Már jó ideje gondolkodtatott az autóakkumulátorok töltése.
Az elméletről sokat, sok helyen lehet olvasni, de azért nagyvonalakban leírom:
A-B : Csökkentett töltőáram ~10,5 V-ig
C-D : Gyorstöltés 10,5 V-tól 14,4 V-ig
D-E : Töltőáram hirtelen csökkentése
E- : Töltőáram további csökkentése a töltési végfeszültség (~16 V) eléréséig
Jellemzően azt olvastam az autóakkumulátorok töltéséről, hogy kimondottan szeretik a pulzáló feszültségű töltést, így a tirisztoros töltők vezérlésénél kerestem a megoldást. Azokat a kapcsolásokat, amelyeket találtam, mind bonyolultnak véltem, ezért megpróbáltam az elmélet szerinti töltési jelleggörbét modellezni ezzel az egyszerű készülékkel. Természetesen az itthon található, "összesöpört" alkatrészekből. A RESZURSZ-1 kapcsolás tetszett meg az egyszerűsége és csekély alkatrészigénye miatt.
A cikk még nem ért véget, lapozz!
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!