Fórum témák
» Több friss téma |
Cikkek » Feszültségőr autóba Feszültségőr autóba
Szerző: deguss, idő: Nov 29, 2006, Olvasva: 51448, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
A kapcsolás 5 műveleti erősítőt igényel. Ebből 4 egy "quad" OPAMP-ban van, egy LM324-ben, egy pedig külön, az az LM311. Olcsók, megbízhatók, könnyen beszerezhető típusok.
Az 1250 Ohm és 1k-s ellenállás egy feszültségosztót alkot, melynél a feszültségváltozás 440mV / 1V tápfeszültségváltozás. (ez a 6,2V-os zéner diódára van optimalizálva) Ide bármilyen ellenálláspár megfelel, amiknek ugyan ekkora az aránya. (célszerű 1k-47k tartományban maradni) Az említett zéner diódán 6,2V van, ez a referenciafeszültség. A párhuamosan kapcsolt ellenállásokon (270Ohm) egyenként szintén 440mV esik, de a zéner dióda feszültségéhez képest negatív irányban. Legalsó, piros LED: Amíg a feszültség a feszültségosztón magasabb, mint a zéner diódával párhuzamosan kapcsolt feszültésgosztó legalsó fokán (a 3k-s ellenállás fölött), addig a piros led világít, jelezve, hogy az akkumlátor feszültség 11V alatt van! (a berajzolt alkatrészekkel 4,7V körül egyenlítődik ki a két feszültség, ez felel meg 11V-os akkumlátorfeszültésgnek) felette lévő ledek: Ha az akkumátor feszültsége eléri a 11V-ot, a piros LED kialszik, a sárga világítani kezd. Ha a feszültség tovább emelkedik, és eléri a 12,5 Voltot, az első zöld is kigyullad. (ilyenkor a feszültségosztón 4,9V van, ez felel meg a 12,5V-os akkumlátorfeszültségnek) Ha a feszültség eléri a 13,5V-ot, kigyullad a 2. zöld is, ha a 14,5V-ot is meghaladja a feszültség, a legfelső sárga led is égni fog. A cikk még nem ért véget, lapozz! Értékeléshez bejelentkezés szükséges! |
Bejelentkezés
Hirdetés |