Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Újabb autókban már gyárilag benne van, de a régebbiekben nincs az a funkció, hogy ha fel van kapcsolva a fényszóró és leveszed a gyújtást, akkor egy sípoló hang (zümi) jelezi, hogy felkapcsolva maradt. Pontosabban addig sípol, amíg le nem kapcsolod. A kérdésem az volna, hogy van-e valakinek valami egyszerű bevált kapcsolása erre? A segítséget előre is köszönöm!
Szia!
A 2001-es Rádiótechnika Évkönyv 162. oldalán van egy ilyen kapcsolás leírása.
Intelligensebb autó, ha leveszed a gyújtást, lekapcsolja a világítást is... Lásd: FIAT (bocs, de ezt nem bírtam kihagyni!!! Éljen a márkahűség! :hehe:
Itt van a leírás, ha esetleg nincs meg az évkönyv:
Hali!
Köszönöm a gyors választ! Ez jónak tűnik, kipróbálom! Egyébként megvan az összes RtÉK!
Már az Unomban is volt ilyen funkció, de Nagy Testvér nem takarékoskodott az energiával...
Ez egy nagyon egyszerű kapcsolás, a lényege hogy ha leveszed a gyujtást akkor a különböző fogyasztókon keresztül megkapja a zümmer a negatívot a pozitivot a lámpákon keresztül kapja.
Egy kérdés:
Ha leveszem a gyújtást a zümmer hogy kerül az áramkörbe? A pozitív sarka akkor meg van szakítva nem?
Szia !
Ezt hagyd, ez annyira egyszerű, hogy nem is jó Végyeszmernök kapcsolási ajánlása kitűnő erre a célra Üdv!
Azt fogom megépíteni!
Amint lesz egy kis időm!
Miért nem működik?
Már jónéhány darabot csináltam és eddig működtek! Nézzük: a pozitív feszt a lámpától kapja, ez gonolom tiszta. A negatív feszt úgy kapja meg hogy lekapcsolod a gyujtást megszűnik a pozitív fesz, a gyujtánon lévő fogyasztókon keresztül kapja meg a negatívot (pár miliamper ami a zümmernek kell!) Kapcsolási rajz mellélkelve
Elfelejtettem írni ha van autód próbáld ki a gyujtáskapcsoló két sarka közé tegyél egy próbalámpát, ha lekapcsolod a gyújtást világítani fog.
Ha gondolog akár egy zseblámpával is kipróbálhatod a zümmeres megoldást, a lényeg ne fordítva kösd be a zümmert! Idézet: „Ez ebben a formában nem működik!” Előbb gondolkoz, utána nyilatkoz!!! Nekem is ugyan igy van megcsinálva és müködik, évek óta!!
Szia !
Működni működik, inkább csak szépséghibái vannak. A zümmer feszültségértéke ugyanis függ a gyujtáskapcsolón lévő egyéb (R) terhelésektől. Nem vagyok autóvillamosági, igy lehet nincs különbség auto és autó között, de lehet hogy van. De valóban jó, csak lehet, hogy az egyik autóba jó az 5V -os zümmer a másikba meg a 9V-os ....stb Üdv!
a zümmeren kb 11-12V között van a fesz mivel nagyon kicsi az áramfelvétele, de ha 9V lenne rajta akkor se lenne semmi probléma, stabilan működne.
Szia
Idézet: „A zümmer feszültségértéke ugyanis függ a gyujtáskapcsolón lévő egyéb (R) terhelésektől.” Ha ez probléma akkór a zümmer negativ polusát az ajtok nyitásérzékelőkre is lehet kötni, ammi 99 %-ban testet kapcsol.(van kivétel) Igaz igy csak akkór szól ha az ajtó nyitva van. Üdv.
Szia !
Többségében ha igaz. igy is vannak bekötve. Én mondjuk átkötöttem fix testre az autóba, hogy akkor is szóljon ha bent maradok az autóba. Üdv!
Ha megnézed a kapcsolást a pozitiot a lámpától kapja, ha a negatívot (testet) állandóra kötöd biztos izgazmas élmény lesz egy hosszú út.
Miért? állandóan szól a zümmer! nem csak akkor ha leállítod a motort, vagy (ha az ajtóra kötöd) amikor kinyitod az ajtót
Szia !
(#92151) ebben a hsz-ben nem pont erről a kapcsolásról beszéltem, hanem (#92142) flapci hozzászólására reagáltam az ajtó kapcsolóval.......stb Erre írtam, hogy nekem is az ajtókapcsolón volt, és csak akkor szólt ha kinyitottam az ajtót. Ezt kötöttem én át fix testre, hogy ne csak az ajtó nyitásakor szólaljon meg. de nem ezt a kapcsolást, hanem ami gyárilag bent van az autómban. Idézet: „Miért? állandóan szól a zümmer! nem csak akkor ha leállítod a motort,” Ha zümmer - lábát(ebben az állapotban) testre kötném, szerintem minden gyújtásra cserélhetnék egy biztit Üdv!
Bocs!
Nem figyeltem hogy melyikre válaszoltál! Igazad van hogy ha testre kapcsolnád a zümmer lábát zárlat lenne, csak én úgy értelmezetm hogy gyujtás helyett testre tennéd.
Hali
Egy hasonló "készülék" nekem is van. Én az ajtó kapcsolójára tettem a negatívot (ahhogy flapci írta), a pozitívot a lámpakapcsoló után vettem le. Ha megérkezek vhova, úgy is kiszállok a kocsiból , tehát nyitnom kell az ajtót. Ha mégse szállok ki (PCB), akkor ott a visszajelző és látom, hogy világít. Viszont én nem építettem, mert lehet készen is kapni. Zümmer(?): pt-1540p, ic: ne555p a többi nemtom
hali
nekem is van egy zümim nem tista hova mit kell kötni .. két zsinór van rajta piros meg fekete ... de nem értek az elektronikához ... csak annyit hogy oda forrasztom ahova mondjátok de lengyelországban élek igy nekem más i lenne a gondom űkét zümi kellene a kocsiba ... mert itt kötelező 0-24 óra lámpa használat szóval 1 - ha kinyitom az ajtót akkor sípol ha világít ... 2- ha jár a motor és nem világít akkor is sípol ... 2 darab zümim van egy darabal nem lehet megoldani szerintem ... de 2 van .... várom az ötleteket mit hova kössek ? de valahogyan ne elektronikusan irjátok lécci előre is köszönönm ha vki tud segíteni
Annó ladába azt csináltam, hogy a gyújtás kapcsoló felkapcsolta a lámpákat is.(az autószerelő nyűglödött is rajta de az aksi 7 évig bírta ezt az üzemmódot ) Biztos nem marad úgy ,biztos nem felejted el felkapcsolni.Bár én csak az első lámpákat kötöttem rá.
Közben rajzoltam valamit, szerintem működik.
A skandináv országokban a gyujtáskapcsolóra rá van kötve a fényszóró, és ha a gyártók szerint ez nem probléma az akku számára, akkor el lehet hinni nekik. Én sem parázok attól, hogy az akku élettartamára jelentős hatással van, hogy néhány percig égnek a fényszórók, simán rá lehet kötni szerintem is. Manapság már úgyis relé kapcsolja a fényszórókat, akár össze is lehet diódázni, hogy a fényszórókat be lehessen kapcsolni a kézi kapcsolóval is és a gyujtás ráadásakor is automatikusan bekapcsolódjonak. --------- Nekem innen eltűnt az előző hozzászólásom. Valaki törölte?
nem értek a rajzhoz bocsi
elkezdenék kisérletezni de azt sem tudom hogy mejik zsinor hol van akocsiban ... mondjuk ez az én bajom mér nem nézem meg szal akkor amit talán kitalálok a rajzból piros zsinórt a fényszóróhoz kötöm feketét meg a ajtókapcsolóhoz gondolom nem mindegy hogy pozitiv vagy negatív .... van egy ijen nanométer vagy mi a neve ... piros és két zsinórja van azt lehet vele mindenfélit mérni evvel ki tom nyomozi mi a pozitív ? fázis ceruza meg csak 220 ra van
"Ha kinyitom az ajtót és világít" : piros lámpa ,fekete ajtókapcsoló
Gyujtás van nem világít : piros gyujtás fekete lámpa Szerintem. lehet egy diódát nem ártana velük sorbakötni .A csíkos fele a piros vezetékre és a dióda nem csíkos felét oda ahova egyébként a pirosat kötnéd.
ha vmit rossz hejre kötök akkor mi éghet ki ?
zümi biztosíték lámpa vagy mind a 3 ra van esély attól függően mit rontok el ?
Ha jól gondolom az autódat ,ha nem vagy biztos magadban, illetve nem tudsz stabil biztos kötéseket csinálni ,nem tudod megbízhatóan beazonosítani a vezetékeket akkor BÁRMIT.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |