Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Töltöttségszintjelző akkumulátorra
 
Témaindító: bancsi15, idő: Ápr 10, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 7
(#) niedziela válasza nóvé istván hozzászólására (») Júl 29, 2023 / 1
 
Nem tudom máshol hogy van, de nekem eddig minden autómban akkor sipolt a bekapcsolva hagyott lámpa, ha kinyitottam az ajtót.
Ha az akku fesz szintjét nézegeted, akkor az eső után köpönyeg mert megállsz kiszállsz a lámpa rajt maradt... elmész hat utcával arrébb, az autód meg el kezd sipolni 1 óra mulva, te meg vissza érsz 3 óra mulva, aztán konstatálod, hogy 10V van az akkuba. Bár ezt nagyon nézned sem kell mert ha inditasz hallod is, hogy he..he..game over
(#) nóvé istván válasza niedziela hozzászólására (») Júl 31, 2023 /
 
Szia!
Az igazság az, hogy eddig minden autómban volt visszajelző, de most nincs, bár, ahogy írtam, ez Toyota. Viszont, ost fejeztem be a kisérleteimet, pont a mai napon és jól vizsgázott az elképzelésem, csak rendesen be kellett állítni a munkapontot. Az alap12,7 V. innen már letilt és nem fütyörészik. Ha megáll a motor és rajta van a világítás, akkor pedig fütyöl, mivel a leállás után pár másodpercen belűl (vagy azonnal) az akksi feszültsége megszűnik befeszített álllapotban lenni és leesik kmb 12, 6-7 V. környékére. Ekkor már nyit a ="fütyülő" és jelez. Ha feljebb van beállítva a fesz. pl. 13V, vagy magasabb, akkor menet közben is halkan ugyan, de fütyülget. Ez a 12,6-7 V a jó érték. Ma is közlekedtem és semmi közbe fütyülés. A töltés változik az akksi töltöttségéhez képest ingadozik: 12.6V-ról felmegy (nálam) 14.2V-ra majd vissza, ha kell. Ezért az alsó határra kell állítni az érzékelő feszt.
Üdv. N. István
(#) nóvé istván válasza pipi hozzászólására (») Júl 31, 2023 /
 
Csak a lámpa figyelése a cél. Viszont az egyszerűbb - bontás nélküli - megoldást kerestem.
Itt nem kell csak a lámpa vezetékről egy kicsit lecsupaszítani a vezetéket, rátekerni a másik vezetéket, majd odaforrasztani, szigetelni, sorkapcsot rátenni. Ezzel megvan a leágazás, a másik ág pedig a test. Ennyi. Ha megemelkedik a töltés szint, akkor letiltja a fütyölést - mivel a lámpán is az akku fesz jelenik meg, amit most ellenőrzünk, hogy fel van-e töltve, vagy működik-e a töltés - Ennyi a megoldás. A töltés szint emelkedik-süllyed, ahogy az akksi kívánja. Ezen belúl kell beállítni az eszközt az alsó szintre.
Az lehet, hogy esetenként nem azonnal szólal meg a fütyül,ő, csak pár tiz másodperc után, ahogy leállítottuk a motort, de az biztos, hogy amíg ott vagyunk valahol a kocsi körűl, addig beindúl a jelzés, mert az akksi feszültsége leesik közben. Ha nem esne le erre a szintre, akkor állítni kell ezen a munkaponton (12,6- 12,8 V. közé)
Üdv. N. István
(#) somitomi válasza nóvé istván hozzászólására (») Júl 31, 2023 /
 
Ezt az én régi hobbiautómban úgy oldotta meg az előző tulaj, hogy a helyzetjelző kapcsoló és az ajtókapcsoló közé kötött egy sípolót. Bekapcsolt lámpával kinyitom az ajtót, sípol. Mondjuk annyit lehetne fejleszteni rajta, hogy egy gyújtásra kötött relé csak akkor kapcsolja be, ha kiveszem a kulcsot.
(#) nóvé istván válasza somitomi hozzászólására (») Júl 31, 2023 /
 
Itt nálam az volt a lényeg, hogy amikor a motor beindúl, akkor automatikusan hagyja abba a sípolást és, ha ebben az állapotában - tehát bekapcsolt lámpa állapotában - leállítom a motort, akkor sípoljon. Ez meg is lett oldva. Szépen dolgozik.
(#) nóvé istván válasza nóvé istván hozzászólására (») Aug 4, 2023 /
 
Mostmár bedobozoltam, kerestem neki helyet és fixre beépítettem, rögzítettem. Szépen dolgozik. Ü.N.I
Következő: »»   7 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem