Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
Kicseréltem ezeket a diódákat, utána villanykörtével bekapcsolva reményteli volt, mivel már nem világított, viszont pár másodperc után szikrák, fény és füst kíséretében pár ellenállás megfeketedett a magas fesz. részen
![]() Azt hiszem többet nem érdemes foglalkoznom vele : (
Ha nem cserélted ki a zárlatos tranzisztorokat, milyen csodát vártál? Így valószínű, hogy teljesen hazavágtad a tápot. Innen szép a győzelem!
Ha a bizti kimegy a primer körben akkor szinte ott minden cserélhető..főleg ,hogy gondolom az izzó kikötése után nem tettél oda biztosítékot
![]() ![]() ![]() Ha nem tudod ,hogy mérd ki a meg tirisztorokat nézd meg a youtubon. Érdemes lenne a primer kondenzátort is ellenőrizni. Ha azt nézed 1 minőségi táp van 10 15 ezer az olcsóbb 5K neten...szóval 1-2 ezret érdemes alkatrészre költeni ha biztosnak ítéled meg a tudásod a javítására.
Ne haragudj, tényleg rosszul tettem fel a kérdést. Általában mi szokott benne tönkre menni? Esetleg primer oldali tranzisztorok? Melyek a legérzékenyebb alkatrészek?
Murphy törvénye szerint „ami elromolhat, az el is romlik”.
Ha figyelmesen elolvastad amit írtam, akkor látod mi a teendőd. Először látható hibákat keresel, ha találsz kijavítod. Ha szemmel nem látható a hiba akkor mérni kell. Minden lehetséges hibát és alkatrészt felsorolni nehéz lenne, de felesleges is. Bontsd ki és néz körül benne. Ebben a topic-ban már biztosan le van írva a javítás módja, csak nem tudunk továbbra sem semmit. Egy jó felbontású kép a belsejéről, a típus megadása segíthet a segítőknek. De a tápegység a Te kezedben van.
Persze, ez természetesen így van. Látható hiba nincs a tápegységben. Arra gondoltam, hogy először a primer oldalon lévő hűtőbordákra erősített 3 darab tranzisztort vizsgálom meg műszerrel, miután kiforrasztottam őket. Jó felbontású képet nem tudok sajnos küldeni. A primer és szekunder oldalt összekötő sorkimenő trafónál méricsgéltem nem sok sikerrel. Mert ahogy ráérintettem a műszert egyből mutatott valamit, csak aztán el is tűnt az érték..
Ne haragudj meg, de szeptember 10-től eddig jutottál el? Akkor jobb ha veszel egy 1000-1500 Ft-os működő tápegységet.
Csupán nem volt időm foglalkozni vele. Viszont minden féle képpen a végére akarok járni a dolognak.
Sziasztok, szeretném megkérdezni, hogy Cooler Master GX550W RS-550 javítható, nem ad áramot, és lecsapta a biztosítékot. Mi lehet a baja életre lehet kelteni? Köszönöm szépen.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2016
Szia,
Ennyi infó alapján csupán annyit lehet mondani a primer oldalon van hibás alkatrész, pl lehet a diódahíd zárlatos. Valószínűleg lehet javítani, de javítás költségére nem tudok mondani semmit. Merre van a hibás táp ?
Tatabánya 10km-re (Vértessomló-on) te megtudnád nézni?
Írtam privátot
Sziasztok!
Adott egy Thermaltake SP-650M tápegység ami a következő hibajelenséget produkálja: A zöld vezeték zárása esetén a ventilátor nem indul és a tápegység zúgó hangot ad. (Csatoltam a hangfelvételt a jelentkező zajról.) Az iTech szervizében járt a táp jó drága bevizsgáláson. ![]() Miután nem kértem a még sokkal drágább javítást, kérésre hajlandóak voltak közölni a bevizsgálás eredményét: Idézet: Az lenne a kérdésem, hogy mi okozhatja a hibát, illetve az, hogy érdemes-e foglalkozni vele, vagy kuka.„Tápfesz proci, primer oldali kondenzátorok (érdemes őket egyben cserélni - gyárira - ESR értékek fontosak) 3 -5 - 12 V tranzisztorokkal együtt.” Előre is köszönöm a segítséget! ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2016
Ahogy a szerviz is megállapította, a kondenzátorok lehetnek elöregedettek, a cseréjük nem olcsó de javulást hozhat. Esetleg a szekunder oldalon lehet még zárlat valamelyik kimeneten..
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2016
Sziasztok!
Kacérkodok a gondolattal, hogy megjavítok egy PC tápot, hogy átalakítsam labortápnak. A probléma az, hogy a SB táp sem indul el. Milyen hibák szoktak jelentkezni a SB részen?
Üdv!
Kondi hiba, ekkor igaz mérsz feszkót csak kevesebbet. Vagy tranzisztor (ha áteresztős), vagy kis táp "ic", egyenirányító dióda. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2016
Helló!
A varisztor volt a ludas dróttá vált, és a 2 nagy kondi közös pontját átkötötte az AC részhez. Persze ez a zsugorcső miatt amit ráraktak nem látszódott... Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2016
Sziasztok,
Adott egy Coolink MTP-4012P típusú táp ami a szokásos hibajelenséggel indult, SB van és még sem indul. Szétszedve a szekunder oldalon a kondik púposak voltak. Az össze kondit kicseréltem a szekunder oldalon valamint az összes kis értékű elkót is. Jelenleg terhelés nélkül szépen elindul, de ha rárakom az alaplapra akkor már csak megmozdul a venti és addig nem indítható amíg le nem áramtalanítom. A nagyfeszültségű pufferkondi nem lett cserélve lehet az a ludas? Vagy esetleg a vezérlő IC is okozhatja? Weltrend IC van benne.
Sziasztok. Kérdésem az lenne hogy ez normális kinézet? Fsp mf500ms tipus. 220 oldal fingott ki elvileg.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2016
Helló!
Mit kell nézni? Továbbá nem 220V hanem 230V. ![]()
Tranzisztor nincs a hütő bordán. Még ilyent nem láttam.
Az történt, hogy ment a gép. Terhelés alatt nem volt, csak be volt kapcsolva. Mitől hal meg? Biztositék elszált át hidalás esetén rővid zár keletkezik és villany le.
Sziasztok! Segítségre volna szükségem a következővel kapcsolatban: Van egy kapcsolóüzemű számítógép táp amit átalakítottak egy nagyméretű led kijelző vezérléséhez, ezért jóval nagyobb áramerősséget tud + van egy külön 4-pólusú (számítógépen használt csatlakozó) kimenete ami egy infra távirányító vevőjét táplálja. Elkezdte kiverni a bemeneti oldalon levő üvegbiztit. A panelen a bemeneti Graetz-híd után levő 100µF-os kondi tetején látszik, hogy ki van púposodva, ill. a bizti után közvetlenül egy 8 ohmos termisztor tetejéből hiányzik egy darabka + meg van repedve. Megpróbálom ezeket beszerezni, de attól tartok, hogy ez nem az oka, hanem a következménye a hibának. Mit tudnátok javasolni, hol keressem a hibát, vagy hogy tudom behatárolni? Akár vennénk is új tápegységet, de sajna még a kimeneti feszültségeket sem tudjuk, így elég nehéz, a gyártót meg nem nagyon lehet már elérni.
Mielőtt bármibe is fognék, érdeklődnék, hogy minden tápnak van -5V-os feszültsége?
4db tápból csak egynek jelez a teszter -5V-ot. De van olyan amin nem találok a feltüntetett fesz értékek között -5V-ot. Ez normális, vagy hiba?
A -12V az előfordul hogy az újabb tápoknál hiányzik, mert ez a feszültség kb csak a soros porthoz kellett anno. Újabb alaplapokon amin már soros port sincs, megy -12V nélkül is ez biztos.
De hogy őszinte legyek, a -5V -os feszültségről ezt már nem merném biztosan állítani... Elvileg elképzelhető, hogy azt is kispórolják, de legegyszerűbben ezt úgy döntheted el, hogy szétszeded a tápot és visszaköveted ha van kivezetése... A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2016
Ez kézenfekvő ötlet!
A -12V "hiánya" új információ. Köszönöm az infót!
Amennyire tudom csak a régieknek van, mert az újabb alaplapoknak már nincs szükségük negatív feszültségekre. Szóval ha nem találsz rajta olyat akkor nem véletlenül.
Rendben. Újabb típusú tápok, mert satasak. Csak nem volt ez irányú ismeretem, ezért nem tudtam, hogy ez hiba, vagy normális jelenség. De így akkor megnyugodtam!
![]()
Na és innen vált aktuálissá számomra ez a topik.
Ma több tápom is produkálta a következő jeleséget: teszterrel nézve -egy egyszerű led visszajelzős a megfelelő feszültségbszintekre- minden fesz megvan, azonban alaplapra dugva, nem tud felállni. Elindítja az alaplapit, de le is áll, ill. próbál újra indúlni. Avagy boot loopol az alaplap. A táp hiba egyértelmű, mert találtam egy jó tápot, amivel működik az alaplap. Kondi hiba, hogy nem bírja a terhelést? Nevezetes táp a gépben előbbi indítás előtt jó vokt. Ma indításkor produkálta ezt. A táp nem volt áram alatt, így csak a kobdik szikkadására tudok tippelni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |