert többszőr kel a futó a 12 voltos gépkocsihoz is . Tudom szálanként kellene megoldani a csökkentést , a legtöbbet a 2 féklámpa égője eszi kb 5A.
gondoltam szálanként (funkcionként ) a 7812-es ICre , vagy valamilyen hasonló megoldásra . ha menne a dolog akkor tennék egy 12 voltos aljzatot a 24v mellé. ez a terv . Minden javaslatot hálásan fogadok. Tisztelletem.
A 7812 ilyen áramokra kevés. A legegyszerűbb megoldás, ha egy plusz dobozkában minden égőre beteszel sorosan egy ugyanolyan 12V-ost. A Dobozt elég a 24V-os használat esetén hurcolni.
Köszönöm , jó ötlet , valoszinű ez a leg egyszerűbb megoldás.
Ha van 12v is a kocsiban, akkor 24 voltos relékkel lehet a 12 kapcsolni a kimenetekre. Ez 5 relé + a 12 voltos fesz.
Köszi , fontolgatom a lehetőségeket.
Milyen gépkocsi ez, hogy 24V-os?
Én is az izzós dolgot javasoltam volna egyébként. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2015
Egy Fiat katonai 8 Tonnás terepjáró.
Én is az égős megoldás felé hajlok , egy fémdobozban .Hő stb. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2015
Sziasztok. Vw golf5 be szeretnem a tolatolampara rakotni a tolatoradart. Vezetekcsapolot hasznalnek h ne kelljen forrasztani. A gond h nem tudom melyik vezetek melyik, gyujtasra tettem s lukvercbe de a fazisceruza nm mutat semmit a multimeter meg ugyanazt mindket helyen (mndjuk lehet h rosszul hasznaltam). Ideiglenesen egy szivargyujtora kotottem ra ami tokeletesen mukodik. Elore is koszi.
A barna a test a fekete-szürke, (ha jól emlékszem) a tolató lámpa. A fázisceruza a villanyszerelőknek való eszköz. Autónál próbalámpa van.
opel combo turboproblemarol szeretnek tudni vagy ha lenne valakinek egy biztositek tabla rajza magyarul nagy segitseg lenne
Szia! Ha mégis meggondolnád magad, egy adaptert lehetne építeni 12V-os zenerekkel és a hozzájuk való előtétekkel és a kimeneteket diódás kicsatolással elválasztani egymástól (4-4db zener/egyenirányító dióda). Persze ez csak egy ötlet a megvalósításhoz.
Szerintem ez nem jó ötlet... a zeneres stabilizálásnak az az elve, hogy a terhelésen átfolyó áramot vagy a terhelés vagy a zener viszi el...ez ilyen jelentős áramnál kb. 2 -4 A nem járható út, igen izmos és drága zener kellene hozzá hatalmas hűtéssel vagy áteresztő tranzisztor, de az is nagyon melegedne ! Lehetne PWM-et is csinálni, de a legjobb és legegyszerűbb megoldás a dupla izzó szerintem !
Köszönöm a reagálásodat , minden ötlettel elöbbre jutok , köszi
Sziasztok,
Van egy Nissan Almera gépkocsim, most vettem 1-2 napja. A középső konzol tetején van a multifunkciós kijelző. Olyan mint ez: Minta Nekem sajnos nem ilyen szépen világít, hanem halványan, azaz kis napsütés mellett is már gondot okoz bármilyen információ leolvasása. Az előző tulajdonos kicserélte a gyári ledeket, de a régit nem tette el, így nincs mintám. Azt mondja, sima egyszerű "púpos" ledek vannak benne, azaz nem SMD vagy egyéb. Meg tudná mondani nekem valaki, hogy milyen típusú led lehet benne? Nem szeretném 2x szétszedni, hogy kivegyek egy mintát. A másik kérdés: ha jól tudom (javítsatok ki), de 2 fajta led létezik. Van olyan ami egy pontba világít és van olyan amelyik szórt fényt ad. Melyiket hogy szokták jelölni? Csakhogy vásárlásnál nehogy mellé nyúljak. Előre is köszönöm a segítséget.
Hi Mesterek!
Lenne egy kérdésem. Egy cimborám régi Audijában (1998, A4, 1,6 benzin, AHL) megadta magát a fűtő ventilátor azaz nem működik a levegő keringtetés. Nem tudom hogy mi lehet a bünös. Két opció van vagy a vezérlő panelja vagy a ventilátor a rossz. A venti a tápot megkapja , de megy rá még 3 darab vezeték ami a vezérlőből jön. Valami bekötés a ventilátorroll nincs e valakinek vagy valami ötlet hogy hogyan lehetne lepróbálni? Mert ahogy nézegettem a teljesítmény elektronika az a ventin/ben van. Válaszokat segítséget előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |